jurek_k9 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Witam. Panowie potrzebuję pomocy. 1.9 tdi na pompo wtryskach - temperatura spada do ok 70 stopni przy jeździe z góry - w czym jest problem? Termostat wymieniony, czujnik temp. wymieniony, jazda z wyłączonym klimatronikiem. ( na poprzednim termostacie działo się to samo dlatego został on wymieniony, auto mam od 4 miesięcy)
OLIVER Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Sprawdź sobie jeszcze czujnik vagiem czy tak samo spada temperatura dla ECU....Jesli tak to niestety termostat się kłania ... A przy wymianie ring (uszczelnienie termostatu ) też zostało wymienione na nowe ?
jurek_k9 Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Tak, wszystko nowe, z tym że po wymianie czujnika był jakiś błąd - przegroda czołowa czujnika g 62 (temperatury cieczy) - czujnik nowy oryginał. Miałem straszny problem żeby go zamontować (wcisnąć)
OLIVER Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 to ze ori i nowe to super ale !!!!! i tu również mozna napotkać uszkodzone i nie bedzie spełniało wymogow tak ze po sprawdzaj najpierw.......
rikardo Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Miałem straszny problem żeby go zamontować (wcisnąć) To raczej chyba nie możliwe w przypadku oryginału, miałem takie problemy przy montażu zamiennika. Gdzie kupiłeś ten czujnik?
piotrsob1 Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Problem jest w tym, że jak jedziesz z góry hamując silnikiem , to do cylindrów nie jest podawane paliwo i silnik się po jakimś czasie musi wychłodzić Zrób próbę zjeżdżając na luzie, tylko nie spal hamulców
marcin_franz Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Ale to ile trzeba by jechać z górki żeby tak ochłodzić silnik... Wysłane z terenu
OLIVER Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Problem jest w tym, że jak jedziesz z góry hamując silnikiem , to do cylindrów nie jest podawane paliwo i silnik się po jakimś czasie musi wychłodzić To prawda co piszesz ale nie do końca...,nie aż tak by spadła da 70*. Jak kolega opisuje silnik który jest nagrzany do 90*tak szybko nie pokaze na wskaźniku spadku temeratury mimo ze temperatura już troche sie obnizy np..przy zjeździe w dół i hamowaniu silnikiem a z drugiej strony termostat powinien się nam zamknąć jak tylko temperatura spadnie w okolice 87-6* i obieg cieczy w silniku nie ma chłodzenia jak przy otwartym termostacie co za tym idzie temperatura powinna nadal pokazywać 90*na zegarze ..Bo jak Kolega wyzej pisze że jazda z wyłączonym klimatronikiem Sam mieszkam w górach i jeżdżę po nich i to nie raz kilka km w dół zjeżdżam gdzie nie dotykam gazu hamując silnikiem a temeratura cały czas 90* stoi.... Dodam jeszcze że sprawdzałem jak na wagu temperatura pokazuje 85*to na wskaźniku już stoi ładnie 90* To tyle z moich obserwacji i doświadczeń
kapete Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Sprawdź Vagiem czujniki, zrób test wskaźników. Jeżeli będzie ok to nie ma innego wyjścia - musi być wina termostatu.A tak naprawdę to temat trzeba było zarzucić w chłodzeniu, a nie w silniku. Edytowane 20 Października 2014 przez kapete
jurek_k9 Opublikowano 22 Października 2014 Autor Opublikowano 22 Października 2014 Sorry za niewłaściwe miejsce. Wymienie na wahler i zobaczymy. Kupione w motoryzacyjnym (nutka żartu - przecież nie w aptece )
rikardo Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 To nie dziw się, że nie działa, czujnik temperatury należy kupić oryginalny najlepiej w ASO gdyż znajomy kupił niby oryginał na allegro i mógł sobie nim z procy strzelać i w efekcie kosztowało go to 160 zł.
kapete Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Od 4 lat jeżdżę na Wahlerze ze sklepu i do tej pory nie stwierdziłem żadnych problemów.
jurek_k9 Opublikowano 24 Października 2014 Autor Opublikowano 24 Października 2014 Witam. Wymieniłem czujnik oryginał i termostat wahler. Na klimatroniku pokazuje mi przy normalnej jeździe 78 - 80 stopni , a na blacie 90 stoi. z góry jak jadę nie spadło niżej jak 76 na klimatroniku, a na liczniku trochę poniżej 90. jeszcze zrobię próbę z większej górki. Strasznie długo się nagrzewa żeby pokazało 90 na blacie, ale wcześniej tez tak było.
rikardo Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Jeździłem na termostacie wahlera i max temperaturę osiągnął mi 85 stopni po wymianie na oryginalny BTT bez problemu osiąga 88 - 89 stopni. Zauważyłem też że plyn G 12 Febi też ma wpływ na temperaturę i polecam stosować oryginalny.
POWER-KRIS Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 BTT to BEHR. Czyli Febi źle czy dobrze?
Mozgu Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Strasznie długo to znaczy ile? Edytowane 25 Października 2014 przez Mozgu
rikardo Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Czyli Febi źle czy dobrze? Po zalaniu układy płynem G12 z Febi zauważyłem po jakimś czasie, iż w zbiorniczku wyrównawczym pojawiły na dnie jakieś plamy osadu w kolorze płynu gdzie uprzednio na oryginalnym coś takiego w ogóle nie występowało, zbiorniczek był czysty. Po wymianie na oryginalny termostat na płynie Febiego silnik osiągał 87 stopni po dłuższej jeździe. Przy kolejnej wymianie płynu zalałem ponownie oryginalnym G12 i teraz silnik bez wysiłku osiąga temp. 88-89 stopni. Okazuje się, że niby drobiazg a był w moim przypadku ważnym elementem prawidłowej temperatury silnika. Zresztą wcześniej sam miałem nauczkę z czujnikiem gdyż wymieniłem go na zamiennik i miałem problemy z temperaturą. W sprawie tej konsultowałem sie nawet z mechanikiem specjalizującym się w elektronice samochodowej. Pierwsze o co mnie zapytał to czy czujnik jest oryginalny i gdzie kupiony a słysząc, że zamiennik polecił kupić oryginalny czujnik i jak będą nadal problemy dopiero wówczas miałem się zgłosić. Wymiana na oryginalny czujnik rozwiązał problem.
POWER-KRIS Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 To mi chyba rozwiazales problem, też mam Febi i też nie halo z temperaturą mimo nowego czujnika i termostatu zaczął się długo grzać.
jurek_k9 Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 Jak jest teraz rano temperatura ok -4 do 5 na plusie, nie przekraczając 2 tyś obrotów mogę godzine jeździć i jeszcze się nie nagrzeje do 70 nawet. kilka razy przycisne do 2,5 tyś obrotów i dopiero idzie temp na 90 stopni. Pierwsze słyszę żeby rodzaj płynu miał znaczenie.
POWER-KRIS Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 Logiczne myślenie gubi człowieka.... Nawet jeżeli temperatura wrzenia była by wyższa to i tak powinno być ok. Chyba że się zapowietrzyl.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się