Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jaka benzyna do 2.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jaka benzyna będzie najlepsza do 2.8 193km Pb95, Pb98 czy Vpower. Producent zaleca Pb 98, jaka będzie różnica jak zaleje Pb95 lub Vpower

Opublikowano

Ja leje 95 i jest ok :wink:

Opublikowano

jaka benzyna będzie najlepsza do 2.8 193km Pb95, Pb98 czy Vpower. Producent zaleca Pb 98, jaka będzie różnica jak zaleje Pb95 lub Vpower

ja leje taką i taką

Opublikowano

Z doświadczenia wiem, że różnicy nie odczujesz.

Opublikowano

to zostane przy vpower

Opublikowano

LPG xd żeby nie zbankrutować :decayed:

Opublikowano

LPG lub mniej oktanowa 98...przy 95 zmienia prawdopodobnie zapłon więc różnica jakas jest

Opublikowano

Przy 98pb auto jest deko żwawsze i przy normalnej/spokojnej jeździe pali mniej niż na 95pb - u mnie tak jest.

Opublikowano

W książce pt: "Sam Naprawiam" katalogowo się leje 95 oktan do 2.8 a 98 oktan 2.8 30V

Opublikowano

Wymagane jest minimum 95, więc nie ma sensu lać innej. Przy mniejszej ilości oktanów 91 czy 92 może dojść do spalania stukowego w tym silniku.

Opublikowano

Ja ogólnie jeżdzę na lpg ale w baku benzyny mam zawsze z 10 litrów Nitro + Vpower Racing 100. Prędzej lałem verve ale ta z shella jest odczuwalnie lepsza przynajmniej przy ostrym przyspieszaniu. Ale zapewne większość z was nie zgodzi sie ze mną:)

Opublikowano

Jestem za a nawet przeciw.
Popieram Cię WKASZA co do V-Power.
Też zawsze swoją zalewam najmocniejszą waszką ze stacji Shell czyli V-Power Nitro + Racing 100+.
Co do Panów wcześniej to : Oczywiście, że nie widać różnicy między 95 a 98, więc jeśli już tankujecie 98 to dorzućcie jeszcze parę groszy i tankujcie nitro + Racing, a wtedy dopiero poczujecie różnice.
Tylko Shell V-Power wasza, a sik (95) nalej do Fiata.
jak już jeździsz audi jeden z drugim to wypadało by lać coś lepszego. Audi zobowiązuje !!!
Pozdrawiam.

Opublikowano

Nie polecam 95 jak zalałem na pusty bak auto było muliste na niskich obrotach. Wyjeździłem cały bak i zalałem 98 auto się ożywiło i lepiej trzyma obroty. Test robiłem na paliwach z orlenu.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, wyważacie otwarte drzwi - producent jasno napisał, że optymalna wacha to 98-ka. Warunkowo może być zalana 95-tka, powoduje ona jednak pogorszenie osiągów (ECU wprowadza korektę czasu zapłonu).

Zresztą, co ja będę się wymądrzał, w linku poniżej jest tabelka z danymi technicznymi, skopiowana z serwisowej instrukcji napraw (ELSA):

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cWJWQnpWLW0xOGc/view?usp=sharing

"W wyjątkowych sytuacjach co najmniej liczba oktanowa 95, powoduje to jednak zmniejszenie
mocy."


jak już jeździsz audi jeden z drugim to wypadało by lać coś lepszego. Audi zobowiązuje !!!

Nie ma sensu napinać się na coś lepszego (droższego) z powodu czterech pierścieni na grillu w przypadku gdy nie da to żadnych wymiernych korzyści. Są silniki (w AUDI :exclamation: ) które pracują optymalnie już na Pb95 (np. wszystkie silniki 2.4) - różnicę cenową pomiędzy 95-tką a 98-ką lepiej przeznaczyć na hot-doga i kawę :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

98 na 95 bardziej mulisty

Opublikowano

Ja twierdzę, że w Polsce co najmniej 98. Dlaczego? Instrukcje obsługi Audi mówią o co najmniej benzynie RON 95- RON to skrót od Research Octane Number, czyli właściwej liczby oktanowej paliwa. Niestety u nas nazwa swoje, a RON swoje, więc 95 ma raczej 91-93 oktany, a 98 to gdzieś koło 95-96 oktanów, więc tak naprawdę tankując 98, niestety jesteśmy bliżsi "dolnej granicy" jakości paliwa do tych silników...

Opublikowano (edytowane)

To pachnie teorią spisku :D

Inna sprawa, że paliwo im mniej oktanowe tym... bardziej kaloryczne :hi:

Z doświadczenia wiem, że Auchanowe Pb98/RON98 jest lepsze niż naszpikowane nanotechnologiami miles95 ze Statoila :exclamation: ECU i VCDS nie poddają się żadnej autosugestii czy placebo (acz czuję, że 98-ka daje kopa) i na sikach z Auchana nie mam cofania zapłonu a na paliwie ze Statoila występowało regularnie.

Porównanie zaś miles98 z Auchanowym Pb98 też nie wykazało wyższości Statoilowej wachy... ani na du...pohamowni ani na wykresach z ECU. To samo wrażenie miałem też z 98-ką tankowaną na BP i Shellu.

A jak nie ma różnicy to po co przepłacać? :D

Z kolei jeśli przyjąć, że wszystkie paliwa w PL są chrzczone to czym wytłumaczyć brak korekt w ECU (na Pb98 by Auchan)? :mysli:

PS. A instrukcja mówi tylko, że można warunkowo zalać Pb95/RON95, jednak skutkuje to spadkiem osiągów.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Jak producent zaleca PB98 to znaczy że należy lać właśnie to paliwo, gdyż mapy są ustawiane pod tą ilość oktanów. Dywagacje na ten temat to jak analizowanie czy zalać olej full syntetyk czy też półsyntetyk. I na jednym i drugim samochód pojedzie :)

Opublikowano

Pb95 ma więcej oktanów niż pb98. (dane z próbek na stacjach cpn :) ) 98 ma więcej "dodatków" ale oktanów mniej :)

Opublikowano

Poka mi te badania, bo oczom nie wierzę w to co czytam :kox:

Prędzej chodziło o kaloryczność - im mniej oktanów tym paliwo bardziej kaloryczne, "chętniej" się spala :hi:

Niestety silniki bardzo nie lubią "nadgorliwego" paliwa... ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...