Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko pali rano Silnik 1,9TDI AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od około tygodnia mam problem z rannym paleniem. Sprawa wygląda w następujący sposób. Rano podgrzewam świece do czasu jak zgaśnie kontrolka po czym pale samochód odpala na 1,2 sekundy, trochę trzęsie silnikiem po czym gaśnie. Aby zapalić samochód muszę kręcić rozrusznikiem około 30 sekund. Powoli wchodzi na obroty i jest w porządku. Jeżdżę z przerwami w ciągu dnia i nie ma problemu z paleniem. Niekiedy wydaję mi się jak zapale to delikatnie obroty spadają na jakieś 2 sekundy po czym wracają do normy. Co może być problemem. Czy przypadkiem paliwo się nie cofa do zbiornika i zapowietrza się układ paliwowy. Proszę o pomoc i sugestie co może być.

Opublikowano

objawy wyglądają jak by się zapowietrzał układ, czyli po dluższym postoju musisz go męczyć. Przy tych temperaturach to nie ma znaczenia czy rano czy w południe według mnie

Opublikowano

Zalej zbiornik do pełna i postaw go na noc tyłem na górce (min. 30 cm).

Następnego dnia rano będziesz znał odpowiedź, czy się zapowietrza :decayed:

Opublikowano

Samochód ma połowę baku i dzisiaj rano nie było problemem z paleniem. Stał też na lekkim wzniesieniu. Nie wiem co to może być.

Opublikowano

Zapowietrza się układ jak jest mało paliwa

Opublikowano (edytowane)

Mozesz zainwetowac pare zlociszy na zaworek zwrotny zeby paliwo sie nie wracalo i zamontuj na zasilaniu paliwa (przed filtrem)

Edytowane przez artek_bartek
Opublikowano

Bron boze jakies zaworki wstawiac. Gdyby byly konieczne To fabryka by wyposazyla w nie samochod. Przyczyne trzrba znaleźć a nie ją omijac. Proponuje zaczac od wymiany uszczelniaczy na pompowtryskiwaczach ;)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano (edytowane)

Nie pisze ze to naprawi usterke tylko bedzie wiadomo gdzie szukac przeczyny. Przed filtrem czy za filtrem. Sorka zle to opisalem.

A co do uszczelniaczy na pompkach to raczej znam przypadek ze przybywalo ropy w oleju a nie zapowietrzalo uklad, ale pewnie mozna sprawdzic. Do sprawdzenia zaworek zwrotny na filtrze plus pompa vacum.

Edytowane przez artek_bartek
Opublikowano

Zamiast zaworka zwortnego do szukania przyczyny lepiej podlaczyc przezroczyste przewody i na banke odpalic auto, zostwic na noc i zobaczyc jak zapali ;)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Vacum pompa do przegladu i wymień świece żarowe. Często bywa że któraś nie grzeje a błedu nie pokazuje bo ma cały czas przejscie.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Przecież świece grzeją od +5 stopni w dół :facepalm:

Opublikowano

Vacum pierwsze co do sprawdzienia. Lepsze i wygodniejsze jest jednak zaworek zwrotny niz przewody ;)

Opublikowano (edytowane)

Przecież świece grzeją od +5 stopni w dół

Z całym szacunkiem kolego ale podepnij miernik pod świece to przekonasz się że grzeją, raz krócej raz dłużej ale przy każdym odpaleniu silnika bez wzgledu na tep. zewnętrzną - bynajmniej w moim motorku tak jest. A od +5 w dół włącza się nagrzewnica elektryczna przy silniku...

Pozdrawiam!

Edytowane przez raffik
Opublikowano

Nawet jak są wszystkie spalone, powinien palic bez problemu..

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

U mnie było kiedyś to samo. Okazało się, że wężyki przelewowe między wtryskiwaczami były dziurawe i łapało lewe powietrze przez co układ sie zapowietrzał.

Opublikowano

Nie ukrywajmy, ze bez reki dobrego mechanika nie dowiemy sie co jest nie tak ;)

Opublikowano

Witam

mam ten sam problem silnik 1.9 tdi AWX 130 km. Pompa vacum wymieniona zaworek na filtrze też i dalej to samo raz na 2 - 3 dni a ostatnio już co dziennie i nie ważne jak stoi auto i i le wahy w zbiorniku problem wraca zapowietrza się układ...

Nadmienie ze proble my te zaczeły się u mnie po wymianie filtra paliwa... miałem bosha i na to samo wymieniłem... kolega doradził mi podmianke filtra jeszcze bo może być nowy uszkodzony gniazdo na zaworek jutro bede testowac czy pomoże.....

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam podobny problem. Pacjent A4 b6 BKE 115KM 2004 rok.

Zalej zbiornik do pełna i postaw go na noc tyłem na górce (min. 30 cm).

Następnego dnia rano będziesz znał odpowiedź, czy się zapowietrza :decayed:

Zrobiłem jak kolega wyżej napisał, różnica była większa niż 30 cm. Silnik miał bardzo ciężko odpalić, w sumie to ciężej niż jak stał na płaskim, jak już odpalił to puścił małą biało-szarą chmurkę. Co taka diagnoza oznacza? Jak zgaszę go, nawet od razu po odpaleniu to odpala normalnie, dodam jeszcze że jedna świeca żarowa nie grzeje (błąd na komputerze i sprawdzona na krótko czy pobiera prąd, jest to świeca pierwsza od akumulatora), zamieszczam filmiki z odpalenia po postoju ok. 20h na płaskim i odrazu po zgaszeniu.

Za to dziś jak tak postal to odpalił bez najmniejszego problemu

Po wymianie świecy i nie ruszaniu przez dwa dni odpalił od strzała wiec chyba będzie dobrze [emoji3]

Edytowane przez byradzio
Opublikowano

Witam. Myślałem, że wszystko się uspokoiło, ale niestety ponownie jak postoi 2 3 dni jest ciężko palić. Gdzie należy wymienić te zawory zwrotne, aby wyeliminować tą ewentualność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...