Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wlej LM SHT 5W40 a wcześniej przepłucz silnik płukanką LM Engine Flush

a ta płukanaka nie rozczelni silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila wrzuciłem taki zestaw

ec716a15bc778b97a32c5f7f0eac29be.jpg

Potwierdzam auto ciszej chodzi zobaczymy dalszą eksploatacje

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jo

a co sadzicie o TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 dobry wybór??

To nie full ale od biedy moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej LM SHT 5W40 a wcześniej przepłucz silnik płukanką LM Engine Flush

a ta płukanaka nie rozczelni silnika ??

Będzie dobrze :)

http://motoroils.pl/dlaczego.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałbym kupić LM albo Millersa i tak nasza specyfikacja to 504 / 507 VW czyli 5w30.Chciałbym zmienić na 5w40 to jest już 505 VW ale tych olei jest kilka rodzajów cenowo tez się rożnią nie zależy mi na najdroższym tylko na tym żeby był dobry co mi polecicie.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Benzynowa" norma to VW504 00 (5W30) albo VW502 00 (przede wszystkim 5W40, są też spotykane 10W40 i 0W40). I choć 5W30 są nowocześniejsze na papierze, to w praktyce lepszy okazuje się 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj chwilę i zmierzyłem ciśnienie oleju, oto co mi wyszło:

Zimny silnik wolne obroty - 4 [bar]

Zimny silnik 3 krpm - 4,5 [bar]

Ciepły silnik wolne obroty - 1,3 [bar]

Ciepły silnik 3 krpm (i to samo na wyższych obr.) - 4 bar

Czy te wartości są poprawne?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzy spadek cisnienia przy wolnych obrotach. Co masz za olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie trochę z innej beczki. CY ktoś orientuje się jak rozpoznac podróbke oleju np. Liqui Moly? Chodzi o jakieś oznaczenia na opakowaniu itp. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup od sprawdzonego sprzedawcy i nie bedziesz musial sie tym przejmowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzy spadek cisnienia przy wolnych obrotach. Co masz za olej ?

Motul 10w40 ale bede wlasnie przechodzil na 5w40 i zastanawiałem sie czy nie zrzucać miski i czyścić smoka, ale wydajr mi sie ze te wartosci sa ok... A czy przy przzejsciu na pelny syntetyk nie zacznie mi palić oleju przez uszczelniacze/pierscienie?

Edytowane przez ?ysyrally
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek70 mógłbyś napisać dokładna nazwę płukanki ? olej już zakupiłem LM taki jak podałeś:)

Ten środek wlewa się do silnika na starym oleju? i czeka aż popracuje z 15 minut ktoś mi objaśni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj chwilę i zmierzyłem ciśnienie oleju, oto co mi wyszło:

Zimny silnik wolne obroty - 4 [bar]

Zimny silnik 3 krpm - 4,5 [bar]

Ciepły silnik wolne obroty - 1,3 [bar]

Ciepły silnik 3 krpm (i to samo na wyższych obr.) - 4 bar

Czy te wartości są poprawne?

Pozdrawiam

Wg. ASO-wskiej instrukcji napraw (ELSA) wymogi są następujące:

1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar

ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach - u mnie przynajmniej tak jest - w silniku 3.0 - że analizuje jego stan dopiero pow. ~1500-1600rpm.)

Fabryka chyba wie najlepiej jakie powinny być minima :wink:

A czy przy przzejsciu na pelny syntetyk nie zacznie mi palić oleju przez uszczelniacze/pierscienie?

Poczytaj:

http://motoroils.pl/dlaczego.html

Jak nie chcesz czytać całości to chociaż od akapitu "Bo syntetyk rozpuści uszczelki"

A tak się ma "gęstość" różnych olei w temperaturze roboczej (90-110st.C):

2.jpg

Jakie te syntetyki rzadkie, woda normalnie :grin:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem olej z 10w40 na 5w40 i pojawiła się biała maź na bagnecie :/

wygląda też jakby trochę przybyło oleju.

o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek70 mógłbyś napisać dokładna nazwę płukanki ? olej już zakupiłem LM taki jak podałeś :)

Ten środek wlewa się do silnika na starym oleju? i czeka aż popracuje z 15 minut ktoś mi objaśni ??

Dokładnie tak jak piszesz, do rozgrzanego starego oleju wlewasz ten specyfik:

http://www.liqui-moly.pl/produkty/pro-line-1/engine-flush-pro-line-2662-detail

i pozostawiasz silnik na wolnych obrotach przez 15-20min.

ja wymieniłem olej z 10w40 na 5w40 i pojawiła się biała maź na bagnecie :/

wygląda też jakby trochę przybyło oleju.

o co chodzi?

Rozgrzej solidnie silnik, wytrzyj korek oleju i przegnaj autostradą furmankę przez co najmniej kilkanaście km. Potem sprawdź :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :hi: , wleje ta płukankę poczekam te 20 minut i oddam auto na wymianę oleju :hi::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukankę robi się TUŻ PRZED zlaniem starego oleju :exclamation: , a nie, że wlejesz ją u siebie pod domem i dopiero potem jedziesz do mechanika z podnośnikiem :facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...