Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różnica zawieszenie 1be i 1ba


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanie..

Mam na oku sprężyny 1BE, siedziały na 1.9tdi, klasa wagowa sprężyn przodu i tyłu to samo co u mnie ale sprzedawca twierdzi ze maja 32 i 30 cm długości, możliwe ze takie dlugosci ?

Opublikowano

Panowie jak rozpoznać amory 1be, tyle że są innego koloru to wiem, ale co z oznaczeniami czy numerami ?

Opublikowano (edytowane)

A u mnie na wlepce nie ma tych symboli OYB itp... gdzie to sprawdzić?

Pod wlepką na samym dole mam jeszcze pięć liczb:

1263; 10.5; 6.5; 7.9; 188

Chciałem podnieść tył, bo siedzi za nisko. Chyba się ubiło, a mam dodatkowo LPG i hak jeszcze...

Na tyle obecnie 65cm, a przód lekko powyżej 67. Wedle wlepki 1BE, ale nie mam ori sprężyn.

Problem w tym, że nie wiem jaką kategorię wagową kupić aby nie było za nisko z tyłu...

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

u mnie po założeniu lpg też tył bardzo mocno siadł i okazało się przy zmienie kół, że sprężyna pęknięta :wallbash:

Dodam, że identyczna historia była u mojego brata w A4 B6. Przypadek? :zyzol:

Opublikowano

Takto, że pasować pasuje, ale efekt może być różny.

Opublikowano

Nie łodzcie sie, ze dobierzecie cos z zamiennikow, i bedzie wam pasowac pod wzgledem "twardosci" i wysokosci :]

Oryginalnych sprezyn do a4 b5 na tył jest 20 ( słownie dwadziescia !!!!!!!!!!!!! DWADZIESCIA !! ) rodzajow.

Z czego 8 rodzajow 1BE.

Na przod jest bagatela tylko 28 ( dwadziescia osiem) , tak to nie pomyłka, 28 rodzajow sprezyn.

Zakładajac sprezyne z konca swojej kategorii wagowej ( kat wagowa przodu i tyłu do odczytania na wlepce w bagazniku) puszczasz auto kilka centymetrow w dół lub gore.

W skrajnych przypadkach sprezyna 1BA a 1BE wysokoscia po zamontowaniu praktycznie nie bedzie sie roznic ( roznica bedzie tylko w twardosci tej zawiechy)

Kazdy pisze, i rozdziela tylko dwa głowne rodzaje sprezyn w a4 , a mianowicie 1BA i 1BE, a to bład.

Kategoria wagowa przeskakuje co jakies 40 kilogramow.

Wyobrazcie sobie zawieche przod, na ktorej kładziecie dodatkowo minimum 40 kilogramow. A to jest tylko jedna kategoria wagowa.

Roznica dwoch kategorii wagowych to juz około 80 kilo. Na jedna os to sporo. Pomyslcie, jak ugina sie zawiecha w doł.

Przykład.

Zmieniajac springi z 1BA na 1BE, i zakładajac springi 1BE o kategorii wagowej dwa stopnie nizszej niz macie opisane na wlepie w bagazniku, posadzacie auto nie 2, 3 centymetry w doł wedłog 1BA ,tylko auto leci w doł 5, 6 cm.

A to dlatego, ze im sprezyna z nizszej kategori wagowej ( z nizszej czyli lzejszej) tym bardziej poddaje sie ciezarowi.

Jezeli taka sprezyna z nizszej kategori wagowej pojdzie do auta z ciezszym przodem ( a uwierzcie mi ze te 40, 80, czy 120 kilo na jednej osi to dla takich springow gigant roznica) to wiadomo ze duzo bardziej "pojdzie na doł".

Pomyslecie.

Skomplikowane to nie jest

ETKA i wlepa w bagazniku, i wszystko da sie opanowac, zeby nie było zaskoczenia.

no właśnie zmieniłem z 1 ba na 1 be i różnicy w wysokości za bardzo nie ma :(

twardsze jest i ok

nadmieniam,że założyłem kompletną zawiechę od 2.4v6 wiec waga ta sama powinna być ( no prawie ) :)

Opublikowano

Witam,

Podepnę się. Zmieniałem dzisiaj koła na zimowe i zauważyłem, że mam pękniętą lewą sprężynę z tyłu :angry: . Mam zawieszenie 1BE.

Jakie sprężyny mógłbym wrzucić na przód i tył?

Opublikowano

Najlepiej Eibach Pro Kit :wink:

Opublikowano

tak czytam i czytam i nadal zielony :/ muszę wymienić amorki i sprężyny bo autko tak nisko siedzi że serce krwawi czasem jak coś pod spodem szurnie :( . lato idzie więc w zasadzie ori by pasowało do 17" felg :banan: . Tylko jakie dać to tu żeby pasowało ideolo? jak narazie to każdą dziurę w drodze czuje :facepalm: więc twardość też by całkiem zmieniła odczucia moje podczas jazdy. mam nadzieje że tylko amorki i sprężyny będą potrzebne do wymianki.

Opublikowano

do 17 1be jak znalazł

Opublikowano

Przy 17" i 1BE będzie auto stało wysoko jak koza :D

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Natknąłem się na ten temat bo problem i ja mam z zawieszeniem a nie chcę zakładać nowego postu. Posiadam Audi A4 B5 z 95 roku z silnikiem 2,6 (V6) napęd na przód. W aucie od 8 lat zamontowane sprężyny H&R.co do amorów to nie wiem czy są jakieś inne niż seria, wiem że nie widać wycieków z żadnego z nich. Niestety lewa przednia sprężyna pękła w górnej części. Wiadomo że wymiana jednej sprężyny mija się z celem. Pod uwagę biorę wymianę minimum dwóch przednich sprężyn a być może i również tylnych bo skoro pękła już jedna to tylko czekać aż pęknie któraś kolejna. Auto obniżone wygląda fajnie jednak nie chcę robić totalnej gleby choć nie wiem czy obecnie takiej nie mam. Jakie sprężyny wybrać czyli minus ile mm można maksymalnie obniżyć audi (przód / tył) z moimi parametrami? Chodzi też o to jakie obniżenie mógłbym zdecydować by wybrać optymalnie bo obecnie od miski olejowej do podłoża jest chyba z 7cm Auto stoi na alu 17" jeśli to ma też jakieś znaczenie. Nie chcę by był to allroad ale i by nie był to bolid F1 gdzie prześwit ma raptem 2-3cm. Dzięki bardzo za porady. Chciałem wrzucić fotki jak obniżone auto ale ten hosting coś nie działa...

Edytowane przez denveco
Opublikowano

cześć , przy zawieszeniu 1BE wsadzać felgi 18" czy 19" ? Bo chce od rs6 .

Opublikowano

Witam, trochę odgrzeję temat :)

Niedawno kupiłem B5 (2.4 V6, quattro, avant). Auto stoi na za mocno (jak dla mnie) obniżonym zawieszeniu, czerwone sprężyny H&R i amortyzatory Bosch, numerów dokładnych nie sprawdzałem na chwilę obecną. Chcę powrócić do oryginału, podnieść ją jak fabryka przykazała, jednak mam za małą wiedzę, z wlepki w bagażniku wiem jedynie że to 1BA.

O ile sam przód chciałbym oryginał, to z tyłem chciałbym dać mocniejsze, ze względu na montaż instalacji LPG i haka holowniczego. Może któryś kolega poratuje wiedzą i doradzi jakich sprężyn i amortyzatorów szukać, modele, numery, jaki producent.

 

Pozdrawiam, dorzucam zdjęcie wlepki

Ps. Które znaki mówią o klasie wagowej mojego auta? Na forum znalazłem tylko opis wlepki w B6.

IMG_20170327_094649.jpg

Opublikowano

Cześć, mam kompletną zawiechę 1BD z Audi S4. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, czy z zasady 1BD różnił się wysokością od np. 1BE,1BV? Jeśli nie to jakie są różnice? Jest twardszy? Mniej komfortowy?
Chcę to wrzucić do A4 z felgami 18, ponieważ obecnie jest na 1BA (teoretycznie, bo w praktyce to nie wiem co tam siedzi) i troszkę wizualnie za duża szpara jest między oponą, a rantem błotnika, a i też wcale komfortowe to zawieszenie nie jest. Ma być z 1/2 cm niżej i bardziej komfortowo i nie wiem czy to dobry wybór. Rozważam zamianę na 1BE ze sprężynami 0YQ/0YR i 0JJ/0JH.

Opublikowano

bd to amor ze skróconym skokiem ale utwardzony na gorsze drogi

Opublikowano

Witam odgrzeje trochę temat bo nie znalazłem nigdzie konkretnych informacji.

Posiadam A4 1.8T 1996rok w sedanie i poprzedni właściciel założył jakieś nowe sprężyny tylne i auto stoi bardzo wysoko z tyłu.

Chciałbym je zmienić na jakieś które będą najbliższe oryginalnej wysokości.

Czy ktoś może polecić jakieś sprężyny chodzi mi konkretnie o markę i model sprężyny.

Wrzucam zdjęcie mojej wlepki z bagażnika.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

IMG_20210306_211559.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...