Dev Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 22 minuty temu, MikelxD napisał: Od koła które jest najdalej było w autach bez ABS. Z tymi z ABS jest odwrotnie, zaczynasz od koła które jest najbliżej pompy Przy wymianie.nie ma to znaczenia
l.e.s.t.e.r Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dnia 15.03.2017 o 22:33, Dev napisał: Przy wymianie.nie ma to znaczenia Możesz opisać opisać tą procedurę którą trzeba zrobić VAG?
resiak82 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Siemka. Mam pytania odnośnie wymiany płynu. Na forum wyczytałem kilka szkół... 1. Czy zanim zaczniemy wymieniać płyn to lepiej wcześniej po przez vcds rozruszać ABS? 2. Zaczynamy LP PT PP PT? Czy nie ma w tym różnicy? 3. Kiedy sprzęgło? Przed kołami czy po? 4. Jakiej średnicy wężyk pasuje najlepiej na odpowietrznik?
ygrek Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Czym posmarować oringi tłoczka przy regeneracji zacisku przed wciśnięciem tłoczka? Płynem hamulcowym czy jakimś smarem? W sklepie sprzedali mi smar ATE do klocków i prowadnic na którym jest napisane żeby nie używać go do gumy. W zacisku SQ5 który przeszczepiam prowadnice są właśnie w gumie. Wrrr… ?
Dev Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 14 minut temu, ygrek napisał: Czym posmarować oringi tłoczka przy regeneracji zacisku przed wciśnięciem tłoczka? Płynem hamulcowym czy jakimś smarem? W sklepie sprzedali mi smar ATE do klocków i prowadnic na którym jest napisane żeby nie używać go do gumy. W zacisku SQ5 który przeszczepiam prowadnice są właśnie w gumie. Wrrr… ? prowadnic nie smarujesz, pracują na sucho oringi smarujesz smarem do tłoczków, np Ate
ygrek Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 (edytowane) 9 godzin temu, Dev napisał: prowadnic nie smarujesz, pracują na sucho oringi smarujesz smarem do tłoczków, np Ate To może coś źle tłumaczę z tą prowadnicą. Czy to co jest na zdjęciu to nie jest prowadnica? Zresztą mniejsza o nazwę - tam muszę dać jakiś smar, bo w przeciwnym wypadku to uszkodzi tą gumę w którą wchodzi ta... prowadnica Smar mam ATE taki jak na fotce. On jest do klocków jak się okazało, mimo że pytałem sprzedawcę czy można dać na prowadnice. Mam też litowy Multifak EP2 i mógłbym go dać w te gumy. Oringi tłoczka: chciałbym zrobić ten swap hebli dzisiaj, a dzisiaj pewnie nigdzie nie kupię tego specjalnego co pokazujesz. Można dać płyn hamulcowy do oringu żeby wcisnąć tłoczek? I jeszcze jedno pytanie: napełnić jakoś ten zacisk płynem przed zamontowaniem, żeby nie odpowietrzać tego przez dwa dni później? Jeśli tak to jak? Edytowane 1 Lipca 2018 przez ygrek
czarek76 Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 Godzinę temu, ygrek napisał: To może coś źle tłumaczę z tą prowadnicą. Czy to co jest na zdjęciu to nie jest prowadnica? Zresztą mniejsza o nazwę - tam muszę dać jakiś smar, bo w przeciwnym wypadku to uszkodzi tą gumę w którą wchodzi ta... prowadnica Smar mam ATE taki jak na fotce. On jest do klocków jak się okazało, mimo że pytałem sprzedawcę czy można dać na prowadnice. Mam też litowy Multifak EP2 i mógłbym go dać w te gumy. Oringi tłoczka: chciałbym zrobić ten swap hebli dzisiaj, a dzisiaj pewnie nigdzie nie kupię tego specjalnego co pokazujesz. Można dać płyn hamulcowy do oringu żeby wcisnąć tłoczek? I jeszcze jedno pytanie: napełnić jakoś ten zacisk płynem przed zamontowaniem, żeby nie odpowietrzać tego przez dwa dni później? Jeśli tak to jak? Kolego powtórzę to co napisał Dev, tego typu prowadnic się nie smaruje !!
ygrek Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 11 minut temu, czarek76 napisał: Kolego powtórzę to co napisał Dev, tego typu prowadnic się nie smaruje !! W takim razie dziękuję za odpowiedź. Pozostaje więc kwestia co z tym smarowaniem oringu i ewentualnym zalaniem zacisku?
Dev Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 smar do tloczkow, jakikolwiek zacisk montujesz i odpowietrzasz potem jeszcze raz za jakieś dwa tygodnie na gorących hamulcach
ygrek Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Dev napisał: zacisk montujesz i odpowietrzasz OK. Gdzieś wcześniej przeczytałem jak napisałeś, że zacisk po regeneracji (bez płynu) odpowietrza się w rękach, więc pomyślałem że trzeba go wstępnie zalać i wypchnąć powietrze... które można wypchnąć. Jeszcze mi powiedzcie dobrzy ludzie po jaką cholerę mam podnieść cały samochód na kobyłkach? Nie można po kolei od dołu na kanale odpowietrzyć na kołach? Edytowane 1 Lipca 2018 przez ygrek
Stn Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 (edytowane) @Dev, czy blaszki do zacisku 320 ori od Audi różnią się od tych z zestawu naprawczego np. od TRW? Czy np. jedne są z metalu a drugie z gównolitu? Czy wszystko jedno, byleby były. Edytowane 27 Lipca 2018 przez Stn
Dev Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 Godzinę temu, Stn napisał: @Dev, czy blaszki do zacisku 320 ori od Audi różnią się od tych z zestawu naprawczego np. od TRW? Czy np. jedne są z metalu a drugie z gównolitu? Czy wszystko jedno, byleby były. są tak dobre jak ori jak chcesz to mam oryginalne pomalowane proszkowo
sajmon136 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Panowie niech mi ktoś napisze jak dziecku jak odpowietrzyć pompę ABS.? Mieszkam w UK i te mechaniki to Prostaki nie wiedzą jak do tego się zabrać.? Odpowietrzali mi go prawie dwa dni,odebrałem auto ale to nie ten sam pedał jakiś taki miękki,obstawiam że dalej zapowietrzony. Mam VCDS 12.12 co mam po kolei zrobić,auto mam z 2015 roku. Zaznaczam że Jestem laikiem w VCDS. ?
grzesq_19 Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 (edytowane) Witam, odgrzeję temat niczym kotleta:-) Jako, że podobno nie ma głupich pytań to czy wysprzęglik odpowietrzamy pompując pedał hamulca czy wciskając pedał sprzęgła? Edytowane 13 Października 2019 przez grzesq_19
Dev Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 36 minut temu, grzesq_19 napisał: Witam, odgrzeję temat niczym kotleta:-) Jako, że podobno nie ma głupich pytań to czy wysprzęglik odpowietrzamy pompując pedał hamulca czy wciskając pedał sprzęgła? Sprzęgła
grzesq_19 Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 52 minuty temu, Dev napisał: Sprzęgła Dzięki
Yaaaaz Opublikowano 24 Maja 2020 Opublikowano 24 Maja 2020 Cześć panowie, już nie raz to forum ratowało mi tylek po naprawie mojej a4 może i tym razem się uda ? mam taki problem nie daje sobie rady z odpowietrzeniem układu hamulcowego, próbowałem metoda od najdalszego koła jak i najbliższego ale po odpaleniu samochodu jak położę nogę na pedale hamulca zaczyna on wpadać jak przy zapowietrzonych hamulcach. Dodam że regenerowałem tylne i przednie zaciski przez co pewnie zapowietrzylem poważnie cały układ... Macie jakis pomysł co powinienem teraz zrobić? Jedyne czego nie probowalem to rozruszanie pompy ABS przez vcds
Sowa80 Opublikowano 13 Czerwca 2023 Opublikowano 13 Czerwca 2023 W dniu 8.03.2018 o 21:53, resiak82 napisał(a): Siemka. Mam pytania odnośnie wymiany płynu. Na forum wyczytałem kilka szkół... 1. Czy zanim zaczniemy wymieniać płyn to lepiej wcześniej po przez vcds rozruszać ABS? 2. Zaczynamy LP PT PP PT? Czy nie ma w tym różnicy? 3. Kiedy sprzęgło? Przed kołami czy po? 4. Jakiej średnicy wężyk pasuje najlepiej na odpowietrznik? Mam ten sam dylemat. Dodatkowo mam pytanie czy wysprzeglik skrzypi zawsze? Bo mam wrazenie ze po ostaniej wymianie plynu zaczal skrzypiec przy wcisnieciu sprzegla. Jakby ten syf tam splynal ze zbiorniczka (mimo ze dolalem czystego plynu moze cos tam zostalo jakies syfy?)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się