orzech7472 Opublikowano 17 Października 2014 Opublikowano 17 Października 2014 Witam wszystkich co może być przyczyną drgań kierownicy podczas postoju Z góry dziękuję za info Pozdrawiam Krzysztof
bongod Opublikowano 17 Października 2014 Opublikowano 17 Października 2014 Dużo rzeczy . Na początek radze ci odkrecić łape przednią silnika i dokrecić zpowrotem . Daj znać czy pomogło . Zerknij przy okazji czy poduszki nie mokre . 1
orzech7472 Opublikowano 17 Października 2014 Autor Opublikowano 17 Października 2014 Dużo rzeczy . Na początek radze ci odkrecić łape przednią silnika i dokrecić zpowrotem . Daj znać czy pomogło . Zerknij przy okazji czy poduszki nie mokre . dzieki za info, auto bylo u mechanika, wymienili łapy, niby sprawdzili poduszki ale jednak drzy nadal przy postoju
bongod Opublikowano 17 Października 2014 Opublikowano 17 Października 2014 Ok teraz sprawdz drgania napinacza i napiecie alternatora . Na koniec wymień ogranicznik drgań . Zerknij też na amortyzator tłumika . A wymienili ktore łapy? Bo mi chodziło tylko o poluzowanie tej z przodu silnika i jej ponowne dokrecenie . Chodzi o to że jak poduszki osiądą juz w skutek zuzycia to ta przednia łapa potrafi prężyć mocniej na przód i przenisić tym samym wibracje na bude .
jakub04 Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Przy wymianie łap jak i innych elementów zawieszenia silnika jest jedna zasada,dokręcamy przy uruchomionym silniku na biegu jałowym i kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem N m !!!Przerabiałem to u siebie. Mechanik dopierdzielił na CHAMA /oczywiście na zgaszonym silniku/ i buda drgała .Po zluzowaniu śrub i ponownym dokręceniu kluczem dynamometrycznym/ na odpalonym silniku/ było ok!!!.
kami050 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Panowie ja mam podobny problem, czuc go tylko na postoju na biegu jalowym i przy zatrzymywaniu, mam drgania na kierownicy pod nogami i na fotelu, pacjent to seat exeo 1.8t 150KM wielopukt (konstrukcja ta co w a4 b7). Auto ma malutki oryginalny przebieg 154tys km, zanontowalem gaz i na gazie jest identycznie jak na benzynie, wszystkie filtry sa wymienione wraz ze swiecami, wiem, ze to moga byc poduszki silnika chociaz zadnych wyciekow na nich nie widze, wymienilem poduszke pod skrzynia biegow ale to dlatego ze mam problem z jedynka, Panowie poduszki oryginalne to wydatek ok 1200zl wiec jak juz mam wymienic to kurcze jak je sprawdzic czy sa zle czy dobre, szkoda, zebym wpakowal kase na darmo...
Misiekk800 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Mam podobnie a abigeil 1.8t dziś wszystko luzowalem co możliwe od łap silnika po wózek wydech odpaliłem żeby sam teoretycznie wrócił na swoje miejsce i nic nie dało poduszki suche nic nie stuka tylko te przeklęte wibracje. Już brakuje mi pomysłu... Myślę nad sprawdzeniem wtryskiwaczy może którys nawala i wprowadza auto w drgania na postoju i takie dziwne delikatne burczenie słychać na wolnych.
OlekS Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Już nie pierwszy raz słychać o wibracjach na postoju w 1.8t, swojego czasu wymieniałem poduszki silnika BFB, bo były popękane, myślałem że pomoże, więc wymieniłem 2 poduszki silnika (SWAG), przednią gumę w pasie przednim, gumę w łapie skrzyni biegów i nadal są wibrację.. Ciężki temat, nie wykluczam, że coś nie tak było zamontowano, ale już się przyzwyczaiłem i tyle.
kami050 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 59 minut temu, OlekS napisał: Już nie pierwszy raz słychać o wibracjach na postoju w 1.8t, swojego czasu wymieniałem poduszki silnika BFB, bo były popękane, myślałem że pomoże, więc wymieniłem 2 poduszki silnika (SWAG), przednią gumę w pasie przednim, gumę w łapie skrzyni biegów i nadal są wibrację.. Ciężki temat, nie wykluczam, że coś nie tak było zamontowano, ale już się przyzwyczaiłem i tyle. Ja wam panowie radzę podnieść obroty z fabrycznych 720 obr/min na min. 830 obr/min , ja to zrobiłem i problem z głowy:) Jeśli nie jesteście tez pewni przebiegu swoich bryk to poza wymiana silnika nic nie pomoże , gdyż w środku złapał już takie luzy , że nim telepie
OlekS Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Kami050, z tymi luzami w silniku to przesadziłeś)) Podnoszenie obrotów może i coś pomoże, ale jest jedna dziwna rzecz - na zimno mam wibrację bardziej wyraźne i jest 1100-1200ob/min, później za 2 min obroty spadają do 760 i nadal jest wibracja, ale jak wskaźnik temperatury podniesie się do 90 to wibrację prawie nie czuć. Na moje ci co jeszcze mają oryginalne poduszki, i wibrację z rację zużycia poduszek, powinni wymieniać tylko na oryginał (a nie tak jak ja to zrobiłem) Oryginalne poduszki są o wiele droższe, zamiennik chyba ma twardą gumę, albo wcale nie mają oleju w środku. Większość chcą oszczędzać, mechaniczny napinacz rozrządu, poduszki silnika - zamiennik, zawieszenie chińskie i później mówią "kurła, przecież mam AUDI, dla czego to tak chodzi?!"))
Langista Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Dokładnie, jeżeli o wibrację silnika chodzi to w grę wchodzą tylko poduszki. Jedyny ich minus to wysoka cena patrząc na oryginały (nie trzeba z ASO, wystarczy tą samą firmę wziąć) i problem jak ręką odjął. Niby można mapę korygować na bazowe obroty powyżej 800, ale jest to tylko połowiczne rozwiązanie problemu.
kami050 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Ja mam oryginalny przebieg 140tys i po tym przebiegu siadly by poduszki? Nie sadze, w tdi obroty fabrycznie sa ponad 900 obr/min i problemu nie ma w 1.8T fabrycznie 720 obr i problem maja prawie wszyscy a wystaczy je lekko podniesc o 100obr /min.
Langista Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Masz B6, w klekocie z 140k przebiegu? xD, sorry ale nie mogę
OlekS Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 1 minutę temu, kami050 napisał: Ja mam oryginalny przebieg 140tys i po tym przebiegu siadly by poduszki? Nie sadze, w tdi obroty fabrycznie sa ponad 900 obr/min i problemu nie ma w 1.8T fabrycznie 720 obr i problem maja prawie wszyscy a wystaczy je lekko podniesc o 100obr /min. Myślisz że 140tys km, to mało??niektóre samochody się psują na trzeci dzień po wyjeździe z salonu, tym bardziej w czasach dzisiejszych. To jest tak samo jak przykładowo ubrać skarpetki i chodzić w nich 140 dni podrząd, mało tego że się powycieraja jak nie wiem co, ale i będą "sztywne")) jak jest z tą gumą w poduszkach. To jest cześć pracująca w ekstremalnych warunkach, mało tego że tłumi drgania silnika oraz trzyma wagę całego silnika, jeszcze do tego dochodzi "przenoszenie" momentu z silnika na napęd i koła i wysoką temperatura. Jeśli fabryka dała te 720-760ob/min to tak musi być (kultura pracy silnika, spalanie, emisja spalin)
soul87 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Zapewniam was ze kupując ori poduszki z aso za grubego tysiaka problem z wibracjami na budzie w 1.8t nie minie sprawdzone na własnej skórze. Ja już chyba przerobiłem wszystko i się poddałem... jak drży tak drży, zostało sprzęgło z dwumasą.
Langista Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Ja nie pisałem o poduszkach z ASO. Z ASO unikam czegokolwiek, co można kupić poza nim (nie mam zamiaru płacić 200% marży za znaczek ). A czy jest to wina dwumasu.. prosta diagnoza, czy drży przy wciśniętym sprzęgle. Czasami poduszki skrzyni tez potrafią te drgania przenosić.
soul87 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Jakakolwiek poduszka czy z ASO czy nie , nie jest tu problemem. Dwumas cały! się kręci cały czas ,czy wciskasz sprzęgło czy nie... Jeżeli jedna masa przesunla sie wzgledem drugiej na łozysku i dwumas stracił wywazenie to wcisniecie sprzegla nic tu nie da. b6 ma jedną poduszke skrzyni, zawyczaj nic się z nią nie dzieje. Są takie 1.8t ktore ma maksymalnie wywalonych poduszkach nie trzęsą się na budzie... a troche tych 1.8t mi sie przez kanal przewinelo.
Misiekk800 Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Czy da rady sprawdzić zdiagnozować czy to napewno dwumas czy faktycznie on się skończył tak jak Mowis o wyważenie go?
Langista Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Dwumasu się nie wyważa a wymienia. Szczerze mówiąc nigdy nie spotkałem się z tym, aby w dwumasie wyważanie się przestawiło, no ale mechanikiem nie jestem, więc może i takie historie się gdzieś zdarzały.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się