mkrajewski08 Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Witam planuje Swap jak w temacie. Pytanko do was ktory silnik lepszy AUM czy AUQ??? i jak to niby jest z tą adaptacją nowych sterowników żeby wszystko dobrze się zgrało bo tak mi napisał koleś od jednego silnika że trzeba bedzie zrobic adaptacje koszt + - 150zl.
Łukasz13 Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Aum i auq to silniki poprzeczne w a4 silnik jest wzdłużnie.
mkrajewski08 Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 Nie ma możliwości przekręcenia łap??? przecież większość słupków miało taką samą budowe??? skoro nie ma takiej możliwości to jaki silnik polecicie???
Fenrir Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 A jeśli chodzi o pasujące 1.8T to który najlepiej wsadzić? Ja osobiście myślałem nad AEB ale nie wiem jakie są różnice między tym a innymi silnikami. I zastanawiam się też czy dało by radę upchać jakieś V8, 4.2? AHC? Na YT jeden gość ma filmiki z A4 4.2 w dodatku RWD. Pomijając koszt silnika ciężko coś takiego zamontować?
marcindlug Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 aeb jest najprostszy - brak mapsensora, przepustnica na linke, najstarszy sterownik. PODOBNO najbardziej idiotoodporny. reszta rozni sie od niego wlasnie dodaniem MAP, elektroniczna przepustnica itd. V8 bez problemu wejdzie do a4b5, w razie potrzeby moge dac namiary na czlowieka ktory wklada takie silniki do dowolnego audi koszt calkowity z silnikiem ABZ to okolo 11tys
enzo83 Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Też myślałem nad swapem i chyba 1.8 T AEB wychodzi najtaniej i najmniej problemów:P
mkrajewski08 Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 AEB ponoć mniej możliwości podniesienia mocy z tego co wyczytałem. Nie wiem jak to jest APU bo też się zastanawiam. Ale najbardziej te AUM i AUQ co z tymi łapami da rade zamienić? przekręcić?
marcindlug Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 To nie jest tylko kwestia lap. Poprzeczne silniki maja zupelnie inne kolektory, turbosprezarki. Nie warto zawracac sobie glowy bo jest to pozbawione sensu
mkrajewski08 Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 No to jestem w czarnej d.... nie wiem czy ryzykowac z tymi poprzecznymi czy brać wzdłużny APU. Za tydzień zaczynam urlop wiec musze podjac decyzje bo bedzie kupa czasu na zabawe
marcindlug Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 To jest prosta decyzja - apu. Tylko pamietaj o pedale gazu i wiazce kabinowej bo wydaje mi sie ze apu to juz elektroniczna przepustnica
mkrajewski08 Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 O tych wszystkich rzeczach oczywiscie pamietam :-) no ale jeszcze pytanie jak to jest z tą niby adaptacja sterowników???
marcindlug Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Nie wiem o jakiej adaptacji mowa. Prawdopodobnie chodzi o immo ale w tym temacie nie pomoge
Fenrir Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 A da się wsadzić do ADR elektroniczną przepustnicę czy pasuje tylko do młodszych silników? Jeśli się da to przy elektronicznej będę mógł założyć tempomat i regulować to jak ciężko chodzi pedał gazu? Czy może mogę to jakoś wyregulować teraz? W porównaniu do innych aut w Audi strasznie topornie chodzi. A jak jest ze skrzynią przy AEB i innych? Kończy mi się sprzęgło i nie wiem czy zakładać nowe do ADR'a żeby potem się nie okazało że po zmianie silnika skrzynia albo sprzęgło nie będzie pasować... Jakie elementy są potrzebne do swapa na AEB? Oczywiście silnik z kolektorami i turbo,wtryski, i co jeszcze? Które sterowniki i inne części?
Inkognito Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 AEB przed liftem były najbardziej wytrzymałe bo z tego co pamiętam były kute... ale był problem ze strojeniem bo brak tam map sensora i gro tunerów tego nie ogarnia wiem bo przerabiałem temat co do skrzyni raczej też jest trochę inna jak już bawić się w swapp brac komplet wszystko od jednej motorowni wiadomą sprawa jest przekodowanie imo w poliftach an elektronicznej przepustnicy jest to wszystko inaczej wysterowane trzeba więcej rzeczy zmieniać więcej elektroniki itp ale za to łatwiej wystroić po modach generalnie tematy tych swapów czesto tu się kręcą ale podejmuje się tego 1 na 20 klubowiczów ja osobiście brał bym AEB przed liftem i szukał konkret tunera który to wystroi
marcindlug Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Taki tuner jest, GTO. Tylko dostac sie do niego to inna bajka
wampir Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Temat AEB ogarnia tez doskonale nasz kolega z forum Gregor10. Polecam!!!
marcindlug Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Wlasnie wydawalo mi sie ze kolega Gregor ogarnia ale nie bylem pewien. Jak dwa lata temu szukalem to poza GTO nikt nie chcial ze mna rozmawiac o AEB :/
Inkognito Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Gregor tez juz lutuje? Bo ze starymi aeb nie bylo tak latwo a jak ostatnip z Grzeskiem rozmawialem to jeszcze tego nie ogarnial. No ale moglo sie pozmieniac;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się