pawel20 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Witam. Mam pewnien problem z silnikiem na wolnych obrotach. Problem - nie wiem czy sie martwic, czy to po prostu normalny objaw w silnikach diesla. Otoz, auto odpala bez problemu, wchodzi na obroty rzedu 910-920 obrotow, lecz po przejechaniu kilkuset metrow, samochod chodzi na obrotach 980. Czuc tez dziwne mrowienie na sprzegle przy wciskaniu i dosyc wyraznie je slychac. Prosilbym o pomoc, poniewaz nie wiem czy to normalny objaw czy usterka. Silnik 2.0 tdi 170ps.
quadral20004 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 przedewszytskim odpalasz i odrazu startujesz disel tego nie lubi. a te podwyzszone obroty to jakby ssanie a co do sprzegla,pewnie dwumas ci sie konczyc zaczyna
pawel20 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2015 Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika
RALF76 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Obroty 980 to chyba za dużo po przejechaniu kilkuset metrów - to prawie 1000 a takie podwyższone obroty są mniej więcej podczas wypalania dpf - u mnie wolne obroty według wskaźnika są ponad 800 (mówimy o temp dodatnich po rozruchu) Czytałem że jak słaby aku to też podnosi obroty aby doładować - nie dostajesz komunikatu o wyłączeniu wszystkich odbiorników w aucie? Jak długo masz te wolne obroty prawie 1000? od dłuższego czasu? jeździsz na krótkich odcinkach czy dłużej? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez RALF76
artek04 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika Z tego co ja się orientuję ,to po odpaleniu silnika nie trzeba czekać kilka minut, wskazane jest aby od razu ruszać ,ale spokojnie bez przekraczania np. 2000 obrotów, podczas gaszenia silnika zalecane są wolne obroty ok. 1-2 minuty po dynamicznej jeździe ( turbo ma swoje prawa).:-)
quadral20004 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika Z tego co ja się orientuję ,to po odpaleniu silnika nie trzeba czekać kilka minut, wskazane jest aby od razu ruszać ,ale spokojnie bez przekraczania np. 2000 obrotów, podczas gaszenia silnika zalecane są wolne obroty ok. 1-2 minuty po dynamicznej jeździe ( turbo ma swoje prawa).:-) owszem zgodze sie z tymi 2000obrotami ale napewno nie zaszkodzi poczekac az olej sie lekko rogrzeje.lepsze smarowanie itp. jestem nauczony do jazdy starymi td i tak niech zostanie:)
vvalery Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika To się rozglądaj żeby Ci mandatu nie przywalili.
mariusz2288 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Może być dwumas. A co do obrotów to raczej DPF się wypala
lukas309 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika To się rozglądaj żeby Ci mandatu nie przywalili. a to co za nowosc z tym mandatem ??? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez lukas309
mariusz2288 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Odpalam i czekam kilka minut zanim rusze, to samo przy gaszeniu silnika To się rozglądaj żeby Ci mandatu nie przywalili. a to co za nowosc z tym mandatem ???Kłania się kodeks drogowy
quadral20004 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 auto w terenie zabudowanym nie moze byc odpalone dluzej niz minute:) nie spotkalem sie nigdy zeby policja za cos takiego karała jesli siedzi sie w aucie.owszem sam dosatelm 50 zl za to, ale oddalilem sie od odpalonego auta:)
pawel20 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 Mieszkam w niemczech takze z tym nie mam problemu Jezdze glownie na krotkich trasach, a zauwazylem to kilka dni temu. Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wizyta na warszcie audi. Moze dowiem sie czegos wiecej
RALF76 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Mieszkam w niemczech takze z tym nie mam problemu Jezdze glownie na krotkich trasach, a zauwazylem to kilka dni temu. Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wizyta na warszcie audi. Moze dowiem sie czegos wiecej jak jeździsz na krótkich trasach to ewidentnie dpf się nie może wypalić - przegoń go trochę i powinno wrócić do normy
quadral20004 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 wlasnie:) przelec z 50 km autostrada na 3 tys obrotow.
skotmen Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Ja u siebie zauważyłem np. Jadąc i wcisnę sprzengło to obroty są około 900 a jak się zatrzymam to obroty są około 800 z hakiem
RALF76 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ja u siebie zauważyłem np. Jadąc i wcisnę sprzengło to obroty są około 900 a jak się zatrzymam to obroty są około 800 z hakiem normalne... gdybyś miało koło 1000 to możliwy dpf
skotmen Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 tylko ciekawi mnie dlaczego obroty nie spadają do tych 800 z hakiem tylko trzymają się około 900pala Dpf jak się wypala obroty są około 1000 i głośniej silnik chodzi na postoju spalanie chwilowe jest 1,2 l/100
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się