Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI Żywotność silnika jakie macie przebiegi


jesionekl

Rekomendowane odpowiedzi

2,0 blb 2006 r 249tys na bierząco serwisowane w aso

przy 223 wymiana pompek i wymiana napędu pompy olejowej

przy 248 wymienione sprzęgło w serwisie

przy 249 czyszczenie turbiny

reszta same eksploatacyjne wymiany i naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRD 2007. kupiony 2010 przy 82 tkm. teraz ma 199tkm i żadnych problemów z silnikiem. rozrzad i olej terminowo, lekki program i kiedyś wymieniony egr w sumie niepotrzebnie. jestem bardzo zadowolony z tego silnika, choć gdybym miał za co, to kupiłbym sobie b8, a tego sprzedał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik BRE, produkcja 07.2007r., auto kupione w polskim salonie w grudniu 2007r. przez mojego kolegę, znam je od nowości, ja odkupiłem go od niego w lipcu 2013 przy stanie licznika około 140.000, w tej chwili ma 204.000 km; wpisy w książce serwisowej do 115.000 km

Z ważniejszych napraw:

- przy 15.000 - akcja serwisowa o oznaczeniu 17C1 - wymiana jakiegoś uszczelnienia w pompie oleju z tego co udało mi się dowiedzieć w serwisie bo w książce serwisowej i na jakiejś kartce z serwisu jest tylko symbol akcji

- przy 83.000 - wymiana paska klinowego z napinaczem - w ASO

- przy 115.000 - wymiana rozrządu i łączników stabilizatora - w ASO - przy tym przeglądzie w uwagach zapisano że do wymiany są poduszki silnika (rzeczywiście czuć tyrpnięcie silnikiem podczas odpalania i przy mocnym dodawaniu gazu na postoju ale swoją drogą to wg mnie jakaś paranoja żeby poduszki tylko tyle wytrzymywały !!!) i przewód turbosprężarki

- nie pamiętam stanu licznika - wymiana ww. przewodu turbosprężarki (tak myślę że o ten chodziło ASO) bo miał spore wycieki - jest to gruby taki zakręcony niezbyt długi gruby przewód gumowy zlokalizowany na dole z przodu z prawej strony chyba przy intercoolerze, z jednej strony mocowany na opaskę a z drugiej ma takie aluminiowe zakucie które wskakuje w coś tam i to połączenie robi wyciek bo po pewnym czasie się wyrabia - wymieniłem na jakiś (podobno dobry) zamiennik za około 300zł bo ori kosztowała chyba ponad 800zł i niestety po niedługim czasie ją rozpruło - reklamacja trwa do tej pory bo firma nie uznaje wady części a ja jeżdżę na tej starej ori bo chociaż cieknie na łączeniu to jednak jest w całości

Poza tym tylko normalne wymiany eksploatacyjne.

Wiem że może za mocno się rozpisałem w temacie który dotyczy przebiegu ale chciałem się podzielić przy tej okazji informacjami zwłaszcza dla ewentualnych chętnych do zakupienia autka z tym co by nie mówić kontrowersyjnym silnikiem, tym bardziej że historia mojego auta jest w 100% znana i pewna od samego początku.

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jedną ważną rzecz, że do chwili obecnej w zawieszeniu wymienione były tylko łączniki stabilizatorów co jest znamienne mi się wydaje gdyż znamy problemy ze słabą trwałością zawieszeń w poprzednich generacjach naszych A4 (sam miałem wcześniej B5 z 2000r. i szlag mnie trafiał bo co parę tysięcy coś co chwila stukało). A w tym obecnie nic nie słyszę w zawieszeniu a byłem ostatnio na przeglądzie i specjalnie kazałem sprawdzić i nie było się za bardzo do czego doczepić a zwróćcie uwagę, że autko od nowości jeździ po naszych cudownych polskich drogach i to 90% po podrzędnych lokalnych a nie autostradach...!

Dziękuję za uwagę i jeszcze raz przepraszam za może zbyt przydługi post ale naprawdę kieruje mną chęć przekazania informacji innym chociaż może z mojej aktywności na forum za bardzo to nie wynika ale ostatnio naprawdę ciężko z czasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać ze dużo zależy jak się trafi jedni śmigaja drudzy nie. Ja ogólnie zadowolony jestem ze swojego Bpw

Edytowane przez .Pablo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BPW to jest dobra jednostka :) Ja miałem początkowo przy 230 tys przygody, teraz mam 280 i lata bezproblemowo, no i mam nadzieję że niedługo się sprzeda bo robię przebiegi 10 km w jedną do pracy i do domu :/ a zawsze chciałem dużą benzynkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BLB 359 tys :) i musze pomysleć o turbinie nowej a oprócz tego no problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BLB 359 tys :) i musze pomysleć o turbinie nowej a oprócz tego no problem

Czyli ma się rozumieć, że masz auto od nowości i nic ponad sprawy eksploatacyjne nie było robione ? :naughty::kox:

Jeżeli tak, to jesteś w czepku urodzony :notworthy::P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeżeli tak, to jesteś w czepku urodzony
po prostu dobry motor :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu dobry motor :naughty:

No tak, że mi to po prostu nie przyszło do głowy :doh::thumbup:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesi już rozbierali 2.0 tdi po 500 000tyś km https://www.youtube.com/watch?v=2trmXUVMrzM

Silnik ma lub miał swoje wady. Mój kupiony z przebiegiem 176tyś 4lata temu, auto po awarii pompy oleju uruchomione przeze mnie ale silnik BRE wcinał olej poszedł do wymiany przy 178tyś. Aktualnie motor 2.0 tdi BKD z normalną pompą oleju bez wałków (największa wada poprzedniego motoru). Przy okazji wymieniony dwumas i przy 200tyś egr szarpał autkiem ale już jest nowy. Teraz auto ma 209tyś i nic się nie dzieje. Wałki wycierają się w 8-zaworowych motorach, temat znany z 1.9tdi PD. To samo pompki które wywalają gniazda w głowicy 8-zaworowej bo przykręcone są na jedną śrubkę i obsiadanie głowicy też w 8v. Motor 16v nie ma tych problemów przez inne popychacze zaworów które posiadają wałeczki chroniące wałek, pompki są na 2 śrubki i nie robią kuku głowicy i o ile są to pompki Bosch a nie Siemens to się nie psują często lub wcale :) Minus jest taki że może pęknąć głowice ale są już tanie no i pompa oleju a dokładnie jej napęd, jak ktoś to zrobi jak trzeba to pojeździ bez awaryjnie. A i jeszcze jedna sprawa dwumas w każdym aucie z ropką padnie audi nie jest tu wyjątkiem, to samo egr już w większości aut jest elektroniczny i siada i to samo dpf lub fap (ja go nie mam całe szczęście) w końcu padnie niezależnie od marki czy modelu :) Taki urok oszczędnych ON :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki mam 215tyś a nie 209 szybko zleciało haha Co do drgań na wolnych obrotach to norma tak ma być i nie ma co z tym walczyć. Są to nie równomierne drgania nawet w 1.9 PD występują bo żona ma ale tam silnik jest w poprzek i nie czuć ich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu dobry motor :naughty:

No tak, że mi to po prostu nie przyszło do głowy :doh::thumbup:

napewno o wiele lepszy niz 8V :cool1::decayed:

u mnie

w jednym przy

210kkm - wtryski, winne paliwo (shell). świece żarowe,

190 kkm, skraplacz, gumki sprzegla kompresora klimy

180 kkm EGR - wymiana

w drugim

230 kkm chlodnica spalin - rozszczelniona flansza przy wydechu, pęknięta rura elastyczna dolotu za turbina,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 211 tys, od 100tys wgrany wirus na 205km 420Nm i wszystko ladnie chula :) Jedyne co zrobilem to wiadomo: dwumas sprzegło, nowe świece i gdzieś tam nie dawno przepływomierz padł, olej zmieniam co 10tys, dolewka około 0,6L na 10.000tys km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005r., Multitronic, BLB 330tys.km, przy 255tys. wymieniona dwumasa, napinacz łańcuszka i ołowek pompy oleju. Samochód idealny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2.0 TDI (BPW) 140 KM w quattro miało przejechane 277 000 km miałoby może więcej gdyby nie poszło do kasacji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 tdi 140 km bez DPF 170tys od poczatku w rodzinie, ja kupiłem od ciotki w styczniu tego roku 171tys przejechane.

Jedyne co było wymiane to pompa oleju , rozrzad , filtry, olej , hamulce itp.(czyli podstawowe rzeczy)

Od 3 dni zaczął dymić na biało na lekko dogrzanym silniku a przy 90 stopniach ustaje. Mechanik nie widzi żadnych wycieków i mówi ze na jego oko wszystko ok (bardzo dobry fachowiec) , jutro komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...