piko17 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Witam. Jak to jest w końcu z olejem w automacie? Jedni piszą żeby regularnie wymieniać, a jedni że jeśli wszystko działa to nie ruszać. Jakie są wasze opinie, doświadczenia? Chodzi o zwykły 4 biegowy automat. Pozdraiwam
Jakoob Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Wymieniać obligatoryjnie, dyskusja tak-nie dotyczy zazwyczaj manuali.
Dziurzy Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Ja gdzieś tam czytałem, że co 60 tys trzeba wymieniać, mi skrznia trochę zamula ze zmianą biegów i wstecznym więc jutro mam zamiar wymienić olej i mam nadzieje, że to pomoże.
Chelios Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 60000km max co 5 lat Potwierdzam, powinno się co 60 000 Km i maksymalnie co 5 lat. Rozumiem że zasada nie wymieniania oleju może byc ważna u np Niemców, którzy co kilka lat zmieniają auta na nowe, ale nie u nas gdzie królują wciąż auta kilkunastoletnie. W moim drugim autku (24 letnia Vectra) w Sam Naprawiam jest że nie wymienia się oleju w skrzyni, a ja gdy odkręciłem misę i zlałem stary to wylała się wręcz zupa i było sporo opiłków, więc pytam jak można nie wymieniać oleju w skrzyni? Przecież on się musi zużywać, zmieniać konsystencję itd, a już napewno po kilkunastu latach i setkach tysięcy na liczniku nie wygląda jak należy. A automat jest przecież bardziej wrażliwy na kondycję oleju niż manual, zwłaszcza przy niskich temperaturach.
Banan Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Mieliśmy 2 Kadety i 3 Vectry w automacie z ojcem ( od 92 roku jeździ tylko automatami ) skrzynie w konstrukcji identyczne - i zawsze wymienialiśmy olej co 60 tyś km bo takie były zalecenia , nie wiem skąd w sam naprawiam znalazło się takie info bo Opel zawsze zalecał wymianę. A cena oleju śmieszna bo to Dexron II.
Chelios Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Mieliśmy 2 Kadety i 3 Vectry w automacie z ojcem ( od 92 roku jeździ tylko automatami ) skrzynie w konstrukcji identyczne - i zawsze wymienialiśmy olej co 60 tyś km bo takie były zalecenia , nie wiem skąd w sam naprawiam znalazło się takie info bo Opel zawsze zalecał wymianę. A cena oleju śmieszna bo to Dexron II. Mi chodziło o manual w Vectrze, wg Sam Naprawiam : "Oleju w skrzynce przekładniowej nie trzeba wymieniać. Poziom oleju powinno się sprawdzać co 30 000 km przebiegu, w ramach obsługi okresowej..." Z kolei wg tej samej książki nt. przekładni automatycznej olej powinno się wymieniać co 45 000 Km, a w przypadku "utrudnionych warunków eksploatacji samochodu, jako pojazd holujący lub taksówka, częste jazdy w górach lub w terenie o dużym zapyleniu, powinno się wymieniać olej co 30 000 Km". Co do skrzyni w Audi to kilku fachowców o automatów powiedziało mi tą samą formułkę, czyli owe 60 000 Km lub co 5 lat, ale myślę że analogicznie jak w Oplu kwestia wymiany powinna być też dyktowana eksploatacją pojazdu oraz warunkami zewnętrznymi.
kudlaty00 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 WitamA ja mam pytanie odnośnie samej wymiany. Czy aby wymienić olej trzeba się udać do specjalisty aby pod ciśnieniem wypłukał cały olej i zalał nowy i założył filtr ?Czy w warunkach domowych mnożna zlac olej i zalać nowym?Pytam bo sprzedający oleje zastrzegł żebym nie wracał z reklamacją że olej zły mi dali i skrzynia padła bo domowe naprawy nie czyszczą skrzyni w 100% i jest potem problem po wymianie. Tak czy siak zamierzam zadzwonić do fachowca co tylko automaty robi (okolice Olsztyna Dywity) i się dopytać.Bo co najważniejsze problemów ze skrzynią nie ma po prostu chce olej wymienić bo od kupna samochodu nie był on wymieniany. Jeszcze jedno pytanie mam bardzo ważne.... Jaki olej lac? Auto land mi podał takiego 85zl za litr a tam 5 trzeba zalać.... Aż mi się wierzyć nie chce ze do silnika leje gorszy bo tańszy niż do skrzyni? A może się mylę i można zalać coś innego? Wysłane z mojego LIVE przy użyciu Tapatalka
bobersky Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Na allegro kupiłem 20 litrów oleju Mobil 1 za niecałe 500zł. Kuzyn zalał automat Valvoline za ok. 25zł/litr
Hezen Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Kudlaty jaka masz skrzynie? No i uzupełnij profil! Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
kudlaty00 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Kudlaty jaka masz skrzynie? No i uzupełnij profil! Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Jeśli mnie pamięć nie myli to kod silnika taki sam jak u Ciebie - nie wiem czy ma to jakies znaczenie a automat zwykły 4 biegowy. Na allegro kupiłem 20 litrów oleju Mobil 1 za niecałe 500zł. Kuzyn zalał automat Valvoline za ok. 25zł/litr Ta ale ja do automatu potrzebuje a nie do manuala a chyba różnica w oleju jest ?
sasza Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Tylko i wyłącznie wymiana dynamiczna z płukaniem skrzyni. Na polskie warunki max 50k km. Po wymianie statycznej 99% ze po jakims czasie pozapychają się sitka na mechatronice i nie będzie odpowiednio sterować sprzęgłami i hamulcami.
Hezen Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 (edytowane) Jeśli olej nie był nigdy wymieniany lub będzie to druga lub trzecia wymiana statyczna to już zalecane będzie wymienić olej dynamicznie. Potrzebujesz ok. 6L nowego oleju. Przy statycznej wymianie oleju schodzi 4-4.5L Zalewasz skrzynię którymś z tych oliw: - Oryginał z ASO nr. G052162A2 cena około 85 zł za litr - Febi 14738 ok. 38-42 zł za litr- Mobil/Esso LT71141 ok.32-36 zł za litr- jest jeszcze Ravenol 5/4HP też w podobnej cenie Sasza, w tym automacie sitka się nie zapychają, co najwyżej opiłki ze sprzęgła Lock-UP dostają się do sterownika hydraulicznego powodując zacinanie się suwaków a najbardziej zaworu który odpowiada za prawidłową pracę tego sprzęgła. Edytowane 27 Października 2015 przez Hezen
kudlaty00 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Jeśli olej nie był nigdy wymieniany lub będzie to druga lub trzecia wymiana statyczna to już zalecane będzie wymienić olej dynamicznie. Potrzebujesz ok. 6L nowego oleju. Przy statycznej wymianie oleju schodzi 4-4.5L Zalewasz skrzynię którymś z tych oliw: - Oryginał z ASO nr. G052162A2 cena około 85 zł za litr - Febi 14738 ok. 38-42 zł za litr - Mobil/Esso LT71141 ok.32-36 zł za litr - jest jeszcze Ravenol 5/4HP też w podobnej cenie Sasza, w tym automacie sitka się nie zapychają, co najwyżej opiłki ze sprzęgła Lock-UP dostają się do sterownika hydraulicznego powodując zacinanie się suwaków a najbardziej zaworu który odpowiada za prawidłową pracę tego sprzęgła. No ja nigdy nie wymieiałem wcześniej troche jeździł w Gdańsku, a wcześniej u Niemiaszków jeździł więc wymiana dynamiczna - szkoda bo to dla mnie dodatkowy koszt a przy okazji potwierdziła się teoria że jak wymienie statycznie to mi skrzynia zacznie wariować.... Nic to teraz tyko fachowego serwisu poszukać muszę a z tym to DUŻY problem będzię bo serwisów w Olsztynie masa tylo słowo fachowy nie pasuje nigdzie.... Dzieki za pomoc !
sasza Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 Sasza, w tym automacie sitka się nie zapychają, co najwyżej opiłki ze sprzęgła Lock-UP dostają się do sterownika hydraulicznego powodując zacinanie się suwaków a najbardziej zaworu który odpowiada za prawidłową pracę tego sprzęgła. Jeżeli konwerter opiłkuje to jest do wymiany. Jedynie okładzina z lock-up może pylić. a suwaki można łatwo zregenerować
Hezen Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 (edytowane) Zgadza się, w takim wypadku konwerter do wymiany. W tych skrzyniach najczęstszym problemem jest zacinanie się zaworu "Lock-Up" - steruje pracą sprzęgła hydrokinetycznego. Typowe objawy zacinającego się w/w zaworu: - po wbiciu jakiegokolwiek biegu (nie dotyczy P oraz N) i trzymaniu hamulca, mocno trzęsie karoserią. - dławienie silnika przez skrzynię -brak "pełzania" -brak reakcji na gaz, lub skrzynia jest mułowata na pierwszym biegu > dawanie dużych obrotów silnika a skrzynia w pewnym momencie bardzo mocno szarpie i zaczyna jechać. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 28 Października 2015 przez Hezen
kudlaty00 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 -brak "pełzania" -brak reakcji na gaz, lub skrzynia jest mułowata na pierwszym biegu > dawanie dużych obrotów silnika a skrzynia w pewnym momencie bardzo mocno szarpie i zaczyna jechać. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Możesz wyjaśnić brak pelzania Ok to staje wrzucam D i jak poczuje ze włączył bieg na maksa ruszam jak szarpie to lock-up? Jaki koszt wymiany tak przy okazji pytam? Wysłane z mojego LIVE przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Wrzucasz D, puszczasz hamulec a skrzynia nie "ciągnie" - auto stoi w miejscu. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
kudlaty00 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Wrzucasz D, puszczasz hamulec a skrzynia nie "ciągnie" - auto stoi w miejscu. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka A to auto jedzie ale dziś miał lekko pod górkę i tak dziwnie szarpal delikatnie duża częstotliwość szarpania- nie wiem jak to wyjaśnić inaczej ☺Wysłane z mojego LIVE przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Wszystko zależy od górki, pod małą to powinien powoli jechać a jeśli jest stroma to auto nie powinno się staczać do tyłu. Przy stałej prędkości na 4 biegu, obroty falują? Delikatnie ale bardzo często szarpał gdy auto miało pod górkę i jechałeś bez gazu (auto pełzało) czy jechałeś na 3 lub 4 biegu? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 29 Października 2015 przez Hezen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się