Adaptacja Klimy - Słabo Chłodzi

    77 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam Kolegów,

    mam od roku A4 B7 z klimatronik. Poprzednio miałem A4 B5 FL i mój problem polega na tym iż w A4 B5 klima sprawniej działała niż w A4 B7.

    Byłem już z A4 B7 nabic płyn klimy do pełna, żadnej różnicy nie ma. Żadnych błedów nie ma, jak go podłączam do VAG.

    Klima chłodzi ale i tak mam wrażenie że w B5 szybciej i sprawniej schładza powietrze (mogę się oczywiscie mylić, bo jest to bardzo subjektywne odczucie).

    Mam pełną historie ASO mojej A4 B7. W niej znalazłem ciekawy zapis. Widocznie poprzednia włascicielka skarżyła się na "za zimne lub za gorące powietrze". Cytuje: "Klimaanlagen-Regelung zw zu kalt bzw zu warm. Układ klimatyzacji>Układ ogrzewania, chłodzenia>Automatyczny tryb regulacji układu klimatyzacji (AUTO)"

    Znalazlem ten wątek dotyczący adaptacji klimy: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-adaptacja-nastawy-klimatronika/

    Moje pytanie: czy jest sens przywrócić ustawienie klimy do ustawień fabrycznych? Czy wtedy bedę musiał jeszcze coś dalej kombinować?

    A może znacie inne rozwiązanie dot. kodowania i tego problemu, bo z wpisu ASO ewidentnie wynika że tam zostało cos przestawione?

    pozdrawiam,

    Marcin


    up, nobody knows? :kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    :hi:

    Miałem niesprawną klimę.Wymiana sprężarki(zakupiona tu na forum),wymiana osusacza oraz zaworu rozprężnego.Klimę nabito i nic.Słabo dmuchała.Pojechałem do innego mechanika i ponownie wymiana czynnika,sprawdzenie czy są błędy(brak błędów).Klima działała ale nadal bardzo słabo.Postanowiłem sam coś pomajstrować.Zrobiłem nastawy podstawowe.Trochę to trwało.Klapki zamykały się i otwierały.Po zakończonej pracy vagiem,klimatyzacja zaczęła pracować poprawnie.Kilka dni temu wróciłem z Chorwacji,zrobiłem ponad 4 000 km i klima nadal działa tak jak powinna.Ja mam A4B5 ale wydaje mi się że nic nie namieszasz a możesz sam naprawić.Ja wszystkie wartości jakie zmieniałem to sobie zapisałem aby powrócić do poprzednich ustawień.Korzystałem z innego linka niż ten co podałeś do ustawień.Po zmianie wygladu forum linki zapisane w zakladkach nie moge otworzyc.Pozdrawiam i mam nadzieje ze sam naprawisz klime.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Przed basic setting takie bledy, dało sie skasować


    2 Faults Found:

    01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)

    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent



    po adaptacji te po skasowaniu sa dalej

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

    Control Module Part Number: A4 Klimaau

    Component and/or Version: tomat 1116

    Software Coding: 00000

    Work Shop Code: WSC 05311

    2 Faults Found:

    01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220)

    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

    09-00 - Adaptation Limit Surpassed



    Klima nabita a mimo to slabo chłodzi

    Edytowane przez MatrixXXL

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    do sprawdzenia lub wymiany silniczki. Jeśli taki komunikat pokazuje to wg ktoś już je rozbierał i czyścił po czym źle złożył.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    do sprawdzenia lub wymiany silniczki. Jeśli taki komunikat pokazuje to wg ktoś już je rozbierał i czyścił po czym źle złożył.

    Sprawdziłęm te silniczki, przesmarowałem, zrobiłem basic settings, niby błędów nie ma a i tak ta klima nie chłodzi jak powinna. Co jeszcze sprawdzić?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź dwa przewody aluminiowe w komorze silnika które wchodzą do kabiny ... powinny być bardzo zimne (zaraz przy wejściu do kabiny) a po chwily pracy klimatyzacji powinna sie na nich skraplać woda

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przewody zimne, kurcze może to tak ma chłodzić, a jakie temp powinny być przy wlotach powietrza, Może vagiem da sie to jakoś sprawdzić.ma

    Mały screen, klima włączona ok 5 min na LO.


    4274de842433e56am.jpg

    Czy wymiana osuszacza może pomóc?

    A chłodnica klimy może mieć wpływ??


    Przewody zimne, kurcze może to tak ma chłodzić, a jakie temp powinny być przy wlotach powietrza, Może vagiem da sie to jakoś sprawdzić.ma

    Mały screen, klima włączona ok 5 min na LO.


    4274de842433e56am.jpg

    Czy wymiana osuszacza może pomóc?

    A chłodnica klimy może mieć wpływ??

    halllooo

    Edytowane przez MatrixXXL

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    hej:) tez mam ten problem w a4 b6. klima dmucha ale szału nie ma;/ po dobiciu czynnika, odgrzybieniu, na postoju czasem temperatura przy wylotach ma 5,5-6 stopni a w czasie jazdy około 8-9 stopni wydaje misie ze to mało by schłodzic w upalne słoneczne dni;/ brat ma vw bore z klima manualna i schodzi mu do 2 - 3 stopni i tam czuc ze chłodzi ;/ co moze byc z tym,

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wymieniłem osuszacz ale brak poprawy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź działanie silniczków sterowania w blokach pomiarowych od 004 w góre jak dobrze pamiętam - Wartości zadane powinny być zbliżone do wartości aktualnych. Jeśli są odchyły duże to znaczy, że silniczki nie pracują w pełnym zakresie lub źle odczytują parametry zadane przez sterownik klimatronic.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ciśnienie 16 bar przy max chłodzeniu jest ok? ewentualnie które bloki sprawdzić?

    Edytowane przez MatrixXXL

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja kupiłem moją a4b6 1.8 T quattro i Klima nie działała. Jak się okazało nie było czynnika. Nabilismy wraz z uv i chłodzi, po kilku dniach okazało się, że spierdziela gaz z osuszacza i chłodnicy. Wymiana i na nowo nabicie. Teraz chłodzi na 10.5 stopnia, więc za mało. Jakieś pomysly? Kumpel mówi, że jak długo jeździła bez klimy to teraz muszę pojezdzic żeby się jakiś zawór rozruszal w sprezarce. Prawda to?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej,

    I jak , rozwiązaliście swoje problemy?

    Ponieważ wymieniłem sprężarkę na regenerowana i również mam wrażenie ze slabo chłodzi..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam również mam problem z klimą,czyli słabo dmucha. nabiłem klimę na max temp. z kratki 8,5st c. Wydaje mi się żę słabo chłodzi w porównaniu do innej audi którą jeździłem. wstawiłem zrzuty co mi wyszło po podłączeniu pod vag. błedy pojawiły się po teście nawiewów wcześniej nie było. Ciśnienie sprężarki 12 bar.  o co chodzi z tą klimą w tych autach? Bez tytułu.pngnhki.png

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    8 stopni za parownikiem to trochę dużo. ale nie wiem w jakich warunkach robiony pomiar. ustaw klime na Lo i nawiew na kratki na maxa do tego zrób screena z grup 001 002 i 010 po kilku minutach pracy tak żeby warunki się jakoś ustabilizowały.

    przed tym spróbuj jeszcze raz zrobić adaptacje klap.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

     

    ok jutro będę działał.

    Dziś ponownie podpiąłem lapka pod auto. uruchomiłem silnik, włączyłem klimę i zabrałem się do  na stawów podstawowych. Wszystko przebiegło pomyślnie, brak błędów. Następnie włączyłem blok pomiarowy oto zrzuty.

    Bez tytułu.png

    Zauważyłem że po adaptacji klap jakby lepiej zimniejsze powietrze dmuchało, ale pod warunkiem ze temp ustawię na 18 bo na LO dmucha jakby cieplejszym co widać na blokach pomiarowych że temperatury rosną. 

    Edytowane przez seba1x

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pany mam podobny problem jak część chłopaków tutaj, czyli słaba wydajność klimy z kratek. Zrobione nastawy klap, zero poprawy.
    Dołączam screena z bloków 001,002,010
    Klima włączona od ponad 5min, temp. zew. +27,

    Jakieś podpowiedzi w czym siedzi problem słabej klimy?
     

    bloki klimy.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Widze ze kazdy ma ten problem ;/.

    U mnie zmieniona sprezarka, czynnik na full, adaptacja zrobiona a mimo to klima slabo chlodzi...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To jest jakaś masakra z tą klimą, gdzie nie czytam ludzie cuda wymieniali i dalej to samo, nikt nie pisze czy któraś rzecz pomogła.
    Może jakiś czujnik?
    W poprzednim aucie a6c5 tam na wyjściu miałem 3-5 stopni :) mega sprawa była, a tutaj coś kicha.

    A jakby chłodnica klimy była zasyfiona i słaby przepływ powietrza przez nią by był, to coś robi czy raczej nie? ktoś coś?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    seba1x w Twoim przypadku temperatura za parownikiem to 2,5stopnia C wiec układ klimatyzacji działa poprawnie, żeby leciało chłodniejsze powietrze z kratek możesz pobawić się w zmianę losowania na usa, zrobienie nastaw podstawowych w klimatroniku i powrót z kodowaniem. Kodowanie zmienia się w zegarach.

    słoniu, w Twoim przypadku wygląda jak by zawór regulacyjny n280 nie działał, czynnik masz, zawór wysterowany a temperatura za parownikiem 27stopni. Do sprawdzenia zawór n280.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    seba1x w Twoim przypadku temperatura za parownikiem to 2,5stopnia C wiec układ klimatyzacji działa poprawnie, żeby leciało chłodniejsze powietrze z kratek możesz pobawić się w zmianę losowania na usa, zrobienie nastaw podstawowych w klimatroniku i powrót z kodowaniem. Kodowanie zmienia się w zegarach.
    słoniu, w Twoim przypadku wygląda jak by zawór regulacyjny n280 nie działał, czynnik masz, zawór wysterowany a temperatura za parownikiem 27stopni. Do sprawdzenia zawór n280.



    Dzięki bardzo na dniach postaram się ogarnąć/sprawdzić.


    Wysłane z mocą....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak będziesz brał się za zawór to przyokazji zobacz dysze rozprezna, w jednym i drugim przypadku czynnik trzeba odezwać przed robota wiec można zrobić za jednym podejsciem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    13 minut temu, MaTeo85 napisał:

    przypadku czynnik trzeba odezwać

    co trzeba zrobic??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Też ostatnio mam wrażenie, że klima słab iej działa. Zawsze chłodziło elegancko ale od pewnego czasu coś jest nie tak. Nastawy podstawowe zrobione - 0 błedów.
    Jak włącze klimę to nawiewy skrajny lewy oraz "środkowy lewy" chłodzą szybciej niż posotałe. Dopiero po kilku minutach wyrównuje się temperatura i ze wszystkich wieje tak samo. Tak jakby jakiś silniczek się nie otwierał do końca.

    Myślę nad przeczyszczeniem silniczków. dużo z tym roboty?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    36 minut temu, Wihajster napisał:

    co trzeba zrobic??

    sorry pisze z telefonu i tu mi czasem słownik robi zamieszanie.

    oczywiście chodziło o odessanie czy odciągnięcie jak kto woli

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Więc u mnie jak narazie pomogło uzupełnienie czynnika w systemie (było 160g) wszystko hula, błędów brak, pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

     

    i co kolego uporałes sie z tym tematem ??  u mnie nie włacza sie wiatrak po wlaczeniu klimy i wogole nie chlodzi, econ da sie wylaczyc czyli klima sie wlacza. sprzegielko dobre bo sprawdzalem, prad dochodzi do zaworu po wlaczeniu klimy tez sprawdzone. myslalem ze wiatrak spalony ale po wypieciu wtyczki z czujnika temperatury wiatrak chodzi jak wsciekły a itak z nawiewów leci cieple powietrze . co jest nie tak pomoze ktos ?????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No to może czujnik uwalony?
    Możesz od kogoś podmienić i sprawdzić inny?

    Między chłodnicą na pasem przednim też jest czujnik, tyle że temperatury zewnętrznej (jeśli dobrze pamiętam), jego też możesz sprawdzić. Klima poniżej 5 st się nie włączy, choć ECON zgaśnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ale temperaturę na zagarscj pokazuje dobrą okolo 30 stopni

    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Ale temperaturę na zagarach pokazuje dobrą okolo 30 stopni

    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka





    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy