Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drgania na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie za jakieś 3 miechy zawitam u Twojego brata bo już się wybieram do niego uuu a może i dłużej

Polecam nie rozczarujesz się efektem :)

Ten tel co podałeś aktualny?. Na kiedy można się umówić na wymianę ,i ile teraz za wymianę ? Części już mam , Pompe wody i termostat też

hmm doszukałem się kilku negatywnych opinij o chłopakach z Sulejówka opisanych tu na forum. Nie wiem osobiście czy to prawda ale sieje to ziarno niepokoju nie słyszałem negatywów o waskivw z tego co pacze to masz 200km do niego może lepiej z nim pogadać jest dostępny tu na forum

Opublikowano
hmm doszukałem się kilku negatywnych opinij o chłopakach z Sulejówka opisanych tu na forum. Nie wiem osobiście czy to prawda ale sieje to ziarno niepokoju nie słyszałem negatywów o waskivw z tego co pacze to masz 200km do niego może lepiej z nim pogadać jest dostępny tu na forum

sam się przekonałem ze w Sulejówku nie jest tak kolorowo, za taką kasę za wymianę rozrządu spodziewałem się że będzie wszystko grać na naprawę tego co się niby samo zepsuło musiałem wydać podobną kwotę co zapłaciłem za niby naprawę.

Opublikowano (edytowane)

sam się przekonałem ze w Sulejówku nie jest tak kolorowo

Wydaje mi się, że Kruk_89 to właśnie Twój przypadek miał na myśli pisząc o "doszukaniu się kilku negatywnych opinii", bo ja o innych nie słyszałem... jeśli są to chętnie bym się z nimi zapoznał (linki poproszę) :hi:

A jeśli ich nie ma... cóż, nieładnie siać ziarno niepokoju :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Ano dokładnie chodziło mi właśnie o darixo.Mój obecny mechanik mówi zadowolony klijet przyciągnie pięciu innych natomiast nie zadowolony odstraszy stu.

Opublikowano

Nawet od właściciela w Sulejówku usłyszałam ze mieli już takie przypadki, wiec nie jestem pierwszy którego to spotkało, jezeli zostałbym poinformowany że cos takiego może wystąpić to nie ma problemu pare stów więcej i po problemie. Co do ustawienia rozrządu nie mam nic do zarzucenia, tylko te wycieki które pojawiły się po wymianie.

Opublikowano

Jeżeli przed wymiana rozrządu z pokrywy wałków rozrządu nie ciekło , to po wymianie i ustawieniu tez nie ma prawa . Ten element jest składany na specjalnym uszczelnieniu , nie jest to silikon , jet to klej np. Elring AFD 2000 . Jeżeli panom w Sulejówku często się to zdarza to musza zmienić technikę regulacji.

Opublikowano (edytowane)

Żeby nie zaśmiecać forum napiszę o swoim problemie...

Mam sytuację tego typu, że najczęściej na zimnym i na benzynie jest delikatne falowanie obrotów, ciężko na liczniku zauważyc, dodatkowo czuć lekkie szarpanie budą jak auto stoi na jałowym. Auto odpala i jedzie bez problemu. Czasem jest tak, że nawet na zimnym odpala i chodzi idealnie.

Na kompie 0 błędów, ale na blokach pomiarowych, jak chwilę obserwowałem to definitywnie na cylindrach 4-6 jest wypadanie zapłonów - najczęściej na 4, potem 5 i najrzadziej na 6.  Dodatkowo czasem na zimnym mruga check, po chwili gaśnie.

Kąty na rozrządzie: -4, -6, 8, 0     Próba wariatorów wychodzi bezbłędnie. 

Niedawno zmienione: świece, cewki, wyczyszczona odma. 

Możliwe, że na świece leci olej spod pokryw, jutro będę patrzył i ew wymieniał uszczelkę. Katy wycięte i do sond są  emulatory. 

 

EDIT:
Uszczelki klawiatur wstawione nowe, świece i cewki suche, dalej to samo...

Edytowane przez mefjiu
Opublikowano
W dniu 19.10.2017 o 19:00, mefjiu napisał:

Żeby nie zaśmiecać forum napiszę o swoim problemie...

Mam sytuację tego typu, że najczęściej na zimnym i na benzynie jest delikatne falowanie obrotów, ciężko na liczniku zauważyc, dodatkowo czuć lekkie szarpanie budą jak auto stoi na jałowym. Auto odpala i jedzie bez problemu. Czasem jest tak, że nawet na zimnym odpala i chodzi idealnie.

Na kompie 0 błędów, ale na blokach pomiarowych, jak chwilę obserwowałem to definitywnie na cylindrach 4-6 jest wypadanie zapłonów - najczęściej na 4, potem 5 i najrzadziej na 6.  Dodatkowo czasem na zimnym mruga check, po chwili gaśnie.

Kąty na rozrządzie: -4, -6, 8, 0     Próba wariatorów wychodzi bezbłędnie. 

Niedawno zmienione: świece, cewki, wyczyszczona odma. 

Możliwe, że na świece leci olej spod pokryw, jutro będę patrzył i ew wymieniał uszczelkę. Katy wycięte i do sond są  emulatory. 

 

EDIT:
Uszczelki klawiatur wstawione nowe, świece i cewki suche, dalej to samo...

Mefjiu jak zrobić próbę wariatorów?

Opublikowano (edytowane)

Blow3, w czasie jazdy ECU na bieżąco robi sobie cyklicznie różne testy, jeśli miałbyś z wariatorami coś nie teges to miałbyś od razu zapisany stosowny błąd. Jeśli jednak chcesz wymusić ten test na postoju to poprzez nastawy podstawowe wchodzisz do grupy 094 i 096 i wyzwalasz w nich test. To samo osiągniesz wchodząc do grupy 192, o ile dobrze pamiętam.

 

mefiju, ciężka sprawa z tymi drganiami. W odmie membrana nie jest sparciała? Zastanawiam się czy zawory kombinowane od SAI nie są temu winne (zrób im test VCDS-em) - układ podciśnieniowy sprawdzałeś czy jest OK?

Inną możliwą przyczyną mogą być zimne luty w ECU lub uszkodzone przewody pomiędzy ECU a cewkami i/lub wtryskiwaczami.

Pochyliłbym się też nad wtryskiwaczami i zrobił im próbę wydajnościową.  Pompie paliwa też bym się przyjrzał. Filtr paliwa zmieniałeś?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Czasami mam podobne drgania przy określonej temp. przez kilka sekund 

Wydaje mi się że w momencie kiedy termostat zmienia mały na duży obieg i jest spadek temp...

I raczej nie jest to rozrząd bo ustanowiony był na 0 teraz jak już się wszystko ułożyło siedzi na czterech  1

Odma nowa ori , zawór też   podciśnienie- przewody wszystkie nowe. Pompa zmieniona na ori na nowej nie ori zresztą to samo było. Wtryski dwa razy czyszczone. Cewki te które nie domagały wymienione.

Filtry wymienione nowe wałek nowy, gruszki nowe, uszczelnienia kolektora nowe. w huk nowych rzeczy a kilkusekundowe wibracje jak były tak są juz się nawet przyzwyczaiłem do tych 3, 4 sekund kiedy bujnie się silnik.

Zostało jeszcze mi przejrzenie przewodów do cewek i wymiana niektórych wtyczek bo siedzą na stałe na cewkach..

BB wiesz czy na VAGu da się i  JAK  sprawdzić układ podciśnienia

 

 

Opublikowano
9 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Blow3, w czasie jazdy ECU na bieżąco robi sobie cyklicznie różne testy, jeśli miałbyś z wariatorami coś nie teges to miałbyś od razu zapisany stosowny błąd. Jeśli jednak chcesz wymusić ten test na postoju to poprzez nastawy podstawowe wchodzisz do grupy 094 i 096 i wyzwalasz w nich test. To samo osiągniesz wchodząc do grupy 192, o ile dobrze pamiętam.

 

mefiju, ciężka sprawa z tymi drganiami. W odmie membrana nie jest sparciała? Zastanawiam się czy zawory kombinowane od SAI nie są temu winne (zrób im test VCDS-em) - układ podciśnieniowy sprawdzałeś czy jest OK?

Inną możliwą przyczyną mogą być zimne luty w ECU lub uszkodzone przewody pomiędzy ECU a cewkami i/lub wtryskiwaczami.

Pochyliłbym się też nad wtryskiwaczami i zrobił im próbę wydajnościową.  Pompie paliwa też bym się przyjrzał. Filtr paliwa zmieniałeś?

Co do SAI- pompę odpiąłem, bo chyba szlag trafiał łożyszko (jak się włączała, to wyła i samochód czasem mało nie zgasnął). 
Co do lutów w ECU, to nie wiem, co do przewodów cewek- jest to możliwe, bo wtyczki nie są w idealnym stanie, aczkolwiek ostatnio czyściłem styki, niestety było bez zmian. Jeżeli zaś chodzi o wtryski paliwa, pompę i filtr, to raczej odpada, bo zdarza się to też czasem na LPG...
Całą odmę czyściłem ze 2 miesiące temu,  wszystko było ok. 

 

Opublikowano

SAI to nie tylko pompa ale i zawory kombinowane, może są przybrudzone i się nie domykają/otwierają jak powinny. Może do kata wpada przez to lewe powietrze i sondy głupieją... chociaż to mało prawdopodobne, skupiłbym się na elektryce. Świece i cewki masz dedykowane do ASN?

Na forum jest tutorial jak naprawić dmuchawę od tego ustrojstwa jakby co :hi: 

Opublikowano

 

W dniu 11.01.2015 o 13:23, Robero321 napisał:

Jeśli potrzebował specjalnie kupować blokady to żeby nie było że się uczy na Twoim silniku bo będzie Cię to kosztowało sporo (nie teraz to za jakiś czas) a wymiana takiego silnika to nie 500 zł tylko ponad 5 tysi więc lepiej zrób to u kogoś kto jest ogarnięty

Tym bardziej że przy regulacji nie które elementy trzeba wymienić na nowe . W mazowieckim jest jedna osoba która to ogarnia zdaje się w Sulejówku.

Ma ktoś dokładny adres do tego mechanika? 

Opublikowano

Kombatantow 74 Sulejowek

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Mam problem ze swoim autkiem 3.0 ASN i nie wiem co dalej robic. To sie stalo wczoraj. Odpalilem samochod i bylo wszystko ok, zadnych drgan itp. Po przejechaniu jakichś 20 km gdy stanąłem na swiatlach poczulem drgania na wolnych obrotach, czy to na benzynie czy ma gazie. Powyzej 2000 obrotów drgania ustępują. Po otworzeniu maski uslyszalem jakiś mały postuk w silniku. Co to moze być? Mogę tak przejechać jakies 15km na warsztat ma sprawdzenie czy czeka mnie laweta ?

Z góry dziekuję za pomoc.

 

EDIT. Po podlaczeniu kompa wyświetliły się bastepujące błędy:

-Czujnik położenia wału korbowego/rozrządu   17748

- wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonow w cylindrach 1,3,2

- obwód sterowania zaworem powietrza dolotowego, Bank 1      17937

Edytowane przez .Cinek
Opublikowano (edytowane)

Ehhh, te polskojęzyczne interfejsy diagnostyczne... 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17748/P1340/004928 
Błąd korelacji pomiędzy czujnikiem G40 wałka rozrządu a czujnikiem położenia wału G28 - możliwy rozjechany rozrząd 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
5 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Ehhh, te polskojęzyczne interfejsy diagnostyczne... 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17748/P1340/004928 
Błąd korelacji pomiędzy czujnikiem G40 wałka rozrządu a czujnikiem położenia wału G28 - możliwy rozjechany rozrząd 

Dzięki za info. Zaprowadziłem właśnie samochód do mechanika i Jutro rano ma sie wziąc za moje autko. Mam nadzieję ze to nic powaznego.

Opublikowano
W dniu 7.03.2019 o 15:31, BeyerBrown napisał:

Ehhh, te polskojęzyczne interfejsy diagnostyczne... 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17748/P1340/004928 
Błąd korelacji pomiędzy czujnikiem G40 wałka rozrządu a czujnikiem położenia wału G28 - możliwy rozjechany rozrząd 

Edit. Po wynianie wariatora wydechowego stukot z silnika ustał, lecz zostala nierówna praca na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu dragania ustępują. Problem twi w tym iż po podpięciu kompa nie ma parametrów fazy rozrzadu na prawej glowicy a dokladnie kątów, jak rowniez pozostalo wypadanie zapłonow na trzech cylindrach. Sondy sprawdzone, katy sa w stanie niemal idealnym. Ciśnienie na cylindrach jak i oleju jest, czyjnik polozenia wału rowniez jest dobry. W czym moze tkwic problem? W elekteonice? Padł soft i Ecu nie zczytuje danych?

Z góry dziekuję za pomoc.

Opublikowano

Problem rozwiazany. W serowniku silnika spalilo sie cos od sondy labda (chyba jakis przekaźniczek badz komdensatorek), lecz teraz nasuwa sie pytanie. Czy jest taka mozliwośc iż sonda zrobila zwarcie i spalila ten przekaźniczek? 

Opublikowano
W dniu 3.04.2019 o 10:06, .Cinek napisał:

Problem rozwiazany. W serowniku silnika spalilo sie cos od sondy labda (chyba jakis przekaźniczek badz komdensatorek), lecz teraz nasuwa sie pytanie. Czy jest taka mozliwośc iż sonda zrobila zwarcie i spalila ten przekaźniczek? 

napisz czy po wymianie sterownika silnika drgania ustały na długo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...