Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 tdi czy 1.9 tdi ?


harry9448

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam ogromny problem, zdecydowalem sie na kupno a4 w dieslu z 2007 ale nie mam pojecia jaki wybrac silnik?

1.9 wiadomo oszczedniejszy chyba tansze czesci i mniej awaryjny..ale boje sie troche ze to jednak malo mocy na taka ciezka fure..

3.0 logiczne spalanie idzie w gore.. drozsze czesci i pytanie (czy dam rade utrzymac to autko z takim motorem??) ale kusi te 233 kucyki to napewno wystarczy:)

Napewno chce kombi bo to rodzinne auto bedzie.

I tu moja prosba= prosze doswiadczonych juz kolegow o wypowiedzi.

Interesuje mnie spalanie tych motorow koszty utrzymania i ktory jest bardziej awaryjnym silnikiem.I czy wystarczy te 116 koni w 1.9..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam 3,0 .Może to zabrzmi dziwnie bo jest niewątpliwie droższy , części i obsługa,pali więcej ale za to jest moc oraz kultura pracy V6 bije na głowę R4. W dodatku jak kupisz 1,9 to po miesiącu albo dwóch będziesz żałował że nie kupiłeś 3,0 bo 1,9 jest po prostu słaby.Fakt można go podkręcić jednak 3.0 też można.Swoją drogą następny silnik jaki kupię to biorę pod uwagę właśnie Tdi3,0. Era LPG się powoli kończy,nowe silniki benzynowe do gazu się nie nadają,dźwięku diesla czterocylindrowego nie lubię więc pozostaje 3,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry z całym szacunkiem ale to trochę jakbyś porównywał 2.0 T do 4.2 V8 S4 chociaż między 1.9 a 3.0 jest i tak wieksza przepaść. Jeden i drugi jest mało awaryjny ale jednak jak padnie silnik 3.0 to koszty kosmiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ma być rodzinne auto to zdecydowanie bierz 1,9tdi. :naughty:

Moje 2,0tdi jest zdecydowanie za szybkie według mojej żony, jak by było 3,0tdi to by wogóle nie wsiadła :kox:

P.S. Żony nie wpuszczam za fajerę , ma swoje A2 i tam może rządzić :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek70 masz benzyne 18T co powiesz na temat tego silnika? jak ze spalaniem i utrzymaniem? chyba kosztownie to lepiej wyglada niz z diselem nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udzieliłem Ci odpowiedzi w drugim Twoim temacie :decayed: weź ją do serca

jak tdi to 3.0 jest fajne, tak jak wyżej chłopaki piszą, lubie dźwięk jak sie zbiera z wolnych obrotów

Edytowane przez Ans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie... już nie mówicie że 1.9TDI jest zawaligrodą, bo pierd..lne :decayed:

Chyba nie jeździliście nowymi Opelkami Corsa, czy innym Swiftem z silniczkiem 1.1 benzyna :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzinne czy emeryckie? Bez obrazy ale każdym można się odpychać i każde może być zawalidrogą.

Nie wiem jak Ty, ale ja jak wsiadam do auta ,które ma dużo koników gotowych do pracy , to nie potrafię tak jeździć , żeby się leniły :decayed:

115 KM wystarczy do normalnego przemieszczania się, ale nawet nie masz głupich pomysłów, żeby toto podeptać , bo nie ma w co :hi:

Z czysto praktycznego i ekonomicznego powodu, bez sensu dla mnie jest kupowanie auta po to, by wykorzystywać na co dzień tylko 30 % jego możliwości .

Jak bym chciał lub musiał przestrzegać przepisowych prędkości, i nie musiał wyprzedzać zawalidrogów i ciężarówek, to bym sobie kupił Yarisa 1,0 w benzynie :grin:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 ok ale nie te po z końca produkcji. No chyba że dziura wielkości pieści w silniku nie straszna.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

Jacek70 masz benzyne 18T co powiesz na temat tego silnika? jak ze spalaniem i utrzymaniem? chyba kosztownie to lepiej wyglada niz z diselem nie?

części do silnika są tańsze a reszta to samo w cenie , spalanie w mieście około 9 litrów, a w trasie zejdzie spokojnie poniżej 7 litrów to wszystko zależy od stylu jazdy i opon z felgami :D im większa felga tym większe spalanie ;).

to wszystko zależy jak ty będziesz jeździł czy rocznie przekroczy 15tyś.km jeżeli tak to już polecam diesla , a jeżeli nie przekroczy przez rok 15tyś.km to polecam benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam ogromny problem, zdecydowalem sie na kupno a4 w dieslu z 2007 ale nie mam pojecia jaki wybrac silnik?

1.9 wiadomo oszczedniejszy chyba tansze czesci i mniej awaryjny..ale boje sie troche ze to jednak malo mocy na taka ciezka fure..

3.0 logiczne spalanie idzie w gore.. drozsze czesci i pytanie (czy dam rade utrzymac to autko z takim motorem??) ale kusi te 233 kucyki to napewno wystarczy:)

Napewno chce kombi bo to rodzinne auto bedzie.

I tu moja prosba= prosze doswiadczonych juz kolegow o wypowiedzi.

Interesuje mnie spalanie tych motorow koszty utrzymania i ktory jest bardziej awaryjnym silnikiem.I czy wystarczy te 116 koni w 1.9..

Na Twoim miejscu kupił bym 2.0 tdi, usunął problem z imbusem pompy przy okazji wymiany rozrządu, wymienił turbo na caha i dołożył większy cooler, osiągniesz tym sposobem okolice 200KM i to już jedzie, a zalety tego są takie:

wymiana oleju w 3.0 tdi 600/700 zł co 12-15 tyś km w 2.0tdi połowa taniej

wymiana filtra paliwa 3.0tdi 260 zł a 2.0tdi 60 zł przed każdą zimą

To taka podstawa która niby jest do przeżycia, ale jak w takim 3.0 coś się zaczyna dziać to mało który mechanik potrafi coś tam zrobić, mało tego, wszyscy znamy bolączki tego silnika, wtryski, napinacze, wystarczy kupić zajechaną sztukę i wkładamy 10tyś zł w taki silnik do auta wartego 31 tyś zł według eurotaxu, dlatego też fajnie jest mieć 3.0tdi ale tylko do momentu pierwszej poważnej naprawy :wink:

Jako następne auto przewiduję właśnie coś z silnikiem 2.0 tdi + mody bo niestety ale 3.0tdi to droga zabawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pucek piszesz rozumiem o ASO bo ceny napewno sa z ASO?

No dobra, filtra paliwa to średnio 190 zł za Mann/Knecht, olej 191 zł x2 za castrola (nigdy więcej), filtr oleju 49 zł Mann, kabinowy 110zł Mann z aktywnym węglem i powietrza 69 zł Mann, ceny podane z Intercarsu bez zniżek dla zwykłego śmiertelnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mamy inne katalogi bo ja widze Castrola (ble) w Inter cars za 149 zł x 2 bez rabatu filtr paliwa 170 (bosch) i oleju 45 zł (mann, knecht, bosch) to wszystko bez rabatu.

W 2.0 tdi olej 149 x1, filtr paliwa taniej 70 zł, a oleju 20 zl taniej. Poza tym jak Cie stac tak masz i tyle.

Rozumiem jakby gośc pytał jeszcze różnice miedzy 1.9, a 2.0 tdi to ok, ale 1.9 z 3.0?? :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mamy inne katalogi bo ja widze Castrola (ble) w Inter cars za 149 zł x 2 bez rabatu filtr paliwa 170 (bosch) i oleju 45 zł (mann, knecht, bosch) to wszystko bez rabatu.

W 2.0 tdi olej 149 x1, filtr paliwa taniej 70 zł, a oleju 20 zl taniej. Poza tym jak Cie stac tak masz i tyle.

Rozumiem jakby gośc pytał jeszcze różnice miedzy 1.9, a 2.0 tdi to ok, ale 1.9 z 3.0?? :grin:

No widzisz, chcesz wlać najgorszy olej bo jest najtańszy, na dłuższą metę wiesz co się dzieje z napinaczami? wiesz, ale Ty lubisz się czepiać :D

Koniec tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce to ty dales taki przyklad ja napisałem obok nazwy BLE czyli syf. Masz racje 3.0 jest droższy w utrzymaniu od 2.0 moze nawet dla niektórych dużo droższy, więc jak dla mnie poroniony pomysł porównywać w ogóle 1.9 i 3.o to jak napisałem w swoim pierwszym poscie jakby porównał 2.0 benzyne do S4 4.2 V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając podstawowe koszty eksploatacyjne (filtry są w dość podobnej cenie) oleju wchodzi 2x tyle to jak coś klęknie to koszta rosną od 3x w górę.
Miałem zarówno 1,9 TDI jak i teraz 3,0 TDI.
W normalnej eksploatacji koszty są średnio około 2,5x większe niż w przypadku 1,9.
Koszt rozrządu x6. Koszt paliwa x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, filtra paliwa to średnio 190 zł za Mann/Knecht, olej 191 zł x2 za castrola (nigdy więcej), filtr oleju 49 zł Mann, kabinowy 110zł Mann z aktywnym węglem i powietrza 69 zł Mann, ceny podane z Intercarsu bez zniżek dla zwykłego śmiertelnika.

filtr paliwa z wymianą 80 zł (mann), filtr oljeu 35 zł (mann) olej 2*~140 zł (motul). Tia, bo każdy wymienia filtr paliwa przed zimą... to nie PRL!

Castrola (ble) w Inter cars za 149 zł x 2

ja bym kupował luzem 8 litrów będzie jakieś 70 zł :P i tak w baniaku te same ścieki

Koszt paliwa x2.

oj bez przesady, ja mam średnie auta 7.2 a z trasy potrafię mieć 6,5 litra. Pomiar bak - bak wychodzi z 0,5L więcej. Załóż do 1,9 / 2.0 duże koła, dołóż ośkę i zobaczymy czy nie spali więcej.

Ja ogólnie nie widzę 3.0 w mieście, koszt eksploatacji może być zbyt duży. 2.0 po małym modzie jako auto rodzinne może być dobrym kompromisem.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno jest wiekszy koszt utrzymania 3.0 niz 1,9 miałeb b6 i jest róznica ale spalenia wcale nie jest owiele wieksze w b6 wynosiło ok 7 l a w 3.0 wynosi 8,5 wiec róznica nie jest duża, ale jeśli chodzi o wymiany oleju filtrów jest troche wiecej ale panowie czy to robomy to co miesiąc? nie wiec moeim zdaniej wieksza frajda kultur pracy przemawia za 3.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...