Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pokrywę też warto zdjąć

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pokrywa rozrządu tez moze być zasyfiona więc jak robisz taką akcje to już lepiej wszystko sprawdzić - koszt uszczelki pod pokrywę ok 80 zł . Najlepiej kupić oryginalną i pamiętaj w niektórych miejscach trzeba dać sylikon .

Opublikowano

Wiem że warto ale myślałem żeby zrobić teraz samą płukankę zalać olejem przejechać 1-3 tys. km i wtedy wymienić rozrząd za jednym zamachem ściągnąć dekle, miskę i czyścić jak trzeba. Na razie odpukać z silnikiem wszystko spoko. Zastanawiam się czy po tej płukance nie będę miał choinki na zegarach i trzeba będzie po zalaniu świeżego ściągać miskę.

Jak za 1-3tys.km chcesz robić rozrząd i to wszystko co wyżej opisałeś, to ja bym wymianę oleju przeciągnął o ten okres. Oleum zalane obecnie masz w miarę dobre. A na pewno nie zdegraduje się przez ten czas do tego stopnia, że wysmaruje szlamem silnik od środka. Po prostu szkoda kasy na filtr i olej.

We francuzie bywało, że przeciągałem wymiany PÓŁSYNTETYCZNEGO oleju o kilka tys.km (tak po 35tys.km) i silnik żyje, na szafie nabite jest ponad 250tys.km... tu masz niemiecką jakość pod maską, także tego... :hi:

Mam też wrażenie, że X-cess'a mi ciut mniej ubywało niż obecnego SHT 5W40, ale na razie to wstępne obserwacje. W każdym razie przejechałem ~3tys.km i zrobiłem już 0,5l dolewki.

Na słuch silnik na obu chodzi tak samo.

PS. X-cess jest tańszy :)

Opublikowano

witam zakupilem audi a a4 b6 1.8t 150km silnik avj z 2002 przebieg 196 tys ( zapewne cofany) byl w nim olej neznaznego pochodzenia wiec zalalem Motul 10w40 po paru dniach kontrolka oleju swieciła sie i gasła az w koncu sie zaswieciła i nie gasnie, jaka moze byc przyczna? moze smoka przeczycic? no i czy dalej ten olej lać czy inny? jedneg mechanik mowi mi bym zalał go castrolem 5w30? co myslicie? czy zostac przy motulu 10w40?

Opublikowano

Na początek pomiar ciśnienia oleju, czyszczenie smoka i dobry olej, a jaki to wystarczy poczytać trochę postów wstecz.

Opublikowano (edytowane)

Kontrolka oleju która konkretnie? Od jego poziomu czy ciśnienia? Może wiązka nie łączy, albo czujnik uszkodzony.

Generalnie jak kol. wyżej napisał:

płukanka, potem olej w dół i micha w dół - wyczyść smoka i wszystko co zaszlamione w zasięgu wzroku, następnie zalej motor Motulem X-cess 5W40. Nie zapomnij o dobrym filtrze oleju (np. Mann, Knecht). Po wszystkim zmierz ciśnienie oleju, jak za niskie to wymień pompę.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Kontrolka oleju która konkretnie? Od jego poziomu czy ciśnienia? Może wiązka nie łączy, albo czujnik uszkodzony.

Generalnie jak kol. wyżej napisał:

płukanka, potem olej w dół i micha w dół - wyczyść smoka i wszystko co zaszlamione w zasięgu wzroku, następnie zalej motor Motulem X-cess 5W40. Nie zapomnij o dobrym filtrze oleju (np. Mann, Knecht). Po wszystkim zmierz ciśnienie oleju, jak za niskie to wymień pompę.

od ciśnienia

Opublikowano

To zmierz cisnienie bo mozesz motor zatrzec

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeszcze jedno zmień mechanika , który poleca Ci castrol .

Opublikowano

Jeszcze jedno zmień mechanika , który poleca Ci castrol .

Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga

Opublikowano

Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga

Ciśnienie było mierzone przed wyskoczeniem kontrolki a od tego czasu może coś się wydarzyło, że się zapaliła?

Sprawdź jeszcze raz.

Opublikowano

Pewnie dobry olej wyplukal stary syf i zapchalo smoka

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga

Ciśnienie było mierzone przed wyskoczeniem kontrolki a od tego czasu może coś się wydarzyło, że się zapaliła?

Sprawdź jeszcze raz.

motul jak najbardziej tylko 5W40 lub 0w40

Opublikowano

Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga

Ciśnienie było mierzone przed wyskoczeniem kontrolki a od tego czasu może coś się wydarzyło, że się zapaliła?

Sprawdź jeszcze raz.

motul jak najbardziej tylko 5W40 lub 0w40

hmm ale skoro zalałem go polsyntetykiem motul 10w40 to jak zaleeje sentetyka to nie roszczelni silnika? bo z tego co mowia nie zmienia sie z polsyntetyka na syntetyk

Opublikowano

Jezdzisz na tym co fabryka zaleca i tyle nic nie rozszczelni

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeśli czujnik ciśnienia jest sprawny to zrzuć miskę i zobacz co tam się dzieje, na 5w40 może być to samo co teraz jest. U mnie spadało ciśnienie po rozgrzaniu oleju i kontrolka zapalała się. Miałem przytartą pompę oleju i po wymianie zalałem 5w40 do silnika, który jeździł długo na 10w40.

Opublikowano (edytowane)

Gadanie, że półsyntetyka nie zmienia się na syntetyka to bajki mechaników którzy pierwsze szlify w fachu robili za komuny w POM-ach :D

Potwierdzam zdanie kolegi wyżej - nic złego się nie stanie. A jak wypłucze się coś przy okazji to nawet lepiej - ludzie chodzą do lekarzy by poprawiać drożność żył, czasem pomimo wielu przeciwwskazań, a w silniku nie wolno tego robić? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Miska w dòł smok zasra. ..y

Opublikowano

Miska w dòł smok zasra. ..y

a jak myslisz smok zasyfiony przez ten olej co wlalem motul 10w40? a jaki olej najlpeszy by był?

Opublikowano

Zapycha się od systematycznego jeżdżenia na oleju nieprzewidzianym dla danego silnika (owszem, są PÓŁSYNTETYKI 10W40 z normą VW502 00, ale rekomendowany jest SYNTETYK 5W40) + przeciąganie wymian oleju (max. co 15tys.km, jak się katuje auto to nawet szybciej) + brak płukanek przed wymianą oliwy.


Żeby była jasność - jednorazowe zalanie 10W40 nie spowoduje od razu bajzlu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...