m123ek Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Witam, mam problem z układem chłodzenia w A4 B6 ALT. Wymieniłem termostat, ponieważ na luzie rosła temperatura, gdy dostał obrotów temperatura wracała do 90 stopni. Po około tygodniu sprawnego działania, zauważyłem że z rana po nocy stania wskaźnik temperatury pokazywał 90stopni na zimnym silniku. Od tamtej pory wskaźnik różnie pokazywał raz działał dobrze raz po nocy stał na 70 czy 80stopniach. Ale zawsze dochodził do 90stopni i było okej. Po 2 tygodniach takiego działania, wskaźnik wkońcu przekroczył 90stopni i teraz dochodzi do max 110stopni (powoli lata sobie między 95-110) i włącza się kontrolką informująca o zbyt wysokiej temperaturze, a ja dalej jadę i oprócz informacji na blacie nic sie nie dzieje. Ponad 90st wentylatory dostają większej mocy i wieje jak cholera. Proszę o pomoc, czy to czujnik temperatur czy coś poważniejszego może być?Dzieki z góry
OskiUK Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Najlepiej Vagiem sprawdzic temperatury. Moze byc czujnik, moze byc wiazka, a dodatkowo pompa wody moze nie wyrabiac.
Ali89 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 dla mnie brzmi jak uszkodzony czujnik temperatury płynu
jacek70 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Raczej czujnik. Zdarzało się że nowe szwankowały. 1
KoJ@K Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 W golfie tak kiedyś miałe, kupiłem nowy ori czujnik i temp podawana do kompa była okej, a ta podawana na zegary odbiegała od niej o ~25 - uwalony czujnik, a konkretniej 2 piny odpowiedzialne za podawanie temperatury na zegary. Przy zakupie nowego przemierzyłem najpierw rezystancję na czujniku, było okej, założyłem i hula do dziś.
borciuch2525 Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 A gdzie w sterowniku silnika vagiem sprawdzić tą temperaturę bo u mnie w bloku pomiarowym 007 nie ma nic? PS jakby kto szukał to czujnik ten jest w wężu przy chłodnicy od dołu.
Chyzyyy Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) I u mnie jest dziwna sytuacja ze wskaźnikiem temperatury. W kwietniu wymieniłem termostat i dzisiaj zauważyłem że wskaźnik temp na zegarach zachowuje się dziwnie. Na równej drodze temperaturę trzyma jak należy 90 stopni. Na niewielkich wybojach wskazówka delikatnie się rusza w lewo bądź prawo. Natomiast gdy przód auta jest stanowczo niżej niż tył to wskaźnik temperatury opada na sam spód, tak jakby samochód był wyłączony. Miał ktoś z Was podobną sytuacje? Czujnik? Edytowane 16 Października 2014 przez Chyzyyy
Ali89 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 w twoim przypadku trzeba by zrobić test czy wskazówka jest sprawna i czy poziom płynu jest odpowiedni
lukaszooo Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Witam, mam problem z temp wody. Termostat wymieniony na ori latem rok temu, pompa wymieniona razem z rozrządem jakies 15 tysi temu. Przez lato było ok ale gdy temp spadła do 5 C brak możliwości dogrzania ......... sprawę olałem bo nie było czasu, grzało do 70C i tak przejeździłem. Gdy przyszła wiosna problem zniknął robiłem ok 6-7 km i na blacie 90C. Teraz gdy znowu temp spada do ok 5C problem powrócił ....... Wyciągnąłem termostat, sprawdzałem go w gotującej wodzie i działa tak jak powinien więc wsadziłem go ponownie, jedyne co mnie zastanowiło to kolor płynu, wymieniałem go rok temu a teraz ma bardzo rdzawy kolor, wyglądał jak z bagna.... co polecacie do czyszczenia układu????? pare dni temu zauważyłem że gdy auto sie nagrzeje od czasu do czasu wskazówka wacha sie od minimum do 90C w ciągu paru sekund, test wskazówki na vagu jest pozytywny. Jest możliwość że któraś kostka nie łączy i dlatego wskaźnik wariuje, lub czujnik temp jest zasyfiony i zle pokazuje ????
KoJ@K Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Czujnik temp cieczy sprawdź, może być walniety.
Kar El Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 koledzy ktoś pomoże? ja mam taki problem, termostat wymieniony razem z pompą wody w lutym tego roku i wszystko było ok, wczoraj zrobiłem trasę 100km i wskazówka ledwo drgnęła, dziś po tankowaniu auta chwile jeszcze posiedziałem w aucie no i temp wskoczyła na 90stopni, ale po przejechaniu ok 2,5km temp spadła do poniżej 70stopni, czy to jest termostat? czy może być coś innego?kilka dni temu robiłem też adaptację nastaw klap klimatronika, ale nie wiem czy to jest jakoś powiązane? dziękuje z góry za pomoc
lukaszooo Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 Jaki ten termostat kupiłeś ? Vaga podłączales ?
Kar El Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 Termostat zamiennik ale rok gwarancji i mam info od kolegi z forum ze wsadził 3 takie w auta i jeżdżą bez problemów. Natomiast vaga nie podlaczalem, co miał bym tam dokładnie sprawdzić? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
lukaszooo Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 czujnik G2/62, wyszukaj sobie na forum jak to zrobić.
PistoN116 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Mam podobny problem... Raz zimą zapomniałem zakręcić zbiorniczek płynu chłodniczego i dopiero po następnego dnia zauważyłem, że wskazówka od temp wskazuje 0 a silnik już był nagrzany. Sprawdziłem i zakręciłem zbiorniczek. Wskazówka powoli szła do góry i czasami opadała do zera. Czasami pokazuje dobrze ale nagle opada i za chwilę znów ok. Teraz jak jest ciepło to jest jakby lepiej ale dalej wariuje. Myślicie, że to czujnik czy może coś innego?
KoJ@K Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Tak to raczej czujnik, ale Zeby wiedziec na 100% to trzeba by kompa podpiac i sprawdzic/porownac temperatury.
PistoN116 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Wiesz czym różnią się czujniki 2 pinowe od tych czteropinowych. Z tego co patrzyłem to u mnie jest tylko 2 pinowy...
KoJ@K Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Nie wydaje mi sie, że w B6 szły dwupinowe, raczej masz 4 piny.
PistoN116 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Fakt... Sory kolego ale dzisiaj się przyjrzałem i faktycznie mam 4 piny... Czujnik jest koloru zielonego. Myślisz, że nie warto iść w zamienniki? Tylko ORI?
KoJ@K Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Hmmm mialem kiedys zamiennik, ktory troche podzialal, ale mialem tez przypadek, ze oryginal od razu po zalozeniu byl zepsuty... 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się