Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju ze skrzyni po regeneracji 1.9 TDI AVF 6-biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie,

Mam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów. Nie jest on jakiś intensywny, ale zawsze widzę kropkę jak wchodzę pod samochód. Skrzynie regenerowałem w listopadzie ubiegłego roku. Poszło łożysko. Naprawili mi i od razu było widać poprawę. niestety następnego dnia, jak olej w skrzyni był zimny nie wchodziły mi biegi bez użycia znacznej siły, mało tego nawet nie trzeba było bo mimo że był na zero to normalnie jechał. Okazało się że wlali mi jakiś gęsty olej nie zastosowując się do zaleceń producenta. Wymieniłem olej na ich koszt na podany przez producenta. Problemy oczywiście zniknęły. Niedawno miałem przegląd i diagnosta zwrócił uwagę na wyciek ze skrzyni. Kontaktowałem się z wykonawcą regeneracji skrzyni biegów, ale oczywiście bez odzewu.Najgorsze, że jechałem 300 km do "profesjonalistów".

Teraz pytanie, czemu cieknie i jak to naprawić? Poniżej foty. Z góry dzięki za odpowiedzi.

6fi4oxxp.jpg

u9kq9jeb.jpg

Opublikowano

Umyj skrzynie i sprawdź dokładnie skąd cieknie. Może to nie skrzynia?

Opublikowano

Wycierałem już nie raz skrzynię, jestem przekonany, że to skrzynia bo płyn ten ma żółto-złoty kolor.Nie mam nigdzie takiego płynu eksploatacyjnego. Na zdjęciach nie bardzo to widać. Kropla zawsze pojawia się w miejscu jak widać na zdjęciu. Dla pewności jutro jeszcze raz wejdę pod samochód i dokładniej się przyjrzę.

Opublikowano (edytowane)

Wycierałem już nie raz skrzynię, jestem przekonany, że to skrzynia bo płyn ten ma żółto-złoty kolor.Nie mam nigdzie takiego płynu eksploatacyjnego. Na zdjęciach nie bardzo to widać. Kropla zawsze pojawia się w miejscu jak widać na zdjęciu. Dla pewności jutro jeszcze raz wejdę pod samochód i dokładniej się przyjrzę.

Może to wydawać się dziwna sugestia ale po wąchaj ten olej (wyciek Olej ze skrzyni ma specyficzny zapach zupełnie inny niż silnikowy ....Będziesz wiedział skąd masz wyciek, czy to na pewno puszcza olej skrzynia ... ;)

No i Uzupełnij sobie profil !!!!!

Edytowane przez OLIVER
Opublikowano

Załóżmy że to skrzynia to skoro była robiona to reklamacja. Na co czekasz?

Opublikowano

Na regenerowaną skrzynię dostałem 3 miesiące gwarancji (dawno minęło). Mało tego mam do nich 300 km, pisałem i maila ale nikt nic nie odpisał. Próbowałem się dodzwonić i też nic.

Opublikowano

po zdjęciach co dołączyłeś w pierwszym poście widać,że wyciek oleju jest na łączeniu skrzyni z silnikiem. Jeśli tak to napewno cieknie z uszczelniacza wału korbowego a nie skrzyni. Do jego wymiany trzeba zwalić skrzynię, sprzęgło, koło dwumasowe i gotowe.

Opublikowano

Dokładnie tak jak mówisz, cieknie na łączeniu skrzyni z silnikiem. ciekawi mnie, że z drugiej strony łączeniu skrzyni z (nie wiem z czym się tam łączy) jest uszczelnione łączenie jakąś czarną "pastą", a na łączeniu z silnikiem nie widać nic co miałoby uszczelnić łączenie. Dzisiaj zaglądałem dokładniej co się dzieje, wytarłem tam gdzie był olej i zauważyłem dość mokry silnik w pobliżu skrzyni. Jeżeli potwierdzi się Twoja diagnoza, to chyba wolę nie wiedzieć ile za to zapłacę...

Poniżej foty:

qet82gk9.jpgoictqcjn.jpgiin6ja43.jpg

Opublikowano

na łączeniu z silnikiem nie widać nic co miałoby uszczelnić łączenie.

Bo na łączeniu silnika ze skrzynią nie stosuje sie żadnych mazideł uszczelniających

Prawda jest taka że jak masz wyciek z komory sprzęgła to bez wyjazdu skrzynią wycieku nie zlikwidujesz

A czy Ci cieknie skrzynia czy silnik to już powinieneś dawno znać odpowiedź...

W końcu co to jest za olej ?rozpoznałeś?

Opublikowano

A czy Ci cieknie skrzynia czy silnik to już powinieneś dawno znać odpowiedź...
W końcu co to jest za olej ?rozpoznałeś?

Nie wiem, dlaczego miałbym wiedzieć czy cieknie mi z silnika czy ze skrzyni. Z silnika od zawsze mam małe ubytki oleju (w końcu mam 300 000 km przejechane).W skrzyni nie umiem sprawdzić poziomu za bardzo. Wole to zlecić komuś kto się na tym zna.

Oleju nie rozpoznałem bo było go prawie tyle co nic i był strasznie zabrudzony, wytarłem wszystko i jutro sprawdzę jak się zbierze kropla. Jak samochód stoi to nic nie poleci.Muszę trochę pojeździć, żeby olej się pojawił.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli cieknie to znaczy że któryś uszczelniacz puszcza. Jeśli w końcu powąchasz ten olej to będziesz mógł ocenić czy jest to olej ze skrzyni czy z silnika. Nie zmienia to faktu że skrzynię trzeba zdjąć do dalszej zabawy. Jak dłużej z tym pojeździsz to Ci się zacznie ślizgać sprzęgło. Puszczające uszczelniacze to znana przypadłość, zazwyczaj przy takich objawach wymienia się je razem ze sprzęgłem (często ślizgającym się już). Jedź do mechanika, każdy zorientowany powinien Ci to ogarnąć.

Edytowane przez bobikos
Opublikowano

jak leci z uszczelniacza wału to na sprzęgło olej nie wpłynie, pojeździj trochę i poobserwuj wyciek. Ja obstawiam ( z doświadczenia praktycznego), że to olej silnikowy lecący z uszczelniacza.

I nie daj się wyportkować mechanikowi, sprawdź 5 razy postawioną przez niego diagnozę.

Opublikowano (edytowane)

Mam dokładnie to samo. Myślałem początkowo że to może z EGRa bo trochę cieknie ale ten olej jest czysty i żółty a z EGRa leci czarny jak smoła. Dziwne mi się to wydaje że tylko z prawej strony skrzyni jest mokre i kropka wisi tam gdzie u kolegi na zdjęciu. Gdyby łączenie z silnikiem było mokre zarówno z prawej jak i z lewej strony skrzyni i dodatkowo był w tych otworach przez które widać kolo zamachowe to by mnie to nie dziwiło i na 100% byłby to uszczelniacz na wałku skrzyni. Tymczasem w tych otworach i z lewej strony skrzyni jest sucho. Ostatni kupiłem ori olej i dolałem jakieś 200- 250ml do stanu (7mm poniżej dolnej krawędzi otworu kontrolnego).


5bmpjxfz.jpg

Czy może ktoś u siebie zerknąć co powinno być w tym miejscu zaznaczonym na czerwono? Bo u mnie ta dziura jest przelotowa do środka skrzyni i sączy się z niej olej. Skrzynia FEC - V biegów

Edytowane przez darkle
Opublikowano

Mam dokładnie to samo. Myślałem początkowo że to może z EGRa bo trochę cieknie ale ten olej jest czysty i żółty a z EGRa leci czarny jak smoła. Dziwne mi się to wydaje że tylko z prawej strony skrzyni jest mokre i kropka wisi tam gdzie u kolegi na zdjęciu. Gdyby łączenie z silnikiem było mokre zarówno z prawej jak i z lewej strony skrzyni i dodatkowo był w tych otworach przez które widać kolo zamachowe to by mnie to nie dziwiło i na 100% byłby to uszczelniacz na wałku skrzyni. Tymczasem w tych otworach i z lewej strony skrzyni jest sucho. Ostatni kupiłem ori olej i dolałem jakieś 200- 250ml do stanu (7mm poniżej dolnej krawędzi otworu kontrolnego).

5bmpjxfz.jpg

Czy może ktoś u siebie zerknąć co powinno być w tym miejscu zaznaczonym na czerwono? Bo u mnie ta dziura jest przelotowa do środka skrzyni i sączy się z niej olej. Skrzynia FEC - V biegów

w tym miejscu przykręcona jest osłona przegubu jak w skrzyni w linku http://allegro.pl/skrzynia-biegow-fec-audi-a4-b6-1-9-tdi-i4832984752.html

Opublikowano

To byłoby za proste :) Osłona jest przykręcona na trzy widoczne na tej focie śruby powyżej przegubu

Opublikowano (edytowane)

Nic tam nie ma ,ten otwór jest na przelot nie do środka skrzyni ,tylko w przestrzeń gdzie jest sprzęgło,a olej może puszcza ci uszczelniacz na silniku lub skrzyni i po obudowie spływa przez ten otwór,możesz oczyścić ten otwór i zobaczyć czy znowu pokaże się olej,ten otwór który jest niżej też jest na przelot w tą samą przestrzeń,możliwe że wcześniej był tam olej tylko nie zwróciłeś uwagi

Edytowane przez greg2505
Opublikowano

faktycznie, tam jest przestrzeń sprzęgła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...