crookers20 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Witam, ostatnio robię pomiary napięcia na aku. robię małe odcinki i jest nie doładowany, kilka krotnie mi już padł. Na postoju po nocy na aku wskazuje napięcie rzędu 12.03 v, odpalał auto wszystko na full, ładowanie 14.25v. przejechałem się autem odcinek ok. 3km zgasiłem auto i już na aku wzrost na 12.73v. Parę dni temu byłem zmuszony na kontakt aku z prostownikiem, zdechł i po nocnym ładowaniu aku wskazywał na napięcie 13.85 v. Pojemność baterii 66 Ah nie wiem czy nie przy duży i alternator nie może go doładować, alternator 120A 14v. Model auta A4 b6 2.0 ALT 131km zagazowany. Sorry że taka rozsypka. . Wspomnę jeszcze że kiedyś miałem jak tylko kupiłem audi akumulator niemiecki być może orginalny. Po półtora roku czasu zdech i postanowiłem go wymienić ponieważ auto od handlarza to i nie miałem pewności co do aku. A potem się okazało że ten nowy bez ładowania 3 miesięcy nie wytrzymuje. Edytowane 9 Marca 2015 przez crookers20
Piwo to moje paliwo Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Ładowanie masz ok musisz sprawdzić jeszcze lewy pobór prądu
Robero321 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Sprawdź czy po kilku 2, 3 minutach wyłącza się całkowicie podświetlenie awaryjnych. Jeśli nie to jakiś moduł się nie wygasza i rozładowuje aku. Druga rzecz to krótkie odcinki Oczywiście 2, 3 minuty po zamknięciu samochodu Pobór mierzy się wpinając miedzy klemę a akumulator amperomierz
sebo93 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 ładowanie masz ok tak jak napisał kolega Michał sprawdź czy coś Ci nie pobiera prądu możesz mieć gdzieś przewód przetarty i będzie robił zwarcie np. ten co idzie do lampek które są w drzwiach może zacznij od tego czy wszystkie świecą czy żadna nie przygasa lub nie mruga to jedna sprawa drugo to akumulator ma 2.1V na cele mamy ich sześć czyli powinien mieć około 12.6V jeżeli jest w pełni naładowany a twój pokazuje sporo mniej tylko nieco powyżej 12V a powinien więcej mogła się uszkodzić cela w akumulatorze przyczyn może być wiele ale zacznij od pomiaru prądu czy coś nie pobiera, co do aku 66 Ah to na pewno nie jest zbyt duży i alternator go spokojnie naładuje . Pomiar napięcia na aku rób zawsze po kilku godzinach jak mu odłączysz ładowanie bo tak to zawsze będzie błędnie pokazywał czyli więcej jak jest naprawdę. Pobór prądu nie powinien przekraczać 200mA góra 250mA jak jest więcej czyli coś pobiera prąd. Trochę taka moja odpowiedź rozsypana bo pisana na szybko ale myślę, że coś pomogłem daj znać jak tak sytuacja będzie wyglądać dalej
POWER-KRIS Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Żeby komuś powiedzieć że ładowanie ok należy wpiac miernik w gniazdo zapalniczki i tak pojeździć obserwować bo zdarzają się przypadki że ginie. Oczywiście u ciebie stawiam na to że jakiś lewy pobór prądu Może radio nie ori i źle podpięte, lub zle do niego wzmak wpiety itp.
BeyerBrown Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Dokładnie, ładowanie warto sprawdzić po rozgrzaniu się silnika i alternatora, bo miałem u siebie tak, że z początkowych 14V zostawało mi 13V ładowania... Teraz mam praktycznie cały czas 14-14,1V Acz u kolegi w praktycznie nowym aucie (VAG) napięcie mu potrafi przysiąść po jakimś czasie do 13,6V (pomiar z VCDS-a) - myślę, że to jest dopuszczalne... takie np. napięcie podają inteligentne ładowarki w trybie podtrzymania napięcia i całkiem możliwe, że u niego podobny patent siedzi. W każdym razie autko ma salonowe i zawsze odpala mu na dotyk U siebie powinieneś sprawdzić w pierwszej kolejności aku - podjedź do punktu gdzie handlują bateriami, bo tam powinni mieć odpowiedni do tego sprzęt i za darmo to zrobią Samemu też możesz pobieżnie sprawdzić jego zdolność utrzymania ładunku, ale akumulator przez 12h od naładowania nie może być wpięty w żaden obwód! Po tym czasie na zaciskach powinno być min.12,5V należy wpiac miernik w gniazdo zapalniczki i tak pojeździć U mnie na tym gniazdku potrafi zniknąć 0,3V (wzgl. pomiaru na zaciskach aku - ale zaznaczam, że mam skorodowane styki w gniazdku ), więc lepiej zmierzyć napięcie na akumulatorze (sprawdzić przy tym czy klemy się nie grzeją) a jak tam będzie podejrzanie niskie, to trzeba będzie zejść do źródła i sprawdzić przy samym alternatorze.
erchi Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Tak jak piszą, sprawdzić: - pobór prądu na postoju po zamknięciu z pilota (amperomierz włączony szeregowo między przewód masowy i klemę "-"), - napięcie na klemach akumulatora po np. dobie/dwóch postoju wraz z pomiarem spadku napięcia na akumulatorze w chwili rozruchu silnika - napięcie na zaciskach akumulatora po w/w czasie ale nieobciążonym akumulatorze Może się okazać, że na postoju pobór prądu jest w normie (50-100mA), napięcie na klemach w normie, za to przy próbie rozruchu b.duży spadek i przez to auto nie odpala. Pomierz i daj znać.
crookers20 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 Witam odpinałem klemę od minusa i jednym bolcem miarki do tej klemy drugim do aku i wychodziły mi cyrki, przykro mi ale jestem zielony w tych sprawach miernik ustawiony na napięcie stałe i 20. może jakiś podpowiedź jak ustawić tą miarkę a reszta pójdzie sama . Miernik uniwersalny UT132 B
erchi Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Zacisk 10A i COM miernika, zakres na 10A (pokrętło ustawione na godzinę 19 ).
Robero321 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Stary jeśli ty wpinasz się miernikiem ustawionym na stałe napięcie i chcesz mierzyć pobór prądu przez samochód to daruj sobie to mierzenie. jedź z tym do elektryka bo szkody sobie narobisz.
crookers20 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Dzięki erchi , Według tego co pisałeś, wskazuje 0,88 A to dobrze ? Robero321 pierwszy raz mam coś takiego w ręku.. pisałem jestem zielony w te klocki. Na zaciskach po upływie 3 dni od ładowania 12,9 v Edytowane 10 Marca 2015 przez crookers20
prezesik18 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Wartość 0,88A to jest jakieś 10x za duża. Prawidłowa wartość to w granicach 40ma - czyli 0,04A do jakiś 100mA - 0,1A w zależności od wyposażenia auta (alarm, radio itp). Podłącz jeszcze raz multimetr do pomiaru natężenia prądu. Zamknij auto na 2-3minuty i zobacz czy nie spadnie ta wartość, popatrz czy wszystkie podświetlenia wygasły. Jeśli wartość nie zmaleje to wyciągaj kolejno bezpieczniki i sprawdzaj czy spada wartość natężenia prądu po zamknięciu. Jak już trafisz w ten bezpiecznik, po którego wyjęciu spada napięcie, będziesz wiedział który "układ" podkrada prąd.
erchi Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Dobrze byłoby wcisnąć krańcówkę maski i dopiero zamknąć z pilota. Dobrze sprawdza się imbus, tylko trzeba uważać przy wyjmowaniu (przez otwarcie maski dźwignią w kabinie), potrafi ostro wystrzelić w górę. Trzeba też "oszukać" drzwi, tj. przełamać zamek by przy otwartych na oścież zgasło oświetlenie w kabinie. Newralgiczne bezpieczniki: 7, 8, 13, 15, 24, 38, 39 - te wyciągaj w pierwszej kolejności, ale pod odczekaniu ok. 3-5 minut od zamknięcia pilotem.
crookers20 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 Przeprowadziłem jeszcze raz pomiar po czasie 30minut. Zsunąłem kleme minus, sprawdzam miernikiem i napięcie skacze między 0.12 a 0.85 .. do minusowej kleme idzie u mnie drugi cieniutki przewód masy, zsunąłem go z klemy i na nim wykonałem pomiar. Pokazało 0.02 i z czym to się je ? jutro wrzucę filmik.
erchi Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Po pierwsze to mierzysz prąd a nie napięcie. Po drugie, każdorazowe zsunięcie klemy i przerwanie obwodu choćby na ułamek sekundy budzi wszystko do życia.
crookers20 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 Rozumiem ale klema była zsunięta i tak brykało. To nie było jedno razowe
prezesik18 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 To pozostaje Ci sprawdzić do czego ten kabelek masowy jest podłączony - na taptalku nie widzę co masz za auto, także może do sterownika LPG albo czegoś innego?
crookers20 Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) Dobra pany, dwa dni nauki i denerwowania was tutaj starczy, pomiar waha mi się ponieważ cały czas mryga awaryjny. Wpiąłem się do obwodu tak jak pisaliście, zostawiłem auto na 20 min po powrocie to samo skoki z 85 na 0.09. Auto zamknięte na centralne. Nie rozumiem tylko dlaczego tak długo świeci, zastanawia mnie czy otwarta klapa przednia ma na to wpływ. Chociaż dioda na drzwiach kierowcy informuje mnie że tak nie jest, kiedy klapa tylna jest otwarta a centralnym zamykam drzwi to dioda świeci stale a jak przednia otwarta to mryga. Zostawiłem auto zamknięte i poczekam z godzinę albo troszkę i lepiej i zobaczę. Jeśli się okaże że to awaryjne to dobry jestem łeb że tyle czasu tego nie dostrzegłem ;D A i dzięki za naukę,. ------------ Dobra,poczytałem troszkę i mniej więcej mam jakieś wskazówki, teraz komputer i sprawdzanie zamków i czy przechodzi auto po zamknięciu w tryb uśpienia. Edytowane 11 Marca 2015 przez crookers20
robert16zgas Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 U mnie wskazuje 0.22A czyli co za dużo czy w normie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się