dekemsidlo Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Siemanko muszę się zwrócić do was z prośbą ponieważ nie wiem co to są za błędy a nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu który by mi pomógł. Jestem od niedawna posiadaczem auta a4 b6 1.8T 163km. Ostatnio zrobiłem nim trasę około 120 km i wyświetliła mi się kontrolka podjechałem do mechanika usunął mi błędy ale niestety wyskoczyły znów po zrobieniu następnych 120~km... Dodam że trochę go trzęsie gdy stoi na luzie (nie zawsze) obroty skaczą 900-1100. Niezależnie jakie paliwo wleje czy 95 czy 98 obojętnie na jakiej stacji... błędy wyskakują.. Zauważyłem też że komputer pokazuje mi spalanie przez tą trasę 7.6 - 8 L ale w rzeczywistości jest to 10-12 L bo tankuje za 50zł wychodzi około 12L i ni ma a jadę max stówką chyba to nie jest zbyt normalne ? Podpowiedzcie co zrobić z tymi błędami bo chciałbym się ich pozbyć.....
edekxp Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Kup sobie interfejs vag Masz lpg? Uzupełnij profil. Trzeba sprawdzić szczelność dolotu, może łapie lewe powietrze dlatego bedą błędy mieszanki i z czasem check na desce O ile ten tester prawde opisał to błedy: - Turbosprężarka TC, zawór przesłony, wtyki - spadek ciśnienia - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy - Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP (G28) - obroty jałowe za wysokie Zmień mechanika, bo skasowanie błędów to małe dziecko potrafi Trzeba usunąć usterkę Edytowane 2 Lutego 2015 przez edekxp
Łukasz13 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Może byc standardowa usterka, zaworek jednokierunkowy w trojniku odmy, błedy na to wskazują, sprawdz go. http://www.motocentrum.pl/zawor-odmy-skrzyni-korbowej,seat,leon-1m1,1-8-t-cupra-r-225km,104-4350-17297-100760-0-301-112281,pr
jacek70 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Zrób test tego zaworka.Ściśnij kleszczami wężyk który idzie do niego. Jeśli obroty się wyrównają i silnik zacznie normalnie pracować to zaworek do wymiany. Zamiennik 20-30 zł. Ori 50 pare.
dekemsidlo Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Interfejs zamówiony będzie jutro. Profil uzupełniony. Aiuto niezagazowane. Zaworek ok mechanik sprawdzał. Dziś gdy przyjechałem z pracy autem stałem pod domem i oto co zobaczyłem na obrotomierzu.. Wcześniej aż tak obroty nie skakały na początku filmiku przygazowałem powyżej 2k obrotów i puściłem gaz na początku spada szybko a od 2k powoli. Na samym końcu filmiku widać jak auto samo przygazowało bez mojej pomocy i to mnie najbardziej ciekawi... Co myślicie ? Link do filmiku :
jacek70 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Objawy jak gdyby zaworek był uszkodzony. Ale skoro mechanik sprawdzał. Może nieszczelność odmy?? - a w profilu zmień kod silnika na BFB ew.Bex. Edytowane 3 Lutego 2015 przez jacek70
krzysiekml Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 ogarnij przepustnicę a wiele się zmieni
kawowy19 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 sprawdałeś osobiście ten zaworek? Sprawdź jeszcze raz, nie zaszkodzi. Tak jak pisali koledzy powyżej, ściśnij przewód idący od kolektora ssącego na doł do trójknia. U mnie przy uszkodzonym zaworku, ściśniecie przewodu powodowało natychmiastową równą prace na wolnych obrotach.
dekemsidlo Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) U mnie jest tak że nie mogę wychwycić kiedy silnik sam zacznie dodawać gazu.. Wczoraj wieczorem chciałem to pokazać znajomemu i silnik tak równiutko pracował że sam się dziwiłem obroty były bez żadnych zmian i tak przez około 15 min... Raz chodzi jak igła a raz mu odbija... Sam nie sprawdzałem bo nigdy takich rzeczy nie robiłem i nie wiem czy to na pewno ten kabelek o którym myślę. Mechanik napsikał tam w okolice tych kabelków plaku i obroty jak stały w miejscu tak stały powiedział że nie ma dziurki. Raz skaczą raz pracują idealnie ciężko czasem to wyłapać w danym momencie Edytowane 4 Lutego 2015 przez dekemsidlo
kawowy19 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 nie kabelek tylko przewód gumowy. Właśnie takie sa objawy uszkodzenia tego zaworu, czasami chod\zi okey a czasami masakra. Jest on schowany w trójniku pod kolektorem więc plakiem to może sobie po desce psiakać. https://www.google.pl/search?q=1,8t+zaworek+odmy&tbm=isch&imgil=uJnWPBC6P4FAnM%253A%253BXwrQkHd23Z4kcM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fforum.vwgolf.pl%25252Fviewtopic.php%25253Ft%2525253D184886&source=iu&pf=m&fir=uJnWPBC6P4FAnM%253A%252CXwrQkHd23Z4kcM%252C_&usg=__9UWqFRFE1Um8NhrgHTRyzl_ohBs%3D&biw=1280&bih=864&ved=0CCsQyjc&ei=FtXRVLWKHJXdapLQgoAP#imgdii=_&imgrc=5DZnOdxWZgg4UM%253A%3BimXkCN3aRgv0vM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.a6klub.pl%252Ffiles%252Fthumbs%252Ft_odpowietrzenie_112.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fforum.vw-passat.pl%252Fthreads%252F142827-Bledy-17544-16891-pootrzebna-pomoc%3B328%3B400 zaworek to nr 6 a przewód nr 10 idzie do góry do kolektora. Widać go z góry koło przepustnicy, idzie wzdłuż kolektora i schodzi na dół.
dekemsidlo Opublikowano 23 Lutego 2015 Autor Opublikowano 23 Lutego 2015 Zawór Dv wymieniony oraz zawór sterujący powietrzem wtórnym + jakieś przewody gumowe od odmy bo były popękane. Teraz ani nie trzęsie budą a obroty równiutkie. Miejmy nadzieję że problem ustąpił na dobre
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się