bartex Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 Witam. Chciałbym zmienić pompowtryski w swojej a4 2.0 TDI BLB 2005r. z powodu drgań silnika i szarpaniu przy przyspieszaniu. Wiem bo sprawdzałem w Etce że do tego silnika przeznaczone są pompowtryski o numerach : 03G 130 073 G lub GX innych w etce nie ma Czy moge założyć jakieś inne zakładane w vw o tej samej mocy 103KW/140KM? np 073 BQ, BJ Ktoś może wymieniał w tym silniku BLB na jakieś inne niż oryginalne?
Dev Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 tutaj może Ci pomóc Marek Staszewski z http://forum.tdi-tuning.pl/index.php
marewel Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 Mozesz zalozyc jakie chcesz tylko wtedy licz sie ze zmiana oprogramowania.
Flyer Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 A to w 100% pewna diagnoza? Zebys nie wylozyl sporej sumy... i zostal z problemem.
bartex Opublikowano 24 Września 2008 Autor Opublikowano 24 Września 2008 Raczej pewna diagnoza , chociaż przed kupnem nowych pojade do aso by sie upewnić. Nie mam na celu zwiększania mocy bo wiąze się to nie tylko z pompowtryskami a na razie nie mam zamiaru tak bardzo ingerować w silnik - za duze koszty. Chodzi mi po prostu o to, że denerwuje mnie juz to drganie silnika na wolnych obrotach i szarpanie podczes przyspieszania tak ok 2 tys. obrotow. A mam możliwość kupienia nowych oryginalnych pompowtrysków do VW np 073 BQ, BJ, AG, i wiele innych prawie za darmo;) Dlatego pytam czy ma ktoś doswiadczenie z tym zwiazane czy beda pasowac itd. i ewentualnie jak pisze MAREWEL to jak zaloze np 073 bq kto i gdzie moze wgrac mi oprogramowanie pod ten typ. I jakie bedą najodpowiedniejsze do tego silnika BLB.
Dev Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 Raczej pewna diagnoza , chociaż przed kupnem nowych pojade do aso by sie upewnić. Nie mam na celu zwiększania mocy bo wiąze się to nie tylko z pompowtryskami a na razie nie mam zamiaru tak bardzo ingerować w silnik - za duze koszty. Chodzi mi po prostu o to, że denerwuje mnie juz to drganie silnika na wolnych obrotach i szarpanie podczes przyspieszania tak ok 2 tys. obrotow. A mam możliwość kupienia nowych oryginalnych pompowtrysków do VW np 073 BQ, BJ, AG, i wiele innych prawie za darmo;) Dlatego pytam czy ma ktoś doswiadczenie z tym zwiazane czy beda pasowac itd. i ewentualnie jak pisze MAREWEL to jak zaloze np 073 bq kto i gdzie moze wgrac mi oprogramowanie pod ten typ. I jakie bedą najodpowiedniejsze do tego silnika BLB. czy Ty masz problem z czytaniem Kolego? już Ci napisałem gdzie masz sie zgłosić
Michallo33 Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 kolego ale z oprogramowaniem to nie nie jest tak łatwo żeby dostroić pod inne wtryski niż były wiec jak masz możliwość to załóż identyczne jak były z takimi samymi oznaczeniami wtedy zaoszczędzisz sobie sporo kosztów i kłopotów.
smite Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 hm kolego pompowtryski do tego silnika 16v sa polowe mniejsze niz do 8v. Mam ten sam problem szarpie i buja.
Madas Opublikowano 29 Września 2008 Opublikowano 29 Września 2008 kurcze ja również mam ten sam problem ...ciekawe zatem że dużo BLB ma tą przypadłość i co jest tak na prawde z tymi drganiami i szarpaniem?
Piasek k-6 Opublikowano 29 Września 2008 Opublikowano 29 Września 2008 Proponuje pozostać przy oryginalnych pompowtryskach szkoda kasy na dalsze zabawy z programem itd. (Popieram Flyer) Jak na razie mam szczęście bo nic się nie dzieje z tych rzeczy co opisujecie, w mojej Niuni jak na te chwile wszystko ładnie hula:) ale żebym nie wykrakał
luko32 Opublikowano 29 Września 2008 Opublikowano 29 Września 2008 To i ja jako nowy posiadacz Audi opisze swoj problem. Równiez i u siebie to zaobserwowalem. Niestety. U mnie nic nie przerywa tylko buja na wolnych obrotach. Czasem bardziej, czasem mniej, nie ma reguły. I w sumie nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy nie. AA i auto gdy zimne gorzej odpala. Slyszalem, ze mozna wykluczyc ten problem zmiana oprogramowania, ale jakos nie chce mi sie w to zabardzo wierzyc. W komputerze nie pokazuje zadnych bledow, co do korekcji tez wygladaja na okej. Nie wiem moze komus z was udało sie juz wyeliminowac ten problem. Ja dopiero zaczynam, wiec mam nadzieje, ze jakos damy rade.. Jezeli tkwi problem w pompowtrysku(wtryskach) to jak to w miare skutrcznie zdiagnozowac, ktory to??
mxzibi Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 To i ja jako nowy posiadacz Audi opisze swój problem. Również i u siebie to zaobserwowałem. Niestety. U mnie nic nie przerywa tylko buja na wolnych obrotach. Czasem bardziej, czasem mniej, nie ma reguły. I w sumie nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy nie. AA i auto gdy zimne gorzej odpala. Słyszałem, ze można wykluczyć ten problem zmiana oprogramowania, ale jakoś nie chce mi sie w to za bardzo wierzyć. W komputerze nie pokazuje żadnych błędów, co do korekcji tez wyglądają na okej. Nie wiem możne komos z was udało się już wyeliminować ten problem. Ja dopiero zaczynam, wiec mam nadzieje, ze jakoś damy rade.. Jeżeli tkwi problem w pompowtrysku (wtryskach) to jak to w miarę skutecznie zdiagnozować, który to?? U mnie jest tak samo jak u kolegi luko32 czyli buja się na wolnych obrotach a jak przyspieszam lub ciągle jadę to nie ma żadnych niepokojących objawów ale muszę dodać ,ze jak dojeżdżam do np. skrzyżowania to spadają mi nie raz obroty w taki sposób jakby nie chodził na wszystkich garach ale po chwili dochodzi do siebie i jest ok poza tym bujaniem . Zauważyłem ,że im silnik zimniejszy tym lepiej bo nie ma żadnych objawów typu bujnie ale im cieplejszy silnik to te objawy się nasilają . Byłem dzisiaj na serwisie audi i podłączali go pod kompa i nic ,żadnych niepokojących zmian , wszystko ponoć jest ok nawet wtryski nie wiedzieli co dalej zrobić ale jak powiedziałem im .że jak dojeżdżam do skrzyżowania to mi obroty spadają to mechanikowi zaświtała jakaś myśl i powiedział ,ze chyba wie co to za przyczyna ale nie chciał mi powiedzieć co to i w najgorszym przypadku będzie kosztowało to 1500 zł ale muszę zostawić auto u nich i umówiłem się z nimi dopiero na 27 04 2009 :gwizdanie: bo nie mają wcześniej wolnych terminów Jak już u nich będę i coś wymyśla to dam wam znać czy jet ok czy nic to nie dało to ich myślenie . mxzibi.
MAJKI Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A ja wymieniłem u siebie 4 pompki i dalej mam delikatne drgania na wolnych obrotach, żadnego przerwywania i innych objawów nie miałem i nie mam. Pompki z ASO z oznaczeniem GX zakładałem. Gadałem z kilkoma właścicielami 2,0 tdi i każdy mówi o bujaniu na wolnych obrotach, a kolega Piero zmienił silnik BLB na BKD 2,0tdi 16V z jetty bez wałków wyrównoważających i tego problemu juz nie ma, wiec te wałki ktore miały poprawiac kulutre pracy poprostu pod wpływem zużycia poprostu ją pogarszają.
NYNA Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 mechanikowi zaświtała jakaś myśl 1500 zł za myśl mechanika to trochę drogo tym bardziej że to problemu nie rozwiąże. MAJKI_3646 napisał w czym tkwi problem, wcześniej kolega Turdzi też z tym walczył. Problem ostatecznie rozwiązuje to co zrobili Jaro i Piero więc szkoda wydawać kasę na wtryski czy przeczucia i wizje mechaników tylko lepiej odłożyć trochę kasy i zrobić tak jak koledzy i pozbyć się raz na zawsze problemu.Tym bardziej że prędzej czy później pewnie i tak będzie to trzeba zrobić gdy podczas jazdy zapali się kontrolka ciśnienia oleju.Więc nie wiem czy jest sens teraz pakować kasę w silnik który w każdej chwili może stanąć.
ArkadiuS Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie chce was martwić, ale wg mojego doświadczenia wszystkie objawy bujania na jałowym, spadku obrotów przy dohamowywaniu to objaw padających pompek. Przerabiałem ten temat osobiście (wymieniłem 4ry PDki oczywiście na nowe z oznaczeniem GX+). Po wymianie brak objawów, a przejechałem już prawie 10kkm. Jeśli chodzi o jakieś sposoby walki z tymi nieprzyjemnymi objawami, to niektórzy polecają środek do czyszczenia PDków firmy STP http://www.allegro.pl/item594974536_stp_dodatki_do_paliw_czysci_wtryskiwacze_diesel.html. Ale zapewne to tylko doraźne leczenie. Jeśli chodzi o problemy (w sensie dłuższego odpalania) z odpalaniem na ciepłym to BLB już taka przypadłość maja.
audiomaniak Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Nie chce was martwić, ale wg mojego doświadczenia wszystkie objawy bujania na jałowym, spadku obrotów przy dohamowywaniu to objaw padających pompek. Przerabiałem ten temat osobiście (wymieniłem 4ry PDki oczywiście na nowe z oznaczeniem GX+). Po wymianie brak objawów, a przejechałem już prawie 10kkm. Jeśli chodzi o jakieś sposoby walki z tymi nieprzyjemnymi objawami, to niektórzy polecają środek do czyszczenia PDków firmy STP http://www.allegro.pl/item594974536_stp_dodatki_do_paliw_czysci_wtryskiwacze_diesel.html. Ale zapewne to tylko doraźne leczenie. Jeśli chodzi o problemy (w sensie dłuższego odpalania) z odpalaniem na ciepłym to BLB już taka przypadłość maja. Gdzie kupowałeś pompowtryski jak można wiedzieć? bo moje chyba powoli się kończą i muszę pomyśleć o wymianie
Madas Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Tudzi ma do sprzedania ..... pewwniak jest ..,.. napisz mu PW
audiomaniak Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Tudzi ma do sprzedania ..... pewwniak jest ..,.. napisz mu PW widziałem, ale myślałem o nowych
MAJKI Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Musisz szukać na allegro co jakis czas wystawiają nówki np http://moto.allegro.pl/item641636002_pompowtryskiwacze_vw_audi_seat_skoda_2_0tdi_140km.html Nowe w ASO w tej chwili 2060zł za szt i trzeba oddać stary, kryzys jest a oni ceny podnoszą w tamtym roku kupowałem w ASO po 1600 za szt...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się