Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapki kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wchodze w blok 93 i wyskakują mi te wartosci to po dodaniu gazu powinny sie zmieniac czy nie?bo u mnie jest bez zmian.

Opublikowano

nie powinny

Opublikowano

Kiedyś rozmawiałem przez telefon z p. Krystianem z Sulejówka nt. stosowanej przez niego procedury wymiany rozrządu i wspomniał przy okazji o tym, iż zdarza się, że pomimo ustawienia przez niego rozrządu na 0,0,0,0, to kąt czasem potrafi przestawić się o 1 na którymś wałku. Ale nie jest to powód do zmartwień :)

U siebie czasem obserwuję podobne fluktuacje :wink:

Opublikowano (edytowane)

czytam ale jakoś odpowiedzi nie widzę, ten wałek ma być na stałe z gruszką czy to są 2 oddzielne elementy , bo ja szukam u siebie błędu, czasami czuć to jakby przełączenie i rwie aż esp mruga a czasami w deszcz dam po garach to nawet sie nie zaświeci i jakoś tam przyspiesza ,

Edytowane przez kt65c453
Opublikowano

Gruszki z wałkiem są połączone jeśli odkręciłeś gruszki i wyszły one tylko z kolektora a wałek został w środku tz że masz urwany wałek.. Poza tym jeśli się dzieję coś z gruszkami to albo działają albo nie działają i nie ma przynajmniej ja się nie spotkałem, żeby raz działały a raz nie. Więc jeśli masz tak jak mówisz to raczej jakaś inna przyczyna...

Opublikowano (edytowane)

czyli te wszystkie foty kolektorów bez gruszek i fotki samych wałków na aukcjach to wszystko to popsute?

Jest jeszcze kilka innych podejrzeń ale to nie w tym wątku.

Nie no teraz trochę poszperałem i te dwa elementy można rozłączyć, ,

Edytowane przez kt65c453
Opublikowano

Można rozłączyć. Sam wałek o ile ktoś sprzedaje i o ile ma zaczepy i wszystkie klapki to bd dobry.


Spotkał się ktoś z was z takim oto zestawem naprawczym do wałka??

https://www.ecstuning.com/ES1045996/

Opublikowano

No ciekawy link, czekam na komentarze odnośnie tego zestawu

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Witam czytam to wszysko z ciekawością i czekam niecierpliwie na jekieś informacje na temat ostatniego linku. Ja myśle że, to do motoru 2.4 ,raczej nie do 3.0 ASNa. Sam borykam się z moją furką. Od 2 lat świeci się check engine głównie problem z sondami katalizatory czasmi inne elementy nawalały i w tedy obrócz kontrolki były problmy z jazdą. 1.5 roku temu zauwarzyłem że dzieje się coś dziwnego, a mianowicie od 2 tyś obrotów aż do 4300 słysze jakiś dziwny szelest powietrza jak by coś go blokowało przepuszczało, ogóle bardzo dziwne. Auto do 4300 obr. jest mułowate. Zastanawiam się teraz czy to aby nie skracanie bolotu daje popalić. Moje obecne błędy na dziś to:

16524 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16544 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 2 czujnik 2)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17511 Obwód ogrzewania czujnika O2 (B1-S1) – wyjście za niskie A - BŁĄD SPORADYCZNY
17511 Obwód ogrzewania czujnika O2 (B1-S1) – wyjście za niskie A - BŁĄD SPORADYCZNY
Auto aktualnie stoi u mechanika, wymieniają tylne sondy.
Zobacze jutro po wymianie co pokaże. Prosiłem zeby wyciągli ten plastikowy beben z dolotu ,ale nie bardzo mają czas. :/ Pozdrawiam
Po tygodniu od naprawy zrobiłem tylko 200km i puki co nic się nie świeci, Auto po wymianie wszyskich sond odzyskało wigor i bardzo ładnie jeździ. Problemem jest tylko ten szelest od 2000-4300 obr. Nie mam mozliwości rozebrania tego dolotu samemu, a obstawiam że tam jest problem. Mechanicy terminy maja po 2 tyg. zajęte i cięszko się gdzies dostać.
Edytowane przez Ronivw
Opublikowano

Dorabiałem do ASNa takie klapki i pierścienie na drukarce laserowej.Założyłem,nasmarowałem i chyba jest dobrze.Nie mam żadnych błędów,i wcześniej nie było,no czasem wyskoczy błąd od kata.Zaglądnąłem do kolektora z czystej ciekawości i brakowało dwóch klapek[zostały zjedzone przez motor] trzecia latała połamana w kolektorze.Dorobiłem też dwa pierścienie,bo były troszkę nadłamane.Mam gdzieś zdjęcia tych dorobionych na telefonie.

Opublikowano

to bardzo ciekawe co piszesz, możesz wrzucić zdjęcia?

Opublikowano

Niestety nie mam zdjęć.Robiłem je telefonem żony,i przed chwilą się dowiedziałem że usunęła,a to było jakieś trzy miesiące temu.Nie chce mi się wyciągać kolektora,żeby robić zdjęcia.Ja zapłaciłem w tej firmie 100zł za projekt,bo nie chcieli mi skopiować tej klapki starej.A później za klapkę 20zł za sztukę lub pierścień też 20zł.Ten projekt jest u nich, kiedy będę chciał to podjadę do nich i dokupię sobie ale trzeba chyba czekać godzinę na jedną klapkę zanim się wydrukuje.Nie pamiętam z jakiego rodzaju plastiku wybrałem,a miałem do wyboru cztery rodzaje.Ten co wybrałem to miał kolor czerwony i kazałem im zrobić trochę szersze 2mm,dłuższe2mm i grubsze 1mm.Tak samo pierścienie zrobiłem grubsze,aż za mocno i musiałem je na papierze zeszlifować z grubości.Dorobienie wszystkich klapek i pierścieni to koszt 260zł i trzeba jeszcze je dopasować na wałku.Stare klapki się łamią,bo są już wydarte i zahaczają o kanały w kolektorze i dlatego zrobiłem szersze,żeby nie miały luzu między pierścieniami.

Opublikowano

U mnie też problem, pourywały się cięgna gruszek i ułamał zaczep łączący gruszki z wałkiem. Wałek ma luzy: wzdłużne i poprzeczne po ok2mm, czy to normalne? W dodatku ktoś pisał że sprężynka ma być między gruszkami a wałkiem, ja jej nie mam. Ciekawe co spowodowało tą demolkę, wałek mógł o coś zahaczyć?

Trzeba przeszukać amerykańskie fora, oni V6stki mają obcykane..

https://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-Quattro-V6_30v/Engine/Intake/Manifold/ES280290/

Opublikowano

Panowie nie wiem czy jest sens dorabiania klapek jak cały sprawny kolektor od 300 do 400 pln.

Nawet jak dorobicie klapki i pierścienie to stary kolektor jest już na tyle wypracowany wewnątrz że wałek ma luzy .

Aktualnie robię takiego ASN-a , klient sam załatwiał sobie kolektor i jest w stanie idealnym , można go obejrzeć na mojej stronie gogle + ( link na dole strony )

Niestety urwane klapki często robią zamieszanie w silniku , dokładnie podginają zawory , cienkie trzonki . Test szczelności też na mojej stronie .

Dodam że ten robiony ASN ma kompresję od 11-12 na zimnym silniku , każdy powie że igła , a sami zobaczcie jakie ma szczelne zawory , niestety taki już nie będzie poprawnie pracował.

Opublikowano

To jak to jest możliwe, że trzyma katalogową kompresję a mimo to wychodzi, że jest nieszczelny? :mysli:

Opublikowano

Jednak możliwe , a z tego co mi wiadomo to wzorowa kompresja to okolice 13-14 bar , tu jest ubytek , który widać na filmach .

Opublikowano

W instrukcji napraw stoi jak byk, że nowe ASN-y mogą mieć od 10 do 13 bar a granica zużycia to 9 bar... i bądź tu mądry :P

Opublikowano

Ja mam z dwóch innych źródeł graniczna 10 , dobre od 11-14.

Tego z mojej strony aktualnie złożyłem , na razie głowice nie będą rwane , na stronie wrzuciłem film z efektem końcowym , nawet przyjemnie jedzie i na kolektorze ssącym przy pracującym silniku można fajkę (ja akurat jakiś kawałek wężyka 5mm miałem pod ręką ) postawić i nawet nie drgnie .

Opublikowano (edytowane)

Info zaczerpnąłem z ELSY. Programem tym posługuje się ASO... :whistling:

Zawory zwrotne też wymieniałeś pro-forma w tym ASN-ie?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Jakie zawory zwrotne ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...