wade Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, proszę doradźcie coś bo już opadam z sił. Wymieniłem pompę wtryskową i teraz mam problem z ustawieniem kąta wtrysku. Gdy wchodzę w Basic Settings w grupie 000 silnikiem zaczyna strasznie telepać a wksazanie w polu 2 było 255. Po delikatnym odsunięciu pompy od silnika wskazanie zaczeło skakać miedzy 38 na 255 (tylko te dwie wartości się pojawiały) i silnik jeszcze gorzej pracował. Po większym odsunięciu pompy i włączeniu Basic Settings zdążyłem szybko odczytac 38 i samochód zgasl po 2 sekundach. To ja coś robię źle czy z elektroniką samochodu jest coś nie tak? Edytowane 3 Stycznia 2015 przez wade
paweu1 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witam, proszę doradźcie coś bo już opadam z sił. Wymieniłem pompę wtryskową i teraz mam problem z ustawieniem kąta wtrysku. Gdy wchodzę w Basic Settings w grupie 000 silnikiem zaczyna strasznie telepać a wksazanie w polu 2 było 255. Po delikatnym odsunięciu pompy od silnika wskazanie zaczeło skakać miedzy 38 na 255 (tylko te dwie wartości się pojawiały) i silnik jeszcze gorzej pracował. Po większym odsunięciu pompy i włączeniu Basic Settings zdążyłem szybko odczytac 38 i samochód zgasl po 2 sekundach. To ja coś robię źle czy z elektroniką samochodu jest coś nie tak? Dlaczego wymieniałeś pompę? Prawdopodobnie pompa źle ustawiona na pasku, lub wyrobione koło pasowe na wale
wade Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zaczęły się problemy z rozruchem samochodu po postoju, pompiarz po sprawdzeniu kazał szukać nowej pompy. Sprawdzałem profilaktycznie klin na kole pasowym po zdjęciu rozrządu, nie było żadnych luzów. Do rozrządu podjechał znajomy mechanik (ojciec kolegi), zablokował pompe, wałęk rozrządu od tyłu też, znak na skrzyni ustawił, spiął wszystko i było ok, Niestety musiał jechać i z ustawieniem pompy nam nie pomógł. Po nieudanych próbach ustawienia kąta sprawdzilem jeszcze raz znaki od rozrządu i wszystko sie zgadza, tj wałek rozrządu od tyłu, znak na skrzyni i pompa.
pawelone28 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 kąt wtrysku zależy jeszcze od czujnika wzniosu iglicy 3 cylindra ale mi tu wygląda jednak na źle ustawiony pasek na pompie , a ta nowa pompa to jakaś pewna wiesz coś o niej ?
wade Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 niewiele bo pożałowałem 200zl na sprawdzenie, człowiek głupi jednak dostałem ją za darmo, zdjęta z silnika po 300tys który prawie rok leży na hali wyjęty z samochodu
lapek85 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 niewiele bo pożałowałem 200zl na sprawdzenie, człowiek głupi jednak dostałem ją za darmo, zdjęta z silnika po 300tys który prawie rok leży na hali wyjęty z samochodu pompę musisz sprawdzić, albo kupować z pewnego źródła, tak samo jak wtryski większość na allegro i na szrotach to już padła co do niczego się nie nadają ja mam ok 6 pomp do 1.9 z tego tylko 2 nadają się do daleszej jazdy. pompa odpowietrzyła się ? nastawnik też ruszałeś?
wade Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 pompa za darmo. mialem nadzieje ze bedzie ok dałem juz 200zl na sprawdzenie starej pompy i ewentualna regulacje, ale juz nie bylo czego regulowac, znowu utopic 200 dla studenta troche duzo odpowietrzylem uklad nastawnika nie ruszalem, ale na pompie sa żolte znaki na srubach,jakby plomby, cos na pewno bylo przy niej robione sprawdzalem dawke w grupie 001 na rozgrzanym i była 4,0mg, napiecie 1,600V takze wydaje sie ok czy przyczyna moze byc inny nr pompy? "nowa" pompa jest z a4 afn, ale ma inny nr na wtyczkach wszystko jednak pasowalo byly identyczne
wesz82 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jakieś 6mcy temu koleś zostawił mi swojego AFN właśnie na ustawienie kąta bo źle mu palił. Identyczne objawy jak u Ciebie po wejściu w BS silnik szalał i kopcił jak popierdzielony a kąt wahał się od 30-265. 2 h męczyłem się i nic nie mogłem zmienić. Posłałem go do znajomego mechanika i tak: Rozrząd był przerypany w 3 pupy i półksiężyc tj wasz klin miał mega luzy. Po przestawieniu rozrządu i ogarnięciu tego klina autko pali od strzała Także sprawdź raz jeszcze wsio na nowo.
goldi Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Dokładnie jak kolega wyzej napisal 255 kąt wtrysku po za regulacją mialem identyczny przypadek scinalo pół księżyc dopiero po zmianie kola na rozrzadzie ustawienie Wszystkiego dalo się ustawić kąt wtrysku. Jeszcze jest ustawiacz kąta wtrysku w pompie ale o tym musisz poszukać
wade Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2015 dzieki wszystkim za sugestie sprawdze jeszcze raz dokladnie rozrzad bo przy ktoryms rozruchu jak juz bateria padała troche samostartu mu dalem, moze wtedy przeskoczyl, a ja sobie i Wam wmawiam ze na pewno rozrzad ok luzy klina na wale da sie wyczuc ruszajac kolem pasowym przy zdjętym rozrządzie, czy trzeba koło zdjac i wizualnie dopiero ocenic? byłem sprawdzić i rozrząd nie przeskoczył, jest ustawiony prawidłowo zacząłem się zastanawiać czy przez nieuwagę nie wypadł ten mały klin z pompy podczas zakladania koła na pompe Panowie, faktycznie był to scinający klin na wale po sfrezowaniu czoła wału i wymianie koła zębatego ze śrubą samochód odpala bez problemu a kąt wtrysku waha się w granicach 56-59 dzieki wszystkim za pomoc
Lukasz_N Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Czyli wychodzi na to, ze niepotrzebnie wymieniales stara pompe.
blabson Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 naładuj aku,i po trochę przestawiaj pompę w stronę silnika, przyłap ją na jedną śrubę i próbuj odpalać i tak w kółko aż zagada,najlepiej jakbyś robił to z pomocnikiem,na odpalonym przestawiać pompę aż na vagu ustalisz prawidłową wartość.Niedawno u siebie wymieniałem pompę i to samo,2 dni walki z ustawianiem kąta,dodatkowo poluzowałem przewody wtryskowe bo z regulacją miałem problemy,przewody stawiały duży opór.
wade Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Czyli wychodzi na to, ze niepotrzebnie wymieniales stara pompe. dokładnie, podejrzewam że stara pompa jest sprawna, może leżeć zalana ropą w razie gdyby była kiedyś potrzebna czy po dłuższym okresie może być lipa? naładuj aku,i po trochę przestawiaj pompę w stronę silnika, przyłap ją na jedną śrubę i próbuj odpalać i tak w kółko aż zagada,najlepiej jakbyś robił to z pomocnikiem,na odpalonym przestawiać pompę aż na vagu ustalisz prawidłową wartość.Niedawno u siebie wymieniałem pompę i to samo,2 dni walki z ustawianiem kąta,dodatkowo poluzowałem przewody wtryskowe bo z regulacją miałem problemy,przewody stawiały duży opór. dzięki, pompa już ustawiona Edytowane 8 Stycznia 2015 przez wade
wesz82 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Zalej pompę ropą ale postaraj się ją opchać jak najszybciej. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez wesz82
GTD_RFD Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Panowie, faktycznie był to scinający klin na walepo sfrezowaniu czoła wału i wymianie koła zębatego ze śrubą samochód odpala bez problemu a kąt wtrysku waha się w granicach 56-59 dzieki wszystkim za pomoc Kolego czym frezowałeś czoło wału? Możesz polecić konkretne narzędzie i producenta?
wade Opublikowano 12 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) takie cudo przywiozl znajomy ktory mi pomagal http://imageshack.com/a/img910/9506/4ik7xN.jpg http://imageshack.com/a/img905/1593/DjS6GE.jpg http://imageshack.com/a/img673/8141/yXWiWa.jpg zamowil to u tokarza jak jeszcze sporo tdi przyjezdzalo do niego na warsztat z tym problemem Edytowane 12 Stycznia 2015 przez wade
GTD_RFD Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 A więc jestem po udanej operacji frezowania czoła wału. Zakupiłem frez z allegro za 200zł. Przed frezowaniem dopasowałem uchwyt do czujnika zegarowego i zmierzyłem bicie czoła wału było to od 0,1 mm do nawet 0,2 mm a więc sporo. Po frezowaniu bicie jest rzędu 0,04 mm, więc różnica jest ogromna.
lordmani Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Tak widzę że jest tu setki specjalistów itd i setki co może być a może nie być miałem ten sam problem pisałem na forum ale nikt się nie odzywa.... Majstry......Kolego żadnego frezowania i wydawania pieniędzy masz przedstawiona pompę jeżeli wartość 255 i jest stała to pchnij pompę na maksa do filtra powietrza jeżeli to nie pomoże z przestaw koło o jeden ząbek w prawo. I sprawdź wartość wtedy będziesz miał regulacje od 000 do 255 czyli granicznej...Dzisiaj właśnie tak zrobiłem szukałem odpowiedzi i znowu musiałem sam znaleźć bo nikt nie potrafił odpowiedzieć a napewno sporo osób miało taki problem.jak ja czy ty....
Lukasz_N Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) A co ma piernik do wiatraka? Nie potrzeba tu wylewać swoich frustracji. Myślisz, że wszyscy tylko czekają, aż napiszesz wątek i żeby i w dwóch zdaniach postawić diagnozę i rozwiązać problem??? BTW Kolega wade wyrażnie napisał, że problemem był ścięty klin na wale. Panowie, faktycznie był to scinający klin na walepo sfrezowaniu czoła wału i wymianie koła zębatego ze śrubą samochód odpala bez problemu a kąt wtrysku waha się w granicach 56-59dzieki wszystkim za pomoc Jeśli chodzi o pytanie GTD_RFD nt frezowania czoła wału, to radzę najpierw przeczytać całą wypowiedź, zanim znów napiszesz jakieś sfrustrowane głupoty: A więc jestem po udanej operacji frezowania czoła wału. Zakupiłem frez z allegro za 200zł. Przed frezowaniem dopasowałem uchwyt do czujnika zegarowego i zmierzyłem bicie czoła wału było to od 0,1 mm do nawet 0,2 mm a więc sporo. Po frezowaniu bicie jest rzędu 0,04 mm, więc różnica jest ogromna. Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez Lukasz_N
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się