Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 a 1.8T Pomoc Duży Dylemat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sporo dyskusji a z tego co czytam na forum to każdy chwali swoje. Najlepiej jak o wadach danego modelu jak i zaletach wypowiadali się ludzie którzy posiadali lub posiadają dany model przynajmniej przez rok a nie Ci ktorzy widzieli , słyszeli lub przejechali się danym modelem być może zakatowanym lub niesprawnym.

Amen :wink:

Opublikowano

Nie rozumiem podejścia. Ja jeździłem modelami 163/170/190/220/228/232KM i napisałem jakie są MOJE SUBIEKTYWNE ODCZUCIA z jazdy autem z takim silnikiem.

Nie wypowiadałem się i nie mam zamiaru wypowiadać na temat awaryjności czy ekonomii silnika V6 3.0 220KM.

Opublikowano (edytowane)

Ilu użytkowników, ile silników, tyle wypowiedzi, ja ze swojego 3.0 jestem zadowolony mam go już 4 lata za chwilę wskoczy 300 tyś i dalej jest ok. kropla oleju się nie leje, auto zimą pali idealnie, na gazie sprawuje się ok, spalanie jest fajne, wczoraj miałem okazję przejechać się 1.8 T 163 ps po sofcie nie wiem na ile, fakt nie podważalny różnica jest bo ciągnie inaczej, ale czegoś mi brakowało.

Ogólnie polecam, a kto co kupi tym będzie śmigać, kwestia aby to było w normalnym stanie.

W nawiązaniu do kilku wypowiedzi wcześniej, ... 3.0 nie produkują bo wypiera wszystko TFSI, zmniejszanie pojemności np, 2.0 TFSI no i oczywiście 1.8 T też nie produkują bo 1.8 TFSI to całkiem inna konstrukcja.

Edytowane przez powaguspisz
Opublikowano

Witam.Posiadam AUDI A4 B6 3.0V6 220 KM ASN 2001 r Avant w manualu i jestem miło zaskoczony.Przyspieszenie jest rewelacyjne,chociaz w 1.8 t poczucie lepszego ,,zbierania'' dostarcza turbina,ale to jest złudne :wink:A i ten dźwięk V6 jest świetny...

Opublikowano

nie spodziewałem się tylu odpowiedzi heh dzięki wszystkim ;) kazdy ma swoją opinię co bardzo mi sie podoba :) Jeszcze nie kupiłem miałem dzisiaj wyjeżdżać obejrzeć do niemczech ale szczeże powiem, że nie wiem dalej co z tym silnikiem tzn jaki wybrać jak bym może wsiadł i się przejechał 3.0 to bym miał porównanie hmmm a mam na oku bardzo fajnie wyposażoną 3.0 hmm ale nie wiem jechać 1200KM nie wiedząc jak to jedzie. W sumie 1.8T to w tej budzie też szału nie bedzie hmmmmm. Z silników V z grupy wag to jezdziłem tylko 2.4 174KM w automacie hmm

Opublikowano

Uzupełnij profil to może znajdziesz kogoś ze swojej okolicy z danym silnikiem żeby zobaczyć posłuchać i się przejechać

Opublikowano

Będziesz w woj.podlaskim to zapraszam na przejazdzkę 3.0 V6 AVANT w manualu.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

Od niedzieli stałęm się użytkownikiem A4 B6 3.0 V6 Quattro manaul :)

Tzn. jak pisałem z dylematem był kłopot ale w piątek siedząc i pisząc z niemcem odnośnie auta zdecydowałem sie jak nie zobaczę i się nie przejadę to nic nie zdziałam tak więc zabrałem co potrzebne + dwóch kolegów i drogę na niemcy ;) najpierw pojechaliśmy do Monachium na autohandel tak autko miało pare bolączek lecz tego nie ukrywali cena do dogadania ale byłem umówiony z niemcem z którym pisałem na 12:00 wiec pojechaliśmy do niego z myślą, że auto będzie w lepszym stanie co okazało się prawdą :) po chwilowej rozmowie i gestykulowaniu rękoma :):) :) pojechaliśmy na jazdę próbna i powiem szczeże pierwszam moja jazda 3.0 V6 pozytywnie fakt, że auto jest po chipie ma 240KM :) ale dzwięk i przyśpieszenie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły jestem zadowolony oczywiście kupiłęm autko i przywiozłem je do PL. Dziękuje jeszcze raz wszystkich za opinie 3.0V6 :)

Edytowane przez tzc
Opublikowano

Jeżeli moglbys cos zrobić dla nas jako spolecznosci to zrobilbys pomiar mocy w tym samochodzi najlepiej na hamowni drogowej i aby wszystkie parametry zadane takie jak masa, wielkosc koła itp byly widoczne na wykresie.

Opublikowano

Witam wszystkich

Od niedzieli stałęm się użytkownikiem A4 B6 3.0 V6 Quattro manaul :)

Tzn. jak pisałem z dylematem był kłopot ale w piątek siedząc i pisząc z niemcem odnośnie auta zdecydowałem sie jak nie zobaczę i się nie przejadę to nic nie zdziałam tak więc zabrałem co potrzebne + dwóch kolegów i drogę na niemcy ;) najpierw pojechaliśmy do Monachium na autohandel tak autko miało pare bolączek lecz tego nie ukrywali cena do dogadania ale byłem umówiony z niemcem z którym pisałem na 12:00 wiec pojechaliśmy do niego z myślą, że auto będzie w lepszym stanie co okazało się prawdą :) po chwilowej rozmowie i gestykulowaniu rękoma :):) :) pojechaliśmy na jazdę próbna i powiem szczeże pierwszam moja jazda 3.0 V6 pozytywnie fakt, że auto jest po chipie ma 240KM :) ale dzwięk i przyśpieszenie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły jestem zadowolony oczywiście kupiłęm autko i przywiozłem je do PL. Dziękuje jeszcze raz wszystkich za opinie 3.0V6

Grunt to zadowolenie, takie rzeczy jak kosmetyka zawsze można zrobić, ważne by auto wizualnie i silnik było good, i trzymało sie kupy. Powodzenia w dalszej ekslopatacji mam swoją 4 lata jestem zadowolony, i dalej zamierzam jeździć :) śmigałem 1,8 T 163 ps, i jak już wspomniałem idzie to i czuć ale to efekt turbo. Tu całkiem inaczej ciągnie.

Opublikowano

A więc witaj w klubie.Owocnego użytkowania V-ki.Oby służyła jak najdłużej bezawaryjnie.

Opublikowano (edytowane)

Przy zwiększaniu mocy 1.8T wielu pomija zupełnie fakt, że warto a wręcz należałoby też zainwestować w większe hamulce z przodu i z tyłu, nie jestem też pewien czy układ przeniesienia napędu nie jest solidniejszy, obliczony na wyższą moc, musiałbym zajrzeć do ETKI.

To wszystko wymaga sporej ilości gotówki oraz czasu, chyba, że oddaje się auto do serwisu tuningowego co wszystkim się zajmie od A do Z.

W 3.0 dostajemy lepsze hamulce "na dzień dobry" :)

Pomijam już fakt, że auta z V6 pod maską są na ogół lepiej doposażone przez fabrykę, więc kilka modów ma się już z głowy :)

Pewnie, jak ktoś ma sporo czasu, mało spraw na głowie i przede wszystkim ma możliwości dłubania przy autku (kanał, podnośnik) to czemu nie, też bym się pobawił w mini-tunera... :P

Pytanie do znawców - ile waży ŻELIWNY silnik 1.8T a ile ALUMINIOWY 3.0 ???

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

No to widze, ze miałeś do czynienia z 1.8T i wiesz o czym piszesz :D

w 1.8T 190KM BEX masz takie same hamulce jak w 3.0 czyli 312mm przód i 255 tył, a na dodatek 1.8T jest lżejsze porównanie jest nietrafione.

Ten napęd, który jest w 1.8T obsługuje pod 300KM.

Jeżeli ktoś kupi wersję BEX to pozostaje mu zrobić tylko downpipe i soft myślę, że w sumie około 1200zł i ma się ponad 220KM z lepszym Nm niż w V6. To są operacje, które tuner wykonuje w ciągu jednego dnia.

W słabszych wersjach 150/163/170KM downpipe i soft to okolice 195KM za 1200zł.

Aby zrobić ponad 220KM ze słabszych wersji potrzebny jest downpipe, soft, FMIC, wtryski, turbo z BEX w sumie około 4000zł. Limitem jest turbo. Te operacje zajmują tunerowi 2 dni.

Można od razu włożyć większe i za około 6000zł mieć już pod 300KM. Cena może być większa w zależności od podzespołów i fantazji.

Wyposażenie jak wyposażenie, wszystko zależy od konkretnego auta.

Modzenie V6 jest sztuka dla sztuki bo wydać 2000zł na downpipy i soft i uzyskać może w porywach 235KM to sredni wynik. Sorry, nie wieżę w niemieckie softy na 240KM. Wynik z wiarygodnej hamownie poproszę.

Opublikowano

No to widze, ze miałeś do czynienia z 1.8T i wiesz o czym piszesz :D

w 1.8T 190KM BEX masz takie same hamulce jak w 3.0 czyli 312mm przód i 255 tył, a na dodatek 1.8T jest lżejsze porównanie jest nietrafione.

Ten napęd, który jest w 1.8T obsługuje pod 300KM.

Jeżeli ktoś kupi wersję BEX to pozostaje mu zrobić tylko downpipe i soft myślę, że w sumie około 1200zł i ma się ponad 220KM z lepszym Nm niż w V6. To są operacje, które tuner wykonuje w ciągu jednego dnia.

W słabszych wersjach 150/163/170KM downpipe i soft to okolice 195KM za 1200zł.

Aby zrobić ponad 220KM ze słabszych wersji potrzebny jest downpipe, soft, FMIC, wtryski, turbo z BEX w sumie około 4000zł. Limitem jest turbo. Te operacje zajmują tunerowi 2 dni.

Można od razu włożyć większe i za około 6000zł mieć już pod 300KM. Cena może być większa w zależności od podzespołów i fantazji.

Wyposażenie jak wyposażenie, wszystko zależy od konkretnego auta.

Modzenie V6 jest sztuka dla sztuki bo wydać 2000zł na downpipy i soft i uzyskać może w porywach 235KM to sredni wynik. Sorry, nie wieżę w niemieckie softy na 240KM. Wynik z wiarygodnej hamownie poproszę.

Widzę, że jesteś obcykany w temacie...

Przyznaję, nie miałem za wiele do czynienia, więc wierzę, że 1.8T z fabrycznymi 190 kucami to inna bajka i mniej dłubania. Zwracam honor :) Znakomita jednak większość aut z 1.8T to wersje 163KM...

Sprawa dla mnie i myślę, że dla wielu innych także, którzy kupli 3.0, nie rozchodzi się o to czy to ma większy power czy nie, bo wiem co turbo potrafi, ale właśnie o te dłubanie. Nie każdy chce i nie każdy też może sobie na nie pozwolić. Przyjemny pomruk ma się też na dzień dobry - żeby coś podobnego uzyskać z R4 trzeba kombinować z wydechami, a to znów koszty... a rezultat i tak co najwyżej zbliży się do brzmienia V-ki. A pierdo-buczenie wydechu nie robi na mnie żadnego wrażenia :)

Hmmm, nadal jednak czekam na info ile faktycznie waży żeliwny 1.8T a ile aluminiowe 3.0... zarzekanie, że 1.8T "jest na pewno lżejsze" jakoś mnie nie przekonuje. Ktoś wie? :)

Opublikowano

Nie wiem ile ważą silniki ale sądzę że ASN może być lżejszy lub w podobnej wadze- pomimo że sporo większy. Sprawdziłem masy pojazdów i A4 z 3,0 waży 1425 kg a 1.8 1395kg

Różnica w masach jest zatem od 30kg do 45kg (różne źródla)

Biorąc pod uwagę że 3,0 zazwyczaj ma większe heble co za tym idzie cięższe, zazwyczaj potrzebuje aku o większej pojemności więc cięższego.

Do napełnienia układu chłodzenia wejdzie pewnie więcej płynu bo i blok większy podobnie może być i z olejem. Nie wiem jak jest z zawieszeniem silnika i pozostałymi elementami ale tu może być niezauważalna różnica w wagach.

Tak więc podejrzewam że wagi obu silników mogą być podobne różnica maks 15 do 20 kg

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za info :) Mam wrażenie, że właścicielom 1.8T chyba nie bardzo chce się szukać takich niewygodnych informacji... ;)

Sam też zacząłem wypytywać wujka google i oto co znalazłem:
1.8T: ~145-149kg

2.0TFSI: ~144-152kg

3.0 V6 ASN: 165kg

4.2 V8 334-344KM: 195-198kg

Jednak V6 jest ciut cieższe... tyle, że 25-30kg różnicy to w ogólnej masie auta to tyle co nic. Dość powiedzieć, że to różnice praktycznie tak samo (nie)istotne jak masa własna kierowcy - jakoś nikt się o nią nie pyta pomimo, że jedni potrafią ważyć 70kg drudzy 120... i to bez kości :P

Co innego gdyby to było 100 i więcej kg... choć ja osobiście jakoś nie odczuwam na dupohamowni obecności pasażera :)

PS.

Przy okazji poszukiwań znalazłem informacje odnośnie różnic pomiędzy samochodami wyposażonymi w silnik 1.8T 163KM i 1.8T 190KM:

The following differences can be found between standard models and the BEX:

  • Additional Intercooler beneath the airbox
  • Larger Turbocharger
  • Different Exhaust Manifold
  • Larger Injectors
  • Larger Front Brake Discs
  • Different Flywheel and Pressure Plate
  • 01E Transmission with shorter Final Drive

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/509903-BEX-Engine-Information-Thread

Jak widać skrzynia biegów też powinna być inna jeśli ktoś chce kręcić 163KM na 200 i więcej... kolejny tysiąc PLN-ów extra jak nic :P

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Kolego podałeś że


1.8T: ~145-149kg

2.0TFSI: ~144-152kg

3.0 V6 ASN: 165kg

Więc 165 kg - 149 kg = 16 kg do 20 kg a nie 30 czyli teoretyzując zgadłem :) szkoda ze w totka tak oporni idzie :(

Opublikowano

Nie chce mi się szukać bo ja ich nie potrzebuje. V6 jest cięższy plus płyny itp jeszcze bradziej niż to widać.

Ja odnoszę się tylko do błedów na temat silników 1.8T.

Bzdury z tą skrzynią. Z BEX ma 6 biegów i biegi są krótszte. Absolutnie nie przeszkadza to robić mocy na innych skrzyniach. Ja mam skrzynie 5tke i na 2ce dociągam do około 110km/h Ciężko ocenić bo mam licznik w MPH i KM/h są mniejszą czcionką :) Mając większą moc lepiej mieć dłuższe biegi żeby tak nie wahlować lewarkiem. Moja skrzynia znosi 232KM bez najmniejszych problemów.

Dwumas jest inny bo wiadomo inna skrzynia. Docisk ? hmmm, tu moim zdaniem jest błąd, bo wiele sprzęgieł jest wymiennych pomiędzy BEX, BFB i AMB. Jak już ktoś ma zyżyte sprzęgło to najlepiej wrzucić od 1.9tdi AWX wtedy zniesie do 400Nm a jest w tej samej cenie.

Kolektor wydechowy jest o takim samym przepływie ma tylko grubsze ścianki, ale w USA jezdzą projekty na seryjnych kolektorach i Garretach bez problemów.

Wtryski trzeba więszke, ale cena to grosze.

Żeby robić moc potrzebne jest to co wymieniłem, a skrabincą wiedzy o 1.8T jest temat w dziale tuningu.

Kwestia masy to jedno, ale masy wysuniętej przed przednią oś i wpływ na podsterowność to drugie. Ten temat to kolejna rzeka :)

W zasadzie nie chce nikogo tutaj przekonywać do 1.8T mimo, że dla mnie to idealny silnik. Powiem więcej kupujcie V6 i cieszcie się nim.

Dla mnie koniec dyskusji :)

Opublikowano

Każdy chwali swoje i będzie chwalił, ale niestety liczby nie mylą

3.0 V6 manual, sedan, fwd 0-100 6,9 s 300N 3200 obr/min

1,8 T BEX -190 ps manual, sedam fwd 0-100 8,2 240N - osiągane wcześnie bo już 1950 z racji na turbo

a więc trzeba i tak 1,3 s by zrównać to nie jest dużo, ale i nie jest mało, w każdbym bądz razie różnica znacząca. I czy warto dłubać 1,8T na 250-300 że by ogarniać 3,0V6 nie wiem ale ja wolałbym zastosować kompresor do 3.0 V6 i efekt pewnie nadał byłby lepszy niż 1,8T.

I znaleśc 1,8T nie dłubane, czy poprzerabiane to jak diament w oceanie. Bo większość z tych przeróbek to krawieckie szycie, bez pokrycia i zrobione tak sobie, nie mówię że każde ale większośc tak jak z M power w BMW ze jest ich więcej niz fabryka wyprodukowała bo każda ma znaczek M :P

Tak więc spór bez sensu. I przewaga na 1,8T to tylko u tych którzy robią mody, maja na to czas, chęci lubia to itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...