Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za pomoc już zamawiam LM SHT 5W40 plus płukanka LM Engine Flush LM 2640

nie zamawiaj tylko sobie podjedz ;)

http://allegro.pl/olej-meguin-super-leichtlauf-5w40-5l-i5720963574.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

taki olej zalał mi mechanik przy swapie silnika :

Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30

co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 Lepkość 5W-30 cSt w 40ºC 53 cSt w 100ºC 9,8 Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8 Fosfor 0,05 Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 192 Gęstość w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0.85 Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -39

olej do silnikow forda, strasznie niska lepkosc przy 100 stopniach, nawet 0w30 z norma 503 jest duzo "grubszy"

jedyny plus ze napinacz szybko dostanie olej

ogonie kicha

dodam ze do lpg oleje z TBNem jak najwiekszym ze wzgledu na zasiarczenie gazu

Edytowane przez KubaMpakiet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie poczytalem tematu o olejach i zalalem to co polecił sprzedawca..

no i niestety jest juz zalany.Pojezdzic z 7 tys i zmienic na LM lub motula czy zmieniac odrazu?

khl369b9.jpg

Edytowane przez pawloss_rg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdzoj ze 2-3 tysiace i wymiana

Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30- też do 5000 max ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czemu czemu chcesz wylewac dobrego ELFA? Ja tez planuje wlac tylko 5w50, dobra oliwa!

nie wiem malo jestem w tym ogarniety naczytalem sie ze tylko motul albo LM

dlatego zapytałem czy mam go wymieniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byc go zostawil, ew zmienil na LM albo Valvo po normalnym cyklu. Elf to tez jest dobry olej, miałem go w megance i zadnych problemow, osadow czy nie wiadomo czego.

LM i Valvo dużo pchają w reklame, dla tego jest o nich wszedzie glosno. reklamówka na głownej allegro 'Nie zapomnij zadbac o silnik zimą' na tle banki valvoline. sypia kasa na reklamy to kazdy je kupuje. Weż chociażby motula. reklamy spotkasz raczej na wyscigach, a nie w kerfurze. mnej znany olej, na pewno mnie opatrzony przez przechodniów, a równie dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja byc go zostawil, ew zmienil na LM albo Valvo po normalnym cyklu. Elf to tez jest dobry olej, miałem go w megance i zadnych problemow, osadow czy nie wiadomo czego.
LM i Valvo dużo pchają w reklame, dla tego jest o nich wszedzie glosno. reklamówka na głownej allegro 'Nie zapomnij zadbac o silnik zimą' na tle banki valvoline. sypia kasa na reklamy to kazdy je kupuje. Weż chociażby motula. reklamy spotkasz raczej na wyscigach, a nie w kerfurze. mnej znany olej, na pewno mnie opatrzony przez przechodniów, a równie dobry.

jesli bedzie tak cichutko chodzil jak do tej pory to postaram sie go zostawic do wymiany chyba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byc go zostawil, ew zmienil na LM albo Valvo po normalnym cyklu. Elf to tez jest dobry olej, miałem go w megance i zadnych problemow, osadow czy nie wiadomo czego.

LM i Valvo dużo pchają w reklame, dla tego jest o nich wszedzie glosno. reklamówka na głownej allegro 'Nie zapomnij zadbac o silnik zimą' na tle banki valvoline. sypia kasa na reklamy to kazdy je kupuje. Weż chociażby motula. reklamy spotkasz raczej na wyscigach, a nie w kerfurze. mnej znany olej, na pewno mnie opatrzony przez przechodniów, a równie dobry.

jesli bedzie tak cichutko chodzil jak do tej pory to postaram sie go zostawic do wymiany chyba..
U mnie po zmianie z Castrola na LM silnik pracuje ciszej. Polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w okresie letnim niemal rwałem włosy z głowy zastanawiając się jaki olej i o jakich parametrach zastosować w moim 1,8 T przy okazji nie mając pojęcia co tez wlać do skrzyni biegów, a mało kto porusza wątek o skrzyni. Zajęło mi to trochę czasu, trudu i kilku tysięcy kilometrów ale ważny jest efekt. Na wstępie dodam, że skrzynia w 1,8T jest bezobsługowa do 350 tys. km., każda skrzynia o wspomnianych parametrach względem silnika wyjeżdżająca z Ingolstadt dostaje certyfikat żywotności i basta. Nie mowię rzecz jasna o Multitronic-u czy Tiptronic-u bo to juz inna bajka. Zrozumiałe, ze jak się wcześniej posypie to zrobić trzeba ale przy pełnych przeglądach serwisowych Audi odpowiada w tej kwestii.
Co do oleju w silniku to czego ja sie nasłuchałem, hohoho - książkę mógłbym napisać Ale do rzeczy! Serwis zaproponuje każdy olej byle spełniał normy- dla benzyny 1,8T norma 503 lub 504, co ciekawe przy Long Life obowiązkowo 507 i nie ma znaczenia dla serwisu jakie parametry bedzie spełniał byle norma była zachowana. Absurdów nie brakuje, bo zastosowanie każdego innego bez normy nie moze zostać przyjęte a juz o wpisie do książki to można zapomnieć
Tak wiec czy 5W30, czy 0W30, 5W40 bądź 5W50 nie ma znaczenia byle ta z księżyca wzięta norma była spełniona. Prawdopodobnie serwisy przestały odróżniać PB od ON lub z góry mają narzucone.
Rzeczywistość jest jednak inna bo trudno sobie wyobrazic ze do przelotu powyżej 200tys. a zapewne wielu z Was taki ma - zastosować standardowy olej 5W30 przy zachowaniu kryteriów normy i oczywiście Castrol bo cały klan VW, Audi ma podpisany wieloletni kontrakt- koń by się uśmiał. A gdzie emisja spalin,? zawartość ołowiu? Sadzy spalinowej? Fosforu, Popiołu, Siarczanu, Osadu wytrącanego w skutek różnicy temperatur itp itd. Nad tym sie nikt nie zastanawia bo i po co. Skoro serwis zaleca to tak ma byc i już. Daruje sobie wypracowanie na temat olejów Long Life bo wtajemniczeni wiedzą, ze to pic na wodę. Jak wspomniałem mógłbym pisać bez końca ale konkretnie powiem ze po wielu podejściach sprawdzenia faktycznych parametrów oleju do naszych benzynowych dupowozów padło na Motul 5W40 X-cess i choć to juz starsza formuła, specyfikacja laboratoryjna bije na łeb pozostałych konkurentów. Każdy moze mieć odmienne zdanie, ja przejechałem juz na tym oleju tysiące kilometrów i nie dość ze silnik pracuje równiej, kulturalniej, o polowe ciszej to na dodatek turbina którą poddałem dokładnej analizie mikroskopijnej mimo swojego wieku zachowuje żywotność i dużo szybciej sie schładza (kanały z dyszami przelotowymi zostały oczyszczone niemal o 70%) To samo dzieje się z klimatyzacją. O dolewkach nie ma mowy, chyba ze ktoś urządza sobie nocne wyścigi to musi sie z tym liczyć. Porównywalnym olejem jaki istnieje na rynku jest Mobil V300 ale to już nie to samo. Opinia subiektywna choć naskrobałem ją gdyż kilka miesięcy temu nikt nie był w stanie mi doradzić, bo jak mówią każdy ma inne zdanie. Ważne aby Twoje zdanie pokrywało się z oczekiwaniami i zdrowym rozsądkiem miedzy jakością a ceną. Być może tą krótka lekturą komuś z Was pomogę. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów, którzy szukają odpowiedzi na wciąż nurtujące pytania- ja też do nich należę

Edytowane przez jaguaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju w silniku to czego ja sie nasłuchałem, hohoho - książkę mógłbym napisać Ale do rzeczy! Serwis zaproponuje każdy olej byle spełniał normy- dla benzyny 1,8T norma 503 lub 504, co ciekawe przy Long Life obowiązkowo 507 i nie ma znaczenia dla serwisu jakie parametry bedzie spełniał byle norma była zachowana. Absurdów nie brakuje,

Tak wiec czy 5W30, czy 0W30, 5W40 bądź 5W50 nie ma znaczenia byle ta z księżyca wzięta norma była spełniona. Prawdopodobnie serwisy przestały odróżniać PB od ON lub z góry mają narzucone.

Rzeczywistość jest jednak inna bo trudno sobie wyobrazic ze do przelotu powyżej 200tys. a zapewne wielu z Was taki ma padło na Motul 5W40 X-cess i choć to juz starsza formuła, specyfikacja laboratoryjna bije na łeb pozostałych konkurentów. Porównywalnym olejem jaki istnieje na rynku jest Mobil V300 ale to już nie to samo. Opinia subiektywna choć naskrobałem ją gdyż kilka miesięcy temu nikt nie był w stanie mi doradzić, bo jak mówią każdy ma inne zdanie. Ważne aby Twoje zdanie pokrywało się z oczekiwaniami i zdrowym rozsądkiem miedzy jakością a ceną. Być może tą krótka lekturą komuś z Was pomogę. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów, którzy szukają odpowiedzi na wciąż nurtujące pytania- ja też do nich należę

hehe gdzies tam slyszysz jak dzwoni... ale nie wiesz w ktorym kosciele :grin:

pierwsza sprawa ile 5w40 i jakie testowales ze stwierdzasz ze bije je na glowe? w starej formule byl dosyc mocny to prawda

Mobil v300 ? nie ma takiego, esterowy motul tak( mozna dodac jako modyfikator tarcia bo jest dobrze napakowany borem)

przy long lifie obowiazkowo 507? a czym rozni od 504?

200 tysi na ten motor to dopiero rozgrzewka, ja mam 300 i na 0w40 za***rdala, moze na nastepna wymiane wroci 0w30 :hi:

pawloss do jakiego motoru ten elf? 1.2 tfsi?

imr_pl lepiej zastosuj sie do rady DEVa bo ten olej nie nadaje sie do 1.8t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się czas wymiany oliwy w moim 1.8T BFB aktualnie zalany Castrol Edge 5w30 bo byłem zielony po zakupie autka a mechanik powiedział "taki tu ma być olej taki tu musi być" więc wlał. Teraz jestem trochę mądrzejszy przeczytałem cały wątek i postanowiłem że zrobię płukankę i zaleję LM SHT 5w40 tylko na waszych doświadczeniach po płukaniu mam zamiar od razu dla spokoju zrzucić michę i zobaczyć co tam słychać i wyczyścić co trzeba. Pierwsze pytanie czy sam bez sprzętu do podnoszenia silnika wyciągnę ją bez rozkręcania połowy auta? Jak to najlepiej zrobić? I czy to normalne przy tym obecnym castrolu że znika go około litry na 3tyś??? Silniczek pracuje ładnie równo nie kopci nie ma wycieków wszystko fajnie wydaje mi się że jest w naprawdę dobrej kondycji przebieg 230tysi. poradzcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem castrola to też mi co chwile znikało, ale nie aż tyle... Przy ostatniej wymianie zalałem LM SHT 5W40 przejechane ma 10,5tkm i jak na razie z 5L bańki zostało jakieś 0,3l (wchodzi 4l więc 0,7 sobie wypiła) kolor oleju zadowalający jak na ten kilometraż. Wymiana za 500-1000km i znowu będzie LM SHT. Zastanawiam się nad płukanką LM , silnik ma 203tys i nie mam pewności czy robić bo zdania są podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie co wymianę i jest cacy jestem zadowolony. LM SHT 5W40 do tego płukanka pro line engine flusch i śmiga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a nie ma opcji że gdzieś w zakątkach zostanie trochę starego oleju z płukanką i po wlaniu nowiutkiego zmiesza się to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to wlasnie chodzi zeby troche zostalo.

a dopiero to co zostanie robi robote i dopiero przy nastepnej wymianie pozbedziesz sie syfu. Smrodu przy typ sporo. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...