Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta sonda lambda?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wydaje mi sie ze mam padnieta sonde lambda w moim samochodzie. Od 3 tygodni wyskakuje mi w VAGu blad 17536 mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa. Za kazdym razem kiedy skasuje ten blad (a robilem to juz kilka razy) powraca na nowo po przejechaniu jakis 50 - 70 kilometrow. Wczoraj oprocz tego bledu wyskoczyl jeszcze 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002Lower limit exceeded...

Wydaje mi sie ze moze byc padnieta sonda ta przed katalizatorem. Wyczytalem na forum ze mozna sprawdzic jej zakres pracy w VAGu w bloku 33:

,,Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem'' - tutaj podobno wielkosc tego parametru powinna wynosic prawidlowo od -10 do +10 a u mnie waha sie w zaleznosci od obrotow (,,na luzie'' ok +2,3 do +7 czyli miesci sie w zakresie ale juz gdy utrzymuje ok 2000obr/min skacze nawet do +16 a przy obrotach ok 3000/min wartosc jest stala i wynosi az +25)

- Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 2 – czyli napiecie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem. Tutaj powinno z kolei przy prawidlowo dzialajacej sondzie wahac sie w przedziale 0,1-0,3 V do 07,-1 V a u mnie ,,na luzie'' wynosi +1,50 - +1,54 czyli praktycznie stoi w miejscu Zero rysowania sinusoidy. Przy 2000 obr/min jest to zakres praktycznie ten sam a w okolicach 3000 obr/min oscyluje w granicach +1,38 - +1,72 V. Takze cos jest nie tak.

Probowalem wykonac test sprawnosci sondy w grupie 34 ale nie moge tego zrobic pomimo nagrzania katalizatora powyzej 500 stopni, wcisnietego hamulca i zwiekszania obrotow. Caly czas wyswietla sie: Test Off.

Druga sonda (za katalizatorem) w bloku 36 przeszla test i pracuje normalnie (zakres pracy ok 0,5 V chociaz przy zmianie obrotow zaczyna sie wahac i czasem zjezdza do +0,15 i potem wraca w rejon 0,5 - 0,6 V)

Spalanie samochodu w miescie wynosi 16 - 17 litrow LPG przy bardzo spokojnej jezdzie (nie przekraczajac 2,5 -3 tysiace obrotow). Takze wydaje mi sie ze duzo za duzo.

Wydaje mi sie na 90 % ze sonda jest walnieta ale chce sie Was zapytac o zdanie moze macie jakies inne typy co z tym fantem zrobic bo kupic nowa oryginalna czesc Boscha to nie sztuka (a to jednak niemały koszt bo 400 zl) tylko zebym mial pewnosc ze po zmianie bedzie poprawa i ze to ten element wymagal wymiany. Przebieg samochodu to 260000 km (nie krecone na 100%) a na gazie dopiero 5000...

Byc moze robilem cos zle w tych pomiarach (nie te bloki lub na cos innego powinienem zwrocic uwage) Dajcie znac co z tym fantem zrobic.

Opublikowano

Na 95 % sonde masz sprawna, a problemem jest padniety przeplywomjerz lub zla regulacja lpg, logi dynamiczne powiedza co jest nie tak.

Opublikowano

Czyli wychodzi na to ze musze zrobic te logi dynamiczne zeby dowiedziec sie co jest grane. Tylko jest jeden problem ze nigdy tego nie robilem. Znalazlem na necie jak sie do tego zabrac:

1. odpalić VAGa i measuring blocks
2. znaleźć konkretny kanał (JEDEN!!!!!*)
3. znaleźć odpowiednią prostą, pas startowy, lotnisko - cokolwiek, co pozwoli na rozpędzenie się od 2 do 7 tys obr/min na biegu innym niż I i II...
4. wcisnąć LOG, podać ścieżkę do pliku, przejechać się autem...
5. nabrać prędkości, wrzucić bieg III i depnąć do oporu - pedał w podłodze od możliwie najniższych obrotów az do odcięcia.

Tylko w moim przypadku jaki mam wybrac kanal tych logow? Musze jeszcze znalezc jakies dobre miejsce do takiego zabiegu a u mnie w miescie i okolicach moze byc problem z czyms takim...

Opublikowano

No ok tylko nie rob pojedynczo kanalow, tylko po dwa na raz daj 002+033, 020+118 i 003+115.

Opublikowano

powiedzcie koledzy gdzie jest ta sonda za katem bo na pierwszy rzut oka nie możemy jej znaleźć Silnik avj. Vag pokazuje dwa błędy 17522 i 17526. Czyli brak grzania i brak sygnału. Czy to oznacza, że urwał sie kabel czy też w ten sposób sonda kończy swój żywot?

Opublikowano

Witam nie chcąc zakładać nowego wątku podepnę się. Ostatnimi czasy moja Audi a4 b6 1.8t avj zaczęła trochę inaczej pracować, a mianowicie spadła delikatnie moc i słychać tak jak by nie chodził na jednej świecy. Po podpięciu vaga wyskakują następujące błędy....

ds9hg5mv.jpg

Sprawdzałem tez napięcie sondy i na jałowym biegu ciągle stabilna 1.52v ale już w trakcie jazdy tylko rośnie. Już na piątym biegu w granicach 2500tys obrotów pokazuje ciągle koło 2.00v i interesuje mnie te ostatnie okienko zaznaczone na czerwono, chyba chodzi o to ze sona 1 niesprawna....

6d3wgd6q.png

Opublikowano

Czyli wychodzi na to ze musze zrobic te logi dynamiczne zeby dowiedziec sie co jest grane. Tylko jest jeden problem ze nigdy tego nie robilem. Znalazlem na necie jak sie do tego zabrac:

1. odpalić VAGa i measuring blocks

2. znaleźć konkretny kanał (JEDEN!!!!!*)

3. znaleźć odpowiednią prostą, pas startowy, lotnisko - cokolwiek, co pozwoli na rozpędzenie się od 2 do 7 tys obr/min na biegu innym niż I i II...

4. wcisnąć LOG, podać ścieżkę do pliku, przejechać się autem...

5. nabrać prędkości, wrzucić bieg III i depnąć do oporu - pedał w podłodze od możliwie najniższych obrotów az do odcięcia.

Tylko w moim przypadku jaki mam wybrac kanal tych logow? Musze jeszcze znalezc jakies dobre miejsce do takiego zabiegu a u mnie w miescie i okolicach moze byc problem z czyms takim...

I jak co bylo przyczyna?
Opublikowano

Witam , 

 

Jeśli mogę skorzystać i zadać pytanie bez otwierania nowego tematu . 

Mnie wyskakuje jeden błąd z  uszkodzeniem sondy s1 b1 czyli pierwszej po podłączeniu vcds w 33 grupie w poz 1 mam 0 bezwzgledne vez znaczenia czy wolne obroty czy 2 czy 3 tysiace obrotow a w poz 2 1.52 na wolnych A przy 3 tysiącach dopiero bujnela się do 1.54    spalanie około 13 litrów lpg w quattro nie wiem  ile normalnie paliła bo auto kupiłem z padnięty motorem . 

 

Dodam że  błąd czasami za pierwszą próbą można skasować ale na chwilę lub do pierwszego zgaszenia i odpaleniu, dodam też że jak ostygnie auto i jest zimne to ciężko pali .... 

 

Opublikowano

Zrób log statyczny i dynamiczny 2+33 na obu paliwach. Często błąd sond występuje przy okazji źle wystrojonego lpg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...