gregory Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Witam! Od jakiegoś czasu interesowałem się podniesieniem mocy w moim 1.8T i w końcu się udało. Na początku sercem całej operacji miała być turbina K04-15. Ostatecznie jednak zdecydowałem się wybrać coś większego, turbo GT2X-Eliminator Garretta. Na samym początku pora przedstawić pacjenta. Auto przyjechało do Polski z Włoskiej ziemi, a dokładnie z Rzymu i jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Audi oryginalnie było automatem Tiptronic: Z automatem Tiptronic jeździło się dosyć wygodnie, zwłaszcza w korkach. Minusem było to, że skrzynia automatyczna jednak zabiera trochę mocy która jest przekazywana na koła i te 150KM nie jest tak odczuwalne jak np. przy manualnej skrzyni do tego spalanie jest nieco większe w automacie, szczególnie odczuwalne w mieście gdzie skrzynia dużo miesza biegami. Automat Tiptronic jednak po jakiś 30...40tyś. km odmówił posłuszeństwa, poleciało sprzęgło hydrokinetyczne co pociągnęło za sobą awarie pompy oleju skrzyni, skrzynia pożegnała się zostawiając dużą plamę oleju na drodze. Z uwagi na to, że czasem często lubię ostrzej pojechać zdecydowałem się zamiast remontować Tiptronica (którego koszt remontu = swap), na Swapa skrzyni na skrzynie manualną V biegową, w rozważaniach była również skrzynia VI biegowa, ale trudniej ją było dostać, a cena była 2x taka jak za V-tkę. W tym czasie byłem zdania, że automaty do tego bardziej skomplikowane jak Tiptronic są to dość delikatne skrzynie, ich wytrzymałość zależy wyłącznie od tego jak były w przeszłości eksploatowane i servisowane i mniej nadają się do poszalenia czasem na drodze, a że w planach było dodatkowo podwyższenie mocy silnika i nie byłem pewny jak zniesie ten zabieg automat faktem stał się montaż manuala i tak jest do dziś. Nie będę tutaj pisał o tym co trzeba było wymienić, aby zrobić swapa. Jak dotąd nie miałem żadnych problemów ze skrzynią manualną, nawet po znacznym zmodyfikowaniu silnika, ale to już poniżej . Oto pacjent w pełnej okazałości: Pełen FIS + pełna elektryka, tempomat, itd: Auto oryginalnie posiadało pełen system Bose z radiem Audi Concert+zmieniacz CD w bagażniku. Gra to do dziś wyśmienicie. Na samym początku w aucie założone zostały zegary Boost i EGT Defi: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t23740.0.html;highlight=egt Hamulce zostały też odnowione: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t26836.0.html;highlight=hamulc%C3%B3w Projekt od początku do końca powstał w moim garażu na tych oto najazdach i gotowe mechanicznie zostało zawiezione na strojenie do profesjonalisty: Lista modyfikacji: Body kit: Ksenon, Zderzak frontowy oryginał RS4. Turbo Garrett GT2X-Eliminator. Kolektor wydechowy rurowy tzw. "Baran" Zegary dodatkowe: Defi: Boost i EGT Autogauge: Oil Pressure Pompa paliwa Audi A8 4.2 V8. Wtryski Bosch 380CC. Świece zapłonowe z Audi S2 Bosch F5DPOR / NGK BKR7E-IX Filtr powietrza ITG. Przepływomierz 3" z Golfa VR6. Sztywny dolot z stali kwasoodpornej. Łączniki silikonowe Samco. MBC Properfekt / N75 Zawór upustowy: Forge 007 Intercooler 70/23/6,5 + orurowanie z stali kwasoodpornej. Wydech: Dp 2,75" ,reszta 2,5" .2x Tłumiki przelotowe El-Tec robione na zamówienie z racji na rozmiar tłumików(założeniem było aby wydech był jak najcichszy). Indywidualne strojenie. No więc wszystko po kolei. To już mi nie będzie potrzebne, przynajmniej narazie DOLOT: Zasys do turbo został przygotowany ze stali kwasoodpornej i wyspawany pod 3" przepływke: Seryjną gumową rurke zastąpiono taką: Front Mount Inter Cooler (chłodnica powietrza + orurowanie): Silikonowe łączniki Samco potrzebne do połączenia dolotu oraz FMIC (troche się ich nazbierało): Turbo GT2X Eliminator, serce: Zestawienie z seryjnym K03 (K03 bardzo wysłużone, z ułamaną śrubą i dorobioną szpilką w to miejsce : Linia olejowa dla bezpieczeństwa bez ostrych zakrętów: Wydech: Down Pipe 2,75" zamiast kata i cała reszta do końca 2,5" ze dwoma tłumikami przelotowymi wykonanymi w firmie El-Tec na zamówienie z racji na rozmiar tłumików (wydech miał być jak najcichszy). Całość od flanszy przy turbo aż po końcówke wydechu ze stali kwasoodpornej : Wreszcie wszystko poskładane do kupy: Na filtr była potrzeba wyrezać osłone bo nieosłonięty filtr naciągał wode z nadkola podczas jazdy w ostrym deszczu: Turbo przez sztywny dolot, oraz Dp 2,75" ma stworzone doskonałe warunki i wkręca się niezwykle szybko. Turbo Kick czuć już przy 3k Rpm. Auto jeździ na doładowaniu 1.3Bar-a. Projekt jest jeszcze rozwojowy ponieważ turbina nie trzyma doładowania 1.3Bar-a powyżej ok. 5k Rpm. Winą obarcza się seryjny kolektor od K03 który nie został zmieniony i jego kanały przelotowe są bardzo niewielkie. W najbliższym czasie będę spawać kolektor rurowy pod to turbo i będzie ponowne strojenie. Z tego też powodu powstrzymuje się z pojechaniem na hamownie bo tak naprawde projekt nie został zakończony. Wrażenia jednak z jazdy tym nie do poznania "dzikim" 1.8T po przekroczeniu 3k Rpm są dość mocne :> Wielkie podziękowania dla DIGITUN za wykonanie strojenia Oraz Streetshadowsgarage + firmie El-Tec za wykonanie tłumików na zamówienie.
Iverson Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 super projekt-pełna profeska, czekamy na końcowe strojenie i wykres
adamooo Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 no ciekawy jestem ile wydzie kuni po baranie..komu zlecisz tą robote ? Wojtkowi ?
Amol_24 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 super projekcik gratuluje
peter22 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 sporo gratów zmienionych ile czasu to robiłeś????
marewel Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Nowa turbawka nie jest chlodzona ciecza,jak z turbo dziura?
gregory Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Widze, że pojawiły się aż trzy takie same wątki To forum mnie czasem zadziwia Dwa razy próbowałem wysłać tego posta ale jak co jakiś czas ładowało długo strone i pojawiły się "puste"- całe białe strony. Za trzecim razem się udało. A teraz po dwóch godzinach okazuje się, że pojawiły się aż 3 tematy Moda prosze o usunięcie tych dwóch pierwszych.
letallec Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Niezła robota . Gratki i super efektów życzę
domjenick Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 a mnie interesuje ,jak duzo czasu ci zajelo poskladanie tego do kupy...
adamooo Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 jak skompletujesz graty to zamontujesz to w 2 dni.. najdłużej to chyba czekałeś na zegarki ;(
gregory Opublikowano 11 Października 2008 Autor Opublikowano 11 Października 2008 No więc tak. Jeśli ktoś kupuje wszystko gotowe to wiadomo kwestia oczekiwania na przesyłke i zamontowania wszystkiego co mogłoby zająć ok. dwa dni pewnie. Ja zamawiałem rury i kolanka i to na nie czekałem. Sama robota czyli po docinanie tego wszystkiego na dolot,orurowanie,wydech -pospawanie itd.. zajęła ok. dwóch tygodni. Najdłużej oczywiście przymierzanie, docinanie znów przymierzanie i tak w koło macieju.. Strasznie czasochłonne, nawet człowiek się nie spostrzeże jak ucieknie 5 godz. Najprościej oczywiście wszystko zamówić na necie jak to w stanach się robi bo tam na tym tuning polega, czyli na zamówieniu gratów przez neta. No właśnie, że na zegarki czekałem jakieś 1,5 tygodnia a na turbo chyba coś ok. 2 tygodnie. Auto nie ma praktycznie turbo dziury czyli lag nie jest praktycznie wyczuwalny.To dziwnie brzmi pewnie, ale tak jest. To turbo to "wilk w owczej skórze". Może przez to, że kolektor który pozostał seryjny ma małe kanały przelotowe i potrzebuje niewiele czasu aby się wypełnić i uzyskać ciśnienie spalin aby napędzić wirnik turbiny. Orurowanie do IC jest również od wewnątrz tej samej średnicy co wyjście turbiny, nic grubsze -nie ma więc praktycznie żadnych strat. Po zamontowaniu kolektora rurowego o znacznie większej średnicy kanałów zapewne turbo będzie się nieznacznie później budzić ale za to góra będzie znacznie lepsza. I na tym właśnie mi zależy bo Nm z dołu mam aż za nadto. Opony i sprzęgło mi pewnie za to podziękują Całe szczęście że AEB ma kute tłoczyska Zapomniałem jeszcze podziękować Poźkowi za udostępnienie wtrysków na próby.
adams78 Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 Gratuluję chęci, wytrwałości, dobrego warsztatu i efektu końcowego. Żałuję, że nie mam tyle wolnego czasu... Nie sądzisz jednak, że wypada znacząco wzmocnić hamulce? Zabiegi kosmetyczne (poza wymianą klocków) nie poprawią wydajności, wskazane są większe tarcze, lub co najmniej dużo lepsze tarcze, jeśli zostajesz przy seryjnych zaciskach, choć uważam, że celując w ok 250-260KM seryjne zaciski należy odstawić.
domjenick Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 ...pieknie i bez pospiechu-klasa...
Flyer Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 Zawias w dol i wieksze kola rowniez przydadza sie... dla wygladu i tej mocy
pawkog Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 No super projekt, czekamy na kolektor i wykres Jakie wtryski ?
poziek Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 Nowa turbawka nie jest chlodzona ciecza,jak z turbo dziura? Niestety technologicznie to stara turbawa i ma jedynie chłodzenie olejem więc pozostaje montaż turbotimera lub jeśli Gregory lubi to stać przy autku Wtryski są 380ccm takie same jak w audi TT 225KM. Co mogę powiedzieć o wykonaniu to spoko, dobrze to wygląda. Uwagi: 1. zasys powietrza z osłonkami metalowymi powinien przynajmniej od strony kolektora być obklejony jakimś ekranem termicznym, bo filtr łyka za dużo gorącego powietrza i może tez często padać przepływka (wybór samego filtra bardzo dobry) mógłbyś też owinąć downpipa tym: http://re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=397 2. TIP powinien zwężać się tuż przed zasysem 3. średnica orurowania najlepiej gdyby była taka sama jak średnica wewnętrzna przepustnicy a rozszerzenie powinno być tak samo jak w TT 225KM tuż po wyjściu z turbawy - i to jest takie główne zastrzeżenie ode mnie - szkoda, że nie podpytałeś
pawkog Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 Tez mam El-teka wydech od the.wolfa polecam Poziu ta tasma daje cos warta zakupu mam seryjke k03 i 3" downpipa owijac go powiedz ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się