tzc Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Witam wszystkich mam dylemat a mianowicie stoję przed dylematem kupna A4 B6 quattro w manualu dylematem jest silnik dotychczas jeździłem audi S3 8L 1.8T 210 KM a jeszcze przed A4. B5 1.8T QUATTRT mam możliwość przewiezienia a4 B6 3.0 quattro manual ale boję się trochę, że będzie mułowaty co możecie powiedzieć na ten temat czy będzie porównywalny z 1.8T 163KM ?
gibon_81 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 3.0 zje 1.8 tylko koszty utrzymania beda wyzsze.
tomeklpu Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 i dźwięk v6 ja chyba będę zmuszony sprzedać swojego bo mi na otwarcie firmy brakuje :/ silniczek igiełka
powaguspisz Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Wszystkie podzespoły do silnika, typu pierścienie popychacze idą od 1.8T tylko tu masz dwa gary więcej, każdy kto ma 3.0 powie bierz 3.0 zaś kto ma 1.8 to powiem bierz 1.8...Ja z czystej ciekawości większego silnika, innego dźwięku symfonii V6 niestety nie V8 zdecydował bym się na 3.0 po tym jak bym miał dwa 1.8, Nie ma turbo i odczucie odpychania może być inne, aczkolwiek ten silnik dobrze napędza te budę, ale tylko w manualnej skrzyni, automat dużo wolniejszy jest,. 3.0 220 wciąga 1.8 T 163 ps. tu 3.0 zdecydowanie więcej ma werwy. Dane katalogowe mówię A3 a mianowicie S3 210 którą miałeś miała sprint do 0-100 w 6.9 s, czyli tyle samo co ma 3.0 ośka manualna skrzynia 5 biegów, natomiast wersja quattro sedan 7,1 s, a Avant quattro 7.3 s. To są dane producenta, a więc różnice nie są straszne, a nawet w jednej wersji takie same,. przepaść jest a automacie 8.9 s. Silnik lubi gaz, zaś 1.8 T różnie z tym bywa, warunek musi być na maksa nienagannie zamontowany i jakość części z górnej półki wówczas będzie ok. Koszt jaki na co dzień większy to ilość oleju silnikowego 2L więcej, oraz spalanie nie wiele większe ale troszkę na pewno,. Rozrząd też taki straszny nie jest i można już całkiem znoście zakupić,. w 1.8 T masz turbo, masz m,in moduł cewek czego nie ma w 3.0, w rozrządzie jest łańcuch i napinacz który też podnosi koszta tak więc ogólnie równał bym te silniki pod kontem kosztów eksploatacji. Jak kupowałem swoją to nie chciałem 1.8 nawet oglądać ale to osobiste zdanie, choć silnik są ok. Chciałem V6 bo V8 S4 ciężko było znaleźć. Ujmując polecam 3.0 myślę że jak trafisz w zadbany egzemplarz będziesz zadowolony.
jacek70 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Niema co porównywać 3,0 ma 60 koni więcej wiec nie dziwota że 1,8t jest bez szans. Jednak po programie 1,8t uzyskuje 200 koni bez problemu obskakuje 3,0. 3,0 jedynie czym przewyższa 1,8t to dźwiękiem.
jacek70 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Poczytaj wszystkie za i przeciw odnośnie tych silników. Może wybierzesz zupełnie inny. Najważniejsze abyś dobrze wybrał i nie żałował decyzji.
tomeklpu Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Niema co porównywać 3,0 ma 60 koni więcej wiec nie dziwota że 1,8t jest bez szans. Jednak po programie 1,8t uzyskuje 200 koni bez problemu obskakuje 3,0. 3,0 jedynie czym przewyższa 1,8t to dźwiękiem. Z tym że zobacz ile waży 1.8T a a ile 3.0 Z 1.8T jeździłem tylko Bex-em i nie swojego bym nie zamienił, fakt faktem silnik trzeba poznać co i jak, ale potem już z górki, jakbyś chciał coś wiedzieć to pisz mam ten silnik obcykany jeśli chodzi o serwis. A jeśli chodzi o spalanie to kurcze zgubiłem telefon, ale miałem zdjęcie na trasie 400Km Żywiec->Puławy 8.2 średnie i na A4 leciałem 140, S7 130 i krajówki 120 :
Kazik123 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 miałem 1.8 T ale w A6 pozbyłem się z powodu Turbo- można powiedzieć że oszukałem przeznaczenie w jednym momencie w rodzinie były 3 auta z silnikem 1.8 T - moja A6, brat miał passka a ojciec A4 miałem okazje każdym z tych aut zrobić kilka tras i najlepiej wypadała właśnie A4 1.8 T, tyko był program na 180 KM ( podobno ) od kilku lat mam 3.0 i jest lepiej niż zadowolony przez kilka tygodni od zakupu miałem banana na twarzy dzięk V6 bezcenny, jeszcze fajny wydech 3.0 jak dla mnie ma wielki plus że nie ma turbiny bo z tym różnie bywa spalanie podobne jak w 1.8, zależy jak jeżdzisz szukaj 3.0 Q + manual i będzie " Pan zadowolony"
wampir Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Jestem ciekawy czy ktoś z posiadaczy B6 V6 3.0 220KM był na hamowni. Ile przeciętnie te silniki maja mniej niż seria. Argument o niby kiepskim gazowaniu 1.8T to kula w płot bo nasz forumowy kolega Gregor10 akurat stroi 1.8T z reguły kilka a nawet kilkanaście KM więcej na LPG niż na benzynie z racji możliwości większego wyprzedzenia zapłonu. Wielość momentu obrotowego w wolnossącym 3.0 to też jakoś nie powala. 1.8T o kodach AVJ/BFB/AMB czyli 150/163/170KM po sofcie da bardziej odczuwalne wrażeni, że auto "jedzie" szczególnie z dołu mimo, że na kresce przegrają z 3.0 220KM. Jeżeli będzie to BEX 190KM po sofcie to już moment obrotowy i moc będą większe niż V6 3.0 220KM. Grunt żeby kupic zadbany silnik bo co bys nie kupil, a będzie w tragicznym stanie to będzie niezadowolony. V6 jest dla wygodnych osob, które nie lubia się babrać w modach. Masz te niby 220KM i aby podnieść to silnk musi być igła, poprawiony wydech i strojenie (najlepiej na lpg) i może do 23X KM dobijesz realnie 1.8T lubi ludzi z wyobraznia, którzy potrafią jezdzic autem z turbina i za to odwdzecza się podatnością na mody. Dźwięk to w większości kwestia wydechu
_quattro_ Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 V6 jest dla wygodnych osob, które nie lubia się babrać w modach. Masz te niby 220KM i aby podnieść to silnk musi być igła, poprawiony wydech i strojenie (najlepiej na lpg) i może do 23X KM dobijesz realnie Dobrze napisane Dźwięk to w większości kwestia wydechu Popłynąłeś troche z tą teorią to V6 w połączeniu z wydechem wydaje z siebie ten niepowtarzalny dźwięk
wampir Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Nic nie polynałem. Napisałem, że w większości to kwestia wydechu i w większości tak jest. Kiedys widziałem Opla Astre 1.4 z modzonym wydechem przez entuzjaste, który bulgotał jak V8.
_quattro_ Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Nic nie polynałem. Napisałem, że w większości to kwestia wydechu i w większości tak jest. Kiedys widziałem Opla Astre 1.4 z modzonym wydechem przez entuzjaste, który bulgotał jak V8. Proszę Cie nie wiesz o czym piszesz. Miałeś kiedykolwiek V6?
wampir Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Po co mam kupować krowe jak chce się napic mleka i to na dodatek taka ciezka krowe? Jezdziłem różnymi V6 i R6 i powiem tak. Dla mnie to nie jedzie i żeby leciał Beethoven spod maski i wydechu to nie chciałbym takiego auta. Jak ktoś ceni sobie takie walory i inne, o których pisałem wcześniej to niech kupuje. Dla mnie koniec tematu.
_quattro_ Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Po co mam kupować krowe jak chce się napic mleka i to na dodatek taka ciezka krowe? Jezdziłem różnymi V6 i R6 i powiem tak. Dla mnie to nie jedzie i żeby leciał Beethoven spod maski i wydechu to nie chciałbym takiego auta. i tkwij w tym dalej
Robero321 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 jeździć to nie znaczy mieć jednego stać na koszty innego nie ròżnica jest w kosztach dzwięk też jest fajny ale wolnossący silnik ma zupełnie inną charakterystykę
wampir Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 A po co mieć, skoro zupełnie nie odpowiada moim potrzebom? Przejechałem się i mi wystarczy kontaktu z tym silnikiem. Nie chce mieć z nim do czynienia. Wolę uczucie jak turbo się budzi. Wiekszą elastyczność, czuc, że jedzie od 2200obr i generalnie osiągi nad dźwiękiem. Nawet gdzies mam charakterystyczne "pssss" powodujące skok adrenaliny przy zmianie biegow w turbodoładowanej benzynie, którego nigdy w zyciu nie bedzie w wolnossaku.
Kazik123 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 prawda jest taka że po A6 1.8 T szukałem S6 lub S4 ewentualnie 2.7 BiTurbo skończyło się na kilku wyjazdach po nic a w miedzyczasie weszła opcja że ma byc Q z planów wyszła A4 3.0 ASN Q + manual i cześciowy S-line w niespotykanym kolorze prawda jezt że nie zawsze kupisz to co szukasz a na mody 1.8 T trzeba mieć czas, kase i wiedze jak tego nie spierdzielić ( znam gościa co modził 1.9 Tdi i spalanie było jak w 4.2 Tdi, a auto dalej nie jechało drugi typ modził passka 2.0 Tdi i auto na lawecie skończyło w ASO ) sporo było dyskusji na temat 3.0 czy 1.8T mam tylko pytanie dlaczego nie ma już 3.0 w produkcji druga sprawa że nastepne auto na jakie chetnie przygarne to 3.0 T
Robero321 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) Sporo dyskusji a z tego co czytam na forum to każdy chwali swoje. Najlepiej jak o wadach danego modelu jak i zaletach wypowiadali się ludzie którzy posiadali lub posiadają dany model przynajmniej przez rok a nie Ci ktorzy widzieli , słyszeli lub przejechali się danym modelem być może zakatowanym lub niesprawnym. Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez Robero321
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się