mateusz233 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Mam problem z kopceniem na siwo na zimnym silniku. Jak zapalę rano to nie kopci nic, a za minutę zaczyna kopcić. Nie jest to jakaś wielka chmura dymu, ale widać wydobywający z rury unoszący się dymek. Zauważyłem, że ma to związek z EGR. Gdy wykonałem nastawy podstawowe gdzie komputer naprzemiennie otwiera i zamyka egr zauważyłem że naprzemiennie kopci-nie kopci-kopci-nie kopci. Gdy EGR jest zamknięty pokazuje wartość 19,9% i dźwięk silnika zmienia się na taki "syczący". Gdy EGR jest otwarty pokazuje wartość 64,5%. Czy nie powninien zamykać się na 0%? Co w takiej sytuacji zrobić żeby nie kopcił nic? Czy czyszczenie zaworu i kolektora pomoże? Czy może go całkiem zaślepić? Mam EGR z chłodnicą spalin. Bardzo proszę o pomoc, jakieś rady Edytowane 23 Października 2014 przez mateusz233
Konrad88nj Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Jak jeździ to jeździj nie kombinuj. W tych temperaturach może dymić gdy się rozgrzewa i to normalne.
lukaRone Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Wyczyścić EGRA i powinno pomuc ostatnio w AVFie wyczyściłem i żadnego dymu
lukaszooo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Jesli kopcenie ustaje po rogrzaniu silnika to wszystko jest ok, to co nazywasz kopceniem to naturalny objaw. Co do EGR to jesli podczas testu raz kopci a raz nie to znaczy ze zawór działa poprawnie. Zawór EGR to zawór recyrkulacji spalin, spaliny sa wpuszczane spowrotem do dolotu w celu ogrzania mieszanki paliwo/powietrze aby ograniczyć powstawanie tlenków czegos tam, efektem ogrzania mieszanki jest delikatne dymienie na biało które po rozgrzaniu silnika ustaje, mowimy cały czas o temp na dworze jaka panuje teraz czyli ok 5C jesli tak sie dzieje w lato cos jest nie tak.
MrRadian Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 A czy w trakcie jazdy tez kopci dopóki nie rozgrzeje się do ok 55-60 stopni. Mam podobny problem tzn jeden z objawów jest podobny mianowicie kopcenie po 1 minucie jazdy. Tez myślałem ze EGR jest winien tym bardziej ze podobno przez niego mam zapaloną kontrolkę check-engine. Koledzy na forum podpowiadają ze to wina turbiny ale u mnie występuje jeszcze mocne kopcenie podczas jazdy i po przeciągnięciu powyżej 3 tys. obrotów. Niestety czyszczenie EGR nie pomogło u mnie Ale widzę ze trochę czasu minęło od twojego postu może udało ci się rozwiązać problem?
mateusz233 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Dymienie ustaje na ciepłym. Wlasnie zauwazylem ze w innym aucie jest tak samo. Wyczyszcze jeszcze egr i kolektor jak bedzie chwila wolnego. Podobno pomaga. W poprzednim aucie mialem zaslepiony egr ale w A4 zostawiam. Połączenie EGR z chlodnicą spalin to super sprawa. Po pzejechaniu 1,5 km mam gorąco w aucie .MrRadian u ciebie są inne objawy. Mi w trakcie jazdy nie kopci. Raczej na postoju lekko na zimnym. Przyjrzyj sie turbinie. Zobacz błędy vagiem dlaczego swieci sie check. Edytowane 10 Listopada 2014 przez mateusz233
lukaszooo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Egr nie ma podłączenia elektrycznego więc nie moze powodować błędów, chyba ze zacioł sie na otwarciu. W b6 nie ma chłodnicy spalin............ jest jedynie rurka łacząca egr czyli dolot z kolektorem wydechowym, czy to pomaga w nagrzewaniu kwestia sporna, chodzi o podgrzanie mieszanki w celu zapobiegnięciu wytrącania sie tlenku czegoś tam
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Łukasz , ETKA pokazuje, że w AWX, AVF, AVB jest chłodnica spalin A EGR, mimo że nie ma elektrycznego połączenia , jak najbardziej błędy może powodować : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/page-10 Poczytaj od posta 191
lukaszooo Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Dziwna sprawa wiele razy widzialem zaklejone egry do granic możliwości a błędów brak, oświeć mnie kolego gdzie znajduje się ta chłodnica spalin ???? Chodzi o ten łącznik egr-kolektor ????
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 http://allegro.pl/silnik-passat-b5-audi-a4-a6-1-9-tdi-130-awx-wtrysk-i4692835174.html Pod kolektorem ssącym widać chłodnicę spalin ......
mateusz233 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Chlodnica spalin jest wlasnie zamiast tej rurki. To jest taka tuba do której idą weże od plynu chłodzącego. Nie we wszystkich AVF jest chlodnica spalin. Edytowane 10 Listopada 2014 przez mateusz233
lukaszooo Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 W b6 nigdy nie widziałem takiej chłodnicy......
lukaszooo Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 moze montowali to w wersjach na Antarktyda ???? w wersjach europejskich jako opcje stosowali webasto z funkcją dogrzewacza i tak sie składa że mam taką.
darkle Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Chłodnica spalin jest w wersjach ze skrzynią automat
mateusz233 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 No wlasnie ja mialem automat ale w niemczech był zmieniany na manuala. To się wyjaśniło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się