BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Rozumiem, czyli silnik tak bardzo nie cierpi na 10w40skoro miałeś go od początku w asn, a jeśli się okaże jak zmienię olej ze będzie brał to znaczy ze silnik do remontu, a taki remont to pewnie kupa kasy A na jakim oleju wcześniej jezdziles?? Źle się zrozumieliśmy Z 10W40 na 5W40 Motula przeszedłem w innym aucie A w Audi do slinika 3.0 (BGN) zalałem obecnie 5W40 Millers NanoDrive (jest minimalnie lepszy na papierze od Motula X-cess 5W40), wcześniej był zalany 5W30 Motul X-clean+, który to też jest dopuszczalny do tego silnika bo spełnia normę VW504 00. Ale od wymiany do wymiany wypił go ok. 1.5l Ciekawy jestem jak będzie na 5W40... dopiero 1kkm na nim przejechałem, na razie OK Edytowane 13 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
krzychusssek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Dlaczego uważacie że 10w40 to meczenie silnika
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ok, a wcześniej ci brał olej na 10w40? Nie, tzn. nie było potrzeby dolewania A chwila - raz się zdarzyło, że musiałem dolać ok. 1l, bo bym "nie dojechał" do wymiany... która to robiona była zawsze co 30, czasem co 35kkm [emoji14] Okazało się, że uszczelka pod głowicą po 180kkm była już do wymiany... została wymieniona przy okazji wymiany rozrządu i od tego czasu olej mieścił się w widełkach "MAX-MIN" od wymiany do wymiany To było na 10W40 (nie pamiętam marki). Teraz, przy Motul X-cess 5W40 oleju NIC nie ubyło, a nastukałem już na tym oleju blisko 20kkm Na wiosnę go zlewam, tym razem nie będę męczył silnika wymianą co 30kkm [emoji14] Jak zrobiłeś 30k na oleju 10w40 to dobrze z głową nie masz. To nie longlife i olej wymienia się co maks 15k km.Tapnięte z SGS5 Eeee tam Zdaję sobie sprawę, że to generalnie nie zdrowe, ale tak było zapisane w książce serwisowej (by wymieniać 10W40 co 30kkm) i jakoś auto bez szwanku przejechało ponad 230kkm od nowości.A zdarzało się, że 30kkm nastukane było dopiero po 2 latach... Teraz oczywiście nie chcę go tak męczyć i będę częściej zajeżdżał na przegląd olejowy, pomimo zalanego syntetyka.
Wandej Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Za takie użytkowanie karalbym seria z ckm. Ale to Twoje auto:hi: Tapnięte z SGS5
krzychusssek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ok ok, nie do tego zmierzam, zadałem pytanie czy 10w40 jest szkodliwy dla asn? Czy ktoś miał taki przypadek ze jak zmienił z 10w40 na 5w40 motul to przestało mu brać olej??
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Za takie użytkowanie karalbym seria z ckm. Ale to Twoje auto:hi: Tapnięte z SGS5 Obiecuję poprawę, nie strzelaj W zeszłym roku wymieniłem mu olej w skrzyni (niby nie trzeba), płyn hamulcowy i od wspomagania. Płyn chłodniczy był zmieniany przy wymianie rozrządu kilka lat temu... nie jest ze mną aż tak źle Czy ktoś miał taki przypadek ze jak zmienił z 10w40 na 5w40 motul to przestało mu brać olej?? Pisałem, że u mnie tak się stało (nie w Audi, bo on zawsze był zalewany syntetykiem... mam nadzieję ), choć to dla prl-owskich mechaników nie do pojęcia Ja sam jestem pozytywnie zaskoczony Edytowane 13 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
krzychusssek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Nic nic kupuje, czy nikt mi nie może konkretnie odpowiedzieć poprostu, czy ktoś tak miał ze po zmianie oleju przestało mu brać tyle co na wcześniejszym oleju, to jest dla mnie ważne Edytowane 13 Stycznia 2015 przez krzychusssek
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Ok ok, nie do tego zmierzam, zadałem pytanie czy 10w40 jest szkodliwy dla asn? Syntetyk dłużej zachowuje swoje parametry w czasie, ma też wymaganą lepkość dla tego silnika, więcej środków dyspergująco-myjących (parametr TBN), które utrzymują silnik w czystości i lepiej znosi wysokie temperatury, a uwierz mi, olej 5W30 potrafi się rozgrzać w tym silniku nawet do 120st.C przy np. jeździe 160-180km/h na autostradzie. 5W40 jeszcze nie zgrzałem do takiej temperatury... nie było zresztą okazji Nic nic kupuje, czy nikt mi nie może konkretnie odpowiedzieć poprostu, czy ktoś tak miał ze po zmianie oleju przestało mu brać tyle co na wcześniejszym oleju, to jest dla mnie ważne Kolejny raz już piszę, że jak zalewałem (nie w Audi!) 10W40 to oleju zeszło z MAX do MIN od wymiany do wymiany co 30kkm (z jednym wyjątkiem który opisałem wcześniej), teraz mam 5W40 Motula i po przejechaniu blisko 20kkm oleju NIC nie ubyło! Edytowane 13 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
krzychusssek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 A ja kolejny raz pisze ze interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik asn,i tylko czy kto miał podobny problem do mojego
iglako Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Kombinowanie z olejami nic ci nie da ,jak ci bierze olej to nalezy usunac skotki brania czyli np wymiana uszczelniaczy zaworowych itp
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Kombinowanie z olejami nic ci nie da ,jak ci bierze olej to nalezy usunac skotki brania czyli np wymiana uszczelniaczy zaworowych itp O tym już kolega pytający wie... a przynajmniej było to mu napisane na pierwszej stronie wątku A ja kolejny raz pisze ze interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik asn,i tylko czy kto miał podobny problem do mojego Chyba niewiele osób zalewało ten silnik półsyntetykiem... ale kto wie, może akurat ktoś taki się tu trafi Edytowane 13 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
krzychusssek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Aha czyli poprostu jak bierze mobila 10w40 to będzie brał każdy olej tez
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Z dużym prawdopodobieństwem odpowiedź brzmi TAK Ale naprawdę, nie męcz tego silnika 10W40...
Robero321 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Czy czytasz uważnie czy nie? Przynajmniej dwie osoby napisały CI WYRAŻNIE że po przejściu na motula olej przestał być pobierany w takich ilościach w jakich nie powinien Nie ma opcji żeby ten silnik nie pobrał Ci nic oleju od wymiany do wymiany. Zawsze trochę go pociągnie a zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest katowany. Jeśli ktoś go zalał 10 to być może silnik jest w takim a nie innym stanie i żadna wymiana mu nie pomoże. Dowiesz się tego właśnie po wymianie na Motula jeśli będzie go również doił jak nie powiem co to dowiesz się przynajmniej w jakim stanie masz silnik i uszczelnienia U mnie na Castrolu od wymiany do wymiany 10 tyś potrafił wydoić ponad 2 litry teraz mam na Motulu już blisko 10 tysi i nic nie dolewałem
krzychusssek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Tak czytam uważnie,i wiem już napisane jaki olej mama zmienić, a powiedz mi robero czy ty wcześniej też miałeś 10w40 za nim zmieniłeś?
Robero321 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Nie miałem Castrola 5W taki jak leje ASO 10W to nawet do 18 letniej Toyoty nigdy nie zalałem..... Tym bardziej nie zalał bym do tego Audi
krzychusssek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 no dobrze , czyli jednak 10w40 jest niebezpieczny do tego silnika , poprzedni właściciel mówił że nic się mu nie działo , dolewał tylko 0,5 l na 2 tys km, i tak będę zmieniał po zimie olej i filtr , bo teraz autkiem nie jeżdżę
powaguspisz Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ogólnie nic ci nie stanie się na silniku przy oleju 10W, ale wczesniej zostało pisane, jaka jest różnica np, temperatura w jakiej pracuje olej itp... dwa olej 10 W zwłaszcza zimą jest gęstszy niż syntetyk a co skutkuje wolniejszym smarowaniem silnika, skutki wiadomo w dłużym użytkowaniu auto ( choć nie mówię że tak musi się stać) I olej proponuję zmieniać co 10 tyś jeśli robisz krótkie przebiegi, chyba że ganiasz po autostradach itp to 15 max . Płukanka i 5w40 będziesz napewno zadowolony a i silnik Ci się odwdzięczy
Walerian84 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 U mnie na motulu przez15tys wziął ok 0,7L Cześć mam takie samo Audi.Przymierzam się do wymiany filtrów i oleju jaki zalałeś i jakie filtry?
BeyerBrown Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Cześć mam takie samo Audi.Przymierzam się do wymiany filtrów i oleju jaki zalałeś i jakie filtry? Ja polecam filtry Knecht/Mahle ew. Mann-filter a olej Motula X-cess 5W40 (w drugim aucie spisuje się bardzo dobrze, auto w ogóle nie bierze oleju) choć do Audi wlałem Millersa NanoDrive 5W40 - czy to przerost formy nad treścią, nie wiem... skusiła mnie ta nanotechnologia Wcześniej miałem zalanego Motula X-clean+ 5W30 zgodnego z najnowszą normą VW504 00 (o której się nieformalnie mówi, że powstała by silniki spełniły normę Euro 5 - czytaj: oleje spełniające tę normę są bardzo rzadkie by opory dawały jak najmniejsze) i jego silnik 3.0 wypił ok.1,5l od wymiany do wymiany. 1. Millers: http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=1026§or=Car Millers EE Longlife 5w40 Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny, energooszczędny olej silnikowy typu MID SAPS, o niskim współczynniku tarcia. Jeden z produktów serii Millers Oils NANODRIVE – Low Friction Technology. Sformułowany w celu spełnienia wymagań nowoczesnych silników, zapewnia dodatkowe korzyści wynikające z niskiego tarcia: niższe zużycie paliwa, a więc i niższe koszty utrzymania samochodu. STOSOWANIE: Do użytku w silnikach benzynowych i Diesel, także tych spełniających normy czystości spalin Euro IV i V, wyposażonych, lub nie w filtry cząstek stałych. Do użytku także w silnikach z pompowtryskiwaczami (PD) w samochodach VW/Audi/Skoda/Seat, a także w niektórych modelach Ford. Szczególnie polecany do silników samochodów w których olej wymienia się w/g wskazań komputera oraz innych pojazdów, które wymagają oleju redukującego zużycie paliwa. KORZYŚCI: Oleje serii Millers Oils NANODRIVE Low Friction Technology zapewniają następujące korzyści: redukcja tarcia do 32% zapewnia do 32% większą ochronę przed zużyciem, w porównaniu do innych olejów C3 o lepkości 5w40 współczynnik tarcia gwałtownie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika, maksymalnie obniżając zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji chroni silnik przed zużyciem, wydłuża żywotność podzespołów dzięki temu, ogólne koszty utrzymania samochodu są niższe formulacja MID SAPS powoduje, iż olej można stosować w samochodach wyposażonych w filtry DPF. uniwersalne zastosowanie – wiele norm OEM Typical Characteristics: SAE Viscosity 5w40 Specific Gravity (at 15°C) 0.848 Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 14.1 Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 85.9 Viscosity Index 170 Pour Point (°C) <-36 Flash Point (°C) >200 Cold Crank Viscosity (cP) 6,600 TBN mg KOH/gm 7.44 2. Motul: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1420818184 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic TYPE OF USE High performance 100% Synthetic lubricant specifically designed for powerful and recent cars fitted with large displacement engines, Gasoline and Diesel, turbocharged or naturally aspirated, direct or indirect injection. Multipurpose product featuring numerous car maker approvals, especially recommended for vehicles still under warranty. Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, ethanol, LPG and Diesel. Compatible for catalytic converters. PROPERTIES Viscosity grade SAE J 300 5W-40 Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850 Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s Viscosity Index ASTM D2270 170 Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F Flash point ASTM D92 230°C / 446°F Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g Z półsyntetyków całkiem ciekawie prezentuje się Motul 6100 Synergie+ 10W40: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/22945/original/6100_Synergie__10W40_PL.pdf?1392056025 Najlepsze jest to, że znalazł się na liście rekomendowanych olejów do silnika 3.0 wg. Motula, bo spełnia normę VW502 00 WŁAŚCIWOŚCI: Klasa lepkości SAE J 300 10W-40 Gęstość w temperaturze 15°C ASTM D1298 0.862 Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 15,0 mm²/s Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 102,5 mm²/s Wskaźnik lepkości ASTM D2270 153 Temperatura płynięcia ASTM D97 -36°C Temperatura zapłonu ASTM D92 228°C TBN ASTM D2896 10,4 mg KOH/g (Pogrubioną czcionką dałem parametry które wydają mi się najbardziej istotne) =========================================================== PS. Widzę dużo użytkowników wypowiada się tutaj co ma silniki 3.0 w swoich A4... moglibyście zatem w wolnej chwili sprawdzić to, o co prosiłem w tym wątku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/99833-b6-asn-zapalajaca-sie-kontrolka-cisnienia-oleju/?p=4312895 Edytowane 14 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się