sławek85 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 właśnie u mnie jest 118 km /h to nie wiem jakim cudem u co nie których jest 140km/h
Pyrotec Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Witam, Jestem nowy na forum a to mój pierwszy post. Szukałem bardzo długo informacji w necie ale wszędzie są dosłownie zrywki a chciałbym mieć pełną informację i poradzić się w sprawie zakupu A4 B6. Zastanawiam się nad silnikiem 3.0 V6 i tu mam kilka pytań (kompletnie się nie znam na mechanice i zagadnieniach więc proszę o wyrozumiałość): 1.) ASN (czy to jest oznaczenie silnika 3.0 V6?) 2.) Mam budżet około 25 tys. zł na zakup samochodu a chciałbym wstawić jeszcze gaz za te pieniądze. Czytałem o gazownikach na forum ale dopytam się jeszcze; jaki gaz polecacie jako użytkownicy? (ja wychodzę z założenia, że lepiej teraz dać więcej za gaz i jeździć bez problemów, planuję około 5 tys.) 3.) Czy to prawda, że instalacja gazowa (szczególnie nowej generacji) nie wpływa ujemnie na żywotność silnika? 4.) Ile może kosztować gaz z górnej półki? Dodam, że samochodem chciałbym pojeździć dobre 3-4 lata. 5.) Czy przy tym roczniku samochodu opłaca się wstawiać drogi gaz? 6.) Zastanawiam się czy warto brać pod uwagę samochody które już mają wstawioną sekwencję? (Auto mogę kupić w podobnych pieniądzach i odchodzi mi koszt wstawienia gazu, ale boję się, że później wyjdzie, że zacznie się coś sypać bo ktoś coś spartolił) 7.) Czytałem dużo o wersji 3.0 Q i rzadko spotykam się z negatywnymi opiniami. Czy jest to problem z tym, że ja źle szukam czy faktycznie jest to udana jednostka? 8.) Jak wyglądają naprawy (chodzi o koszty) jeśli porównamy to np. z 1.8T Q. Czy dużo podzespołów się różni czy tylko silnik i turbina? 9.) Czy macie może problemy z napędem Q, czy na coś konkretnego powinienem uważać? 10.) Mam na oku wersję z gazem: http://allegro.pl/audi-a4-s4-3-0-b-gaz-navi-alu-18-skora-bi-xenon-i6753839265.html ale sprzedający jest strasznie chamski i ciężko mi się z nim dogadać, w zasadzie dzwoniłem na 2 różne numery i słyszałem o dwóch różnych producentach instalacji gazowej jaka jest zamontowana... a tu mam ten sam egzemplarz tylko na otomoto: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-s4-3-0i-220km-quatrro-lpg-xenon-navi-skory-rolety-zarejestrowana-ID6yNYYB.html 11.) Jeśli chodzi o wersję bez gazu to myślałem nad: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-s4-s-line-quattro-po-akcyzie-automat-tip-tronic-ID6yO0LR.html Lub: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-3-0-v6-220ps-4x4-quattrojeden-wlascicielperfekcyjny-stan-techniczny-ID6yML1T.html Lub: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-3-0-b-quattro-sedan-szwajcar-serwis-polecam-ID6yESQj.html 12.) Czy orientuje się ktoś jak wygląda gwarancja od komisu w praktyce? Bo można za 1200zł przedłużyć z 3 miesięcy na 12 ale nie wiem na jakiej zasadzie to działa... Pozdrawiam Tomek
gacek585 Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 1. Tak ASN 2. Ja mam instalkę na STAG ISA2 +KME GOLD + Regfasty niebieskie i śmiga. Planuje lepsze wtryski wrzucić w przyszłości. Instalacja do v6 na dobrych gratach to myślę że około 3.5-4 tyś . 3. Dobrze założona i wystrojona instalacja nie zniszczy ci silnika. 4. J.W. 5. Te auta starzeją się powoli 6. Zależy. Ja kupiłem z założona instalacja i nie narzekam. 7. Raczej udana, jak dbasz tak masz. 8. Koszty raczej bedą wyzsze jak sie cos sypnie w silniku ponieważ masz dwa bloki. 1.8t nie miałem to nie porównam. 9. Podobno nie zniszczalne ale nie mam osobiście. 10. Omijać buraków z daleka, nie kupuj od handlarzy szukaj prywatnej osoby. 11. J.W 12. Gwarancja komisu? hehe nie korzystałem , nie kupuje w komisach.
Pyrotec Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Dzięki za info. Na co zwracałeś uwagę kupując swoje A4? Warto pojechać do Autoryzowanego Serwisu Audi i sprawdzić samochód? Właściwie to jeśli samochód jest sprowadzony to co on mogą mi o nim powiedzieć? I ile taka przyjemność kosztuje?
gacek585 Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Ogólnie szukałem 2 litrowej benzyny w gazie, Po kilku dobrych tygodniach poszukiwań trafiła się za rogiem w moim miescie audika z 3l silnikiem. Myśle 3 litry to bedzie chlało ze 20 litrów gazu. Myślałem tak ponieważ poprzednie audi a4 b5 paliła nawet 15litrów a był to silnik 1.6 ADP i zwykła instalacja do dolotu. A tu sie okazało że 3.0 pali 12l LPG przy spokojnej jeździe. Kiedys w trasie zjechałem nawet do 10L Na co zwracałem uwagę? Poprzednia audi okazała sie klepana prawie z każdej strony a ta która się trafiła była poprostu idealna. Sprzedawca był z mojego małego miasteczka i po rozeznaniu sytuacji okazało się że kupić od niego auto to po prostu wygrać w totka Zadbane, pachnące , czyste wszystko robione na czas. Auto miało nawet niedawno robiony rozrząd. Koleś sprzedawał z powodu sytuacji rodzinnej a jak odjeżdzałem to wisiał na płocie i śledził mnie wzrokiem Szukaj spokojnie i nie napalaj się za bardzo to trafisz dobry egzemplarz.
rogigor Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 (edytowane) Hej, to i ja się podłączę pod pytania Planuję przesiadkę ze Skody Octavii L&K 1.8T 190km 244nM. Ogólnie dobre auto, leci jak dzik w kukurydzę ale brakuje mi dobrze wytłumionego zawieszenia, wyciszenia kabiny i... V-ki Szukam czegoś z lepszym standardem i bardziej komfortowego w trasach. Dlatego zapadła decyzja o zmianie, początkowo miało być A6 C6 2,4 lub 3.0 ale rozszerzyłem poszukiwania również do A4. Po weekendzie jadę obejrzeć tę sztukę: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-quattro-klimatronik-gaz-sekwencja-serwis-ID6yOKul.html#a0fb14fc0e (na razie szukam w okolicy Wrocławia). 1) Jest reguła jak cenowo powinno się plasować to auto? 2) W słowa handlarzy z komisu raczej wierzyć nie zamierzam dlatego oczywiście pojadę z miernikiem lakieru, kompem z VAG-comem + znajomym (bo co dwie głowy to nie jedna). Przed wyjazdem poproszę też o VIN żeby zerknąć w historię ale może rzuca się Wam coś w oczy? 3) Jak pisałem zależy mi na dobrym zawieszeniu i wyciszeniu kabiny, szczególnie przy prędkościach 130-140. Jakieś uwagi w tej kwestii? 4) Ogólnie szukam najlepiej manuala (idealnie byłby 6 biegowy) z quattro ale czy warto rozważać automat? I jeśli tak to jak rozróżnić Tiptronic od Multitronica? Tego drugiego wolałbym uniknąć. 5) Akurat sztuka z powyższego ogłoszenia nie ma tempomatu - da się go domontować? Edytowane 25 Marca 2017 przez rogigor
mirek31071977 Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 (edytowane) Dodam od siebie jeszcze,że zadbane 3,0 długo pohula.Ja po bezowocnych poszukiwaniach ASN kupiłem w końcu BEX.Ale mam 2 kumpli z 3,0 w gazie po ponad 300 tysi już przejechane i jest ok.A tutaj ludzie mają czasem sporo mniej i cuda się dzieją.Katalizatory,pękające bloki itp.Jak automat to tylko Q w tipie.Takie oferty jak wrzucasz.Niestety automat zabiera osiągi więc jeśli oczekujesz takowych lepszych to szukaj manuala.Na ceny nie ma reguły.Ta za niecałe 18 patrząc na rocznik,gaz,nalot i komis to jest ok.Unikajcie tanich ofert poniżej 16.Dobry ASN jest w podobnej kasie co dobre 1,8T Edytowane 25 Marca 2017 przez mirek31071977
sQbaniutki Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 19 minut temu, rogigor napisał: Hej, to i ja się podłączę pod pytania Planuję przesiadkę ze Skody Octavii L&K 1.8T 190km 244nM. Ogólnie dobre auto, leci jak dzik w kukurydzę ale brakuje mi dobrze wytłumionego zawieszenia, wyciszenia kabiny i... V-ki Szukam czegoś z lepszym standardem i bardziej komfortowego w trasach. Dlatego zapadła decyzja o zmianie, początkowo miało być A6 C6 2,4 lub 3.0 ale rozszerzyłem poszukiwania również do A4. Po weekendzie jadę obejrzeć tę sztukę: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-quattro-klimatronik-gaz-sekwencja-serwis-ID6yOKul.html#a0fb14fc0e (na razie szukam w okolicy Wrocławia). 1) Jest reguła jak cenowo powinno się plasować to auto? 2) W słowa handlarzy z komisu raczej wierzyć nie zamierzam dlatego oczywiście pojadę z miernikiem lakieru, kompem z VAG-comem + znajomym (bo co dwie głowy to nie jedna). Przed wyjazdem poproszę też o VIN żeby zerknąć w historię ale może rzuca się Wam coś w oczy? 3) Jak pisałem zależy mi na dobrym zawieszeniu i wyciszeniu kabiny, szczególnie przy prędkościach 130-140. Jakieś uwagi w tej kwestii? 4) Ogólnie szukam najlepiej manuala (idealnie byłby 6 biegowy) z quattro ale czy warto rozważać automat? I jeśli tak to jak rozróżnić Tiptronic od Multitronica? Tego drugiego wolałbym uniknąć. Ile chcesz przeznaczyć kasy na zakup ASN-a. Ten egzemplarz z linku wyposażenie bieda.Na w miarę przyzwoitego ASN-a trzeba przeznaczyć ponad 20 tys.PLN-ów. Najlepiej skrzynia manualna 6-cio biegowa ale Tip też daje radę. O ile mi wiadomo to Tipy są tylko w Quattro.
rogigor Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 (edytowane) 32 minuty temu, rogigor napisał: Hej, to i ja się podłączę pod pytania Planuję przesiadkę ze Skody Octavii L&K 1.8T 190km 244nM. Ogólnie dobre auto, leci jak dzik w kukurydzę ale brakuje mi dobrze wytłumionego zawieszenia, wyciszenia kabiny i... V-ki Szukam czegoś z lepszym standardem i bardziej komfortowego w trasach. Dlatego zapadła decyzja o zmianie, początkowo miało być A6 C6 2,4 lub 3.0 ale rozszerzyłem poszukiwania również do A4. Po weekendzie jadę obejrzeć tę sztukę: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-quattro-klimatronik-gaz-sekwencja-serwis-ID6yOKul.html#a0fb14fc0e (na razie szukam w okolicy Wrocławia). 1) Jest reguła jak cenowo powinno się plasować to auto? 2) W słowa handlarzy z komisu raczej wierzyć nie zamierzam dlatego oczywiście pojadę z miernikiem lakieru, kompem z VAG-comem + znajomym (bo co dwie głowy to nie jedna). Przed wyjazdem poproszę też o VIN żeby zerknąć w historię ale może rzuca się Wam coś w oczy? 3) Jak pisałem zależy mi na dobrym zawieszeniu i wyciszeniu kabiny, szczególnie przy prędkościach 130-140. Jakieś uwagi w tej kwestii? 4) Ogólnie szukam najlepiej manuala (idealnie byłby 6 biegowy) z quattro ale czy warto rozważać automat? I jeśli tak to jak rozróżnić Tiptronic od Multitronica? Tego drugiego wolałbym uniknąć. 5) Akurat sztuka z powyższego ogłoszenia nie ma tempomatu - da się go domontować? 5 minut temu, sQbaniutki napisał: Ile chcesz przeznaczyć kasy na zakup ASN-a. Ten egzemplarz z linku wyposażenie bieda.Na w miarę przyzwoitego ASN-a trzeba przeznaczyć ponad 20 tys.PLN-ów. Najlepiej skrzynia manualna 6-cio biegowa ale Tip też daje radę. O ile mi wiadomo to Tipy są tylko w Quattro. Przyznam szczerze, że takie wyposażenie mi styknie, ale wiadomo - nie pogardzę lepszym. Fajnie byłoby się zmieścić w 18 tysiach, ale w razie czego wyskuram ok 20. A jak z pozostałymi podpunktami? Edytowane 25 Marca 2017 przez rogigor
mirek31071977 Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 I ile się nie mylę to w Avantach ASN jak i BEX skrzynia manualna jest 6 każda.Z sedanem już słabiej i trzeba trochę poszukać
sQbaniutki Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 Teraz, rogigor napisał: Przyznam szczerze, że takie wyposażenie mi styknie, ale wiadomo - nie pogardzę lepszym. Fajnie byłoby się zmieścić w 18 tysiach, ale w razie czego wyskuram ok 20. Skrzynia 5-cio biegowa zamuli ten silnik. Pamiętaj że kupienie to nie wszystko. Ja jak kupowałem swojego ASN-a wydałem 21tys.Do tego pakiet startowy+gaz,opony itd.itp. Po drodze może jeszcze przydarzyć wiele innych niespodzianek (katalizatory,wypadanie zapłonów).
AlexDLU Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 (edytowane) Wczoraj w końcu po 2 tygodniach bugowania auteczka kupiłem swoją Avanncik czarniutka, s Line etc.. porobie zdjęcia pro to wrzuce. Ale nie w tym rzecz. Ja przed kupnem nie bawiłem sie z samodzielne sprawdzanie kombinowanie etc... widziałem kila szt, ale z ostatnia która czekałam na mie 2 tyg pojechałem bezpośrednio do Karola z Raszyna "ElectroCar" nie robie reklamy, ale nie da sie jej nie zrobić, auto sprawdzał ok 3h dosłownie wszystko, VAG, jazda + VAG, podnośnik całe zawieszenie itp itp itp dosłownie wszystko co można było, po oględzinach szybka diagnoza plus rozpiska rzeczy do zrobienia co przełożylo sie na delikatne negocjacje ze sprzedającym. Osobiście jestem spokojny o auto, wiem co musze na już trzeba zrobić. Takze nawet jak ktos ma z 150 km do Raszyna pod warszawę to wierzcie mi że WARTO do Karola pojechać i auto sprawdzić. ps i ja mam kila pytań do pakietu może przeoczyłem gdzies podrodze w temacie: 1. Jaki olej do silnika 2. Jaki olej do skrzyni TIPTRIONIC 3. Jaki olej do Torsena (musze wymienić uszczelnienie) 4. Świece + Cewki (Czy Komplet BERU będzie ok ? Czy polecacie coś jeszcze muszę wymienić 2 świece i możliwe że także cewki) 5. Jakie amorki do tyłu ? Mam wszystko wymienione na żółte więc taka troche lekka taczuszka na 18" ale prowadzi i trzyma sie drogi lepiej niż mój poprzedni Mercedes GL450 2012 4matic, a przetestowałem go jak tylko mogłem. hmm.. jak narazie to tyle z pytań pozostałe rzeczy ogarne sobie sam w garażowym zaciszu z góry dzieki za odpowiedź. Edytowane 7 Stycznia 2018 przez AlexDLU
BeyerBrown Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 (edytowane) AlexDLU: 1. Też nie chcę robić tu reklamy, ale z czystym sumieniem polecam Specol Gold 5W40. Przerabiałem już Millersy, Liqui Moly i Motule - bez różnicy dla silnika, jedynie portfel odczuwał różnicę - http://www.specol.com.pl/wp-content/uploads/2017/05/IT_-Spec-Gold-SNSMCF-5W40_2017.pdf Płukanka przy każdej wymianie. Na świeży olej polecam z kolei wlać Liqui Moly Ceratec, starcza na 50tys.km 2. Ravenol 5/4HP - https://www.ravenol.pl/plyny-atf-professional-line/1874-RAVENOL-ATF-5-4-HP-Fluid.html#/1-pojemnosc-1_l producent (ZF) w dokumentacji tech skrzyni 5HP19FLA poleca ESSO LT71141. VAG zaleca G052 162 Swoją drogą rozaważ dynamiczną wymianę oleju: W Polsce coraz więcej serwisów skrzyń biegów ma sprzęt do takiej usługi, nie polecają jej serwisy które oferują tylko statyczną wymianę. Przypadek? 3. Każdy 75W90 (Febi, Motul, Ravenol), ZF zaleca Burmah SAF AG4, VAG zaleca N052 145 000 4. Świece NGK i Beru będą ok, wystarczą zwykłe, dwuelektrodowe, np. NGK BKR6EKUB. Co do cewek to sprawdź w ASO czy przysługuje Ci bezpłatna ich wymiana w ramach akcji serwisowej (musisz mieć je z odpowiedniej partii produkcyjnej). 5. Przeszukaj dział dot. zawieszenia Dostawcą na pierwszy montaż jest Monroe, Sachs lub Febi jeśli dobrze pamiętam. Edytowane 25 Kwietnia 2018 przez BeyerBrown
Langista Opublikowano 2 Stycznia 2019 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Odkopuję temat. Panowie zakupiłem (nie)słynne ASN i na start zleciłem mechanikowi : 1. Rozrząd kompletny + wszystkie paski na nowe + pompa wody 2. Płukanka silnika i nowy olej z Millers'a (wiem że polecacie Motul'a, ale z Millersem jestem 'zaprzyjaźniony) 3. Płukanka układu chłodzenia 4. Uszczelnienie silnika + dyfra jak będzie trzeba 5. Wymiana oleju w skrzyni (trochę ciężko biegi wchodzą) i moście 6. Wymiana świec komplet Podczas kupna sprawdzałem katy i są dobre, do tego przy piłowaniu (po rozgrzaniu silnika) nie wywalało checku, było wyraźnie czuć przypływ mocy od 3200 obr/min. Czy coś wg. Was można jeszcze dopisać do 'listy życzeń'? Czasami też mam problem z klapami nawiewu ( wali tylko gorącym, brak zimnego. Po ponownym włączeniu zapłonu już działa) to powiedziałem mu żeby obejrzał silniczek czy jest do wymiany. pozdrawiam
BeyerBrown Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) Generalnie, jak praktycznie każdy silnik N/A, tak i ten dopiero od 3000rpm wzwyż dostaje wigoru (w por. do silników doładowanych), pomimo, że 90% max. momentu obrotowego jest w nim dostępne już od 2000rpm, o ile silnik zdrowy. Każ mechaniorowi sprawdzić wałek w dolocie (w tym baranku między głowicami) czy nie jest ukręcony i czy klapki w nim są wszystkie na miejscu oraz czy gruszki przy nim (przy pompie wspomagania się znajdują) przekręcają go przy 4100-4200rpm - następuje wtedy skrócenie dolotu. W ogóle niech zrobi Ci przegląd układu podciśnienia, bo te wężyki po latach parcieją. Uszczelki przy dolocie też warto wymienić. Niech się też pochyli nad zaworem PVC (parcieje w nim membrana) jak i nad całym układem odpowietrzenia silnika, bo te rurki karbowane ze starości pękają. Edytowane 7 Stycznia 2019 przez BeyerBrown
BeyerBrown Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Jak już baranek dolotu zostałby wymontowany to warto przy tej okazji wymienić zaworki zwrotne oleju, znajdują się pod kapą w bloku silnika. Nie kosztują dużo a zapobiegają spływaniu całego oleju z głowic po zgaszeniu silnika. Co ma znaczenie min. przy rozruchu.
Langista Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Z tym akurat problemu chyba nie ma, bo silnik jak stal całą noc to rano po odpaleniu cichutko bez niczego odpalał. Chyba że czymś innym się to objawia?
BeyerBrown Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Właśnie tym, grzechotaniem na zimnym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się