Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z AEB brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie!

Na poczatek kilka slow o pacjecie: Audi b5 99/00 1, 8T AEB ( poprzedni silnik byl ANB ale klin na wale....)

Auto zbiera sie w czasie ok 11 sec do 100 km/h. A wiec straszny mul...

Chcialem sprawdzic cisnienie ale mechanik powiedzial mi ze to nie ma sensu bo gdyby ten silnik nie mial cisnienia to szarpal by na luzie.

Powiedzial ponadto ze przy inst gaz pewnie sa dwie sondy lambda do wymiany bo paliwo doslownie znika. No i dziura w wydechu dlatego

podobno przy dodawaniu gazu chodzi jak suszarka... szumi jak cholera. Podobno przepustnica do adaptacji bo rozbieralem ja bez odlaczenia aku no i teraz ma na luzie 1200 obr/min.

Aaaa i niewiem czemu ale ten wentylator co na pasku jest no to chodzi a ten drugi na wprost bloku niestety nie.... no i silnik po zgaszeniu osiaga maks 100 st C.

Czy ktos z Was jest w stanie mi powiedziec od czego wogole zaczac? Bo lista usterek jest jest dluzsza od listy lekow mojego dziadka...; (

Aha... wlasnie wrocilem od kolegi ktory trudni sie mechanika... wyszlo ze jest pekniecie male na kol wylotowym na turbo. Taka mala ryska dlugosci 3 cm. Doslownie ryska. Turbo po przejechaniu ok 5 km do 3000 obr czerwone.... no i podobno wtryski gazu bo"stukaja" jak twierdzi.

Czy ktos umie to poskladac w logiczna calosc? Od czego zaczac? Co sprawdzic? Bo inaczej to i pol auta mozna wymienic

Opublikowano

Kolego, zacznij od vaga i odczytu bledow ,zrobienia logow dynamicznych, silnik masz aeb a elektryka i komp zostal z anb czy jak?

Opublikowano

zrob najpierw logi zobaczymy co powiedza. mul na benie i gazie? jakie doladowanie?

Opublikowano

na 90% katalizator u mnie przynajmniej tak było , przy mocniejszym wciskaniu na krótkim odcinku turbo świeciło jak żar z ogniska. Po wycięciu kata auto ożyło a turbina już tak mocno nie świeciła.

Opublikowano

jeśli chodzi o ten drugi wentylator to jest od klimatyzacji,załączy się,gdy włączysz klime

Opublikowano
jeśli chodzi o ten drugi wentylator to jest od klimatyzacji,załączy się,gdy włączysz klime

tak

Opublikowano

Witam kolegow ponownie,

Troche to trwalo ale pracujac po 14h dziennie inaczej sie nie da.

Sondy lambda obie ok, przepustnica zaadaptowana. Trzyma obroty i rowno chodzi. Turbo rozebralem okazalo sie ze klapka jest luzna i nie domyka wiec skrecilem. Obecnie dmucha do 0, 8 bara. Nie za duzo? Aha... katalizatora nie ma... ktos wybil go kiedys. I tak - silnik jest aeb z kompem od anb. Z wiekszoscia problemow sobie poradzilem zostal jeden.

Turbo ladnie laduje i auto idzie ale czasami moc ginie... najczesciej jak cisne do 6500 obr i zrzucam nawyzszy bieg... aha... i pomiedzy turbo a przepustnica nie wyrzuca mi cisnienia... jak zdejme noge z gazu to odprowadzi czesc cisnienia ale ok 0,3-0,4 bara zostaje... tak wykazal vag. Wiec mysle ze stad ta moc ginie ze robi sie zbyt uboga mieszanka - za duzo powietrza.... i tu moje pytanie.... co moze byc jeszcze za to odpowiedzialne oprocz DV?.

Ktos cos podpowie?

Aaa i sonda lambda podaje temp spalin napoziomie na luzie...400st a przy gazowaniu 460 st. Przy jezdzie z butem podaje temp pomiedzy 600-680 st.

Aaa i koledzy.... NIGDY WIECEJ NIE POJADE DO MECHANIKA... gwinty pozrywane... szpilka przy kol wylotowym urwana i 4 nakretki palcami odkrecilem....uszczelka okopcona bo spaliny bokiem szly. Turbo z kol wydechowym tez niepodokrecane. I mozna by dalej wymieniac... rozumiem gdyby to jakis paprok byl... ale byl to jeden z najdrozszych serwisow w okolicy!

Opublikowano (edytowane)

Jak turbo dmucha 0,8 bar a program jest seria to bedzie łapał bład przeładowania i wchodził w tyrb awaryjny czyli ograniczona moc,, błąd jakis łapie?, moze za mocno skreciłeś sztange turbiny?, po za tym wiesz jakie sa odczyty z vaga, mogłes zrobic logi dynamiczne na benzynie z kanałow 002+033 i 020+115+118 bedzie mozna cos wiecej powiedziec.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano

wiadomo co bylo?

Opublikowano

Witam wszystkich!

Mam taki problem... moje audi nie ma mocy, ok 12 sek. do setki, wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia, na vagu wyskakiwał błąd od zaworu n75(przerwa na wyjściu) okazało się że kable od wtyczki były urwane. Polutowałem kable i jest ok, błędów nie ma, czuć że turbo ładuje ale tak jakby nie do końca, czuć ją przeważnie na 1 i 2 biegu dalej już słabo... a i jeszcze jak schodzi z obrotów słychać jakby wirnik turbiny o coś obcierał,a przy przyspieszaniu słychać jak gwizda. Co mogę jeszcze sprawdzić, wyczyścić żeby było ok? moje auto to audi a4 b5 1.8t AEB 97r. Z góry dzięki za pomoc :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...