Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z klimatyzacją – błąd 00819 - czujnik G65


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przestała działać klimatyzacja i zaświeciła się dioda przy przycisku „ECON”. Podłączyłem się do VAGA i okazało się, że mam błąd:

00819 - High Pressure Sensor (G65)

30-00 - Open or Short to B+

Błąd ten wskazuje, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika G65, więc kupiłem zamiennik za 100zł. Po wymianie klima nie chciała ruszyć, więc pojechałem do sklepu z informacją, że czujnik nie działa. Sprzedający oznajmił, że czynnik uciekł i trzeba doładować, co zrobili na miejscu. Niestety klima dalej nie ruszyła, a serwisant stwierdził, że problem jest na przewodach i dobrze byłoby zostawić samochód na cały dzień. Nie chciało mi się wirzyć, bo moim zdaniem sprzedali dla mnie uszkodzony czujnik. Postanowiłem więc sam zgłębić temat i zacząłem od schematu elektrycznego.

SCHEMAT ELEKTRYCZNY:

Czujnik G65 ma trzy PINY, więc na początek sprawdziłem czy po włączeniu zapłonu na PINach 1 i 3 pojawia się napięcie +12V. Tak było, więc odłączyłem czujnik, a w sterowniku E87 wyjąłem wtyczkę D, aby sprawdzić czy przy wypiętym czujniku nie ma zwarcia lub napięcia na PINie 7. Wszystko było ok, więc sprawdziłem najpierw stary czujnik, który po podłączeniu wskazywał 0V, a później nowy czujnik, na którym miałem 10,1V. Pomiar zrobiłem multimetrem. Dowiedziałem się w między czasie z netu, że czujnik ten powinien pokazywać przebieg prostokątny, a to jedynie można sprawdzić oscyloskopem. Załatwiłem oscyloskop i podłączyłem się pod PIN 7, ustawiając 5V/działkę oraz 5ms/działkę. Niestety na oscyloskopie nie było przebiegu prostokątnego, a jedynie napięcie 10,1V. Tak więc sklep sprzedał uszkodzony czujnik, więc będę go reklamował.

PODŁĄCZENIE OSCYLOSKOPU:

Regulacja oscyloskopu:

5 V / Div. = (Napięcie 5V DC na działkę napięcia)

5 ms / div. (5 milisekund na działkę czasu)

Po podłączeniu oscyloskopu należy włączyć zapłon. Sondę oscyloskopu podłączamy do wyjścia 7 wtyczki D.

ZASADA DZIAŁANIA KLIMY:

Gdy ciśnienie w obiegu czynnika chłodniczego wyniesie 30 bar sprężarka nie pracuje i zostanie uruchomiona. gdy ciśnienie spadnie poniżej 16 bar. Gdy temperatura wody przekracza 118 ° C, to wówczas sprężarka jest całkowicie wyłączona. Szerokość impulsu A jest zależne od ciśnienia w układzie chłodniczym. Gdy ciśnienie wzrasta szerokość A staje się szersza. Szerokość przebiegu B (odległość sygnału) wynosi zawsze 20 milisekund, co odpowiada częstotliwości 50 herców.

ODCZYTY Z VAGA:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam,

Przestała działać klimatyzacja i zaświeciła się dioda przy przycisku „ECON”. Podłączyłem się do VAGA i okazało się, że mam błąd:

00819 - High Pressure Sensor (G65)

30-00 - Open or Short to B+

Błąd ten wskazuje, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika G65, więc kupiłem zamiennik za 100zł. Po wymianie klima nie chciała ruszyć, więc pojechałem do sklepu z informacją, że czujnik nie działa. Sprzedający oznajmił, że czynnik uciekł i trzeba doładować, co zrobili na miejscu. Niestety klima dalej nie ruszyła, a serwisant stwierdził, że problem jest na przewodach i dobrze byłoby zostawić samochód na cały dzień. Nie chciało mi się wirzyć, bo moim zdaniem sprzedali dla mnie uszkodzony czujnik. Postanowiłem więc sam zgłębić temat i zacząłem od schematu elektrycznego.

SCHEMAT ELEKTRYCZNY:

Czujnik G65 ma trzy PINY, więc na początek sprawdziłem czy po włączeniu zapłonu na PINach 1 i 3 pojawia się napięcie +12V. Tak było, więc odłączyłem czujnik, a w sterowniku E87 wyjąłem wtyczkę D, aby sprawdzić czy przy wypiętym czujniku nie ma zwarcia lub napięcia na PINie 7. Wszystko było ok, więc sprawdziłem najpierw stary czujnik, który po podłączeniu wskazywał 0V, a później nowy czujnik, na którym miałem 10,1V. Pomiar zrobiłem multimetrem. Dowiedziałem się w między czasie z netu, że czujnik ten powinien pokazywać przebieg prostokątny, a to jedynie można sprawdzić oscyloskopem. Załatwiłem oscyloskop i podłączyłem się pod PIN 7, ustawiając 5V/działkę oraz 5ms/działkę. Niestety na oscyloskopie nie było przebiegu prostokątnego, a jedynie napięcie 10,1V. Tak więc sklep sprzedał uszkodzony czujnik, więc będę go reklamował.

PODŁĄCZENIE OSCYLOSKOPU:

Regulacja oscyloskopu:

5 V / Div. = (Napięcie 5V DC na działkę napięcia)

5 ms / div. (5 milisekund na działkę czasu)

Po podłączeniu oscyloskopu należy włączyć zapłon. Sondę oscyloskopu podłączamy do wyjścia 7 wtyczki D.

ZASADA DZIAŁANIA KLIMY:

Gdy ciśnienie w obiegu czynnika chłodniczego wyniesie 30 bar sprężarka nie pracuje i zostanie uruchomiona. gdy ciśnienie spadnie poniżej 16 bar. Gdy temperatura wody przekracza 118 ° C, to wówczas sprężarka jest całkowicie wyłączona. Szerokość impulsu A jest zależne od ciśnienia w układzie chłodniczym. Gdy ciśnienie wzrasta szerokość A staje się szersza. Szerokość przebiegu B (odległość sygnału) wynosi zawsze 20 milisekund, co odpowiada częstotliwości 50 herców.

ODCZYTY Z VAGA:

a vag jakie widzi ciśnienie w stanie spoczynku ?

Opublikowano

Witam,

Przestała działać klimatyzacja i zaświeciła się dioda przy przycisku „ECON”. Podłączyłem się do VAGA i okazało się, że mam błąd:

00819 - High Pressure Sensor (G65)

30-00 - Open or Short to B+

Błąd ten wskazuje, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika G65, więc kupiłem zamiennik za 100zł. Po wymianie klima nie chciała ruszyć, więc pojechałem do sklepu z informacją, że czujnik nie działa. Sprzedający oznajmił, że czynnik uciekł i trzeba doładować, co zrobili na miejscu. Niestety klima dalej nie ruszyła, a serwisant stwierdził, że problem jest na przewodach i dobrze byłoby zostawić samochód na cały dzień. Nie chciało mi się wirzyć, bo moim zdaniem sprzedali dla mnie uszkodzony czujnik. Postanowiłem więc sam zgłębić temat i zacząłem od schematu elektrycznego.

SCHEMAT ELEKTRYCZNY:

Czujnik G65 ma trzy PINY, więc na początek sprawdziłem czy po włączeniu zapłonu na PINach 1 i 3 pojawia się napięcie +12V. Tak było, więc odłączyłem czujnik, a w sterowniku E87 wyjąłem wtyczkę D, aby sprawdzić czy przy wypiętym czujniku nie ma zwarcia lub napięcia na PINie 7. Wszystko było ok, więc sprawdziłem najpierw stary czujnik, który po podłączeniu wskazywał 0V, a później nowy czujnik, na którym miałem 10,1V. Pomiar zrobiłem multimetrem. Dowiedziałem się w między czasie z netu, że czujnik ten powinien pokazywać przebieg prostokątny, a to jedynie można sprawdzić oscyloskopem. Załatwiłem oscyloskop i podłączyłem się pod PIN 7, ustawiając 5V/działkę oraz 5ms/działkę. Niestety na oscyloskopie nie było przebiegu prostokątnego, a jedynie napięcie 10,1V. Tak więc sklep sprzedał uszkodzony czujnik, więc będę go reklamował.

PODŁĄCZENIE OSCYLOSKOPU:

Regulacja oscyloskopu:

5 V / Div. = (Napięcie 5V DC na działkę napięcia)

5 ms / div. (5 milisekund na działkę czasu)

Po podłączeniu oscyloskopu należy włączyć zapłon. Sondę oscyloskopu podłączamy do wyjścia 7 wtyczki D.

ZASADA DZIAŁANIA KLIMY:

Gdy ciśnienie w obiegu czynnika chłodniczego wyniesie 30 bar sprężarka nie pracuje i zostanie uruchomiona. gdy ciśnienie spadnie poniżej 16 bar. Gdy temperatura wody przekracza 118 ° C, to wówczas sprężarka jest całkowicie wyłączona. Szerokość impulsu A jest zależne od ciśnienia w układzie chłodniczym. Gdy ciśnienie wzrasta szerokość A staje się szersza. Szerokość przebiegu B (odległość sygnału) wynosi zawsze 20 milisekund, co odpowiada częstotliwości 50 herców.

ODCZYTY Z VAGA:

a vag jakie widzi ciśnienie w stanie spoczynku ?

Cały czas mam 33bary. Przepraszam, że nie widoczne są zdjęcia, ale nie wiem dlaczego.

Opublikowano

Czujnik walnięty

Opublikowano

Dlatego ten czujnik kupuje się z oryginału. Często zdarza się że w zamienniku dobierają zły czujnik.

Opublikowano (edytowane)

Dlatego ten czujnik kupuje się z oryginału. Często zdarza się że w zamienniku dobierają zły czujnik.

Witam ja właśnie przerabiam problem z czujnikiem wysokiego ciśnienia. No i właśnie mam problem tego typu że w blokach pomiarowych pokazuje mi cały czas 100% i 33bary nawet przy wypiętej wtyczce z czujnika. Co to może być?

Na pinach mam napięcia 11,15 V i 10.01 V

Edytowane przez djbasto
Opublikowano

U mnie po odpięciu wtyczki z czujnika wysokiego ciśnienia na Vagu spadło z 4 do 1 bara. Z tego co piszesz wnioskuj, że może albo masz walnięty ten czujnik, albo zawiesił się. Spróbuj delikatnie czymś w niego postukać, ale z wyczuciem abyś nie uszkodził jego mocowania, może pomoże. Co do napięcia to nie mierzyłem u siebie wiec nie będę się w tym temacie wypowiadał.

Opublikowano

Witam w audi a6 c5 przestała chodzić klima, po schematach doszedłem że jedyny schemat odpowiadający temu pojazdowi to schemat z a4 b6 bo tam czujnik ma 3 piny, tak jak u mnie :)

Dlatego zapytam tutaj.

Świeci mi się stale Econ, podpiąłem vaga wyskoczył błąd 819 czujnika ciśnienia. W blokach pomiarowych 1 bar bez względu czy czujnik podpięty czy odpięty. Więc pierwsze co trzeba sprawdzić czy do kostki czujnika dochodzą odpowiednie sygnały. No i w dwóch pinach zewnętrznych napięcia ok.12v więc załóżmy że w normie... zagadką jest pojawiające się na środkowym pinie- przesyłającym sygnał do sterownika napięcia 9v ;o. przejrzałem pobieźnie kabelki, sprawdziłem napięcie we wtyczce łączącej pas przedni z resztą auta- no 9v na zapłonie i nie chce być inaczej. Domyślam się, że nie powinno być nic, no ale może działa on na jakiejś innej zasadzie niż mi się wydaje że działa :)

Co o tym sądzicie? Skąd mogło się tam pojawić 9v?

Opublikowano

Witam ponownie, w moim przypadku w błąd wprowadził mnie sprzedawca w sklepie upierający się że czujnik 4H0 959 126C jest zamiennikiem 8E0 959 126. Przez co przerobiłem 4 czujniki bez rezultatu. Więc piszę dla tych wszystkich którzy mają podobny problem do mojego że zamiennik czujnika 8E0 959 126 to 3R0 959 126 i nic innego. Kupiony w ASO i działa.

Dodaję zdjęcia czujnika który działa

CxnfQdn.jpg

GcjGvfA.jpgQZEAclZ.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

mnisiek95 ,twoje objawy wskazują na brak czynnika, czy aby jesteś pewien , że klima jest sprawna? Przy niskim ciśnieniu nie włączysz klimy i wtedy pali się przycisk econ.

Opublikowano

Ile dałeś za czujnik? Ja kupiłem z helli i ma być oznaczenie

6zl 351 028 401

Wysłane z mojego Power przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ile dałeś za czujnik? Ja kupiłem z helli i ma być oznaczenie

6zl 351 028 401

Wysłane z mojego Power przy użyciu Tapatalka

Nie pamiętam już ale chyba 250zł

Opublikowano

Mnie zmieniali ten czujnik i przywieźli z hurtowni 3 sztuki, 3 typy każdy niby do mojego auta, dopiero 3ci zadziałał, sprawdź sobie vagiem jakie ci pokazuje ciśnienie na klime, jak za duże lub za małe masz odpowiedź, niestety nie pamiętam wartości

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ja z kolei mam błąd

00819 - High Pressure Sensor (G65): Short to Ground

G65.png

Edytowane przez lord_maciek
Opublikowano

Ja u siebie mam taki sam błąd jak kolega wyżej. Klima nabijana miesiąc temu.

Zastanawiam się czy jaki kolwiek zamiennik będzie pasował i działał, czy tylko oryginalny. ( koszt oryginalnego to 250zl)

Opublikowano

Short to Ground -----> zwarcie z masą, znajomy mechanik poradził mi żeby sprawdzić okablowanie i przełącznik tylko nie wiem jak się dostać do tych kabli

Opublikowano (edytowane)
Cytuj
Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 820 043 AD
   Component:   A4 Klimaautomat   1424
   Coding: 00010
   Shop #: WSC 06325
2 Faults Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
            30-00 - Open or Short to B+
01593 - Heated Windshield (Z2)
            36-00 - Open Circuit

Od jakiegoś czasu świeci mi się przycisk ECON, przeskanowałem VAGiem i wyszedł taki błąd.

Pytanie, gdzie w VAGu sprawdzę ciśnienie klimy, gdzie umiejscowiony jest czujnik (abym, mógł sprawdzić czy dociera zasilanie do czujnika) ... i co mogę jeszcze sprawdzić ?

PS. Czy tutaj jest ten czujnik i aby się do niego dostać trzeba wyciągnąć lampę ?

audi-a4-g65-position.jpg

 

PS. Który to czujnik ?

https://www.dropbox.com/sh/ymk9kl4m8ywz1fz/AACtuElvCUb74Jay3Psy08hxa?dl=0

Edytowane przez Caporeira
Opublikowano

Tak to ten czujnik. Ja wymieniłem bez zdejmowania lampy, ale wtedy nie miałem tej małej owiewki plastikowej

Opublikowano

Po jego wykręceniu powinien zadziałać zaworek zwroty, zabezpieczający przed ulatnianiem czynnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...