marcinch001 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Pokrywa rozrządu tez moze być zasyfiona więc jak robisz taką akcje to już lepiej wszystko sprawdzić - koszt uszczelki pod pokrywę ok 80 zł . Najlepiej kupić oryginalną i pamiętaj w niektórych miejscach trzeba dać sylikon .
BeyerBrown Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Wiem że warto ale myślałem żeby zrobić teraz samą płukankę zalać olejem przejechać 1-3 tys. km i wtedy wymienić rozrząd za jednym zamachem ściągnąć dekle, miskę i czyścić jak trzeba. Na razie odpukać z silnikiem wszystko spoko. Zastanawiam się czy po tej płukance nie będę miał choinki na zegarach i trzeba będzie po zalaniu świeżego ściągać miskę. Jak za 1-3tys.km chcesz robić rozrząd i to wszystko co wyżej opisałeś, to ja bym wymianę oleju przeciągnął o ten okres. Oleum zalane obecnie masz w miarę dobre. A na pewno nie zdegraduje się przez ten czas do tego stopnia, że wysmaruje szlamem silnik od środka. Po prostu szkoda kasy na filtr i olej. We francuzie bywało, że przeciągałem wymiany PÓŁSYNTETYCZNEGO oleju o kilka tys.km (tak po 35tys.km) i silnik żyje, na szafie nabite jest ponad 250tys.km... tu masz niemiecką jakość pod maską, także tego... Mam też wrażenie, że X-cess'a mi ciut mniej ubywało niż obecnego SHT 5W40, ale na razie to wstępne obserwacje. W każdym razie przejechałem ~3tys.km i zrobiłem już 0,5l dolewki. Na słuch silnik na obu chodzi tak samo. PS. X-cess jest tańszy
dawid4728 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 witam zakupilem audi a a4 b6 1.8t 150km silnik avj z 2002 przebieg 196 tys ( zapewne cofany) byl w nim olej neznaznego pochodzenia wiec zalalem Motul 10w40 po paru dniach kontrolka oleju swieciła sie i gasła az w koncu sie zaswieciła i nie gasnie, jaka moze byc przyczna? moze smoka przeczycic? no i czy dalej ten olej lać czy inny? jedneg mechanik mowi mi bym zalał go castrolem 5w30? co myslicie? czy zostac przy motulu 10w40?
strazak93 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Na początek pomiar ciśnienia oleju, czyszczenie smoka i dobry olej, a jaki to wystarczy poczytać trochę postów wstecz.
BeyerBrown Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Kontrolka oleju która konkretnie? Od jego poziomu czy ciśnienia? Może wiązka nie łączy, albo czujnik uszkodzony. Generalnie jak kol. wyżej napisał: płukanka, potem olej w dół i micha w dół - wyczyść smoka i wszystko co zaszlamione w zasięgu wzroku, następnie zalej motor Motulem X-cess 5W40. Nie zapomnij o dobrym filtrze oleju (np. Mann, Knecht). Po wszystkim zmierz ciśnienie oleju, jak za niskie to wymień pompę. Edytowane 20 Lipca 2016 przez BeyerBrown
dawid4728 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Kontrolka oleju która konkretnie? Od jego poziomu czy ciśnienia? Może wiązka nie łączy, albo czujnik uszkodzony. Generalnie jak kol. wyżej napisał: płukanka, potem olej w dół i micha w dół - wyczyść smoka i wszystko co zaszlamione w zasięgu wzroku, następnie zalej motor Motulem X-cess 5W40. Nie zapomnij o dobrym filtrze oleju (np. Mann, Knecht). Po wszystkim zmierz ciśnienie oleju, jak za niskie to wymień pompę. od ciśnienia
szakal222 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 To zmierz cisnienie bo mozesz motor zatrzec Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
marcinch001 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Jeszcze jedno zmień mechanika , który poleca Ci castrol .
dawid4728 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Jeszcze jedno zmień mechanika , który poleca Ci castrol . Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga
Kubal2216 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga Ciśnienie było mierzone przed wyskoczeniem kontrolki a od tego czasu może coś się wydarzyło, że się zapaliła? Sprawdź jeszcze raz.
szakal222 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Pewnie dobry olej wyplukal stary syf i zapchalo smoka Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
marcinch001 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga Ciśnienie było mierzone przed wyskoczeniem kontrolki a od tego czasu może coś się wydarzyło, że się zapaliła? Sprawdź jeszcze raz. motul jak najbardziej tylko 5W40 lub 0w40
dawid4728 Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 Cisnienie było mierzone tydzien temu przed wyskoczeniem tej kontrolki oleju i było w miare ale tez bez szału, zalalem go wtedy motulem 10w40 mozeby taki olej?Wujek ma 1.8t passata i leje motula 10w40 i mu smiga Ciśnienie było mierzone przed wyskoczeniem kontrolki a od tego czasu może coś się wydarzyło, że się zapaliła? Sprawdź jeszcze raz. motul jak najbardziej tylko 5W40 lub 0w40 hmm ale skoro zalałem go polsyntetykiem motul 10w40 to jak zaleeje sentetyka to nie roszczelni silnika? bo z tego co mowia nie zmienia sie z polsyntetyka na syntetyk
szakal222 Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 Jezdzisz na tym co fabryka zaleca i tyle nic nie rozszczelni Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
Mariuszvvvv Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 Jeśli czujnik ciśnienia jest sprawny to zrzuć miskę i zobacz co tam się dzieje, na 5w40 może być to samo co teraz jest. U mnie spadało ciśnienie po rozgrzaniu oleju i kontrolka zapalała się. Miałem przytartą pompę oleju i po wymianie zalałem 5w40 do silnika, który jeździł długo na 10w40.
BeyerBrown Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 (edytowane) Gadanie, że półsyntetyka nie zmienia się na syntetyka to bajki mechaników którzy pierwsze szlify w fachu robili za komuny w POM-ach Potwierdzam zdanie kolegi wyżej - nic złego się nie stanie. A jak wypłucze się coś przy okazji to nawet lepiej - ludzie chodzą do lekarzy by poprawiać drożność żył, czasem pomimo wielu przeciwwskazań, a w silniku nie wolno tego robić? Edytowane 24 Lipca 2016 przez BeyerBrown
dawid4728 Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 Miska w dòł smok zasra. ..y a jak myslisz smok zasyfiony przez ten olej co wlalem motul 10w40? a jaki olej najlpeszy by był?
BeyerBrown Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 Zapycha się od systematycznego jeżdżenia na oleju nieprzewidzianym dla danego silnika (owszem, są PÓŁSYNTETYKI 10W40 z normą VW502 00, ale rekomendowany jest SYNTETYK 5W40) + przeciąganie wymian oleju (max. co 15tys.km, jak się katuje auto to nawet szybciej) + brak płukanek przed wymianą oliwy. Żeby była jasność - jednorazowe zalanie 10W40 nie spowoduje od razu bajzlu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się