alcapone86 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Witam mam pytanie odnosnie silnika 2.0 tdi bre czy jest on tak bardzo awaryjny jak to sie slyszy . Obecnie posiadam a4b7 1.9 tdi bke ale wojek ma na sprzedarz a6c6 z silnikiem 2.0 tdi bre autko serwisowane do konca. Chcialbym zamienic swoje a4 na ta a6 tylko obawiam sie tego silnika pomimo tego ze jest z pewna historia . Przebieg to 200tys 2006 rok . Slyszalem tez ze te silniki z oznaczeniem bre to sa jakies poprawione wersje . Prosze o wasze opinie
Tombik Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Ja mam w A4 ten silnik...tylko że 146k nalatane...narazie poważniejszysz napraw nie wykonywałem...ostatnio ( czyt, zimą ) mam problem z porannym rozruchem, silnik nierówno odpala...póki co walczę z tym....ogólnie podobno są troche poprawione niż pierwsze 2.0 TDI... napęd pompy oleju jest na kołach zębatych a nie na łańcuchu...ale dalej pozostaje problem zabieraka napędu pompy który sie wyrabia z czasem co powoduje spadek ciśnienia oleju i zapalanie się na wyświetlaczu komunikatu OIL PRESSURE (trzeba bezzwłocznie się zatrzymać bo można uszkodzić turbine lub nawet silnik)...podobno głowica już nie pęka jak w rocznikach 2005r...w internecie jest wiele złych opinii na temat silnika 2.0TDI ale jak Polacy kupują auta z Niemiec z niby przebiegiem 150k co w rzeczywistości mają 200-300k to poźniej piszą o ustarkach przy niskim przebiegu Edytowane 4 Lutego 2015 przez Tombik
alcapone86 Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 To w tym silniku 2.0 bre jesli chodzi o ta pompe oleju to mowisz ze juz nie jest na lancuchu tylko zebatki i jedyny problem to zbierak tak? Moj wojek ten imbusik niedawno wlasnie wymienial na nowy i jakis wzmocniony wiec mozna powiedziec ze problem z glowy?
Tombik Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Skoro wymianiał to problem powiniem być już wyeliminowany...oczywiście jeśle rzeczywiście go wymieniał
ERW0 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) sam imbusik to nie wszystko jest dużo na forum o tym temacie ale problem do przeskoczenia i bez obaw. Edytowane 4 Lutego 2015 przez ERW0
alcapone86 Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 czyli nie ma co sie obawiac tego 2.0 tdi bre jesli jest z pewna historia ?
ERW0 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 pewnie że tak ,oczywiście są to silniki szczególnej troski. zagłębisz się w temacie technicznym i będziesz się cieszył jazdą.
SotoM Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Sorki Remiku - alcapone przestan sie stresowac masz auto z rodziny - jakby wujas wkładał kase albo było by to smigło to watpie ze by ci to chciał wcisnąc. bierz i sie nie stresuj i nie czytaj za duzo bo to szkoda nerwó. 2.0tdi to tak nie udane silniki psujace sie ze ja mechanik aż sam kupiłem dla siebie audi z 2u litrowym silnikiem- mam ją już najdłużej ze wszystkich aut w zyciu. jest tak awaryjny.
hager84 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 ja w bre mam 190tys przy 140tys padł egr poza tym leje dobre paliwo często wymieniam filttry leje dobry olej jak narazie od 4 lat nic poważnego sie nie dzieje jak przekroicze 200tys jade na wymiane tego feralnego imbusika
LAKI_73 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Bre jest tak samo wadliwy jak kazdy inny 2.0 jedynie co poprawili to materiał uzyty do produkcji glowicy ale to po 2007 r i niestety bre naped pompy jest na łancuchu chyba ze juz ktos robil mody napedu,ogolnie to kondycja podzespolow zalezy jak poprzedni wlasciciel dbal o motorowke
hager84 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 moja 4 jest z końca 2005 i napęd ma na kołach zębatych
LAKI_73 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Moze juz ktos grzebal u mnie 2007 i łancuch:(
Tombik Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) Bre jest tak samo wadliwy jak kazdy inny 2.0 jedynie co poprawili to materiał uzyty do produkcji glowicy ale to po 2007 r i niestety bre naped pompy jest na łancuchu chyba ze juz ktos robil mody napedu,ogolnie to kondycja podzespolow zalezy jak poprzedni wlasciciel dbal o motorowke nie zgodzę się z tym...każdy BRE był już na kołach zębatych a nie na łańcuchu... poprzednik BRE -> BLB był na łańcuchu a BPW wychodziły w 2005 na łańcuchu natomiast od 2006 już przeszli na koła zębate Ogarnąć temat z zabierakiem ( wymiana samego imbusa badź imbusa + regeneracja gniazda wałka ) i można spokojnie jeździć... Edytowane 5 Lutego 2015 przez Tombik
LAKI_73 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Wszystkie katalogi z czesciami podaja lancuch po kodzie bre ale to nie istotne te nasze motorowki to generalnie w mniejszym czy wiekszym stopniu masakryczne koszta czesci ale za milosc do audi trzeba placic
Maszczu Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Kolego jak wojek wymienil imbus to widac ze byl swiadomy problemu .. jezeli servis to wymienil i pompy nie ruszal zakladam ze gniazda byly ok .. tak ze kupuj dbaj i bedzie smigac. A i lej dopbre paliwo bo innaczej EGR padnie najczesciej 180k - 220k pada , podepni tez pod Vaga i sprawdz korekcje wtryskow tak just in case
kuba.goller Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Najlepiej zdemontować cały moduł pompy oleju i wysłać do regeneracji gniazda i wałka (koszt 600 zł). Ja tak zrobiłem choć dużo na wyrost bo 200 tys wszystko było jak nowe - (namowa forum)
Jason Voorhees Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 witam podlacze się pod temat... mam pytanko dotyczące silnika co prawda nie A4 i nie 2.0 BRE ale BRF( wyczytałem gdzies ze niby to te same silniki) moje pytanko jest takie jaki one maja naped pompy?pytam ponieważ mam okazje kupic audi A6 BRF oryginalny przebieg 215tys z wymieniania czy tez naprawiana pompa oleju to dokładnie się dowiem jak i tez wymieniony dwumas... czy po tych zabiegach można smialo zaryzykować i kupic auto czy posiadaja jeszcze jakie swoje bolączki typu pękające glowice? boje sie ze jak gdzies wyjade w dluzsza trase to auto po prostu stanie i kaplica czy jednak już można nim jezdzic i spac spokojnie? z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
alcapone86 Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Opublikowano 5 Marca 2015 No wlasnie i to jest dobre pytanie czy z tym silnikiem mozna jezdzic spokojnie bez stresu pomimo tego ze jest zadbany bo mechanicy to roznie mowia
Wihajster Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Jak auto zadbane nic sie nie powinno dziac.Jeżdże juz 3 lata i żadnych problemów.
githaros2 Opublikowano 24 Marca 2015 Opublikowano 24 Marca 2015 (edytowane) Polecam silnik 2.0 TDI BRE jeżdże 4 lata , jedyne co wymieniłem to dwumasę. Autko super a opinia o 2.0 TDI każdy wie jaka jest. Ten silnik jest super! Polecam każdemu,najważniejsze żeby był zadbany Przebieg 260 tys km, kupowałem z nalotem 180 tys Edytowane 24 Marca 2015 przez githaros2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się