Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,5 litra oleju na 1000km, uszczelniacze zrobione...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Problem dotyczy A4 mojego ojca. A4 B5 rocznik 2000, silnik 1.6 ALZ. Samochód został kupiony w kwietniu 2014, niestety nie było mnie przy kupnie :kwasny: Podczas porannego odpalania silnika z wydechu wypadała niebieska zasłona dymna, kilka tras i stwierdziliśmy, że silnik wręcz połyka olej, badanie kompresji OK... diagnoza - uszczelniacze zaworowe. Uszczeniacze zostały wymienione (stare były mocno zużyte), zalano 10W40, zasłona dymna po odpaleniu zniknęła, ale niestety samochód nadal żłopie olej jak dwusów. Ojciec nie jeździ nim zbyt wiele, ale z tego co obliczyłem będzie to jakieś 1,5l na 1000km :facepalm:

Silnik chodzi równo i cicho, przyspiesza jak należy (poprzednio ojciec miał A4 1.6 tyle, że z '95 AHL, więc mamy porównanie), płyn chłodniczy nie znika i jest przejrzysty, pod korkiem masła nie ma... macie jakieś pomysły co to może być ? zastanawiam się czy to nie są zapieczone pierścienie, jeśli tak to jest jakiś sposób aby sobie z tym poradzić ? płukanka silnika ?

z góry serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku ! Maciek

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

hej, miaęłm tak w peugeocie, kompresja ideał głowica po egenaracji i dalej dymił, okzało sie ze pierscienie siedza.... olejowe. trzba rozebrac ,wyczyscic tłoki i bedzie git, ewentualnie wrzucici komplet nowych obraczek:P

Opublikowano

u mnie nie całe 2 lata temu miałem podobny problem z tym że u mnie olej zalewał jedną świecę i była słaba kompresja na jednym cylindrze ale brał podobną ilość jak u ciebie a jak się go cisnęło to nawet więcej ja u siebie robiłem remont motoru bo przy okazji jak było wszystko zdjęte to było zrobione ale jak ktoś mi wtedy mówił że wystarczyło tylko uszczelniacze zaworowe i do tego jeszcze nowe pierścienie na tłoki oraz wyczyścić dobrze tłoki ale ja zdecydowałem do inwestować i zrobić od razu kompletnie głowice do tego żeby potem nie było więc myślę że u ciebie też pewnie pierścienie są zapieczone na tłokach i dlatego takie skutki ale znowu biorąc pod uwagę to że do tego trzeba zdjąć głowicę i trochę roboty przy tym jest to i mechanik troszkę sobie krzyknie

Opublikowano

Skoro wymieniłeś już uszczelniacze zawodowe, uszczelka jest ok a olej nadal bierze to zostają pierścienie.

Opublikowano

Przerabiałem to samo co Piotrek, horror z zalewającą się świecą. Zdecydowałem się na kompletny remont żeby mieć spokój i od wakacji 2013 jest max na bagnecie cały czas :wink:

Opublikowano

Pierścienie pewnie zapieczone, ja u siebie przerabiałem to już dawno temu zresztą jest wątek nawet tylko wtedy najlepiej rozebrać i zrobić to do porządku ;) Najpierw tak jak ty zrobiłem uszczelniacze i gówno to dało. Sprawdź jeszcze czy nie ma gdzieś wycieków i czy dużo oleju idzie przez odmę w dolot do przepustnicy bo z tym mam aktualnie problem strasznie dużo oleju mi tamtędy wywala...

Opublikowano

O to widzę ze na wiosne tez mnie czeka remoncie :/ Mi aktualnie spalił 2.5 l oleju 5w40 na 8 tys km gdzie jeszcze pol roku temu mieściło sie w granicy 1L na 10tys, Uszczelniacze to bankowo mam do wymiany bo jak dłużej postoi ( dzien,dwa i wiecej) co ciężko pali, musi 2-3 razy zakręcić żeby chyba pozbyć sie oleju z tłoka który zcieka po zaworach. A reszta to pewnie przez pierścienie przelatuje. Kup benzynę mówili, mniej problemow mówili :decayed:

Opublikowano (edytowane)

O to widzę ze na wiosne tez mnie czeka remoncie :/ Mi aktualnie spalił 2.5 l oleju 5w40 na 8 tys km gdzie jeszcze pol roku temu mieściło sie w granicy 1L na 10tys, Uszczelniacze to bankowo mam do wymiany bo jak dłużej postoi ( dzien,dwa i wiecej) co ciężko pali, musi 2-3 razy zakręcić żeby chyba pozbyć sie oleju z tłoka który zcieka po zaworach. A reszta to pewnie przez pierścienie przelatuje. Kup benzynę mówili, mniej problemow mówili :decayed:

kolego mi spalał 1.6 AEH 3L NA 10000TYS KM,ZMIENIŁEM USZCZELNIACZE,TERAZ OK 0,5L NA 10000TYS KM

Edytowane przez Leopold27
Opublikowano

Leopold takie naprawy olejem to można włożyć między bajki xd sory ale nie uwierzę, możesz jeszcze nafty nalać na tłoki niech postoi parę dni potem zlac olej, parę razy bez świec podkręcić, zalać nowy olej, jak nie puszcza to zmiana pierścieni :-P

Opublikowano (edytowane)

Leopold takie naprawy olejem to można włożyć między bajki xd sory ale nie uwierzę, możesz jeszcze nafty nalać na tłoki niech postoi parę dni potem zlac olej, parę razy bez świec podkręcić, zalać nowy olej, jak nie puszcza to zmiana pierścieni :-P

patrz co piszesz,czytaj ze zrozumieniem.

Edytowane przez Leopold27
Opublikowano

Tu Cię zaskocze bo próbowałem u mnie nic nie pomogło, musiałem zmieniać pierścienie ale są osoby którym to pomaga wiec czemu by nie spróbować?

Opublikowano

A ja wam powiem tak 1.6 ADP kiedyś tam był przegrzany po tym jeździłam dolewałem na 2 tys około 2 litrów oleju ale były krótkie trasy około 5 km dziennie później jeździłem po 50 km dziennie do pracy i po 4 miesiącach eureka po wymianie oleju (lotos 10w40 wczesniej taki sam) mam już zrobione 8 tyś i ani kropli mu nie dolałem

Opublikowano

W myśl zasady samo sie zepsuło samo sie naprawi :D, ja teraz robie dosyc spore dystanse moja audica ok 750km tygodniowo i to juz jest trochę irytujące ze co chwile muszę dolewać, ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywa bo tam sie lało dosyć sporo i zobaczymy czy cos pomoze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...