Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pod korkiem po dłuższej jeździe (powiedzmy trasa 30-50km) ma być tylko olej, jak jest jakaś emulsja o kremowym kolorze to nie jest to normalny stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA CIEKAWY TEST:

http://www.wykop.pl/ramka/2367418/bardzo-ciekawy-test-olejow-silnikowych-zdjecia-mowia-same-za-siebie/

motul x-cess w porownaniu do lm synthoil wypadl licho. Co o tym sadzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym teście jakiś ruski olej 10W40 oraz BP Visco 10W40 wypadł lepiej od większości 5W40 i 0W40... nawet mineralny Mobil 15W40 wypada przy nich rewelacyjnie :kox:

Na czym polega ten test? Bo mi to wygląda na zabawę pt. "podgrzejmy palnikiem bańkę z olejem i popatrzmy co się stanie" :banan::facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"podgrzejmy palnikiem bańkę z olejem i popatrzmy co się stanie" jeśli nawet to ziarno prawdy w tym teście chyba jest :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to jak film olejowy jest odporny na wysoka temperature, warunki moze sa skrajne i w silniku takiej temperatury bezposrednio na olej dzialajacej nie ma, ale dlugotrwale dzialanie nizszej na pewno powoduje podobny efekt, czyli tam gdzie nie ma fluków to jest po prostu ok, film olejowy przetrwal i nie zmienil swoich wlasciwosci, takich testow jest cala masa i nie wszystkie sa robione przez ruskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie oleju. Zawsze jeździłem na Motulu 5w40 xcess w audi jak i Hondzie.

Jednak po ostaniej wymianie auto rano chodziło jak traktor.. dźwięk przy rannym odpaleniu z okolicy napinacza masakra.. dodatkowo apetyt na olej to okolo 1-1,5 litra na 15tys/km.Motul się zepsuł albo trafiłem na podrobiona partie.. chociaż zakup był w intercarsie.

Po przeczytaniu tego wątku wczoraj zalałem liqui moly 5w40 synthoil high tech, dodatkowo płukanka silnika.

Jestem bardzo zadowolony, już po samej wymianie auto pracuje dużo ciszej jednak najbardziej ucieszył mnie fakt ze dzisiejsze poranne odpalenie przy temperaturze 0 stopni było ciche i równe. Bez dziwnych odgłosów z tylu silnika. Mam nadzieje ze apetyt na oliwkę tez spadnie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze kupowałem w intercarsie.. nigdy na Allegro czy w innych podejrzane sklepikach :(

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę z Galon Oleje i jest ok. Na LM poranny grzechotnik też się pojawi, cierpliwości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra.. człowiek myśli ze kupuje z pewnego źródła a tu chu..steczka.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a skąd biorą takie duże hurtownie jak intercars? Myślałem, że bezpośrednio od producenta, co by eliminowało jakiekolwiek podrabianko... Nie wydaje mi się, żeby Intercars miał podrabiany olej. Prędzej Motul dał ciała.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega ten test? Bo mi to wygląda na zabawę pt. "podgrzejmy palnikiem bańkę z olejem i popatrzmy co się stanie" :banan::facepalm:

Oczywiście, na YT jest kilka podobnych filmów typu "how clean is your oil". To porównanie nic nie wnosi jak podgrzejesz olej do 1000'C czy podobnie, olej jako całość w silniku (nie punktowo i nie czepiać się tego - obieg ma cały czas ciśnienie) przy normalnym użytkowaniu ma max trochę ponad 100'C.

BTW, moim zdaniem choć zaraz będą mega gromy ten Wasz cudowny Motul jest po prostu przereklamowany :D

Edytowane przez Jakoob
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, moim zdaniem choć zaraz będą mega gromy ten Wasz cudowny Motul jest po prostu przereklamowany :D

Czyli na dzień dzisiejszy najlepszym jakościowo i najpewniejszym olejem jest Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40?

Edytowane przez SzczYpior_n1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LM 0W40 Synthoil Energy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. tego ruskiego testu świetnie wypadł też BP 15W40:

http://img-fotki.yandex.ru/get/6602/16219540.2/0_8b753_fa8152db_XXL

Kupujta go i bądźcie zadowoleni :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, moim zdaniem choć zaraz będą mega gromy ten Wasz cudowny Motul jest po prostu przereklamowany :D

Czyli na dzień dzisiejszy najlepszym jakościowo i najpewniejszym olejem jest Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40?

Nie wiem czy najlepszym. Ale u mnie się sprawdza w przeciwieństwie to tego pechowego motula :(

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedyk do turbo? Nie jest uniwersalny? Hmmm.... popatrzmy:

W ocenie ExxonMobil Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia wymagania następującego poziomu jakości:

API CF

VW 503 01

Tak więc za opowieści dziwnej treści ja dziękuję... :):hi:

503 01 i wszystko jasne

ostatnie 3 wymiany na tym oleju, wczesniej ravenol ssl przy wyzszych obrotach zdecydowanie glosniej

na mixie ravenola ssl z motulem 300V trophy bylo podobnie do mobila, POLECAM

Wielkie brawa za zauważenie normy 503.01. Jest to norma dla silników turbo stosowana przez VW. Informacja o normie VW 502 00 - 505 00 nie daje gwarancji spełniania normy 503.01 a to właśnie ta norma jest w moim przypadku najważniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że gdyby ktoś teraz sklonował Twój silnik w takim stanie jakim go masz (załóżmy, że masz jednostkę zgodną z Polską Handlarską Normą Przebiegową - PN 186 000 km) i tego sklonowanego zalewalibyśmy oliwą VW502.00 a Twojego VW503.01 to przez kolejne 200tys.km nie zauważyłbyś pomiędzy nimi większej różnicy.

Moim zdaniem poprawiasz przede wszystkim swoje samopoczucie :)

Lepiej zrobisz silnikowi jak wlejesz do niego np. LM Ceratec (zimne starty silnika są mniej "twarde", silnik ma jakby lżej - wg. moich obserwacji), a nie jakiś turbo-olej :whistling:

Upalasz na torze swoją A4-kę czy jak?

A w ogóle to:

VW 502 00 - Oleje do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 01 - Norma dla olejów do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas).
VW 504 00 - Oleje do silników benzynowych o wydłużonych przebiegach między wymianami. Zastępuje normy VW 503 00 i 503 01.

http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa/normy-i-dopuszczenia/vw.html

Oleje z normą VW504.00 to... 5W30 :P
A VW502.00 ma moim zdaniem nieco korzystniejszą lepkość w temperaturze roboczej niż VW504.00, tworząc dzięki temu odrobinę grubszy film olejowy. Tak to przynajmniej sobie tłumaczę :wink:
Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...