moren Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 Witam powiedzcie mi co to za ustrojstwo? znajduje się nad filtrem powietrza, wielkości kieliszka, Po paru minutach od zapalenia silnika zaczyna strasznie stukać, cykać i tak nawala cały czas, od czasu do czasu milknie.. efekt dzwiekowy jest taki jak by zawory cykały albo coś innego w silniku i troche psuje reputacje mego autka hehe wstawiłbym fote ale nie wiem jak...
tomcio1600 Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 Witam powiedzcie mi co to za ustrojstwo? znajduje się nad filtrem powietrza, wielkości kieliszka, Po paru minutach od zapalenia silnika zaczyna strasznie stukać, cykać i tak nawala cały czas, od czasu do czasu milknie.. efekt dzwiekowy jest taki jak by zawory cykały albo coś innego w silniku i troche psuje reputacje mego autka hehe wstawiłbym fote ale nie wiem jak... Nic sie nie martw... to filtr węgla aktywnego N80. Jeśli stuka znaczy, że działa Tak ma byc - chwile postuka i przestanie :]
moren Opublikowano 16 Października 2008 Autor Opublikowano 16 Października 2008 o.k. już wszystko jasne, znalazłem ciekawy opis: Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80 (system odpowietrzenia zbiornika paliwa) W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych. Działanie układu zbiornika węgla aktywnego: Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza. Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania. Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego. Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany. Wskazówki - Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi. - Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe. - W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921. Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego 1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania: (w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła). 2 – moment dokręcania 10 Nm 3 – obudowa filtra powietrza 4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny 5 – zawór magnetyczny N80 (zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu. 6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa) 7 – jednostka sterująca przepustnicą 8 – pierścień uszczelniający typu o-ring (przypadku uszkodzenia wymienićna nowy) 9 – przewódod powietrzający Czarny (zwrócić uwagę na mocne osadzenie). 10 – śruba mocująca 11 – przewód doprowadzający powietrze Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego: Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty). Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego: Warunki sprawdzania: VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3]. Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny) Sprawdzanie działania: VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070]. Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł). – pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK] (TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
Teodor Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Mam ten sam silnik . NIC nie stuka tak jak to opisałeś.
tomcio1600 Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Mam ten sam silnik . NIC nie stuka tak jak to opisałeś. pewnie nie zwrociles uwagi... jak podniesiesz maske uruchomisz silnik to na zimnym z reguly uslyszysz takie cykanie nad filtrem. Czasami jest czasami go nie ma bo zalezy to od oparow sie tworzacych w ukladzie.
M.Audi Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 chyba ze ci padl to wtedy nic nie slychac
Panadol Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 czy padniety ten zaworek moze byc przyczyną zapachu benzyny w kabinie podczas jazdy? jesli nie to co moze?
Radziu Audi A4 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 włąśnie, mi też zalatuje paliwem szczególnie jak dojeżdzam do skrzyżowania i się zatrzymuje. tak jakby chmura oparów benzyny mnie dogoniła i strasznie czuć paliwo. Wyieków nie mam nigdzie. wiec o to może być??
M.Audi Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 włąśnie, mi też zalatuje paliwem szczególnie jak dojeżdzam do skrzyżowania i się zatrzymuje. tak jakby chmura oparów benzyny mnie dogoniła i strasznie czuć paliwo. Wyieków nie mam nigdzie. wiec o to może być?? a zaworek maz sprawny?
Radziu Audi A4 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 powiem Ci szczerze, ze wlaśnie jak podłączałem wczoraj VAG-a to dziwnie na czarnym polu tam gdzie pokazują się dane w danym momencie z pracy silnika pisze że zawór albo filtr węgla aktywnego wyłączony., I nie wiem co mam myślećn na ten temat. pozdrawiam
M.Audi Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 no dobra ale na zapalonym silniku cyka czy nie bo jak nie no to moze byc ciagle otwarty a i przy wlewie paliwa syczy ci powietrze??
Radziu Audi A4 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Przy wlewie paliwa nic razej nie syczy a on chyba też nie cyka. Muszę to jeszcze sprawdzić
paput Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 panowie czyli jak? ten zaworek powinien "cykać"? U mnie wcześniej nie pracował a teraz zauwazyłem że zaczał naparzać. Jego praca może miec związek z nieprawidłowym składem mieszanki?[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 19:24_________________________________________________gdzie, w której grupie mogę go sprawdzić?
Fido Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 A co jeśli tez zawór cyka aż za mocno? Do wymiany ? krótki filmik [br]Dopisany: 05 Luty 2012, 15:37_________________________________________________Czyli to normalne ?[br]Dopisany: 06 Luty 2012, 17:38_________________________________________________Nie chce ponaglać specjalistów.Moim zdaniem taka praca zaworu nie jest normalna i nie wiem co z tym zrobić. Pomóżcie.
HaVoK Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 A po czym wnosisz że cyka za mocno? Powinno cykać. Jeżeli tak robi- jest ok. Jeżeli nie cyka. Dopiero bym się zaczął martwić.
Fido Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 A obejrzałeś film? To właśnie mój zawór. Audi mam od 5 lat i nigdy tak "nachalnie" się nie zachowywał. Cykał sobie a jak ale teraz to już przesada więc chyba normalne że pytam.
Fr0styyy. Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 No to bardziej przypomina dźwięk Klekota niż normalna praca zaworu
Fido Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Klekocze, tylko co z tym faktem dalej. Ja rozumiem że jestem tu NOWY ale wolałbym konkretniejszą poradę. Auta mnie mam od wczoraj.
Fr0styyy. Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 U mnie to cykanie wydaje bardziej taki "wysoki". IMO jeżeli nic się z samochodem nie dzieje to zignoruj to.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się