Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie stosuj płukanek przy każdej wymianie oleju.

Mógłbyś to rozwinąć dlaczego nie stosować przy każdej wymianie ?

Uważam, że to strata pieniędzy lepiej je przeznaczyć na lepszy olej.

Kiedyś płukanki były wyłącznie dla warsztatów i nadal takie profesjonalne używam w określonych przypadkach.

Zasyfiony silnik lub zmiana lepkości oleju.

Zamiast płukanek można stosować olej o podwyższonym TBN lub pod koniec interwału dodać pakiet TBN.

Zwykle oleje zasyfiają silnik pod koniec swojego interwału więc warto je skracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie


Uważam, że to strata pieniędzy lepiej je przeznaczyć na lepszy olej.
Kiedyś płukanki były wyłącznie dla warsztatów i nadal takie profesjonalne używam w określonych przypadkach.
Zasyfiony silnik lub zmiana lepkości oleju.
Zamiast płukanek można stosować olej o podwyższonym TBN lub pod koniec interwału dodać pakiet TBN.
Zwykle oleje zasyfiają silnik pod koniec swojego interwału więc warto je skracać.

Czyli tak naprawdę czy zalejemy płukankę przy każdej wymianie to tylko kwestia zasobności portfela, własnego widzimisię, bo jakiś degradujących/niszczących silnik właściwości nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak naprawdę czy zalejemy płukankę przy każdej wymianie to tylko kwestia zasobności portfela, własnego widzimisię, bo jakiś degradujących/niszczących silnik właściwości nie ma.

Takie 10-15 minutowe zapewne nie narobią szkody, choć unikałbym częstego stosowania tych najtańszych na zwykłym rozpuszczalniku.

Ja zwykle z tych o krótkim działaniu używam Liqui Moly Engine Flush Pro-Line lub Motor Clean opakowania po 500 ml a do wypełnienia całego układu olejowego silnika Mitasu Flush Fluid jest w opakowaniach 4 / 20 /200 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płukanki to moje zdanie jest jak najbardziej pozytywne, z tym że robiłem ją raz podczas przejścia z półsyntetyku na pełen syntetyk 5w40- swoja drogą Motul x-cess i jestem bardzo zadowolony, zero problemów i mam wrażenie ze sam silnik pracuje o wiele ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie przypadkiem znalazłem ciekawe filmy dotyczące olejów silnikowych poddanych działaniu bardzo wysokiej i bardzo niskiej temperaturze. Po ich obejrzeniu mam kilka wniosków. Są to moje, może subiektywne spostrzeżenia, dlatego chciałbym poznać wasze bo może się mylę.

Pierwszy test przeprowadzono w warunkach zimowych i w mojej opinii 0W40 zapewnia najlepsze, najszybsze smarowanie podczas startu silnika zimą.

 

Teraz jak dla mnie ciekawszy test gdzie oleje poddano bardzo wysokim temperaturom. 

1. Pomimo, że olej miał bardzo wysoką temperaturę po obrocie probówki utrzymywał się długo na jej ścianach tworząc szczelny film.

 

2. Ten sam test, inny olej. Tutaj zauważam, że olej spływa po ściankach probówki dużo szybciej wręcz "nie zostawiając po sobie śladu" (trochę przerysowałem teraz).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was używał bądź używa Valvoline VR1 Racing 5W-50 ?

Jeden znajomy zalewa do S4B5 drugi do A3 1.8T 180KM i sobie chwalą.

Zastanawia mnie czy jest on odpowiedni, bo nie widzę spełniania normy 502.0-505.0

Stoję przed wyborem i zastanawiam się pomiędzy Motul, LM i teraz nad Valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Bknz napisał:

Czy ktoś z was używał bądź używa Valvoline VR1 Racing 5W-50 ?

Jeden znajomy zalewa do S4B5 drugi do A3 1.8T 180KM i sobie chwalą.

Zastanawia mnie czy jest on odpowiedni, bo nie widzę spełniania normy 502.0-505.0

Stoję przed wyborem i zastanawiam się pomiędzy Motul, LM i teraz nad Valvoline.

Do codziennej jazdy nie ma sensu lać 5w50 jak i 10w60. Na temat olejów do tego silnika jest naprawdę mnóstwo info w necie. Większość leje 5w40.

Ja osobiście stosuję Liqui Moly 5w40 od 3 lat, wymiana max co 10 tys. km, płukanka co drugą wymianę i jestem zadowolony.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jaka jest różnica między olejem motul 5w40 x-clean a x-cess. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OW40 to jest :) teraz czeka mnie 3 wymiana i bez zastanowienia wybór pada na 0W40 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. tego poradnika:

http://e46forum.pl/oleje-f25/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-czytaj-i-pytaj--t16826.html 

to ten Specol jest 100% syntetykiem, tak jak LM SHT 5W40:

http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html

Co ciekawe, wg. powyższego poradnika, żaden Motul dla aut osobowych obecnie produkowany nie jest 100% syntetykiem! Nie wiem jak z olejami motocyklowymi, ale wygląda na to, że w przypadku osobówek zeszli z jakością...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na Specolu , tyle że z dodatkiem Archoila 9100,i nawet dawał radę, choć dolewałem go trochę więcej niż obecnego Meguina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek, ale mało osób leje tutaj Valvoline.  Czy dalej jest to dobry olej i można go lać do BFB? Konkretnie SynPower 5w40 lub SynPower mst c3 5w40. I od razu mam pytanko, czym te oleje się od siebie różnią? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, lekko odgrzeje kotleta. Uprzedze, ze na nocnych zmianach mialem sporo czasu na przewertowanie tego jak i paru innych tematow na tym i innych forach :decayed: a wiec przymierzam się do kolejnej zmiany oliwy. A4 b6 1.8t avj, seria + LPG.

 Podczas ostatniej wymiany mechanik polecił mi millersa 5w30 (tez jezdzi audi i mowil takie parametry sa zalecane i takiej on używa razem ze swoim pracownikiem [obaj audi, 1.8t a drugiego nie pamiętam ]). Poprzedni wlasciciel lał Castrola 10w40 :kox:, przed wymiana przejechałem na nim 5tys km i auto wypilo  ponad litr oleju, po tym samym dystansie na millersie na bagnecie widzę ze auto "lyknelo" nie więcej niż 3 mm wiec różnica dość odczuwalna i widoczna na + :naughty:

moje pytanie- czy pozostać na sprawdzonym juz millersie 5w30 czy eksperymentować (przed zmianą z tego nieszczęsnego Castrola myślałem o lm sht  5w40 tak zachwalanym, słyszałem też wujkowe i Januszowo mechanikowe teorie o rozszczelnieniach itp ale ostatecznie posluchalem rady mechanika i padło na millersa) a w zasadzie wypróbować na wlasnej skórze LM sht? Czytając temat widziałem opinie o ochronie silnika lepszej przy w40 niż w30, lepszej pracy itp itd stąd ten post choć nie wiem czy przy mojej jedzie jest sens, czy lm sht 5w40 poprawi ochronę silnika czy przy obecnym millersie 5w30 jest wystatczajaca - dlatego pytam tu Was, osób które ogarniaja temat o wiele bardziej ode mnie.

Autem sporo jeżdżę, częste trasy do niemiec (praca) wiec autko robi jednorazowo te 1000km dosc często, a i raz na jakiś czas lubie zwyczajnie wykorzystać tę konie na tyle ile sie to da. Dodam jeszcze, że kiedy po nocy odpale auto, przez sekundę, dosłownie słyszę dźwięk, "zarzęrzenie" (?!?) jakbym odpalił diesla, jak było na Castrolu nie powiem bo nie było jeszcze minutowych temperatur ale czy przejscie na lm moze wyeliminowac ów problem? 

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc:hi:

Edytowane przez Mariacki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mariacki napisał:

 Dodam jeszcze, że kiedy po nocy odpale auto, przez sekundę, dosłownie słyszę dźwięk, "zarzęrzenie" (?!?) jakbym odpalił diesla, jak było na Castrolu nie powiem bo nie było jeszcze minutowych temperatur ale czy przejscie na lm moze wyeliminowac ów problem? 

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc:hi:

5w30 lepiej chroni silnik przy niższych temperaturach, bo jest rzadszy. Jeśli lubisz czasem przycisnąć 5w40 będzie optymalnym wyborem, bo jest odporniejszy w wyższych temperaturach na zużycie. To chwilowe terkotanie po uruchomieniu to norma i większość osób ma to z tym silnikiem. U mnie np. przy -20 po kilku nockach była cisza, a przy plusowych potrafi zaterkotać więc temp. otoczenia nie zawsze ma znaczenie. Pytanie czy za Twojej kadencji był czyszczony smok olejowy? Jeśli nie to należy to uczynić. Co do oleju LQ to polecają jeszcze 0w40 ale z tego co się orientowałem to jest droższy i trudno dostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje rady przy zmianie oleju w 1,8t BFB z LPG(od miesiąca). :kox:
Helmut lał do niego motul specific 504 507 5W30, jednak w bagażniku zostawił
1l dolewki Motul xclean+ c3 5W30....no i teraz pytanie który lepiej będzie 
zalać przy wymianie....? :)
Dodam ze autko potrzebuje 1L na +/- 8-10tys i właśnie na to wykorzystałem ten xclean'a:kwasny:

Przy wymianie na pewno pomiar ciśnienia, micha w dół i smok do czyszczenia oraz dekiel out. 
Ps. wystarczy ocenić napięcie łańcucha zęby wiedzieć czy napinacz ok....?

dzięki za help!:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jest taki problem jaki olej zalać do silnika 1.8T 150KM o oznaczeniu AWT. Przebieg około 120tys km. W książce serwisowej ktoś napisał długopisem 10W40 i cholera wie być może taki tam wlał bo się nie znał. Co teraz? Wolał bym wrócić do 5W40 lub 5W30 ale czy tak można? Coś tam czytałem że trzeba by zrobić płukankę (jaką?) i wtedy można bezpiecznie wrócić do pełnego sytetyku. No i jaki sytetyk wybrać co tam najbardziej pasuje powiedzcie z doświadczenia. 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...