Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w A4 B8


contextz29

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.01.2020 o 21:43, Konradgiee napisał:

U mnie w b6 ten sam problem,  dwa lata temu jakieś 30tyś km zaczęło mocno szarpać tylko przy ruszaniu. Czasem na zimnym ale w 80 % na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe. Wymieniliśmy na LUKa tarczę, docisk, łożysko, wysprzęglik. Dwumas został ori. Nie było potrzeby wymieniać. Dwa lata spokój i problem ten sam wrócił. Czytałem cały wątek i zmienię płyn, później pewnie przypalenie sprzęgła. Dodam że zawias ori od nowości żadnych luzów, dwumas tak samo jak i turbo. Wszystko dobrze działa auto mam już 9 lat i wszystko dobrze śmiga jak na 17letni wózek , tylko teraz znów to szarpanie. Jeszcze poduszki do sprawdzenia bo jedna była wymieniana z 5 lat temu.

Z tego co tu o tym przeczytałem to dla mnie bardzo dziwna sprawa z tym szarpaniem.

 

Panowie doradźcie, na poniedziałek jestem umówiony z mechaniorem. Wymieniłem ostatnio płyn hamulcowy, nic to nie zmieniło odnośnie tego szarpania. Musze teraz znowu wymienić tarczę  i docisk.  Co kupić ? bo ostatnio założony był LUK  25 tyś km był spokój i szarpanie znów wróciło. Co teraz włożyć, czy może ma ktoś jeszcze inne rozwiązanie na szarpanie przy ruszaniu. Przypalenie sprzęgła (ruszanie z dwójki) nic nie dało . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaczął się problem ze sprzęgłem/dwumasą na blacie mam 200tyś prawie i zastanawiam się czy kupić komplet sprzęła i  wymienić i też dwumase

a tak zachowuje się samochód po rozgrzaniu występuje tylko na 1 biegu:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2020 o 12:47, makiGS napisał:

u mnie zaczął się problem ze sprzęgłem/dwumasą na blacie mam 200tyś prawie i zastanawiam się czy kupić komplet sprzęła i  wymienić i też dwumase

a tak zachowuje się samochód po rozgrzaniu występuje tylko na 1 biegu:

 

 

Wymiana sprzęgła nic nie da, za jakieś 15 tyś od wymiany problem powróci.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to problem powróci, bo nie rozumiem, nawet jak wada fabryczna była to chyba idzie to jakoś ogarnąć inne sprzęgło wsadzić albo cuś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem niedawno a4 b8 2.0tdi cglc 177 km. Przejechałem autem jakieś +-3 tyś km w tym trasa bez przerwy 1000km. Zero problemów z szarpaniem itd. Pojechałem do Polski na weekdn i skusilem się na program. Po wgraniu programu auto szarpie. 

Szarpanie występuje tylko i wyłącznie na 1 biegu i rozgrzanym aucie (po przejechaniu jakiś 30km) 

Od czego zacząć ? Nie wiem czy tu nie wina programu bo wykres tej firmy to coś śmiesznego :D

A na drugi dzień jechałem już do Niemiec i nie było czasu na korekty itd.. Po powrocie za miesiąc zaczne od shamownia auta na normalnej hamowni i zobaczymy co wyjdzie. Bo tu wynik 480 nm o 40 nm na pewno zawyżony. 

20200514_201141.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od prawidłowego opisu w profilu bo zgodnie z tym co w profilu pisze masz A4 B7 1.8 T LPG+PB ze skrzynią  multitronic.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Muskel1 napisał:

Zacznij od prawidłowego opisu w profilu bo zgodnie z tym co w profilu pisze masz A4 B7 1.8 T LPG+PB ze skrzynią  multitronic.

jak napisałem prawie co kupiłem b8. Zaraz zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam to co wszyscy - szarpie w końcowej fazie jak mocno rozgrzany. Wpisałem zestaw sprzęgła B8 163km na szybko - 2500... Pomyślałem... Nie jest źle. Ale po vin wyszło mi to:

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 3739 zł - KOŁO DWUMASOWE SPRZĘGŁO...

W dodatku mechanik mówi że w tym modeku to jakaś lipa i wytrzyma 50 tysięcy.

Wauzzz8k1ea008470

120kw 163km silnik chyba cgld. Manual napęd na przód.

Ktoś miał coś takiego? Jakieś rady?

Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie naprawa skrzyni automatycznej/sprzęgła. Bo jest problem tylko przy ruszaniu. Jedni mówiąc sprzedać auto taniej jako uszkodzone, bo po naprawie auto będzie się sypało, inni mówią, aby naprawiać i jeździć.
Jakie jest wasze zdanie, ktoś może przechodził przez podobny problem i wyciągnął z tego wnioski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w S-tronicu można samemu zrobić adaptację skrzyni (np VCDSem) , aby wyeliminować lekkie podszarpywanie przy ruszaniu i hamowaniu(gdy zmienia/zrzuca biegi)!?

Czy adaptację robi się w nastawach podstawowych w sterowniku skrzyni (jak na foto)?

Czy trzeba przejść tę całą drogę, od góry do dołu, czy tylko wybrane niektóre punkty i które?

Czy to bezpieczne i nie pozmienia czegoś w nastawach?

90c5247717f36.jpg

 

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent A4 B8 CAGC 366tys objaw szarpanie przy ruszaniu a jak się zagrzał to już tak telepało że silnik trząsł całą budą.

Wymieniono :

komplet dwumasa + sprzęgło + łożysko wyciskowe

wszystkie 3 poduszki pod silnikiem ( dodam że po wymianie poduszki pod skrzynia przenoszą się drgania mechanik wsadził tam Lemfordera wiec pewnie tylko oryginał wchodzi w grę )

 

Szarpanie nie ustało nadal szarpie ale już nie tak mocno ale czuć to szczególnie w korkach przy wolnym puszczaniu sprzęgła

Wymienię jeszcze płyn ale nie chce mi sie wierzyć że to pomoże.

 

Ma ktoś jakieś pomysły 🙂 ?

Wyczytałem tu że mogą to być jakieś luzy na wałku skrzyni krzywa łapa ??

Edytowane przez nethome1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...