Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wolne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pewnien problem z silnikiem na wolnych obrotach. Problem - nie wiem czy sie martwic, czy to po prostu normalny objaw w silnikach diesla. Otoz, auto odpala bez problemu, wchodzi na obroty rzedu 910-920 obrotow, lecz po przejechaniu kilkuset metrow, samochod chodzi na obrotach 980. Czuc tez dziwne mrowienie na sprzegle przy wciskaniu i dosyc wyraznie je slychac. Prosilbym o pomoc, poniewaz nie wiem czy to normalny objaw czy usterka. Silnik 2.0 tdi 170ps.

Opublikowano

przedewszytskim odpalasz i odrazu startujesz :facepalm: disel tego nie lubi. a te podwyzszone obroty to jakby ssanie :D a co do sprzegla,pewnie dwumas ci sie konczyc zaczyna

Opublikowano

Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika

Opublikowano (edytowane)

Obroty 980 to chyba za dużo po przejechaniu kilkuset metrów - to prawie 1000 a takie podwyższone obroty są mniej więcej podczas wypalania dpf - u mnie wolne obroty według wskaźnika są ponad 800 (mówimy o temp dodatnich po rozruchu)

Czytałem że jak słaby aku to też podnosi obroty aby doładować - nie dostajesz komunikatu o wyłączeniu wszystkich odbiorników w aucie?

Jak długo masz te wolne obroty prawie 1000? od dłuższego czasu? jeździsz na krótkich odcinkach czy dłużej?

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika

Z tego co ja się orientuję ,to po odpaleniu silnika nie trzeba czekać kilka minut, wskazane jest aby od razu ruszać ,ale spokojnie bez przekraczania np. 2000 obrotów, podczas gaszenia silnika zalecane są wolne obroty ok. 1-2 minuty po dynamicznej jeździe ( turbo ma swoje prawa).:-)

Opublikowano

Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika

Z tego co ja się orientuję ,to po odpaleniu silnika nie trzeba czekać kilka minut, wskazane jest aby od razu ruszać ,ale spokojnie bez przekraczania np. 2000 obrotów, podczas gaszenia silnika zalecane są wolne obroty ok. 1-2 minuty po dynamicznej jeździe ( turbo ma swoje prawa).:-)

owszem zgodze sie z tymi 2000obrotami ale napewno nie zaszkodzi poczekac az olej sie lekko rogrzeje.lepsze smarowanie itp. jestem nauczony do jazdy starymi td i tak niech zostanie:)

Opublikowano

Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika

To się rozglądaj żeby Ci mandatu nie przywalili.

Opublikowano

Może być dwumas. A co do obrotów to raczej DPF się wypala

Opublikowano (edytowane)

Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika

To się rozglądaj żeby Ci mandatu nie przywalili.

a to co za nowosc z tym mandatem ???

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika

To się rozglądaj żeby Ci mandatu nie przywalili.

a to co za nowosc z tym mandatem ???
Kłania się kodeks drogowy
Opublikowano

auto w terenie zabudowanym nie moze byc odpalone dluzej niz minute:) nie spotkalem sie nigdy zeby policja za cos takiego karała jesli siedzi sie w aucie.owszem sam dosatelm 50 zl za to, ale oddalilem sie od odpalonego auta:)

Opublikowano

Mieszkam w niemczech takze z tym nie mam problemu

Jezdze glownie na krotkich trasach, a zauwazylem to kilka dni temu. Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wizyta na warszcie audi. Moze dowiem sie czegos wiecej

Opublikowano

Mieszkam w niemczech takze z tym nie mam problemu

Jezdze glownie na krotkich trasach, a zauwazylem to kilka dni temu. Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wizyta na warszcie audi. Moze dowiem sie czegos wiecej

jak jeździsz na krótkich trasach to ewidentnie dpf się nie może wypalić - przegoń go trochę i powinno wrócić do normy

Opublikowano

wlasnie:) przelec z 50 km autostrada na 3 tys obrotow.

Opublikowano

Ja u siebie zauważyłem np. Jadąc i wcisnę sprzengło to obroty są około 900 a jak się zatrzymam to obroty są około 800 z hakiem

Opublikowano

Ja u siebie zauważyłem np. Jadąc i wcisnę sprzengło to obroty są około 900 a jak się zatrzymam to obroty są około 800 z hakiem

normalne... gdybyś miało koło 1000 to możliwy dpf

Opublikowano

tylko ciekawi mnie dlaczego obroty nie spadają do tych 800 z hakiem tylko trzymają się około 900pala

Dpf jak się wypala obroty są około 1000 i głośniej silnik chodzi na postoju spalanie chwilowe jest 1,2 l/100

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...