Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jest z każdym silnikiem. 

1.8t niezadbany bierze olej.

1.9tdi bierze olej.

Ja miałem cpma, jeździłem nim 2.5 roku i to był najlepszy silnik jaki w życiu miałem. 

Zero problemów!!!

Opublikowano

Panowie, bo prawda jest jedna - każdy silnik jest tak dobry... jak jego poprzedni właściciel/e ;)

Opublikowano

Panowie, powiedzcie proszę jak ma się odczyt stanu oleju na MMI a FIS?

Czy posiadają ten sam czujnik? Który jest wiarygodniejszy?

 

Opublikowano
37 minut temu, szelest napisał:

Panowie, powiedzcie proszę jak ma się odczyt stanu oleju na MMI a FIS?

Czy posiadają ten sam czujnik? Który jest wiarygodniejszy?

To ten sam wynik

Zawsze lej olej na maxa

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

To ten sam wynik

Zawsze lej olej na maxa

 

Na MMI pokazuje mi połowe a na FIS max...:kwasny:

Jak mam to rozumieć?

Opublikowano

Ile oleju wlewasz do silnika ?

Opublikowano
13 godzin temu, Dev napisał:

Ile oleju wlewasz do silnika ?

Widzę że jesteś osobą zapoznana z a4b8 wiec postanowiłem napisać jak wygląda historia.

Mianowicie zakupiłem samochod a4b8 2009 cdnb 230 tys przebiegu z modem na 230 km.

Właściciel zarzekał się ze auto było serwisowane na biezaca i nie szczędził na niego grosza. Wizualnie i mechanicznie.

Samochód kupiłem jako doinwestowany za kwotę wyzsza niż 40tys (kupionyw maju 2020), Oczywiście odrazu wymieniłem olej na motul 5w30, po pewnym czasie na mmi stopniowo zaczęły ubywac mi kreski po 1500 km mmi wskazywało pol słupka. Wtedy nie wiedziałem że jest jeszcze możliwość sprawdzania na fis. Dodam ze poprzedni wlasciciel dołożył bagnet lecz nie wiem czy mogę mu zawiezyc w odczycie z racji tego ze nie jest fabryczny. Ogólnie poziom wskazywal ×- max.

Stwierdziłem że zmienię olej na motul 5w40 (na takim jezdzil poprzedni właściciel) i tu moje zdziwienie.

Po odbiorze auta na rozgrzanym silniku usłyszałem bulgotanie w prawym wydechu,  wsadziłem palec i była tam ciemna ciecz w lewym nie słychać bulgotania lecz ciecz tez jest. Na wyłączonym silniku wkładając palec do wydechu jest czarna sadza (samochod ma wywalony katalizator , jest downpipe) zrobiłem z 500km i na mmi pokazuje mi pol słupka.

Przed chwila dla pewności sprawdzałem bagnet na zimnym silniku wskazuje +- max. Przejechałem 10 km  silnik 90 stopni i sprawdzam na fis. Patrze a tam max,  sprawdzam mmi również max. Nie wiem co mam na ten temat myśleć i co robic.

Kupiłem olej 5l gość wlał+- 4,5.l do silnika, na internecie pisze ze powinno być 4,6.

Czy możesz mi coś doradzić?

Opublikowano

Masz przedlifta, jedź do kixi i niech Ci ratuje ten silnik bo bez generalki się nie obejdzie .

Opublikowano

Witam

 

Czy to możliwe, że przez tłoki i pierścienie ubywa mi 1l na 500km czy szukać raczej przyczyny w turbo?

Opublikowano
22 minuty temu, ArekT1991 napisał:

Witam

 

Czy to możliwe, że przez tłoki i pierścienie ubywa mi 1l na 500km czy szukać raczej przyczyny w turbo?

Niestety mozliwe, rekordzisci, ktorzy przyjezdzaja do mnie na remont biora 5-6litrow na 1000km.

Opublikowano

To chyba diesle juz są  :decayed:

Opublikowano
W dniu ‎23‎.‎01‎.‎2021 o 14:46, wampir napisał:

Tak jest z każdym silnikiem. 

1.8t niezadbany bierze olej.

1.9tdi bierze olej.

Ja miałem cpma, jeździłem nim 2.5 roku i to był najlepszy silnik jaki w życiu miałem. 

Zero problemów!!!

Jaki przebieg miałeś? Jak pisze kolega kixi to cpm po prostu więcej wytrzymuje. Ja planuje kupić auto minimum na 5lat więc wolałbym nie robić remontu w tym czasie:kwasny:

Opublikowano

Ja mialem 123k km o ile pamiętam.

Znam kogoś kto miał też CPM z przebiegiem 80k km i jego auto jezdziło tylko do ASO a tam wiadomo co leją. Tylko castrol. Gość dolewał na 10k km 1litr.  

Poleciłem mu zrobić czyszczenie komory spalania preparatem xado w sprayu i po tym zabiegu od wymiany do wymiany zero dolewek.  Zmienił też olej na Millersa EE 5W40.

Rodzaj oleju i to jak jest auto traktowane ma olbrzymi wpływ na kondycje silnika. 

Mój teść ma octavie z silnikiem benzynowym wolnossacym 1.6. Ktoś powie, że to przecież silnik, w który się nic nie dzieje.  Teść jest jedynym właścicielem, kupił auto w ASO ale niestety on ma taką manierę, że czy zimny go gorący silnik to jak trzeba to jest w palnik.  Jaki tego efekt? Pije olej jak szalona ta jego octavia. :(

Jak trafisz na auto, które jezdziło na kiepskim oleju i było pałowane na zimny to nie ma bata, będzie nagar, będą problemy.  Jak planujesz kupić auto to szukaj z niskim przebiegiem, mniej niż 100kkm  i tyle.  

Auto premium nie kupuje się z dużym przebiegiem bo to oznacza wydatki premium :)

Opublikowano
1 godzinę temu, wampir napisał:

Auto premium nie kupuje się z dużym przebiegiem bo to oznacza wydatki premium

Z tym twierdzeniem akurat się nie zgodzę gdyż zrobić 2.0TDI CR bez większych problemów 400k to taka norma. 

Opublikowano

oj oj, auto z przebiegiem 400k km i małe wydatki. 

Nie żyjmy w świecie iluzji i nie odbiegajmy od tematu. 

Opublikowano

Ja tam nic nie dolewam od zmiany do zmiany czyli co  10K a mam CPMB przebieg aktualny 68k km

Opublikowano (edytowane)

Przy jakim przebiegu CPMA/CPMB zaczynają pobierać olej @kixi4? Ja mam niewielki przebieg i na ten moment potwierdzam, że przez ostatnie 30 tys. km nie dolewałem oleju.

Edytowane przez bodas
Opublikowano (edytowane)

Ja słyszałem, że CPM to zaczynają brać od 2tys km przebiegu. 

Ludzie, opamietajcie sie i nie kupujcie CPM!!!

Edytowane przez wampir
Opublikowano

One zaczynaja wciagac olej powyzej 150-180tys km. Zreszta ktory silnik w dzisiejeszych czasach wytrzyma dluzej..

Opublikowano
9 godzin temu, wampir napisał:

oj oj, auto z przebiegiem 400k km i małe wydatki. 

Nie żyjmy w świecie iluzji i nie odbiegajmy od tematu. 

Trochę inna bajka ale użytkuję mondeo MK4 z dieslem 2.0 PSA. Aktualny przebieg 320tyś i w tym czasie tylko eksploatacja. Był wymieniony dwumas ale to dla mnie jest eksploatacja.  Także remont przy przebiegu 200k jest dla mnie nie na miejscu. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Pierwsze TFSI w B7 są w zasadzie wolne od wad( jedynie nagar). Kręcą dalej przebiegi a są to minimum 14 letnie auta. 2.0TFSI cofa się w rozwoju:kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...