Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem, czyli silnik tak bardzo nie cierpi na 10w40skoro miałeś go od początku w asn, a jeśli się okaże jak zmienię olej ze będzie brał to znaczy ze silnik do remontu, a taki remont to pewnie kupa kasy

A na jakim oleju wcześniej jezdziles??

Źle się zrozumieliśmy :)

Z 10W40 na 5W40 Motula przeszedłem w innym aucie

A w Audi do slinika 3.0 (BGN) zalałem obecnie 5W40 Millers NanoDrive (jest minimalnie lepszy na papierze od Motula X-cess 5W40), wcześniej był zalany 5W30 Motul X-clean+, który to też jest dopuszczalny do tego silnika bo spełnia normę VW504 00. Ale od wymiany do wymiany wypił go ok. 1.5l

Ciekawy jestem jak będzie na 5W40... dopiero 1kkm na nim przejechałem, na razie OK :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Dlaczego uważacie że 10w40 to meczenie silnika

Opublikowano

Ok, a wcześniej ci brał olej na 10w40?

Nie, tzn. nie było potrzeby dolewania :)

A chwila - raz się zdarzyło, że musiałem dolać ok. 1l, bo bym "nie dojechał" do wymiany... która to robiona była zawsze co 30, czasem co 35kkm [emoji14]

Okazało się, że uszczelka pod głowicą po 180kkm była już do wymiany... została wymieniona przy okazji wymiany rozrządu i od tego czasu olej mieścił się w widełkach "MAX-MIN" od wymiany do wymiany :)

To było na 10W40 (nie pamiętam marki).

Teraz, przy Motul X-cess 5W40 oleju NIC nie ubyło, a nastukałem już na tym oleju blisko 20kkm :D

Na wiosnę go zlewam, tym razem nie będę męczył silnika wymianą co 30kkm [emoji14]

Jak zrobiłeś 30k na oleju 10w40 to dobrze z głową nie masz. To nie longlife i olej wymienia się co maks 15k km.

Tapnięte z SGS5

Eeee tam :)

Zdaję sobie sprawę, że to generalnie nie zdrowe, ale tak było zapisane w książce serwisowej (by wymieniać 10W40 co 30kkm) i jakoś auto bez szwanku przejechało ponad 230kkm od nowości.A zdarzało się, że 30kkm nastukane było dopiero po 2 latach...

Teraz oczywiście nie chcę go tak męczyć i będę częściej zajeżdżał na przegląd olejowy, pomimo zalanego syntetyka.

Opublikowano

Za takie użytkowanie karalbym seria z ckm. Ale to Twoje auto:hi:

Tapnięte z SGS5

Opublikowano

Ok ok, nie do tego zmierzam, zadałem pytanie czy 10w40 jest szkodliwy dla asn? Czy ktoś miał taki przypadek ze jak zmienił z 10w40 na 5w40 motul to przestało mu brać olej??

Opublikowano (edytowane)

Za takie użytkowanie karalbym seria z ckm. Ale to Twoje auto:hi:

Tapnięte z SGS5

Obiecuję poprawę, nie strzelaj ;)

W zeszłym roku wymieniłem mu olej w skrzyni (niby nie trzeba), płyn hamulcowy i od wspomagania. Płyn chłodniczy był zmieniany przy wymianie rozrządu kilka lat temu... nie jest ze mną aż tak źle ;)

Czy ktoś miał taki przypadek ze jak zmienił z 10w40 na 5w40 motul to przestało mu brać olej??

Pisałem, że u mnie tak się stało (nie w Audi, bo on zawsze był zalewany syntetykiem... mam nadzieję :) ), choć to dla prl-owskich mechaników nie do pojęcia :P

Ja sam jestem pozytywnie zaskoczony :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Nic nic kupuje, czy nikt mi nie może konkretnie odpowiedzieć poprostu, czy ktoś tak miał ze po zmianie oleju przestało mu brać tyle co na wcześniejszym oleju, to jest dla mnie ważne

Edytowane przez krzychusssek
Opublikowano (edytowane)

Ok ok, nie do tego zmierzam, zadałem pytanie czy 10w40 jest szkodliwy dla asn?

Syntetyk dłużej zachowuje swoje parametry w czasie, ma też wymaganą lepkość dla tego silnika, więcej środków dyspergująco-myjących (parametr TBN), które utrzymują silnik w czystości i lepiej znosi wysokie temperatury, a uwierz mi, olej 5W30 potrafi się rozgrzać w tym silniku nawet do 120st.C przy np. jeździe 160-180km/h na autostradzie.

5W40 jeszcze nie zgrzałem do takiej temperatury... nie było zresztą okazji :P

Nic nic kupuje, czy nikt mi nie może konkretnie odpowiedzieć poprostu, czy ktoś tak miał ze po zmianie oleju przestało mu brać tyle co na wcześniejszym oleju, to jest dla mnie ważne

Kolejny raz już piszę, że jak zalewałem (nie w Audi!) 10W40 to oleju zeszło z MAX do MIN od wymiany do wymiany co 30kkm (z jednym wyjątkiem który opisałem wcześniej), teraz mam 5W40 Motula i po przejechaniu blisko 20kkm oleju NIC nie ubyło! :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

A ja kolejny raz pisze ze interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik asn,i tylko czy kto miał podobny problem do mojego

Opublikowano

Kombinowanie z olejami nic ci nie da ,jak ci bierze olej to nalezy usunac skotki brania czyli np wymiana uszczelniaczy zaworowych itp

Opublikowano (edytowane)

Kombinowanie z olejami nic ci nie da ,jak ci bierze olej to nalezy usunac skotki brania czyli np wymiana uszczelniaczy zaworowych itp

O tym już kolega pytający wie... a przynajmniej było to mu napisane na pierwszej stronie wątku :)

A ja kolejny raz pisze ze interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik asn,i tylko czy kto miał podobny problem do mojego

Chyba niewiele osób zalewało ten silnik półsyntetykiem... ale kto wie, może akurat ktoś taki się tu trafi :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Aha czyli poprostu jak bierze mobila 10w40 to będzie brał każdy olej tez

Opublikowano

Z dużym prawdopodobieństwem odpowiedź brzmi TAK

Ale naprawdę, nie męcz tego silnika 10W40...

Opublikowano

Czy czytasz uważnie czy nie?

Przynajmniej dwie osoby napisały CI WYRAŻNIE że po przejściu na motula olej przestał być pobierany w takich ilościach w jakich nie powinien

Nie ma opcji żeby ten silnik nie pobrał Ci nic oleju od wymiany do wymiany. Zawsze trochę go pociągnie a zwłaszcza wtedy kiedy silnik jest katowany.

Jeśli ktoś go zalał 10 to być może silnik jest w takim a nie innym stanie i żadna wymiana mu nie pomoże.

Dowiesz się tego właśnie po wymianie na Motula jeśli będzie go również doił jak nie powiem co to dowiesz się przynajmniej w jakim stanie masz silnik i uszczelnienia


U mnie na Castrolu od wymiany do wymiany 10 tyś potrafił wydoić ponad 2 litry teraz mam na Motulu już blisko 10 tysi i nic nie dolewałem

Opublikowano

Tak czytam uważnie,i wiem już napisane jaki olej mama zmienić, a powiedz mi robero czy ty wcześniej też miałeś 10w40 za nim zmieniłeś?

Opublikowano

Nie miałem Castrola 5W taki jak leje ASO

10W to nawet do 18 letniej Toyoty nigdy nie zalałem.....

Tym bardziej nie zalał bym do tego Audi

Opublikowano

no dobrze , czyli jednak 10w40 jest niebezpieczny do tego silnika , poprzedni właściciel mówił że nic się mu nie działo , dolewał tylko 0,5 l na 2 tys km, i tak będę zmieniał po zimie olej i filtr , bo teraz autkiem nie jeżdżę

Opublikowano

Ogólnie nic ci nie stanie się na silniku przy oleju 10W, ale wczesniej zostało pisane, jaka jest różnica np, temperatura w jakiej pracuje olej itp... dwa olej 10 W zwłaszcza zimą jest gęstszy niż syntetyk a co skutkuje wolniejszym smarowaniem silnika, skutki wiadomo w dłużym użytkowaniu auto ( choć nie mówię że tak musi się stać)

I olej proponuję zmieniać co 10 tyś jeśli robisz krótkie przebiegi, chyba że ganiasz po autostradach itp to 15 max . Płukanka i 5w40 będziesz napewno zadowolony a i silnik Ci się odwdzięczy :)

Opublikowano

U mnie na motulu przez15tys wziął ok 0,7L

Cześć mam takie samo Audi.Przymierzam się do wymiany filtrów i oleju jaki zalałeś i jakie filtry?

Opublikowano (edytowane)

Cześć mam takie samo Audi.Przymierzam się do wymiany filtrów i oleju jaki zalałeś i jakie filtry?

Ja polecam filtry Knecht/Mahle ew. Mann-filter a olej Motula X-cess 5W40 (w drugim aucie spisuje się bardzo dobrze, auto w ogóle nie bierze oleju) choć do Audi wlałem Millersa NanoDrive 5W40 - czy to przerost formy nad treścią, nie wiem... skusiła mnie ta nanotechnologia :D

Wcześniej miałem zalanego Motula X-clean+ 5W30 zgodnego z najnowszą normą VW504 00 (o której się nieformalnie mówi, że powstała by silniki spełniły normę Euro 5 - czytaj: oleje spełniające tę normę są bardzo rzadkie by opory dawały jak najmniejsze) i jego silnik 3.0 wypił ok.1,5l od wymiany do wymiany.

1. Millers:

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=1026&sector=Car

Millers EE Longlife 5w40

Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny, energooszczędny olej silnikowy typu MID SAPS, o niskim współczynniku tarcia. Jeden z produktów serii Millers Oils NANODRIVE – Low Friction Technology. Sformułowany w celu spełnienia wymagań nowoczesnych silników, zapewnia dodatkowe korzyści wynikające z niskiego tarcia: niższe zużycie paliwa, a więc i niższe koszty utrzymania samochodu.

STOSOWANIE:

Do użytku w silnikach benzynowych i Diesel, także tych spełniających normy czystości spalin Euro IV i V, wyposażonych, lub nie w filtry cząstek stałych. Do użytku także w silnikach z pompowtryskiwaczami (PD) w samochodach VW/Audi/Skoda/Seat, a także w niektórych modelach Ford.

Szczególnie polecany do silników samochodów w których olej wymienia się w/g wskazań komputera oraz innych pojazdów, które wymagają oleju redukującego zużycie paliwa.

KORZYŚCI:

Oleje serii Millers Oils NANODRIVE Low Friction Technology zapewniają następujące korzyści:

  • redukcja tarcia do 32% zapewnia do 32% większą ochronę przed zużyciem, w porównaniu do innych olejów C3 o lepkości 5w40
  • współczynnik tarcia gwałtownie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika, maksymalnie obniżając zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji
  • chroni silnik przed zużyciem, wydłuża żywotność podzespołów
  • dzięki temu, ogólne koszty utrzymania samochodu są niższe
  • formulacja MID SAPS powoduje, iż olej można stosować w samochodach wyposażonych w filtry DPF.
  • uniwersalne zastosowanie – wiele norm OEM

Typical Characteristics:

SAE Viscosity 5w40

Specific Gravity (at 15°C) 0.848

Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 14.1

Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 85.9

Viscosity Index 170

Pour Point (°C) <-36

Flash Point (°C) >200

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

TBN mg KOH/gm 7.44

2. Motul:

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1420818184

8100 X-cess 5W-40
Gasoline and Diesel engine oil
100% Synthetic
TYPE OF USE
High performance 100% Synthetic lubricant specifically designed for powerful and recent cars fitted with large displacement engines, Gasoline and Diesel, turbocharged or naturally aspirated, direct or indirect injection.
Multipurpose product featuring numerous car maker approvals, especially recommended for vehicles still under warranty. Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, ethanol, LPG and Diesel.
Compatible for catalytic converters.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

Z półsyntetyków całkiem ciekawie prezentuje się Motul 6100 Synergie+ 10W40:

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/22945/original/6100_Synergie__10W40_PL.pdf?1392056025

Najlepsze jest to, że znalazł się na liście rekomendowanych olejów do silnika 3.0 wg. Motula, bo spełnia normę VW502 00 :)

WŁAŚCIWOŚCI:
Klasa lepkości SAE J 300 10W-40
Gęstość w temperaturze 15°C ASTM D1298 0.862
Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 15,0 mm²/s
Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 102,5 mm²/s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 153
Temperatura płynięcia ASTM D97 -36°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 228°C
TBN ASTM D2896 10,4 mg KOH/g

(Pogrubioną czcionką dałem parametry które wydają mi się najbardziej istotne)

===========================================================

PS.

Widzę dużo użytkowników wypowiada się tutaj co ma silniki 3.0 w swoich A4... moglibyście zatem w wolnej chwili sprawdzić to, o co prosiłem w tym wątku:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/99833-b6-asn-zapalajaca-sie-kontrolka-cisnienia-oleju/?p=4312895

:)

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...