Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Chrobotanie po odpuszczeniu gazu


bartqwr

Rekomendowane odpowiedzi

Też  jestem przed czyszczeniem turbiny, kolektora, egr i całego układu więc zobaczymy czy zmieni się dźwięk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MemberA4 to wydzierales turbine?? sam to robiles ??

Tak. Samo wyciągnięcie i włożenie to nic trudnego jak ma się kanał, najgorsze jest czyszczenie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha takie buty. Kurde moj mechanik mowil ze jak nie ma luzow i normalnie ciagnie to zebym sobie glowy nie zawracal chyba ze mam za duzo kasy, ale najgorsze jest to ze bd jechal audiczka do szwajcarii wiec troche mam obawy, a czy jak pojade na spr komputerem do goscia z jasla podobno prze typ, mowil ze spr wszystko, wyjdzie cos na tym sprawdzeniu ??? co i jak z turbina ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak porobisz wszystkie logi to może wyjść czy silnik w lepszej czy gorszej kondycji, ale jeśli teraz  nie odczuwasz żadnych problemów, typu auto gorzej się zbiera, wpada w tryb awaryjny, falują obroty to raczej nic nie wyjdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logami sprawdzasz: przepływomierz, zmienna geometrie turba i jego wydajność, pare czujników, pompowtryski i 3 czynniki wpływające na prace pompowtrysków. Nikt ci nie powie w jakim stanie jest silnik czy głowica bez ręcznych pomiarów. Jeśli gość ma kabel CAN to sprawdzi ci tez przebieg po przepalonym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie wpada w zaden tryb awaryjny ani nic takiego sie nie dzieje, najbardziej martwie sie o ta turbine,koledzy pisalai ze ten gosciu jest naprawde konkret, przejechalem tym autem juz ponad 32000 km i nic (odpukac ) sie nie dzialo ale 1600 km na strzal to tez jest co innego,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mit turbin stworzył sie przez ludzi którzy nie mają pojęcia o tych samochodach a 3/4 wymian jest robiona bezpodstawnie. Oryginalna turbina wytrzymuje leciutko 300tys a znam auta w których przy 400tys nic wielkiego sie nie dzieje. Regeneracja kosztuje 700-900zł i przy fachowej wymianie i strojeniu wytrzymuje 100-150tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój klekot ma najechane 306, właśnie robiłem regenerację turbo. Facet powiedział, że tragedii nie było(głównie uszczelnienia). Pobór oleju znikł prawie całkiem. Przy okazji wstawiłem DP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zrobiłes bo chciałeś gdybyś sie do tego nie dotykał to wytrzymało by pewnie ze 100 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lukaszooo napisał:

Jeśli gość ma kabel CAN to sprawdzi ci tez przebieg po przepalonym paliwie.

Możesz napisać gdzie to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrobotaniem nie ma co sobie zawracać głowy.

Mojego AWXa kupiłem w zeszłym roku. Zrobiłem od tego czasu 10 tys na trasach.

Jeździł po Austrii na long lifie. Zmieniłem na Motula. Jak chrobotało tak chrobocze.

Kolega również ma AWXa, 100 tys więcej na blacie niż ja. Od 5 lat mu chrobocze.

Ten typ tak ma. W jednych to słychać bardziej, w innych mniej, jeszcze w innych jest cisza.

Dla świętego spokoju można sprawdzić luz na wirniku. Jeżeli wszystko  w porządku, a turbina nie pije oleju jeździć dalej i zapomnieć o temacie.

,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zadzwonisz do typa i nie zapytasz się jaki ma kabel ☺ Gdybyś przyjechał do mnie to bym Ci sprawdził.

Luz wirnika to kolejny mit ludzi którzy nie mają pojęcia do mechaniki bo luz ma nawet nowa turbina i osoba która nie ma z tym styczności stwierdzi ze każde turbo nadaje się do wymiany.

Jeśli silnik bierze max 1L na 12-15tys przebiegu, turbo nie wpada w awaryjny to nikt nie powinien dotykać się do turba. Zaraz ktoś napisze ze jak urwie się wirnik to silnik się rozbiegnie i rozleci. Gówno prawda, w każdym jednym 1.9 po zdjęciu przewodu od IC wyleci szklanka oleju i tak ma być problem zaczyna się jest bierze ponad 1L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak jest. Owszem luz na wirniku to normalna rzecz. Natomiast nie nie napisałeś że to luz poprzeczny.

Wzdłużny luz nie jest rzeczą normalną. Druga sprawa luz poprzeczny też nie może być za duży tylko minimalny.

Jeżeli będzie za duży jak najbardziej wirnik się może rozlecieć. Widziałem turbiny gdzie luz był tak duży, że po odchyleniu tarło o obudowę.

Dlatego jak najbardziej jestem za tym żeby sobie profilaktycznie sprawdzić. Zwłaszcza jeżeli coś się dzieje.

Wiele pracy to nie kosztuje a głowa spokojniejsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś przykładem powielania tego co wypisane jest w necie. Luz poprzeczny mały, wzdłużny wogóle. Teraz powiedz kto ci takie informacje podał i w jaki sposób oceniasz luz mały i duży ???? odpowiem na pytanie: internet czyli nikt, a dla jednego mały to 10cm a dla drugiego 20cm. W dzisiejszych czasach internet szkodzi bo wiedza a doświadczenie to dwie inne rzeczy. 

Znam auta które mają 400 tys, luz turba poprzeczny wzdłużny a nawet skośny a auto jeździ i jakoś nie wybucha. Przyjeżdza do mnie A3 z 2006r 105km, auto ściągnięte 10 lat temu ze znikomym przebiegiem a teraz ma 320tys i turbo nawet nie było czyszczone. Wymieniałem też turba osobom które mimo moich sugestii że turbo wytrzyma jeszcze 100tys po czyszczeniu, usilnie chcieli je regenerować bo wyczytali że auto bedzie miało lepszego kopa, w środku będzie ciszej, dolot będzie wkońcu suchy i zużycie oleju spadnie do 0. Przy pierwszej wymianie oleju ludziska wracają i mówią że wywalili kase w błoto a potem o mnie idzie pogłos że naciągam ludzi na wymiany bo komuś wymieniłem turbo i nie było żadnej różnicy dlatego coraz rzadziej w takich wypadkach wyrazam swoje zdanie.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli napisałem że widziałem turbiny z różnym luzem to kolego nie pisz mi że powielam internet, tylko piszę z własnego doświadczenia.

Zachowujesz się w tym momencie jak byś był tutaj jedynym fachowcem i wszyscy by mieli słuchać tylko Twoich opinii.

Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam sie za fachowca bo nie mam autoryzowanego serwisu i nigdy nie będe go miał, poprostu wymiotować mi się chce jak przyjeżdża do mnie człowiek który w domu ma dwa śrubokręty i internet, chce żeby mu coś wymienić bo oczytał się w necie a gdy do zapłaty jest 1000zł i nie ma żadnych efektów to pretensję są do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale u mnie tego jeszcze miesiac temu nie bylo slychac napewno, bo jestem troche uczulony na takie dziwne dzwieki wiec napewno bym slyszal, auto mam poltora roku i dopiero kolo miesiaca temu zaczelo sie to chrobotanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje jeszcze raz tego kotleta, panowie pomoze ktos czy to zostawic czy wydzierac turbo??? mam wyjazd w trase i troche stresa mam zeby sie cos nie podzialo, podpowie ktos cos ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...