Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzanie poziomu oleju na MMI w A4 B8


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód to Audi A4 B8 Avant Quattro 2.0 TDI 177KM 2012r. Jak sprawdzić poziom oleju bo tu nie ma bagnetu tylko jest opcja w komputerze Car/ Oil level , ale tam idzie wejść tylko jak silnik chodzi czyli jak może wtedy prawidłowo pokazać poziom oleju. Wczoraj w trakcie jazdy jak wchodziłem w opcję to w ogóle już nie pokazywało jakby było już za mało oleju. 500 kilometrów temu wymieniałem olej - to co bierze litrę oleju na 500km - absurd jakiś. Absurdem też że pokazuje ile jest oleju w trakcie jazdy tylko. Nie wiem czy dolewać bo kupiłem litrówkę. Niewiem może ja coś źle sprawdzam? Czytałem temat, ale jasno nie wynika co po kolei robić. Może ktoś krok po kroku jak przedszkolakowi napisze jak to sprawdzić bo nie wiem czy wszystko jest ok tylko nie sprawdza się stanu w trakcie jazdy czy auto bierze litr oleju na 500 km to trzeba będzie kupić 30 litrów oleju na dolewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Berserker napisał:

ale tam idzie wejść tylko jak silnik chodzi czyli jak może wtedy prawidłowo pokazać poziom oleju

nie jest to prawda,

1.rozgrzej samochód do 90 stopni i zgaś, odczekaj około 7-10 min, włącz zapłon bez zapalania i wejdź w mmi car-  opcja poziom oleju i zobaczysz poziom,

2.dodatkowo jak podniesiesz maskę i zamkniesz to na fis po kilkunastu sekundach po włączeniu zapłonu też pokaże poziom oleju

3.kup miarkę oleju - może się przydać gdyby czujnik poziomu szwankował..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za informacje - jutro to wypróbuję. W trakcie jazdy co powinien pokazywać mmi car oil? Czy w punkcie 2 silnik też ma być rozgrzany do 90 stopni?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trakcie jazdy to chyba jakaś ostatni zapamiętany poziom ale pewny nie jestem, procedura mówi ze sprawdzamy jak opisałem wyżej na rozgrzanym..

w kwestii punktu 2 chyba tak, musi być rozgrzany ale nie próbowałem na zimnym - wypróbuj :)

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chcę nikogo obażać ale nie rozumiem tego problemu z mierzeniem poziomu oleju. O... co chodzi? Pytanie powtarza się regularnie. Silnik ma mieć temperaturę, trzeba stanąć na prostej drodze,  wyłączyć i odczekać 2 min. Potem wcisnąć kluczyk na kontakt,pierwsza pozycja tak że kontrolki się palą nie startować, następnie wejść do komputera przyciskami przy biegach i odczytać. Wszystko jest napisane w książce o co chodzi? Nie pytajcie już o to bo trochę przypomina to prymitywizm. Jak ktoś ma z tym problemy to nie wiem jak zdał na prawo jazdy. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze ta procedura działa, zdarza się ze wchodzisz i od razu pokazuje jakiś inny zapamiętany poziom mniejszy lub większy, dopiero po otwarciu i zamknięciu przedniej maski resetuje poziom i dokonuje nowego prawidłowego odczytu - po wejściu w mmi karze odczekać 2min (słychać nawet wtedy takie świszczenie - to chyba przy pomiarze). Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam  czwartego a4 b8 i we wszystkich jest taka sama procedura i zawsze funkcjonowała, nie musiałem kombinować z maską itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli nie ma opcji sprawdzenia poziomu oleju ? tak jak w moim przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RALF76 napisał:

bagnet

Nie da rady przez vcds tego dodać? odblokować? czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2020 o 13:45, cube199 napisał:

Nie da rady przez vcds tego dodać? odblokować? czy coś?

Musisz aktywować zielone ukryte menu. I w tym zielonym menu uruchomić funkcję sprawdzania oliwy z poziomu mmi. Jest tego pełno na YT.

Jeśli nie to tak jak kolega wyżej prawi... kup se Pan bagnet ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kabel + vcds na Aliexpres za 90zl i temat ogarnięty  ;) odblokowane zielone menu  +  dodanie stanu oleju i aku . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, opiszę tu tylko na szybko mój epizod z MMI, bagnetem itd...
CAGB 2010.10 w A4 oczywiście
Mechanik wlał 5.0ltr. po wymianie
MMI pokazuje maksa
Zamówiłem bagnet w AUDI CENTRUM KIELCE na Alledrogo
Przyszedł - konstrukcja tak jakby stalowej linki poza tym plastikowe elemeny - super sztywny. Widać solidne wykonanie - wkładam go i zonk - nie dochodzi do końca. Piszę do nich z zażaleniem maila na co odpisują:

Panie Piotrze

 

Sprawa jest tego typu, że w samochodach, w których nie było miarki stosowane było kilka rozwiązań konstrukcyjnych dotyczących rurki prowadzącej miarki (dłuższe, krótsze). Po numerze nadwozia zawsze wychodzi zaślepka zamiast miarki. Mamy w sklepie stacjonarnym w ofercie 2 typy miarek (jedna dłuższa, druga krótsza). W większości pojazdów pasująca miarka jest tego typu, jaką Pan otrzymał. Niestety są wersje, w których powinna być krótsza i niestety w Pana przypadku tak podejrzewam będzie. Z naszej strony możemy przyjąć zwrot. Oczywiście odsyłka na nasz koszt (jeśli wyrazi Pan taką wolę, podeślę list przewozowy na DHL zwrotny). Szkoda, że auto już wyjeżdża, bo przesłalibyśmy tą krótszą miarkę. Proszę o informację dotyczącą dalszego trybu postępowania.

 

z pozdrowieniami
Michał Ś........

sprzedawca NPC

ul. Transportowców 22
25-670 Kielce

tel. 607 895 029

 

i faktycznie, przysłali drugi, który zamontowałem po powrocie z trasy i jest już zdecydowanie gorszy bo jest zrobiony z syntetycznego pręta ale poza tym elementy plastikowe są identyczne. Wchodzi z leciutkim oporem - po zatrzaśnięciu i wyjęciu faktycznie pokazuje stan maksimum ( zabrudzenie kończy się milimetr pod maxem) 

 

mogę podać numer VAG jak ktoś potrzebuję chociaż nie znając numeru rurki to loteria

poza tym to jakbyście chcieli kupić tanio taki bagnet to kosztuje u nich 55 zł.... śmiech na sali a poza tym za free obsłużyli jego wymianę 

trochę się obawiałem, bo są złe opinie o Audi Centrum Kielce ale tu pokazali klasę w obsłudze. 

P.S - chamskie jest tylko że trzeba zrywać osłonę silnika do sprawdzenia oleju - ale przecież tego się nie robi ciągle. Nie polecam cięcia dziury w osłonie, widziałem jak to zrobił znajomy - strasznie brzydko to wygląda a poza tym... trzeba mieć chudą rękę żeby przez tę dziurę go wyjąć. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wykonaniu tej czynności nie działa tez nie wiem dlaczego w piątek był wymieniony olej i dalejnpokazuje bliżej minimum  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2019 o 13:12, RALF76 napisał:

nie jest to prawda,

1.rozgrzej samochód do 90 stopni i zgaś, odczekaj około 7-10 min, włącz zapłon bez zapalania i wejdź w mmi car-  opcja poziom oleju i zobaczysz poziom,

2.dodatkowo jak podniesiesz maskę i zamkniesz to na fis po kilkunastu sekundach po włączeniu zapłonu też pokaże poziom oleju

3.kup miarkę oleju - może się przydać gdyby czujnik poziomu szwankował..

U mnie po wykonaniu tej czynności nie działa tez nie wiem dlaczego w piątek był wymieniony olej i dalej pokazuje bliżej minimum  

Edytowane przez grzesiek25lub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło wyzerowanie wymiany oleju w "przeglądy serwisowe" bo tez nie pokazywalo prawidlowego stanu oleju po wykonanej wyżej opisanej czynności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu wyskoczył mi serwis i inspekcja.

https://www.dropbox.com/s/r03toelawsq1hcw/20201112_170659.jpg?dl=0

Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju i jest poniżej minimum. Pytanie, czemu nie wyrzuciło mi żadnego błędu?

https://www.dropbox.com/s/jkoovatk1bouyqr/20201113_094058.jpg?dl=0

Potem, podczas jazdy poziom oleju się podniósł:

 

WWW.DROPBOX.COM

Dropbox is a free service that lets you bring your photos, docs, and videos anywhere and share them easily...

 

 

Po zgaszeniu i odczekaniu kilka minut, poziom powyżej minimum został.

 

Pytanie, czemu tak się dzieje i który poziom oleju jest prawdziwy/ wiarygodny ?

Edytowane przez Caporeira
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak w vcds aktywować poziom oleju w CONCERCIE tak aby spr sobie poprzez CAR, ogólnie mam bagnet. 

w Youtube  wszędzie  pełno opisiów ale w przypadku MMI. 

Czujnik posiadam, bo pokazuje na FIS komunikat jak mało  jest oleju wraz z pełną podziałką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje maksymalny poziom oleju na MMI. Po zgaszeniu i odczekaniu, na MMI mówi aby zredukować poziom oleju.

Czy mogę VCDS sprawdzić dokładniej ?

 

Jaki bagnet do CJCA ?
Co może być przyczyną że przybyło oleju - co mogę sprawdzić za pomocą VCDS ?

Edytowane przez Caporeira
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...