Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ok to kupuję.

a czy filtr oleju filtrona:

OP 526/6 będzie odpowiedni??

Edytowane przez popiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź Manna albo Knechta

Nr wez ze starego filtra

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze pamiętam mam filtr boscha cały czarny z pomarańczowym napisem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jest na nim nr wg ktorego kupujesz sobie nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet u dzika na pro choice jest drozej,
ja czekam na paczke od dzika i poki co wzialem Motula 5w40, zobacze jak moj motor zniesie zmiane z 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet u dzika na pro choice jest drozej,

ja czekam na paczke od dzika i poki co wzialem Motula 5w40, zobacze jak moj motor zniesie zmiane z 10w40

A co ma nie znieś 10w40 to zabójstwo dla silnika przy niskich temperaturach . 5W40 albo 0W40 zalewaj i będzie git oczywiście dobrej firmy olej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no, teraz u nas -19 to szkoda mi silnika odpalac bo tak ciężko kręci ma gęstym oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy -19 różnica w lepkości pomiędzy 5W a 10W (i nawet w por. do 15W) nie jest specjalnie dramatyczna:

2.jpg

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3402/zalety-i-wady-niskiej-lepkosci.html

"[...]obniżanie lepkości oleju zapewnia jedną ewidentną korzyść: możliwość łatwego rozruchu silnika w coraz niższych temperaturach, aż do -40°C dla klasy 0W-xx. Olej klasy 5W-xx zachowuje się podobnie w temperaturze -35°C, 10W-xx ma tę samą płynność przy -30°C, a najpowszechniej stosowany olej mineralny 15W-40 w temperaturze -25°C.

Jak z tego widać, nawet ostatni z wymienionych tu produktów umożliwia bezproblemowe uruchamianie silników użytkowanych w całej Polsce (najwyżej z wyjątkiem Suwalszczyzny)."

Co nie zmienia faktu, że zalecanym olejem dla 1.8T jest 5W40, zgodny z normą VW502 00 :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wypowiem się na przykładzie mojej audiczi która była sprowadzona 4 lata temu z Niemiec na oleju castrol 10w40 (wtedy nie przykładałem uwagi ani nie miałem pojęcia o oleju jaki zalać )ale przy odpaleniu na zimnym silniku albo już przy -15 to silnik przez kilka sekund dziwnie falował ,burczal po 4 latach zatkała mi się odma, i byly wycieki na pokrywie silnika ,,, i na 10000km potrafiło zjeść go 2,5 litry, dopiero inny mechanik w lipcu 2015 roku wymienił odmę i powiedział ze ma byc 5w30 wiec tez zalał castrola5w30 autko cos tam ciszej chodziło ale przejechałem jakieś 8tys na tym 5w30 i zjadło mi go 1,5 litry. Dopiero od miesiąca wtajemniczyłem sie tu na forum i postanowiłem zmienić ten szajsowaty castrol j i wymienić uszczelkę. autko dałem do gregora10 który wyczyścił pokrywę zrobił pukanke wymienił uszczelkę i polecił mi Millers Trident 5w40 EFEKT : nieporównywalny ;):banan: zwłaszcza teraz jak było -10-20 odpalenie silnika na zimnym odrazu skok na 1100 po 4 minutach spada na 900 bez żadnego falowania dziwnych odgłosów czy cokolwiek i duzo cichsza praca i co najlepsze po przejechaniu 2000km na bagnecie spadło moze o jedna kreseczkę czy tam te kropeczki :)
Wiec polecam ten olej bo naprawdę aż chce sie słyszeć odpalenie silnika i jego prace :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo Ci trzyma samochód ssanie przy tych mrozach, u mnie z 1200 na 900rpm spada w przeciągu 40 sekund... ale mam inny silnik i może dla 1.8T to norma :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające... nie mam teraz tego jak sprawdzić, ale przy +10 to obroty powinny spaść jakoś tak po max. kilkunastu sekundach, przynajmniej u mnie. Czujnik temperatury płynu masz sprawny?

https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szybkie pytanko mam zalany przez poprzedniego właściciela Mobila 5W30

chcę zmienić na Motul 5W40 za niedługo zakładam LPG czy to dobra droga czy coś innego polecicie ??

Przebieg 196000

Ja podobnie LPG STAG przbieg 15000 olej MOTUL 8100 X-CESS 5W40

wystarczy pilnować wymiany ja co 10-12 tyś i jest ok ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przez niedopatrzenie zalalem liqui moly leichtlauf high tech 5w 40 a lalem synthoil high tech, czy mozna przejezdzic do nastepnej wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...