Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż, podłączenie elektryki haka i kodowania w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Postanowiłem doposażyć mojego małysza w hak, nigdy haka nie było.

Zakupiłem haka AL-KO wypinany, moduł haka 8E0 907 383 A i wiązka haka ori. Może ktoś mi napisać czy poprawnie zinterpretowałem podłączenie elektryki haka?

Mój moduł MCE 8E0 907 279 E czyli wersja high.

 

Kostka 6 PIN Sterownika haka

PIN 1 Prowadzę do skrzynki bezpieczników, dokładając bezpiecznik 30A w miejsce nr 27

PIN 3 CAN + prowadzę do MCE kostka 32-pin, wpinam do pinu nr 13

PIN 4 CAN - prowadzę do MCE kostka 32-pin, wpinam do pinu nr. 12 CAN'Y skręcam razem po całej długości

PIN 5 Prowadzę do stacyjki i wpinam się w PIN nr 6 ( czarny 2.5mm2 przewód wiązki stacyjki )

 

Kostka 14 PIN Sterownika haka

PIN 8 Prowadzę do czujnika pedału hamulca i wpinam się w kostkę w PIN nr 4

 

Gniazdo 13 PIN przyczepki

PIN 9 Dokładam bezpiecznik 30A ( 443 937 105 A )  wraz z oprawą ( 4A0 937 530 ) mocuje go z prawej strony MCE i to tutaj prowadzę przewód.

 

Gniazdo 3 PIN w gnieździe przyczepki

PIN 1 Podpinam do masy wraz z masą z wiązki haka

PIN 2 Brak PDC więc nigdzie go nie wpinam

PIN 3 Wychodzą z niego dwa przewody jeden luzem a drugi idzie do PINU 12 kostki 14 PINOWEJ Modułu haka. To pytanie gdzie poprowadzić ten który jest luzem.

 

Bym był bardzo wdzięczny za pomoc. I przepraszam za kłopot. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Karolex96_PL napisał(a):

...

 

Kostka 6 PIN Sterownika haka

PIN 1 Prowadzę do skrzynki bezpieczników, dokładając bezpiecznik 30A w miejsce nr 27

PIN 3 CAN + prowadzę do MCE kostka 32-pin, wpinam do pinu nr 13

PIN 4 CAN - prowadzę do MCE kostka 32-pin, wpinam do pinu nr. 12 CAN'Y skręcam razem po całej długości

PIN 5 Prowadzę do stacyjki i wpinam się w PIN nr 6 ( czarny 2.5mm2 przewód wiązki stacyjki )

Tu brakuje Ci MASY, dajesz ją na PIN 2

Zasilanie po stacyjce możesz też zabrać ze skrzynki bezpieczników (np. z bezpieczników S5 czy S7, dochodzi do nich przewód 4,0mm2 i do niego możesz się wpiąć z modułem haka.

 

2 godziny temu, Karolex96_PL napisał(a):

...

Gniazdo 13 PIN przyczepki

PIN 9 Dokładam bezpiecznik 30A ( 443 937 105 A )  wraz z oprawą ( 4A0 937 530 ) mocuje go z prawej strony MCE i to tutaj prowadzę przewód.

Ten PIN obsadzasz tylko jeśli potrzebujesz zasilanie z aku w przyczepce (np. campingowej itp.)

2 godziny temu, Karolex96_PL napisał(a):

Gniazdo 3 PIN w gnieździe przyczepki

PIN 1 Podpinam do masy wraz z masą z wiązki haka

PIN 2 Brak PDC więc nigdzie go nie wpinam

PIN 3 Wychodzą z niego dwa przewody jeden luzem a drugi idzie do PINU 12 kostki 14 PINOWEJ Modułu haka. To pytanie gdzie poprowadzić ten który jest luzem.

 

Bym był bardzo wdzięczny za pomoc. I przepraszam za kłopot. Pozdrawiam

Z PINu 3 prowadzisz tylko przewód do sterownika przyczepy na pin 12 kostki 14pinowej bo masz instalację w wersji HIGH.

Edytowane przez MaTeo85
  • Super 1
Opublikowano

Siemka wszystkim, wiem że napiszecie że jest tego dużo i wogóle ale większość tematów jest o podłączeniu ori wiązki haka. Ja natomiast dokupiłem hak nowy i wiązkę z allegro z modułem i potrzebuje aby ktoś mi pomógł to ogarnąć bez zlewy i krytyki, w zamian chętnie wyślę butelkę dobrego trunku. Wstawię parę zdjęć i poproszę i porady...

IMG20230120212323.jpg

IMG20230120212356.jpg

IMG20230120212336.jpg

IMG20230120212342.jpg

Opublikowano

Kolego nie gniewaj się, ale nawet nie chciało Ci się obrócić zdjęcia tylko takie wstawiłeś, ostatnie zdjęcie rozmazane itp… Szukasz pomocy to stwórz najpierw bazę do tego.

Opublikowano
33 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Kolego nie gniewaj się, ale nawet nie chciało Ci się obrócić zdjęcia tylko takie wstawiłeś, ostatnie zdjęcie rozmazane itp… Szukasz pomocy to stwórz najpierw bazę do tego.

Przepraszam za jakość zdjęć, robiłem je w garażu podczas montażu haka. 

Opublikowano

Może znajdzie się ktoś kto coś doradzi, poprowadzi? 

 Czy można niektóre przewody podłączyć pod parktronik a plus pod tylną zapalniczkę? Wrzucę jeszcze parę zdjęć.

IMG20230122143014.jpg

IMG20230122143006.jpg

IMG20230122142959.jpg

IMG20230122142954.jpg

IMG20230122142950.jpg

Opublikowano

Witam, pomoże ktoś w temacie bo dalej stoję w miejscu??

Opublikowano

Więc wszystko spięte, teraz pytanie czy sprawdzić czy to działa musi być wpięta wtyczka przyczepki czy można pojedynczo miernikiem??

Opublikowano

Przy oryginalnym module musi być podpięta przyczepą, miernikiem nie ogarniesz.

Opublikowano
2 godziny temu, danioo napisał(a):

Przy oryginalnym module musi być podpięta przyczepą, miernikiem nie ogarniesz.

Nie,  jest dokładany hak z uniwersalnym modułem 

Opublikowano

Najprościej będzie jak podłaczysz przyczepę i sprawdzisz...

Opublikowano (edytowane)

A nie prościej podpiąć miernik i sprawdzić, czy na odpowiednich gniazdach pojawia się napięcie?

 

W jaki sposób działa Ori moduł? Ma jakąś dodatkową masę że nie pozwala sprawdzać się miernikiem?

Edytowane przez Langista
Opublikowano
9 godzin temu, Langista napisał(a):

A nie prościej podpiąć miernik i sprawdzić, czy na odpowiednich gniazdach pojawia się napięcie?

 

W jaki sposób działa Ori moduł? Ma jakąś dodatkową masę że nie pozwala sprawdzać się miernikiem?

Jest już ok, sprawdziłem miernikiem i wszystko hula, dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie, kilka pytań.

 

1. Jakiego przekroju kable mam puścić przez całe auto?

- Do skrzynki bezpieczników w miejsce nr 27 bezpiecznik 30A

- Do stacyjki 

- Do czujnika pedału hamulca

- Pin 9 stały + z bezpiecznika 77

 

2. Czy na pinie 9 musi być dołożony bezpiecznik termiczny czy wystarczy zwykły 30A?

 

3. Czy zasilanie ze stacyjki zamiast z kostki od stacyjki mogę wziąć ze skrzynki bezpieczników z miejsca 5 albo 7? I jak już to brać przed bezpiecznikiem czy za nim?

Opublikowano (edytowane)

Zasilanie dawałem 2,5 kwadrat

zasilanie po stacyjcyjce 1,5 kwadrat

Magistrala CAN 0,75 z tym, że ja się wpinałem przy module świateł 

sygnał ze stop 1,5

Edytowane przez danioo
Opublikowano

Kolejne pytanie o czytanie tych schematów, na przykładzie podłączenia pod stacyjkę.

Rozumiem, że z modułu haka (J345) pin5 do kostki stacyjki (D) pin6 idzie czarny kabelek (sw=black) o przekroju 0,5mm2/4,0mm2.

 

Nie wiem czy dobrze rozumiem to przejście z 0,5 na 4,0mm2 w punkcie A2...
"Positive connection (15), in dash panel wiring harness" -> "Połączenie plusów (15), w wiązce deski rozdzielczej" - czyli mam kabelek 0,5mm2 który ciągnę od modułu haka wpiąć w kostkę stacyjki razem z kablem 4mm2, jako jeden pin 6?
A ta wartość w nawiasie "(15)"? Co oznacza? Nr wiązki?

IMG-0043.jpg.feb56f510edac8d92c1deede2914db3e.jpg

Opublikowano

w punkcie A2 następuje rozgałęzienie przewodu z 4,0mm2 do kilku mniejszych idących do poszczególnych modułów itp. punkt A2 może być trudno dostępny bo jest gdzieś wzdłuż przebiegu wiązki.

15 w nawiasie oznacza rodzaj styku wg normy. 30 to plus stały, 15 to plus po zapłonie, a 31 to masa

 

Opublikowano

Ok, dzięki za szybką odpowiedź.

Podpowiedz jeszcze proszę, czy lepiej wpiąć dodatkowy kabel bezpośrednio w pin w kostce czy gdzieś przed kostką je zlutować?

Opublikowano

wg mnie najlepiej jest gdzieś znaleźć zasilanie w skrzynce bezpieczników i wpinać się gdzieś tam.

poniżej masz przykład bezpieczników połączonych z tą samą linią po zapłonie z modelu A4 B6 z 2004roku

image.png.fe82b281ff595b4b6b2934277eea0b5c.png

 

jeśli nie będziesz miał pewności gdzie się wpiąć itp. to pisz, jeśli znajdę wolną chwilę to zerknę w schematy, ale najlepiej użyć miernika w aucie.

Opublikowano

Wcześniej ktoś pisał, że można właśnie wpiąć się w bezpieczniki w miejscu 5 albo 7, i z tym schematem który wrzuciłeś się chyba zgadza. Więc sprawa wyjaśniona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...