syn_szefa Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Ze zdjęcia wychodzi lekko ponad 140km/h i prawie 3600 obroty to w 5 biegowych jest niżej lub prawie to samo przy lekkim odchyleniu. Jeżeli tak mają 6 biegowe to teraz mam radochę że mam 5 biegów, wychodzi że dłuższe biegi, można sobie przeciągnąć znacznie dłużej na każdym biegu i mniej wachlowania. Dla pewności byłoby dobrze jak również sprawdził byś od 100km/h do ile warunki pozwolą co 10km/h. Teraz zaczynam rozumieć mojego kumpla co ma scenika w dieslu z 6 biegową manualną skrzynią i powiedział że jest leniwy i na miasto (przeważnie tam się porusza) to następny będzie automat bo ma dość wachlowania tym drążkiem Co do długości biegów to porównaj z tym filmikiem tam jest 1 2 3 4 - skrzynia 6 biegów
blachy Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 (edytowane) BFB Quattro na oponach 205/55r16 skrzynia 5 100km/h - 2600 140km/h - 3600 Sktzynia GDU Edytowane 20 Stycznia 2015 przez blachy
Pablo_s-c Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 U mnie na 6-tym biegu przy 140 km/h jest 3000 rpm (minimalnie więcej, jakieś ~3050 może). Może to Ci się przyda - skrzynia GJW (mierzone na oko, może być +/- pół kreski) 2-ka: 3000 rpm -> 45 km/h 3-ka: 3000 rpm -> 65 km/h 4-ka: 3000 rpm -> 85 km/h 5-ka: 3000 rpm -> 110 km/h 6-ka: 2500 rpm -> 120 km/h 3000 rpm -> 140 km/h 3500 rpm -> 160 km/h 4000 rpm -> 180 km/h Dalej nie sprawdzałem, bo to w mieście pomiar był
sciemamcz Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Przy tej skrzyni to już widać różnicę pomiędzy 5 i 6 biegową, czyli trzeba sprawdzać oznaczenia skrzyni a trochę ich było zarówno 5 i 6 b. Dla zainteresowanych tematem prośba o dopisanie oznaczenia skrzyń. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez sciemamcz
grubcio1980 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ja mam b7 bfb w Q, skrzynia 6. U mnie 140 jest przy ok. 3100 obrotów. Delikatnie przeskakuje 3000. Oznaczenia skrzyni nie znam, ale wózek jakiego szuka zainteresowany. Gdzie znaleźć oznaczenie?
blachy Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Na wlepce w bagażniku o ile masz, lub identycznej w książce serwisowej
s3ns Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Ja oznaczenie silnika, skrzyni mam pod tylną kanapą, łatwo się ją odpina (część na której się siedzi). Mam gdzieś zdjęcie w domu tej nalepki napiszę wieczorem dokładnie jaki kod skrzyni. Ale u mnie w 6-biegowej manualnej w 1.8T BEX przy 155km/h (na tempomacie, prędkość z zegarów) było równo 4 tys obr/min. Ważne są tez opony na których jeździcie (rozmiar opon w calach/wysokość profilu) bo sa przekłamania na zegarach w stosunku do prawdziwej prędkości. U mnie na 205/55R16 mam 8km/h przekłamania na + (zegary pokazują szybszą prędkość niż jest w rzeczywistości) Sprawdziłem i według nalepki mam skrzynię FUB, co jest swoja drogą trochę dziwne bo bardziej powszechne dla 3.0 manula wersji patrząć po allegro i takich tam ... No nic. Edytowane 22 Stycznia 2015 przez s3ns
Pablo_s-c Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ważne są tez opony na których jeździcie (rozmiar opon w calach/wysokość profilu) bo sa przekłamania na zegarach w stosunku do prawdziwej prędkości. Jeśli odczytujemy prędkość z zegarów to nie ma to znaczenia, chyba ze jest przekodowane na nowe koło w module.
s3ns Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ważne są tez opony na których jeździcie (rozmiar opon w calach/wysokość profilu) bo sa przekłamania na zegarach w stosunku do prawdziwej prędkości. Jeśli odczytujemy prędkość z zegarów to nie ma to znaczenia, chyba ze jest przekodowane na nowe koło w module. Ale ja tu mówię o zmianie obwodu zewnętrznego opony, czyli sytuację gdy ktoś jeździ na zestawie opona-felga który nie jest zamiennikiem oryginalnej wielkości koła. Przy większym obwodzie koła prędkość na liczniku będzie zawyżana.
kawowy19 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Przy większym obwodzie koła prędkość na liczniku będzie zawyżana a nie na odwrót??? Duże koło wolniej się kręci więc prędkość będzie zaniżana Edytowane 28 Stycznia 2015 przez kawowy19
s3ns Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Przy większym obwodzie koła prędkość na liczniku będzie zawyżana a nie na odwrót??? Duże koło wolniej się kręci więc prędkość będzie zaniżana :facepalm: ta, masz jak najbardziej rację. myślałem o większym profilu i wpisałem przy okazji o wzroście prędkości. Mój błąd
bongod Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Ja w bfb 5 biegowy mam 3500 na 5 . Przekładam na 6 plus quattro ciekawe jak będą wyglądały obroty i zależność spalania na fisie teraz jest 9.5 l na 17/50/215:) . Wiem że na fisie nie jest realne ale myślę że można je porównywać przy swapie . Jest jakiś bex w q tutaj co by sprawdził to 140? No chyba że w bexach też są różne skrzynie. U syna szefa na 6 w bexie jest tyle obrotów co u mnie na 5 w bfb więc bez sensu trochę bo wahlowania będę miał więcej ale to fwd . Edytowane 13 Lutego 2015 przez bongod
s3ns Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Powiem Ci że bardzo podobnie w 6-biegowym. Mam właśnie BEX 1.8T quattro. Zarówno spalanie jak i obroty. ja jeżdzę dynamicznie i mi wychodziło jakieś 10 średnio. Podałes prędkość z zegarów czy z GPS? Bo z tego też jakie masz opony to wnioskuję że masz wieksze przekłamanie na "-" na liczniku niż osoby z zamiennikami oryginalów. I w rzeczywistości mogłeś sporo wolniej niż 140km/h ...
bongod Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Przekłamanie w porownaniu do GPS to z 4 km na h . Czyli przyspieszenie masz lepsze kosztem wahlowania dobrze rozumiem? . Ciekawe czy w bexach w q są różne skrzynie . Myślałem że obetne trochę obrotów a tu kupa a mogłem graty z 3.0 brać choć też nie wiadomo jak z przełożeniami tam . Edytowane 13 Lutego 2015 przez bongod
s3ns Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Najlepiej właśnie na przelożenia patrzeć, tam wszystko można czysto porównać. Przejście z 5-ki na 6-ke zbija u mnie raptem 200-250 obr/min, nie jest to typowy nadbieg ... Tak jak mówisz, próbowałem się z 5-biegowym 1.8T quattro, tyle że to była seria 163 km i spora różnica była. Z tym przekłamaniem to się może i zgadza co napisałeś. Masz większe koło więc prędkość z tej racji masz zaniżaną. Ale licznik sam w sobie zawyża więc jesteś na zegarach bliżej prawdy niż ktoś na oryginałach. Trochę źle napisałem powyżej. Ja na oryginalnym rozmiarze mam 8km/h przekłamania na + na zegarach
bongod Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 No zobaczymy czy ktoś jeszcze z bexa w q się wypowie może były różne skrzynki
blueboys16 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Mam 2.0tdi blb z 6 skrzynia ze zwykłym napędem na dwa koła. Przy 140 chyba coś koło 3tys. i Jest ciuchutko. 140km/h uwazam za optymalną prędkośc w b7 biorąc pod uwage spalanie oraz komfort.
s3ns Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 No zobaczymy czy ktoś jeszcze z bexa w q się wypowie może były różne skrzynki Z całą pewnościa były. Moja to FUB, według naklejki z pod tylnej kanapy ...
JeJu Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 u mnie w b6 silnik 1.9 awx 160km/h 3tyś (licznikowe). no przy 140 to jest cisza. ale powyżej zaczyna sie robić głośniej
s3ns Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 No panowie, diesle macie, więc nie dziwota, kompletnie inne zakresy Widzisz bongod, trzeba było skrzynie z tdi brać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się