Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Mój projekt - AEB dmuchane przez GT2X


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od jakiegoś czasu interesowałem się podniesieniem mocy w moim 1.8T i w końcu się udało. Na początku sercem całej operacji miała być turbina K04-15. Ostatecznie jednak zdecydowałem się wybrać coś większego, turbo GT2X-Eliminator Garretta. Na samym początku pora przedstawić pacjenta.

Auto przyjechało do Polski z Włoskiej ziemi, a dokładnie z Rzymu i jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Audi oryginalnie było automatem Tiptronic:

tiptronicab1.jpg

tiptronic1ma8.jpg

tiptronic2ku2.jpg

Z automatem Tiptronic jeździło się dosyć wygodnie, zwłaszcza w korkach. Minusem było to, że skrzynia automatyczna jednak zabiera trochę mocy która jest przekazywana na koła i te 150KM nie jest tak odczuwalne jak np. przy manualnej skrzyni do tego spalanie jest nieco większe w automacie, szczególnie odczuwalne w mieście gdzie skrzynia dużo miesza biegami. Automat Tiptronic jednak po jakiś 30...40tyś. km odmówił posłuszeństwa, poleciało sprzęgło hydrokinetyczne co pociągnęło za sobą awarie pompy oleju skrzyni, skrzynia pożegnała się zostawiając dużą plamę oleju na drodze.

Z uwagi na to, że czasem często :naughty: lubię ostrzej pojechać zdecydowałem się zamiast remontować Tiptronica (którego koszt remontu = swap), na Swapa skrzyni na skrzynie manualną V biegową, w rozważaniach była również skrzynia VI biegowa, ale trudniej ją było dostać, a cena była 2x taka jak za V-tkę. W tym czasie byłem zdania, że automaty do tego bardziej skomplikowane jak Tiptronic są to dość delikatne skrzynie, ich wytrzymałość zależy wyłącznie od tego jak były w przeszłości eksploatowane i servisowane i mniej nadają się do poszalenia czasem na drodze, a że w planach było dodatkowo podwyższenie mocy silnika i nie byłem pewny jak zniesie ten zabieg automat faktem stał się montaż manuala i tak jest do dziś. Nie będę tutaj pisał o tym co trzeba było wymienić, aby zrobić swapa. Jak dotąd nie miałem żadnych problemów ze skrzynią manualną, nawet po znacznym zmodyfikowaniu silnika, ale to już poniżej :) .

Oto pacjent w pełnej okazałości:

resizeofpa050239.jpg

resizeofpa050255ws1.jpg

resizeofpa050243hl7.jpg

resizeofpa050244ek1.jpg

Pełen FIS + pełna elektryka, tempomat, itd:

resizeofpa050245cb7.jpg

Auto oryginalnie posiadało pełen system Bose z radiem Audi Concert+zmieniacz CD w bagażniku. Gra to do dziś wyśmienicie.

resizeofpa050246mv4.jpg

Na samym początku w aucie założone zostały zegary Boost i EGT Defi:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t23740.0.html;highlight=egt

Hamulce zostały też odnowione:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t26836.0.html;highlight=hamulc%C3%B3w

Projekt od początku do końca powstał w moim garażu na tych oto najazdach i gotowe mechanicznie zostało zawiezione na strojenie do profesjonalisty:

resizeofp8250162yi0.jpg

resizeofp8250164tj9.jpg

Lista modyfikacji:

Body kit: Ksenon, Zderzak frontowy oryginał RS4.

Turbo Garrett GT2X-Eliminator.

Kolektor wydechowy rurowy tzw. "Baran"

Zegary dodatkowe:

Defi: Boost i EGT

Autogauge: Oil Pressure

Pompa paliwa Audi A8 4.2 V8.

Wtryski Bosch 380CC.

Świece zapłonowe z Audi S2 Bosch F5DPOR / NGK BKR7E-IX

Filtr powietrza ITG.

Przepływomierz 3" z Golfa VR6.

Sztywny dolot z stali kwasoodpornej.

Łączniki silikonowe Samco.

MBC Properfekt / N75

Zawór upustowy: Forge 007

Intercooler 70/23/6,5 + orurowanie z stali kwasoodpornej.

Wydech: Dp 2,75" ,reszta 2,5" .2x Tłumiki przelotowe El-Tec robione na zamówienie z racji na rozmiar tłumików(założeniem było aby wydech był jak najcichszy).

Indywidualne strojenie.

No więc wszystko po kolei. To już mi nie będzie potrzebne, przynajmniej narazie ;)

resizeofpa050237cf7.jpg

DOLOT:

Zasys do turbo został przygotowany ze stali kwasoodpornej i wyspawany pod 3" przepływke:

resizeofp7040014sd4.jpg

Seryjną gumową rurke zastąpiono taką:

resizeofp8250180xu4.jpg

resizeofp8250187wt0.jpg

resizeofp8250184bz1.jpg

resizeofp8250193xv0.jpg

p5150017.jpg

Front Mount Inter Cooler (chłodnica powietrza + orurowanie):

resizeofp7290013rk6.jpg

resizeofp7290015zq3.jpg

resizeofp7290016re4.jpg

resizeofp7290017yw6.jpg

resizeofp8190158pu2.jpg

resizeofp8250179av1.jpg

resizeofp9190219jn6.jpg

resizeofpa050254yh7.jpg

Silikonowe łączniki Samco potrzebne do połączenia dolotu oraz FMIC (troche się ich nazbierało):

resizeofp8250185ho2.jpg

Turbo GT2X Eliminator, serce:

resizeofp8250166me8.jpg

Zestawienie z seryjnym K03 (K03 bardzo wysłużone, z ułamaną śrubą i dorobioną szpilką w to miejsce :cool1: :

resizeofp8250168at6.jpg

resizeofp8250169tp0.jpg

resizeofp8250170gk7.jpg

resizeofp8250171.jpg

Linia olejowa dla bezpieczeństwa bez ostrych zakrętów:

resizeofp3280611ns0.jpg

Wydech:

Down Pipe 2,75" zamiast kata i cała reszta do końca 2,5" ze dwoma tłumikami przelotowymi wykonanymi w firmie El-Tec na zamówienie z racji na rozmiar tłumików (wydech miał być jak najcichszy). Całość od flanszy przy turbo aż po końcówke wydechu ze stali kwasoodpornej :

resizeofp8250190.jpg

resizeofp8250191.jpg

resizeofp8250194.jpg

resizeofp8250195un4.jpg

resizeofp8280199cq7.jpg

resizeofp8280201le0.jpg

resizeofp8250198qv8.jpg

resizeofp8300202rq4.jpg

resizeofp8300206zo9.jpg

resizeofp8300207.jpg

resizeofp8300208cz8.jpg

Wreszcie wszystko poskładane do kupy:

resizeofpa050251gr2.jpg

resizeofpa050250.jpg

Na filtr była potrzeba wyrezać osłone bo nieosłonięty filtr naciągał wode z nadkola podczas jazdy w ostrym deszczu:

resizeofpa050252kj4.jpg

resizeofpa050257zu6.jpg

Turbo przez sztywny dolot, oraz Dp 2,75" ma stworzone doskonałe warunki i wkręca się niezwykle szybko. Turbo Kick czuć już przy 3k Rpm. Auto jeździ na doładowaniu 1.3Bar-a. Projekt jest jeszcze rozwojowy ponieważ turbina nie trzyma doładowania 1.3Bar-a powyżej ok. 5k Rpm. Winą obarcza się seryjny kolektor od K03 który nie został zmieniony i jego kanały przelotowe są bardzo niewielkie. W najbliższym czasie będę spawać kolektor rurowy pod to turbo i będzie ponowne strojenie. Z tego też powodu powstrzymuje się z pojechaniem na hamownie bo tak naprawde projekt nie został zakończony. Wrażenia jednak z jazdy tym nie do poznania "dzikim" 1.8T po przekroczeniu 3k Rpm są dość mocne :kox: :>

Wielkie podziękowania dla DIGITUN za wykonanie strojenia :notworthy:

Oraz Streetshadowsgarage + firmie El-Tec za wykonanie tłumików na zamówienie.

Opublikowano

super projekt-pełna profeska, czekamy na końcowe strojenie i wykres :good:

Opublikowano

no ciekawy jestem ile wydzie kuni po baranie..komu zlecisz tą robote ? Wojtkowi ?

Opublikowano

sporo gratów zmienionych ile czasu to robiłeś????

Opublikowano

Nowa turbawka nie jest chlodzona ciecza,jak z turbo dziura?

Opublikowano

Widze, że pojawiły się aż trzy takie same wątki :polew: To forum mnie czasem zadziwia :no: Dwa razy próbowałem wysłać tego posta ale jak co jakiś czas ładowało długo strone i pojawiły się "puste"- całe białe strony. Za trzecim razem się udało. A teraz po dwóch godzinach okazuje się, że pojawiły się aż 3 tematy :tongue4:

Moda prosze o usunięcie tych dwóch pierwszych.

Opublikowano

Niezła robota :kox:. Gratki i super efektów życzę :hi:

Opublikowano

a mnie interesuje ,jak duzo czasu ci zajelo poskladanie tego do kupy... :wink4:

Opublikowano

jak skompletujesz graty to zamontujesz to w 2 dni..

najdłużej to chyba czekałeś na zegarki ;( :decayed:

Opublikowano

No więc tak. Jeśli ktoś kupuje wszystko gotowe to wiadomo kwestia oczekiwania na przesyłke i zamontowania wszystkiego co mogłoby zająć ok. dwa dni pewnie. Ja zamawiałem rury i kolanka i to na nie czekałem. Sama robota czyli po docinanie tego wszystkiego na dolot,orurowanie,wydech -pospawanie itd.. zajęła ok. dwóch tygodni. Najdłużej oczywiście przymierzanie, docinanie znów przymierzanie i tak w koło macieju.. :rolleyes: Strasznie czasochłonne, nawet człowiek się nie spostrzeże jak ucieknie 5 godz. Najprościej oczywiście wszystko zamówić na necie jak to w stanach się robi bo tam na tym tuning polega, czyli na zamówieniu gratów przez neta.

No właśnie, że na zegarki czekałem jakieś 1,5 tygodnia ;) a na turbo chyba coś ok. 2 tygodnie.

Auto nie ma praktycznie turbo dziury czyli lag nie jest praktycznie wyczuwalny.To dziwnie brzmi pewnie, ale tak jest. To turbo to "wilk w owczej skórze". Może przez to, że kolektor który pozostał seryjny ma małe kanały przelotowe i potrzebuje niewiele czasu aby się wypełnić i uzyskać ciśnienie spalin aby napędzić wirnik turbiny. Orurowanie do IC jest również od wewnątrz tej samej średnicy co wyjście turbiny, nic grubsze -nie ma więc praktycznie żadnych strat. Po zamontowaniu kolektora rurowego o znacznie większej średnicy kanałów zapewne turbo będzie się nieznacznie później budzić ale za to góra będzie znacznie lepsza. I na tym właśnie mi zależy bo Nm z dołu mam aż za nadto. Opony i sprzęgło mi pewnie za to podziękują :decayed: Całe szczęście że AEB ma kute tłoczyska :naughty:

Zapomniałem jeszcze podziękować Poźkowi za udostępnienie wtrysków na próby.

Opublikowano

Gratuluję chęci, wytrwałości, dobrego warsztatu i efektu końcowego. :good:

Żałuję, że nie mam tyle wolnego czasu...

Nie sądzisz jednak, że wypada znacząco wzmocnić hamulce? Zabiegi kosmetyczne (poza wymianą klocków) nie poprawią wydajności, wskazane są większe tarcze, lub co najmniej dużo lepsze tarcze, jeśli zostajesz przy seryjnych zaciskach, choć uważam, że celując w ok 250-260KM seryjne zaciski należy odstawić.

Opublikowano

Jaka szacowana moc autka?

Opublikowano

Zawias w dol i wieksze kola rowniez przydadza sie... dla wygladu i tej mocy :naughty:

Opublikowano

Nowa turbawka nie jest chlodzona ciecza,jak z turbo dziura?

Niestety technologicznie to stara turbawa i ma jedynie chłodzenie olejem więc pozostaje montaż turbotimera lub jeśli Gregory lubi to stać przy autku :wink4:

Wtryski są 380ccm takie same jak w audi TT 225KM.

Co mogę powiedzieć o wykonaniu to spoko, dobrze to wygląda.

Uwagi:

1. zasys powietrza z osłonkami metalowymi powinien przynajmniej od strony kolektora być obklejony jakimś ekranem termicznym, bo filtr łyka za dużo gorącego powietrza i może tez często padać przepływka (wybór samego filtra bardzo dobry)

mógłbyś też owinąć downpipa tym:

http://re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=397

2. TIP powinien zwężać się tuż przed zasysem :wink4:

3. średnica orurowania najlepiej gdyby była taka sama jak średnica wewnętrzna przepustnicy a rozszerzenie powinno być tak samo jak w TT 225KM tuż po wyjściu z turbawy - i to jest takie główne zastrzeżenie ode mnie - szkoda, że nie podpytałeś :tongue4:

Opublikowano

Układ wydechowy klasa :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...