adameksc Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Witam, Czy ktoś orientuje się gdzie szukać przekaźnika tylnej wycieraczki w a4 b8 avant z 2008r?. Chodzi o to, że czasami po użyciu tylnej wycieraczki nie daje się ona wyłączyć i ciągle pracuje na suchej szybie. Zdarzyło się także, że tylna wycieraczka sama się włączyła i nie dała się wyłączyć - nie reagowała na położenie manetki obsługującej pracę wycieraczek - pracowała cały czas. Zdemontowałem tapicerkę, rozebrałem wszystkie części, przeczyściłem i na chilę pomogło ale temat powrócił, /na chwilę obecną wypiąłem bezpiecznik od tej wycieraczki i mam spokój ale to nie rozwiązuje problemu. Rozwiązania szukam w przekaźniku, ale nie wiem gdzie go szukać. Miałem kiedyś podobny problem w innym aucie szmelcgrupy tylko problem dotyczył wycieraczek przedniej szyby!, wymiana przekaźnika pomogła Pozdrawiam
krupskim Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Chyba masz uszkodzony silniczek tylnej wycieraczki. Nieszczelny układ spryskiwania w silniczku powoduje skapywanie płynu na płytke elektroniki która steruje pracą wycieraczki. Uszkodzenie tej płytki skutkuje tym co już widzisz w praktyce
wrclaguna Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 a jakie masz błedy ? było cos zmieniane w aucie ?przekaznika nie ma sygnał idzie z MCE 09 , silniczek zmostkowany jest z pompka spryskiwaczy szyb
adameksc Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 błędów nie ma żadnych. to w takim razie czeka mnie rozbiórka tylnej klapy
dymekn Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 mam identyczny problem... czyli skoro; przekaznika nie ma sygnał idzie z MCE 09 , silniczek zmostkowany jest z pompka spryskiwaczy szyb to jaka diagnoza?
adameksc Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Wszystko wygląda na to, że krupskim miał rację, w sumie to typowe dla A4 Avant. U mnie jak na razie wszystko działa. Krupskim dziękuję! Instrukcja: - trzeba ściągnąć tylną wycieraczkę, zdejmujesz obudowę maskującą dysze spryskiwacza, ściągasz element z dyszami spryskiwacza, a następnie odkręcasz śrubę 13 mocującą wycieraczkę, potem pozostaje ściągnięcie ramienia wycieraczki, najlepiej przy użyciu specjalnej ściągaczki do wycieraczek. Uwaga, dość duże ryzyko pęknięcia wycieraczki przy wtopionym aluminiowym gwincie jeśli zrobisz to szarpiąc wycieraczką aby "wyrwać" ją z trzpienia. - zdejmujesz tapicerkę klapy (odkręcasz 4 śruby, 2 pod zaślepkami lamp, 2 w miejscu gdzie jest trójkąt ostrzegawczy), potem zdecydowanym ruchem "wyrywasz" tapicerkę ze spinek. - odpinasz zasilanie silniczka a także wężyk od płynu do spryskiwacza - odkręcasz trzy śruby 10, które mocują silniczek i cały mechanizm i masz go już w ręcę Ja zabrałem silniczek do domu (ciepło ) - rozbierasz cały mechanizm - czyścisz wszystko co czyszczenia wymaga, warto przeczyścić także szczotki silniczka - na 99% styki, które znajdują się pod kołem (u mnie było plastikowe, niebieskie) w mechanizmie wycieraczki są zaśniedziałe - po oczyszczeniu i dokładnym osuszeniu składasz wszystko, przy okazji smarując elementy ruchome, zwróć szczególną uwagę na miejsca połączeń układu spryskiwania, tak aby wszystko było idealnie czyste i dobrze przylegało. Ja rozebrałem połączenie, które znajduje się na aluminiowej pokrywie mechanizmu i złożyłem go z powrotem podklejając go silikonem. - zwróć uwagę także na uszczelkę, która znajduje się w środku obudowy, przez którą przekładasz ośkę - Po złożeniu możesz sprawdzić działanie mechanizmu przed jego montażem oraz szczelność układu spryskiwania, jeśli nie jest szczelny, lepiej nie zakładać tego w takim stanie, u mnie szczelność była zależna np. od tego jak mocno dokręciłem aluminiową obudowę - nie ma co przesadzać. - jeśli wszystko działa ok - możesz składać wszystko Potrzebne narzędzia: - klucz 13, najlepiej nasadowy - klucz 10, najlepiej nasadowy - wkrętak z bitami torx, różne rozmiary bitów - śrubokręt płaski Czas naprawy ok. 2 h W razie pytań polecam się. Powodzenia Edytowane 3 Lutego 2015 przez adameksc
vvalery Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Miałem podobny problem. U mnie po spryskaniu woda wlewała się do klapy bagażnika. Pojechałem do ASO gdzie zdemontowano tapicerkę tylnej klapy i stwierdzono Uszkodzony wężyk, zespolony z silniczkiem nie do wymiany oddzielnie. Zamówiłem więc ten silniczek i za dawa dni wymieniono. Całość za silniczek i robociznę 660 zł. Problem zniknął jak ręką odjąć.
papus10 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) Miałem podobny problem. U mnie po spryskaniu woda wlewała się do klapy bagażnika. Pojechałem do ASO gdzie zdemontowano tapicerkę tylnej klapy i stwierdzono Uszkodzony wężyk, zespolony z silniczkiem nie do wymiany oddzielnie. Zamówiłem więc ten silniczek i za dawa dni wymieniono. Całość za silniczek i robociznę 660 zł. Problem zniknął jak ręką odjąć.Witam, u mnie jak próbuje spryskiwacze przednią szybę włącza się tylna wycieraczka a spryskiwacze nie działa..Czy powinienem się doszukiwać tej samej usterki ? Edytowane 25 Lipca 2015 przez papus10
przemos10 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Cześć, Rozbierał ktoś z Was silniczek wraz z mechanizmem? Mój mechanizm ze względu na rdzę jest nie do ruszenia. Mogę próbować go wybić i po wybiciu będzie możliwość złożenia czy jest to raczej typowa nierozbieralna część?
krupskim Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Przy wybijaniu osi wycieraczki z plastikowej obudowy musisz zastosować taka długa nakrętkę . Nie możesz walić młotkiem w końcówkę osi bo rozklepiesz miejsce na spryskiwacz. Druga kwestia to w trakcie energicznego wybijania może pęknąć ta plastikowa obudowa wokół osi. Trzeba to robić delikatnie , cierpliwie z próbami obracania wokół osi. Jak bardzo zardzewiały to pewnie płytkę szlag trafił a dół ośki który wchodzi w uszczelniacz jest wyżarty i jest mała szansa na reanimację. Jak by co to chyba mam jakąś ośkę , może i płytka się znajdzie.
przemos10 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Silniczek ostatnio uruchomił się sam, po myciu samochodu i wytarł trochę plastikowe koło zębate - do tej pory było zero jakiejkolwiek reakcji wycieraczki. Co do wybijania, próbowałem ostrożnie gumowym młotkiem z założoną nakrętką ale mimo to obudowa wokół osi pękła po czym mechanizm udało się ruszyć ale wybić go nadal nie mogę. Myślę, że jeszcze będzie można to dobrze skleić i uszczelnić. Odnośnie płytki na pierwszy rzut oka wygląda jak nowa i jeśli chcę ją zdemontować, muszę ją odlutować?
krupskim Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 TAk , jak byś chciał ja wymontować to musisz zdjąć trapezową klapkę i odlutować ją od złącza . Nakrętkę trzeba mieć taką specjalną śr 8mm długość ok 4 cm. Można ja kupić w sklepach z galanterią metalową. Wyjmij uszczelniacz od góry - widać na pewno kołnierz, polej jakimś smarowidłem w aerozolu. Odkręć wszystkie wkręty wokół blach osłonowej od spodu . Zdejmij blachę i dopiero wtedy po nakręceniu nakrętki od góry / tej długiej / pukaj w nią aż wyjdzie z dużego koła zębatego bolec . Wtedy możesz spróbować wykonywać ruch wokół osi .
kotu Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 próbowałem ożywić swój mechanizm wycieraczki ale padł na dobre Czy ktoś orientuje się czym różnią się silniczki wycieraczki o nr: OE 4F9955711 a 8E9955711 ??Z obu stron wyglądają identycznie, wtyczka w obu taka sama.Gdy oryginalnie miałem ten 4F9955711 to mogę założyć ten drugi?? Sprzedawca na allegro twierdzi, że nie ma przeszkód dlatego nie wiem czy brać ten 8E9955711
Lopez79 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Witam U mnie jest sytuacja jaką opisał Papus10 tzn: od kilku dni raz jest usterka raz niema, jest raczej w wyższej temperaturze otoczenia. Po odchyleniu manetki do siebie włącza się tylna wycieraczka zamiast spryskiwacza przodu, po odchyleniu do przodu tylna wycieraczka nie pracuje, drugie odchylenie do przodu spryskiwacz tył pracuje ale bez wycieraczki, wydaje mi się że funkcja czujnika deszczu po odchyleniu 1 w górę też nie działa. Zdjąłem klemy z aku żeby zresetować sterownik - nie pomogło Jeszcze pytanko: czy wycieraczkami steruje sterownik tak zwany "komfortu" i czy on również odpowiada za światła, i czy znajduje się w .... to sprawdzę w innym wątku Proszę o podpowiedz, może ktoś z was uporał się z takim problemem Niestety gość od podłączenia komputera kasuje u nas duże pieniądze,( np za podpięcie 100 + 50 za odblokowanie ręcznego potem 100 za podpięcie i 50 za adaptację nowych klocków - razem 300 za 5 min roboty) więc z tym poczekam. Z góry dzięki za odpowiedz.
mroziu22 Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Trzeaba rozebrać, wyczyścić i modlić się zeby po srkęceniu działało - taki żart. Powinno zadziałać. Ale nie zawsze zdaje to egzamin. Można zabrać do jakiegoś elektronika poprawi luty, wymieni tranzystor i będzie ok taniej niż nowe w audi
pawelde Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Witam, niestety i mnie dopadł problem zapieczonego mechanizmu tylnej wycieraczki - nie reagowała na ruchy manetki + brak błędów na kompie. Kolega Adameksc stworzył fajny opisik, który uzupełnię o ten filmik.. https://www.youtube.com/watch?v=riHf-8AzLlM. U mnie musiałem jeszcze uszczelnić taśmą teflonowa dół ośki który wchodzi w uszczelniacz - po przeczyszczaniu i skręceniu tam właśnie miałem nieszczelność. 1
Piątuś Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Mam taki sam problem. Cały czas pracuje tylna wycieraczka bez względu na położenie włącznika przy kierownicy. Na kostce z tyłu przy WYŁĄCZONEJ wycieraczce jest cały czas napięcie na 3 pinach( oprócz brązowego - pewnie masa) a przy WŁĄCZONEJ tylko na jednym (żółto/czarnym). Wymontowałem silniczek, oczyściłem go ,nasmarowałem ponownie, zajrzałem do płytki która przy nim jest i też nie widać żadnych uszkodzeń. Pomyślałem, że przetarte przewody w klapie bagażnika - nic z tego, tam wszystko ok. Następnie podejrzenie padło na "sklejony" przekaźnik ( jest na 6tej pozycji pod kierownicą). Tam też wszystko ok, bo steruje on również przednimi wycieraczkami które działają bez zarzutu. Dla pewności wyjąłem go z obudowy i tam tez nie zauważyłem żadnych nadpaleń na stykach. Pomyślałem więc , że to włącznik zespolony pod kierownicą ale podczas włączania go w pozycje tylnej wycieraczki słyszę, że steruje przekaźnikiem( tym rozbieranym). Nie wiem już o co kaman?!? Może ktoś ma schemat tej kostki od silnika? Jeśli się upewnię że tam zasilanie jest prawidłowe to dopiero wezmę się za włącznik pod kierownicą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się