Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning AJM


Lopezer

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo urzekła mnie Twoja historia, czemu lutowałeś kość jesli w Twoim sterowniku soft idzie przez obd?

Bo nie mam kabla OBD, nie znam się na sofcie do samochodów (a z lutowaniem nie mam problemów), i żebym mógł w dowolnym momencie wrócić do oryginalnego chipu, który leży na półce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz widzialem wiele...takich tuningow.

Malo ktory wyglada od srodka na wsad ktory pisala osoba pod auto na hamowni ... zazwyczaj czasy + 20% mapa momentu +20% mapa pedału + 30% i heja + doladowanie od polowy skali juz podciagniete.

Efekt napewno odczuwalny ale...kupiles EKO wersje tak ?

Wersja EKO a zwywa na 2ce kapcie i dwumasem telepie z dolu (BTW AJM ma jedne z najbardziej pancernych dwumas ever).

Strach sie bac co bedzie w wersji HARD ...180KM i 450Nm :) ?

Zadziwia mnie fakt ze softy online sa zazwyczaj o kilka % mocniejsze o tych ktore wypuszczamy my...z hamownia i diagnostyka.

Zastanawiajace prawda :) ?

Edytowane przez rob555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gotowców to może i ja sie wypowiem.

Z 4 lata temu mój wujek zakupił od tego samego człowieka co autor chipa do octawi 110km

Miała ponad 400tyś na blacie w czasie zaaplikowania chipa.

Fakt faktem nie wykonywał logów ani nic jedynie co, to podobno kopciła przy butowaniu ale dynamika bardzo się poprawiła.

Octawia teraz jest w innych rękach sprzedana jakiemuś znajomemu i nadal to jeździ bez większej usterki.

Poszedłem za jego głosem i zakupiłem gotowca, co prawda nie od tego allegrowicza.

Posiadam A4 B5 z silnikiem 1.9 TDI 1Z seria dodatkowo z komputerem 8bit.

Zakupiłem komputer 16bit z przygotowanym programem.

Samochód odżył i to bardzo w końcu można się tym samochodem poruszać po drogach.

Przyspieszenie do 100km/h z 13.5s do 11s z zatkanym katem i EGR.

Doładowanie ustawione z 0.9 bar seria do 1.2bar czyli według sztuki.

Co do kopcenia na samym początku samochód kopcił ale po usunięciu kata i ogólnym przedmuchaniu całego wydechu po poprzednim użytkowniku samochodu, przy pełnym bucie tylko delikatnie zakapca.

Co ja mogę powiedzieć ogólnie jestem zadowolony. chociaż zauważyłem trochę większe spalanie, ale nie jeżdżę teraz delikatnie.

Logi mogę podrzucić w wolnym czasie jak bym zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój... chytry traci dwa razy...

Kolega zaaplikował sobie chipa do 1Z... silnika wystarczyło na jakieś 20kilka kilometrów autostrady... spłynęły tłoki... Silnika nie opłacało się robić... Przed chipem wszystko było extra, tylko mocy mało...

Sam paru osobom zawracałem głowę odnośnie softu... kwoty, które usłyszałem nie są duże, więc nie rozumiem kupna czegoś za 200zł, lutowania i jeżdżenia jak saper. Albo będzie dobrze albo nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą jest diagnostyka, często chip gotowiec marnie obrobiony daje overboosty z powodu braku korekty map pod konkretne auto = urwany wałek turbo.

Moim zdaniem albo robić dobrze albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 1Z co byś nie wsadził przy normalnym użytkowaniu niespodzianek nie powinno być, u kolegi tłoki padły bo lały wtryski, program nie koniecznie był przyczyną, wsadź do nowszego silnika mniej pancernego takiego czipa to zobaczymy po ilu miesiącach wyzionie ducha dwumas czy turbo, wtedy zobaczysz czy było warto pakować czipa od osoby no name która może jeszcze zajmuje się naprawą dwumasów lub turbin:)

sam napisałeś do 2500rpm jak się dupnie to silnik aż zaczyna lekko drgać - myślisz że tak ma być? przecież właśnie zapikowałeś czipa który drastycznie przyspieszy zgon dwumasu, kondycje silnika i skrzyni też nadwątli że potem na serii na dwójce nie będzie miał siły tracić trakcji, taki będzie finał tego typu bezsensownych oszczędności, nie lepiej zrobić u kogoś kto się liczy z tym że mu możesz w razie czego zrobić anty reklamę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie drgania przed chipowaniem też występowały, ale w mniejszym stopniu. Wygląda to tak, że jeśli np. położę klucze od domu przy popiołce to zaczynają brzęczeć. W dieslach jest to normalne zjawisko, tylko chciałem podkreślić, że na nowym chipie drganie się lekko nasiliło (tylko jak się ciśnie na niskich obrotach i wysokim biegu).

Co do dwumasy to jej nie mam. Wcześniej właścicielem tego auta był mój brat i założył sprzęgło standardowe sachsa (wiem trochę przyoszczędził nie biorąc dwumasy). Ma to swoje plusy i minusy.

Co do skrzyni to wiem, że w tych samochodach jest nie do zarżnięcia.

A odnośnie silnika. Cóż nie zamierzam trzymać gazu w podłodze cały czas. Chciałem mieć trochę lepszego buta np. na trasie podczas wyprzedzania i tylko od czasu do czasu lekko poszaleć. TO NIE JEST SAMOCHÓD NA TOR.

Na profesjonalny tuning za 1000-1200zł w tej chwili mnie nie stać. Sorry, ale też musiałem trochę przyoszczędzić. Poza tym gość od tego chipa ma niezłe komentarze.

Jutro albo pojutrze jeszcze znajomy mi zerknie do kompa i może dojdziemy co w tym sofcie wyrzeźbili. Jak coś będę wiedział to dam znać.

P.S. Jeśli to ma jakieś znaczenie to dodam, że turbo było regenerowane jakieś 50000 km temu w Lublinie na ulicy Abramowickiej (wysyłali turbawkę do Mielca, podobno do tej renomowanej firmy, nie pamiętam jej nazwy). Wiem, że w Mielcu jest teraz zarejestrowanych kilka czy nawet kilkanaście firm regenerujących turbiny i lecą po renomie jednej firmy. Ale brat mówił, że po regeneracji samochód dostał kopa jak nigdy, a jeździł tym Audi ponad 4 lata (ja już prawie 2 lata). Póki co turbawka ma 50000km i śmiga ekstra. Regeneracja była w kwietniu 2011r. Jedyne co się z nią dzieje to puszcza trochę oleju do intercoolera, ale dwóch znajomych mechaniorów mówiło mi, że to normalne. Tak jest od samej regeneracji.


Witam. Dziś zrobiłem u znajomego logi dynamiczne. Dajcie znać jak je wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wyszło mi coś takiego.

http://vaglog.rtnet.pl/log_187878.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_187879.html

Dajcie znać czy wygląda to ok i czy nie brakuje czegoś.


Logi robiłem na 3 biegu 2 razy. Raz do 3000rpm i raz do prawie 5000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doyyebane doładowania po maxie 1.4 bara przy 2 tyś dla tej sprężareczki :decayed: :decayed: :decayed:


Aa pytasz czy nie brakuje czegoś.. Tak odfrunięcia sprężarki :facepalm:


Program do bani :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprezarka to jedno , dawki przy 1900 rpm to drugie .... I nie dziwne ze auto drzy ....

Zrob porzadnie 001/003/004/007/008/010/011 od 1500-4000 rpm kazdy blok osobno ...

Z tego co pokazales to ja bym wgral serie i dozbieral na program z prawdziwego zdarzenia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "sprężareczka" od 2,5 roku (czyli od regeneracji) ma najlepsze doładowanie już poniżej 2000rpm. Po regeneracji tak ją zestroili, że zaczyna cisnąć od 1600rpm i tak było przed chipowaniem.

Pytałem czy czegoś nie "brakuje" w logach, bo się na tym nie znam. Więc Adrian możesz sobie darować niekonstruktywne wypowiedzi, z których nic nie wynika.

Zrobię jeszcze logi tak jak radzi spanky.

A co do dozbierania na program z prawdziwego zdarzenia. Sądzę, że 90% firm oferujących "profesjonalny tuning" i tak by zrobiło program tak samo i każda by zawsze jeździła po sofcie drugiej.

Dlatego proszę jeszcze innych forumowiczów, którzy nie mają pod swoim postem reklam firm tuningowych o obiektywną opinię.

I powiedzcie mi gdzie widzicie te 1.4 bara? Nie mogę się doszukać nigdzie takiej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągnięte ciśnienie - Aktualne ciśnienie atmosferyczne = Rzeczywiste doładowanie tworzone przez turbo.

Jestem osobą prywatną i powiem Ci, że mam doświadczenie w zakresie czipów - mówię jako klient, a nie twórca czipa. Myślę sobie stary samochód, szkoda kasy żeby płacić 1000 zł. Kupie na allegro. Koło 250 zł zapłaciłem dodatkowo lutowanie wkładanie też kosztuje. Okazuje się, że soft był badziewny i nie ma obiecywanych 140 KM. Dla kilkunastu KM wydałem niepotrzebnie kasę. Do tego hamowania, lutowanie, paliwo. Wyszło prawie 500 zł... Na pół środek poszło prawie 500 zł. Żałuje tego, bo ten soft aktualnie do niczego mi się nie przydaje. Ludzie biorą 1000 zł za soft, ponieważ muszą płacić ZUS, podatki, jest to ich główne źródło zarobków, inwestycje w hamownie też kosztują. Jednak fakt, że ktoś ma firmę i skasuje 1000 zł nie da Ci gwarancji, że będzie soft najlepiej zrobiony jak tylko było można pod Twój samochód.

W moim przypadku użytkownik ciahciah robił mi soft. Zanim wszystko dograne zostało to naprawdę minęło dużo czasu. Miło kiedy ktoś nie patrzy tylko na źródło zarobku, ale też chce żeby samochód był w 100% sprawny. Wiadomo, że wybierzesz kogo chcesz, ale weź pod uwagę wiedzę, bo w tym przypadku jest ona najważniejsza. Jazda dalej na takim sofcie może spowodować uszkodzenie dwumasu, turba itp. Należy to poprawić i nie trzeba wydawać 1000 zł tylko można za sporo mniej mieć pewny soft.

Widziałem na tym forum dużo. Od samochodów, które mają po 140 KM na "wykresie", a przyśpieszenie według logów porównywalne do mojej serii 110 KM, po samochody z maksymalną dawką paliwa od 1500 obr i pytaniami dlaczego samochód tak bardzo dymi. Fakt faktem, że soft był robiony przez NFWM czytaj: najlepszą firmę w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "sprężareczka" od 2,5 roku (czyli od regeneracji) ma najlepsze doładowanie już poniżej 2000rpm. Po regeneracji tak ją zestroili, że zaczyna cisnąć od 1600rpm i tak było przed chipowaniem.

Pytałem czy czegoś nie "brakuje" w logach, bo się na tym nie znam. Więc Adrian możesz sobie darować niekonstruktywne wypowiedzi, z których nic nie wynika.

Zrobię jeszcze logi tak jak radzi spanky.

A co do dozbierania na program z prawdziwego zdarzenia. Sądzę, że 90% firm oferujących "profesjonalny tuning" i tak by zrobiło program tak samo i każda by zawsze jeździła po sofcie drugiej.

Dlatego proszę jeszcze innych forumowiczów, którzy nie mają pod swoim postem reklam firm tuningowych o obiektywną opinię.

I powiedzcie mi gdzie widzicie te 1.4 bara? Nie mogę się doszukać nigdzie takiej wartości.

To że sobie sprężarka wstaje wcześniej to nie ma nic do tego że w programie masz zadane 1.4 bara co dla tej sprężarki jest kres możliwości. Przy takiej sprężarce robi się na 1.2-1,25 bara nawet i mniej jak motorownia zdrowa.... Tak jak Maciek napisał paliwa też dowalone więc nic dziwnego że są wibracje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągnięte ciśnienie - Aktualne ciśnienie atmosferyczne = Rzeczywiste doładowanie tworzone przez turbo.

Jestem osobą prywatną i powiem Ci, że mam doświadczenie w zakresie czipów - mówię jako klient, a nie twórca czipa. Myślę sobie stary samochód, szkoda kasy żeby płacić 1000 zł. Kupie na allegro. Koło 250 zł zapłaciłem dodatkowo lutowanie wkładanie też kosztuje. Okazuje się, że soft był badziewny i nie ma obiecywanych 140 KM. Dla kilkunastu KM wydałem niepotrzebnie kasę. Do tego hamowania, lutowanie, paliwo. Wyszło prawie 500 zł... Na pół środek poszło prawie 500 zł. Żałuje tego, bo ten soft aktualnie do niczego mi się nie przydaje. Ludzie biorą 1000 zł za soft, ponieważ muszą płacić ZUS, podatki, jest to ich główne źródło zarobków, inwestycje w hamownie też kosztują. Jednak fakt, że ktoś ma firmę i skasuje 1000 zł nie da Ci gwarancji, że będzie soft najlepiej zrobiony jak tylko było można pod Twój samochód.

W moim przypadku użytkownik ciahciah robił mi soft. Zanim wszystko dograne zostało to naprawdę minęło dużo czasu. Miło kiedy ktoś nie patrzy tylko na źródło zarobku, ale też chce żeby samochód był w 100% sprawny. Wiadomo, że wybierzesz kogo chcesz, ale weź pod uwagę wiedzę, bo w tym przypadku jest ona najważniejsza. Jazda dalej na takim sofcie może spowodować uszkodzenie dwumasu, turba itp. Należy to poprawić i nie trzeba wydawać 1000 zł tylko można za sporo mniej mieć pewny soft.

Widziałem na tym forum dużo. Od samochodów, które mają po 140 KM na "wykresie", a przyśpieszenie według logów porównywalne do mojej serii 110 KM, po samochody z maksymalną dawką paliwa od 1500 obr i pytaniami dlaczego samochód tak bardzo dymi. Fakt faktem, że soft był robiony przez NFWM czytaj: najlepszą firmę w mieście.

Podpisuje się pod tym.

Edytowane przez gregor10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem gotowca wsad wgrany(takie auto juz kupilem) Audi powiedzmy ze w miare jechalo choc moment byl dojebany od dolu i na 2 mielil jak glupi przeladowywalo turbo i turbo sie wypierdzialo. Dobrze ze dwumas sie nie rozlecial. Za czipa zaplacilem ok 900zl mam wykres z hamowni i zupelnie inna jazda i dynamika auta. Moim zdaniem warto dolorzyc i zrobic to u jakiegos cziptunera. Auto bedziesz mial zrobione dobrze dostaniesz wykres z hamowni i oszczedzisz kase na naprawach (turbo,dwumas-sprzeglo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że też kupiłem od tego gościa eco-tuning

W moim przypadku limitery na turbosprężarce nawet nie były ruszone. To są gotowce wysyłane do klientów. Jak już napisałem - szkoda kasy na pół środki.

Komentarze na allegro ma ok, ponieważ klient patrzy na to czy opony piszczą, czy przyciska do fotela i tylko to widzi. Wyznając zasadę +20% można zrobić i klient będzie zadowolony, jednak czy na długo ?

Edytowane przez tomasz102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek i tak będą kupować i tak. Nie zmieni reguły... Ci co czytają trochę forum to inaczej do tego podchodzą.. a inni co w temacie nie siedzą widzą okazję na alledrogo i łykają, później problemy wychodzą. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...