quadral20004 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 no to wymieniaj za jednym zamachem wszystkie lozyska.a co cie tknelo zeby to sprawdzic? miales jakies objawy?
daniell-gda Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 ten temat i coś słuchach jak jadę wolno po nierównej drodze
kobuzzz Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Ja wczoraj kupiłem w ASO zmodernizowaną kape i jak sprzęgło będę mieniał to stare łożysko na klej, nowa kapa i git? mam nadzieję tylko że z prawej strony jest ok...
krystian3769 Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Ja wczoraj kupiłem w ASO zmodernizowaną kape i jak sprzęgło będę mieniał to stare łożysko na klej, nowa kapa i git mam nadzieję tylko że z prawej strony jest ok... Po tym zabiegu przejechałem 35k i jak narazie 0 luzu
Lunatyk Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Chciałbym poinformować wszystkich fanów, że wymiana łożysk nie zawsze zlikwiduje luz na półosi. Luz eliminują specjalne podkładki które można dobrać tylko i wyłącznie w momencie kiedy skrzynia jest wymontowana. W moim przypadku łożyska a dokładnie ich bieżnie nie były zbyt wytarte ale tak czy inaczej luz znacznie się zmniejszył ale jednak jakiś pozostał. I nie ma to w moim przypadku wypływu na żadne wibracje czy też drgania.Jestem po wymianie nowej kapy i łożysk w mech, różnicowym.
quadral20004 Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 heh .tez myslalem ze luz wzdluzny jest powodem bicia.dobrze ze aso wybilo mi to z glowy.luz wzdluzny jest,ma byc i bedzie.nawet jak wymieni sie komplet lozysk.nie wiem czy pisalem ale u mnie pada powoli lozysko w kole.prosto to zdiagnozowac.wystarczy podniesc kolo ,wbic 5 ,rozbujac kolom np .do 50km /h. i teraz : -albo nasluchiwac stetoskopem zwrotnice,jesli cos chrupie to lozysko -zlapac sprezyne,jesli oscyluje to tez lozysko. luzu jeszcze nie ma na kole tzn.gora-dol.ale to kwestia czasu
fly07 Opublikowano 22 Marca 2016 Opublikowano 22 Marca 2016 Jeżeli jednak zajdzie konieczność wymiany skrzyni, to co z oznaczeniami literowymi skrzyń? Mam w aucie LLN i czy mogę dać skrzynię z oznaczeniem innym (np. LLM, MFQ, LSE i inne), aby pochodziła z 2.0 TDi?
krupskim Opublikowano 22 Marca 2016 Opublikowano 22 Marca 2016 Z ETKI wynika że można te skrzynie podmieniać. Mocowania na pewno sa te same. Raczej nie wskazane by było montowanie skrzyni z silnika 170KM do silnika co miał 120KM, ale od 120 do 140KM mozna je mieszać.
fly07 Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 (edytowane) Kolego krupskim, daj namiar na te hurtownię łożysk. Na samych stożkowych różnica wychodzi 100 zł w stosunku do ASO. Edytowane 29 Marca 2016 przez fly07
waldih1979 Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Ja u siebie rozbieram w czwartek prawą stronę. Dzwoniłem do paru hurtowni i nie mogą dojść po numerach OEM jakie to łożyska w FAG,SKF czy TIMKEN. Pomoże ktoś jakie to nr łożysk? Czy trzeba wyjąć i dopiero do hurtowni?
krupskim Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Ja posługiwałem się przy doborze wymiarami i tak łożysko wałka prawego stożkowe 0B4 409 218C wymiary 88,0 x 19,05 x 53,97 nr wg specyfikacji firmy NTN 806649/10 Uszczelniacz 0B4 409 400C lub D gr 7mm śr. wewn 40mm śred. zewn 55mm firmy CORTECO nr specyfikacji 01036176B. Oring dekla Nr WHT 004074A wym. 185mm x 3,5mm
waldih1979 Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 łożysko wałka prawego stożkowe 0B4 409 218C wymiary 88,0 x 19,05 x 53,97 Dzięki Mariusz za podpowiedz wkradł się jednak Tobie mały błąd sprawdzałem to łożysko i ma wymiary 88,9 a nie 88,0. Zamówione w Intercarsie za 120zł FAGa
krupskim Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 łożysko wałka prawego stożkowe 0B4 409 218C wymiary 88,0 x 19,05 x 53,97 Dzięki Mariusz za podpowiedz wkradł się jednak Tobie mały błąd sprawdzałem to łożysko i ma wymiary 88,9 a nie 88,0. Zamówione w Intercarsie za 120zł FAGa Faktycznie - masz rację . Szybko pisałem odpowiedź bo musiałem wyjechać i walnąłem nie w ten klawisz.Moja pomyłka , ale jak sobie przypominam łożyska o wymiarze 88,0 i pozostałych jak podałem - nie ma.
quadral20004 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 ten temat i coś słuchach jak jadę wolno po nierównej drodze I co teraz już nie stuka ?
daniell-gda Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Jeszcze Nic z tym nie zrobiłem Sent from my 6039Y using Tapatalk
viriss01 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Panowie posiada ktoś wymiary łożyska na lewą stronę ?
diegokarol Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Witam wszystkich mam też problem z wibracjami przy wyższych prędkościach. Niestety prawa strona na walku kołnierzowym jest mały luz. Lewa strona nie ma luzu. Moja skrzynia to multitronic? Pytanie czy wałek osadzony jest na łozysku czy raczej wchodzi w dyfer a dyfer osadzony na lozysku? czy luzy powstają na łożyskach czy na wałku? A czasem gniazda nie wybijają się w deklu pokrywy dyfra i skrzyni wewnątrz na łożyskach stożkowych tak jak na łożysku kulowy z lewej strony skrzyni? Dzięki za każde info dobry temat ps jak wyjąć lożysko stożkowe i uszczelniacz wewnątrz skrzyni bez jej demontażu???
quadral20004 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 TWOJ PROBLEM MOZE TKWIC TUTAJ http://a4-klub.pl/index.php?/topic/198737-drgania-na-kierownicy-w-zakresie-predkosci-110-140-rozwiazanie-wymiana-tuleje-65-mm-vs-75-mm/page-1
diegokarol Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 To też może być przyczyna masz rację bo jedną stronę mam już 75mm i będę wymieniał drugą ale pomijając wibracje luz mam na prawej flanszy i boję się że się mechanizm rozleci przez to tak więc proszę o odpowiedzi i dzięki za zainteresowanie kolego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się