darkadia Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Jeśli wam to pomoże to podaję zamienniki serwa AWX o nr. 8E0612105J. Zamienniki: 8E0612107, 8E0612107A, 8E0612107C, 8E0612107E, (8E0612107J daje ASO). Serwa o nr.8E0612105J już podobno się nie produkuje stąd zamienniki. A zamiennik do tych wszystkich to serwo TRW PSA 743. Można sprawdzić w katalogu TRW cena~400zł. Wszystkie te info znalazłem na tym forum i innych więc nie oskarżajcie o plagiat. to serwo pasuje pewnie i do innych AVF, ALT itd.nie posiadających asystenta siły hamowania (nie mylić z ESP, ASR czy ABS)
Artur82 Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 no i mnie dopadł twardy hamulec...czy również mam zacząć od łącznika znajdującego się na ścianie grodziowej...ogólnie jestem w stanie wyhamować z "każdej" prędkości ale hamulec jest dość twardy i należy użyć dość dużo siły aby auto porządnie wyhamować
martinus Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 rzuciłby ktoś życzliwy rysunek z ETKI odnośnie tulejki gumowej (umiejscowienie, montaż) ?
kileeer Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 kilka postów niżej masz zdjecia... http://postimage.org/image/cwkclzam7/ http://postimage.org/image/yz5at5dk5/
martinus Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 kilka postów niżej masz zdjecia... http://postimage.org/image/cwkclzam7/ http://postimage.org/image/yz5at5dk5/ dzięki wielkie, poprostu łącznik gumowy tuż za EGR-em , a instrukcja wymiany była może ? Okej, wymienione, przy okazji można zbadać stan przegrody (zabrudzenie + wilgoć), u mnie wzorowo, natomiast naszarpać się z gumową tuleją trzeba niestety - pomaga poluźnienie aku. Wrażenia po wymianie - za każdym depnięciem teraz hamulce reagują z pełną skutecznością.
Artur82 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 a u mnie niestety nie pomogło [br]Dopisany: 05 Listopad 2011, 21:00_________________________________________________a co myślicie, żeby wymienić jeszcze wąż, który wychodzi z Vacum??
swist007 Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 a nic ci tam w serwie nie zamarzło? nie słyszałeś chrupotania lodu rano jak był mróz gdy nacisnąłeś pedał?
caos33 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Witam Pomóżcie Panowie borykam się również z problemem twardego hamulca. Zaczęło sie to o koło miesiąca temu kiedy pierwszy raz wyskoczył komunikat brakes na wyświetlaczu działo się to sporadycznie ,nawet bardzo rzadko ,ale hamulec zazwyczaj z rana był nadal twardy, puzniej to ustępowało .Po jakimś czasie komunikat brakes na wyświetlaczu pojawia sie notorycznie tylko z rana kiedy odpalam samochód dodam,ze tak jakby samochód trzymały hamulce z tyłu cały czas tzn jakby jedna strona lewa .Stwierdzam tak ,ze lewa ponieważ o ostatnio z krótkiej jazdy sprawdziłem tarcze czy są gorące i ta strona była wyjątkowo gorąca . Czyżby to ten łącznik ? Sprawdzałem go i jest dosyć mięciutki. Serwo było wymieniane w zeszłym roku Za wszelkie sugestie z góry dzięki
Luc_i_Ang Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 Witajcie. W naszym B6 AWX te same objawy - pedał twardy, siła hamowania mizerna. Sprawdzając króciec podciśnienia wychodzący z pompy podciśnienia okazało się, że jest luźny i słychać jak układ podciśnienia łapie tamtędy "lewe" powietrze. Czytaliśmy o klejeniu tego króćca bez rozbierania pompy - ale to raczej półśrodek niż rozwiązanie problemu, to samo o zaklepywaniu obudowy tego króćca, czy też uszczelnianiu go silikonem. Czy ktoś z Was może naprawiał - uszczelniał ten króciec w inny sposób i może się podzielić rozwiązaniem problemu?
sawanb03 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Witam, mnie też spotkała przypadłość opisana w tym wątku. Objawy: - hamulec nie jest twardy tak jak przy wyłączonym silniku, ale też nie zachowuje się normalnie - po wciśnięciu na sile do końca hamulca przy jeździe auto bardzo słabo wyhamowuje Po włożeniu tulejki w złączkę podciśnienia znajdującej się przy ścianie grodziowej problem zniknął. Mam do Was pytanie. Zauważyłem, że przy wciskaniu pedału hamulca z serwa wydobywa się takie syczenie. Sprawdziłem czy to z przewodu podciśnienia, ale raczej nie. Ewidentnie ten dźwięk wydobywa się z wewnątrz serwa. Czy przypadkiem nie jest to oznaka kończącego się serwa? Samochód hamuje bardzo dobrze. Pozdrawiam
83Krynio Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Koledzy, a czy w przypadku kiedy hamulec twardnieje tylko sporadycznie podczas hamowania, jest możliwe ze to wina vacum? Dodam że ten łącznik gumowy wymieniłem, ale problem nadal pozostał nie rozwiązany.
MarianekZg Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 koledzy czytałem gdzieś na forum o zestawie naprawczym do vacum pompy :eusathink:nie kojarzy przypadkiem ktoś tego tematu Ewentualnie może ktoś ma taki nr zestawu
Luc_i_Ang Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 długo z tym walczyliśmy, ale udało się. Pomierzyłem króciec i korpus obudowy; dorobiłem tulejkę z dwoma "robaczkami" i wkleiłem na uszkodzony korpus króćca. Delikatnie dokręciłem śrubami. Jeździmy z tym kilka dni i jak na razie wszystko gra.
MarianekZg Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 długo z tym walczyliśmy, ale udało się.Pomierzyłem króciec i korpus obudowy; dorobiłem tulejkę z dwoma "robaczkami" i wkleiłem na uszkodzony korpus króćca. Delikatnie dokręciłem śrubami. Jeździmy z tym kilka dni i jak na razie wszystko gra. jakieś fotki z roboty - ciekawy jestem jak to wygląda
Luc_i_Ang Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 <br /><br /> Uwagi do rysunku: -otwór (fi)12,4, trzeba powiększyć na (fi)13 (na końcu króćca jest zgrubienie zapobiegające zsunięciu się opaski z wężem) -grubość ścianki 5[mm] jest za duża - będziesz musiał popracować pilnikiem, żeby weszło prawidłowo na miejsce - przeszkadza "żebro" na pokrywie komory zaworów). -głębokość 11[mm] musi być w tolerancji -0,2 (jeśli wykonasz w tolerancji +0,2 będzie potrzebny pilnik żeby ominąć kwadratowy wypust na korpusie pompy podciśnienia. ---------- Post dopisany at 19:53 ---------- Poprzedni post napisany at 10:14 ---------- Witam,mnie też spotkała przypadłość opisana w tym wątku. Objawy: - hamulec nie jest twardy tak jak przy wyłączonym silniku, ale też nie zachowuje się normalnie - po wciśnięciu na sile do końca hamulca przy jeździe auto bardzo słabo wyhamowuje Po włożeniu tulejki w złączkę podciśnienia znajdującej się przy ścianie grodziowej problem zniknął. Mam do Was pytanie. Zauważyłem, że przy wciskaniu pedału hamulca z serwa wydobywa się takie syczenie. Sprawdziłem czy to z przewodu podciśnienia, ale raczej nie. Ewidentnie ten dźwięk wydobywa się z wewnątrz serwa. Czy przypadkiem nie jest to oznaka kończącego się serwa? Samochód hamuje bardzo dobrze. Pozdrawiam Cześć - sprawdziliśmy z ciekawości: u Nas w obu (1,9 AWX; 2,5 Quattro AKE) też słychać takie "syczenie" od serwa. Raczej to normalny objaw pracy membrany w serwie.
melman_zyrafa Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dopadło chyba i mnie- Hamulce mam tylko za pierwszym razem (ale i tak w połowie położenia pedał twardnieje bardziej niż wcześniej), drugie hamowanie to sztywniejszy hamulec a kolejne to już beton i prawie zero hamowania (trzeba się mocno zaprzeć o fotel). Oczywiście jak po hamowaniu ruszę/przejadę kawałek to tak jakby mi się układ resetował i znowu mam hamulec na raz. Vag też od jakiegoś czasu pokazuje błąd EGR. Czyżby podciśnienie?
Pan Waldek Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Ja już wymieniłem: pompę tandemową, wszystkie rurki, łączniki i inne pierdoły. Hamulec jak był twardawy tak jest- pozostaje servo- to podobno zmora tych aut :/. Nie wiem jaki wpływ na to wszystko miała wymiana na 321 i 288 mm...
MarianekZg Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Ja już wymieniłem: pompę tandemową, wszystkie rurki, łączniki i inne pierdoły. Hamulec jak był twardawy tak jest- pozostaje servo- to podobno zmora tych aut :/. Nie wiem jaki wpływ na to wszystko miała wymiana na 321 i 288 mm... chyba nie powinna mieć wpływu :eusathink:jak wymieniałem na 320 to długo latałem bez żadnego problemu teraz dopiero wywaliła mi się vacum
WWY_30606 Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Możecie koledzy w miarę jasno napisać jak odwodnić servo i w ogóle sprawdzić czy dostała się tam woda, bo mam objawy pasujące do tej powodzi
oktawiusz5 Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 też jestem tego ciekawy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się