Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa przyczyny złego działania SERWO brak hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli wam to pomoże to podaję zamienniki serwa AWX o nr. 8E0612105J.

Zamienniki: 8E0612107, 8E0612107A, 8E0612107C, 8E0612107E, (8E0612107J daje ASO). Serwa o nr.8E0612105J już podobno się nie produkuje stąd zamienniki. A zamiennik do tych wszystkich to serwo TRW PSA 743. Można sprawdzić w katalogu TRW cena~400zł. Wszystkie te info znalazłem na tym forum i innych więc nie oskarżajcie o plagiat. :) to serwo pasuje pewnie i do innych AVF, ALT itd.nie posiadających asystenta siły hamowania (nie mylić z ESP, ASR czy ABS)

Opublikowano

no i mnie dopadł twardy hamulec...czy również mam zacząć od łącznika znajdującego się na ścianie grodziowej...ogólnie jestem w stanie wyhamować z "każdej" prędkości ale hamulec jest dość twardy i należy użyć dość dużo siły aby auto porządnie wyhamować :wallbash:

Opublikowano

rzuciłby ktoś życzliwy rysunek z ETKI odnośnie tulejki gumowej (umiejscowienie, montaż) ?

Opublikowano

dzięki wielkie, poprostu łącznik gumowy tuż za EGR-em , a instrukcja wymiany była może ?

Okej, wymienione, przy okazji można zbadać stan przegrody (zabrudzenie + wilgoć), u mnie wzorowo, natomiast naszarpać się z gumową tuleją trzeba niestety - pomaga poluźnienie aku.

Wrażenia po wymianie - za każdym depnięciem teraz hamulce reagują z pełną skutecznością.

Opublikowano

a u mnie niestety nie pomogło :confused4:

[br]Dopisany: 05 Listopad 2011, 21:00_________________________________________________a co myślicie, żeby wymienić jeszcze wąż, który wychodzi z Vacum??

Opublikowano

Witam :hi: Pomóżcie Panowie borykam się również z problemem twardego hamulca. Zaczęło sie to o koło miesiąca temu kiedy pierwszy raz wyskoczył komunikat brakes na wyświetlaczu działo się to sporadycznie ,nawet bardzo rzadko ,ale hamulec zazwyczaj z rana był nadal twardy, puzniej to ustępowało .Po jakimś czasie komunikat brakes na wyświetlaczu pojawia sie notorycznie tylko z rana kiedy odpalam samochód dodam,ze tak jakby samochód trzymały hamulce z tyłu cały czas tzn jakby jedna strona lewa .Stwierdzam tak ,ze lewa ponieważ o ostatnio z krótkiej jazdy sprawdziłem tarcze czy są gorące i ta strona była wyjątkowo gorąca . Czyżby to ten łącznik ? Sprawdzałem go i jest dosyć mięciutki. Serwo było wymieniane w zeszłym roku

Za wszelkie sugestie z góry dzięki

Opublikowano

Witajcie.

W naszym B6 AWX te same objawy - pedał twardy, siła hamowania mizerna.

Sprawdzając króciec podciśnienia wychodzący z pompy podciśnienia okazało się, że jest luźny i słychać jak układ podciśnienia łapie tamtędy "lewe" powietrze.

Czytaliśmy o klejeniu tego króćca bez rozbierania pompy - ale to raczej półśrodek niż rozwiązanie problemu,

to samo o zaklepywaniu obudowy tego króćca, czy też uszczelnianiu go silikonem.

Czy ktoś z Was może naprawiał - uszczelniał ten króciec w inny sposób i może się podzielić rozwiązaniem problemu?

Opublikowano

Witam,

mnie też spotkała przypadłość opisana w tym wątku. Objawy:

- hamulec nie jest twardy tak jak przy wyłączonym silniku, ale też nie zachowuje się normalnie

- po wciśnięciu na sile do końca hamulca przy jeździe auto bardzo słabo wyhamowuje

Po włożeniu tulejki w złączkę podciśnienia znajdującej się przy ścianie grodziowej problem zniknął.

Mam do Was pytanie. Zauważyłem, że przy wciskaniu pedału hamulca z serwa wydobywa się takie syczenie. Sprawdziłem czy to z przewodu podciśnienia, ale raczej nie. Ewidentnie ten dźwięk wydobywa się z wewnątrz serwa. Czy przypadkiem nie jest to oznaka kończącego się serwa? Samochód hamuje bardzo dobrze.

Pozdrawiam

Opublikowano

Koledzy, a czy w przypadku kiedy hamulec twardnieje tylko sporadycznie podczas hamowania, jest możliwe ze to wina vacum? Dodam że ten łącznik gumowy wymieniłem, ale problem nadal pozostał nie rozwiązany.

Opublikowano

koledzy czytałem gdzieś na forum o zestawie naprawczym do vacum pompy :eusathink:nie kojarzy przypadkiem ktoś tego tematu :question: Ewentualnie może ktoś ma taki nr zestawu :naughty:

Opublikowano

długo z tym walczyliśmy, ale udało się.

Pomierzyłem króciec i korpus obudowy; dorobiłem tulejkę z dwoma "robaczkami" i wkleiłem na uszkodzony korpus króćca. Delikatnie dokręciłem śrubami.

Jeździmy z tym kilka dni i jak na razie wszystko gra.

Opublikowano
długo z tym walczyliśmy, ale udało się.

Pomierzyłem króciec i korpus obudowy; dorobiłem tulejkę z dwoma "robaczkami" i wkleiłem na uszkodzony korpus króćca. Delikatnie dokręciłem śrubami.

Jeździmy z tym kilka dni i jak na razie wszystko gra.

jakieś fotki z roboty - ciekawy jestem jak to wygląda :eusathink:

Opublikowano

TULEJKA_NA_KR_CIEC_POPMY_VACUM.jpg

<br /><br />

Uwagi do rysunku:

-otwór (fi)12,4, trzeba powiększyć na (fi)13 (na końcu króćca jest zgrubienie zapobiegające zsunięciu się opaski z wężem)

-grubość ścianki 5[mm] jest za duża - będziesz musiał popracować pilnikiem, żeby weszło prawidłowo na miejsce - przeszkadza "żebro" na pokrywie komory zaworów).

-głębokość 11[mm] musi być w tolerancji -0,2 (jeśli wykonasz w tolerancji +0,2 będzie potrzebny pilnik żeby ominąć kwadratowy wypust na korpusie pompy podciśnienia.

---------- Post dopisany at 19:53 ---------- Poprzedni post napisany at 10:14 ----------

Witam,

mnie też spotkała przypadłość opisana w tym wątku. Objawy:

- hamulec nie jest twardy tak jak przy wyłączonym silniku, ale też nie zachowuje się normalnie

- po wciśnięciu na sile do końca hamulca przy jeździe auto bardzo słabo wyhamowuje

Po włożeniu tulejki w złączkę podciśnienia znajdującej się przy ścianie grodziowej problem zniknął.

Mam do Was pytanie. Zauważyłem, że przy wciskaniu pedału hamulca z serwa wydobywa się takie syczenie. Sprawdziłem czy to z przewodu podciśnienia, ale raczej nie. Ewidentnie ten dźwięk wydobywa się z wewnątrz serwa. Czy przypadkiem nie jest to oznaka kończącego się serwa? Samochód hamuje bardzo dobrze.

Pozdrawiam

Cześć - sprawdziliśmy z ciekawości: u Nas w obu (1,9 AWX; 2,5 Quattro AKE) też słychać takie "syczenie" od serwa.

Raczej to normalny objaw pracy membrany w serwie.

Opublikowano

Dopadło chyba i mnie- Hamulce mam tylko za pierwszym razem (ale i tak w połowie położenia pedał twardnieje bardziej niż wcześniej), drugie hamowanie to sztywniejszy hamulec a kolejne to już beton i prawie zero hamowania (trzeba się mocno zaprzeć o fotel). Oczywiście jak po hamowaniu ruszę/przejadę kawałek to tak jakby mi się układ resetował i znowu mam hamulec na raz.

Vag też od jakiegoś czasu pokazuje błąd EGR. Czyżby podciśnienie?

Opublikowano

Ja już wymieniłem: pompę tandemową, wszystkie rurki, łączniki i inne pierdoły. Hamulec jak był twardawy tak jest- pozostaje servo- to podobno zmora tych aut :/. Nie wiem jaki wpływ na to wszystko miała wymiana na 321 i 288 mm...

Opublikowano
Ja już wymieniłem: pompę tandemową, wszystkie rurki, łączniki i inne pierdoły. Hamulec jak był twardawy tak jest- pozostaje servo- to podobno zmora tych aut :/. Nie wiem jaki wpływ na to wszystko miała wymiana na 321 i 288 mm...

chyba nie powinna mieć wpływu :eusathink:jak wymieniałem na 320 to długo latałem bez żadnego problemu :wink: teraz dopiero wywaliła mi się vacum

Opublikowano

Możecie koledzy w miarę jasno napisać jak odwodnić servo i w ogóle sprawdzić czy dostała się tam woda, bo mam objawy pasujące do tej powodzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...