PatrykS4 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Witam mam problem z moją A4.Po wymianie kompletnego rozrządu oraz wałka rozrządu i popychaczy pojawiło się słynne klekotanie.Założylem drugi komplet nowych popychaczy bo tamte okazały się wadłiwe gdyż nie trzymały ciśnienia.Teraz po założeniu drugiego kompletu jest duzo lepiej ale klekotanie dalej sie pojawia tylko już w innych okolicznościach.Rano jak zapale auto dwie sekundy po klepią i cisza,ale najbardziej odczuwalne jest na rozgrzanym silniku gdy zapale auto to klekota do momentu aż go porządnie nie przegazuje albo nie przejade sie.Prosze o pomoc bo wiem,że to tak nie powinno być.pozdrawiam
Leopold27 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) nie wiem jak co ale jak u mnie zabierałem się za wymianę popychaczy to mechanik kazał zmienić na dobry olej a jak nie pomoże to wymienimy popychacze,po wymianie oleju klekot ustał w zimie po 3 sek a lato 1sek może więcej ,zmień olej,pisz na priv to napisze jaki wlałem. Edytowane 31 Maja 2015 przez Leopold27
PatrykS4 Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Opublikowano 31 Maja 2015 Ja jeżdżę na Castrolu 10w/40 a jeśli rozrząd był by źle ustawiony to mogło by to być przez to?Przy okazji może ktoś podrzucić jak ma być ustawiony znak na kole zamachowym
alex3p Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Nowe popychacze przed montażem trzeba zalać świeżym olejem.
Hezen Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Nowe popychacze przed montażem trzeba zalać świeżym olejem. Jeśli się tego nie zrobi to będą klepać. W AFN'ach nowe popychacze też klepią kilka sek. po odpaleniu, choć i tak nie u każdego jest to spotykane. Jeśli słychać nowe popychacze podczas pracy silnika to tylko z winy mechanika gdyż nie zalał ich olejem.
PatrykS4 Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Opublikowano 31 Maja 2015 Popychacze były zalane i wycisniete olejem także zrobione było to jak należy. A jeśli jest przestawiony rozrząd o zabka to jakie są tego objawy?
kkam Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Ja jeżdżę na Castrolu 10w/40 a jeśli rozrząd był by źle ustawiony to mogło by to być przez to?Przy okazji może ktoś podrzucić jak ma być ustawiony znak na kole zamachowym zalej lepszy olej z normą 5w40
tomasz102 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 U mnie podczas odpalania na zimnym klepie przez 3 sekundy. Jest sens wymieniać popychacze ? Olej LM Diesel Synthol 5W40
Hezen Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 (edytowane) W większości przypadków nic to nie daje - nie jeden był tutaj na forum z kilkusekundowym klekotem przy "rannym" odpalaniu, wymieniali popychacze i dalej to samo. Luzy na nich są kasowane hydraulicznie więc dopiero jak dostaną oleju to przestają klepać. Tym klekotem trzeba się zająć jeśli je słychać na rozgrzanym silniku. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 2 Czerwca 2015 przez Hezen
Mozgu Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 sprawdz moze cisnienie oleju. bo w tym moze byc problem
lukaszooo Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Tez bym szukał problemu w cisnieniu oleju.
Mozgu Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Mozliwe ze jak silnik jest rozgrzany a olej rzadki a pompa oleju moze troche niedomagac to dlatego do czasu az przegazujesz klekocza. Bo jak zwiekszysz obroty to zwieksza sie cisnienie i dopiero luzy sa kasowane. Podjedz do kogos i niech ci sprawdza jakie masz cisnienie w polowie obrotow a jakie na wolnych. Nie znam prawidlowych wartosci. Ale ktos kto sie tym zajmuje powinien je znac. Jesli np nie bedzie cisnienia na wolych obrotach to wiesz juz czego szukac. Moga byc juz zuzyte panewki. Lub niedomagajacs pompa oleju. Czy sa jakies inne mozliwosci to niech sie juz ktos madrzejszy wypowie
Hezen Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Czy popychacze klekoczą jak zostawisz odpalony silnik przez kilka minut? Producent nie podaje ciśnienia oleju na jałowym. Przy 2000obr/min powinno być powyżej 2bar. Na wyższych obrotach nie może przekroczyć 7bar. Pomiar oczywiście na rozgrzanym silniku - temp. robocza 80stopni. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Hezen
tomasz102 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Czy niskie ciśnienie oleju powinno być zasygnalizowane kontrolką ? Czy tylko i wyłącznie za pomocą ręcznego badania można to stwierdzić ?
lukaszooo Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 jest czujnik oleju ale jesli kontrolka juz sie zapali to przeważnie nie ma czego ratować. W 1.9 tdi są to skrajne przypadki z ogromnymi przebiegami lub wielokrotnymi zaniedbaniami
tomasz102 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Czyli warto zrobić test. U mnie kontrolka jeszcze nie zapaliła się nigdy, jednak zbyt niskie ciśnienie może być problemem tego, że jak zimny jest silnik to przez kilka sekund postukają szklanki ?
Hezen Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Zawsze warto sprawdzić dla świętego spokoju. Lukaszooo, orientujesz się jakie ciśnienie powinno być na jałowym? Ja w przyszłym tyg. też jadę na kontrol ciśnienia a lepiej wiedzieć jakie powiino być. Wysłane z mojego GT-I9100
tomasz102 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Hezen masz kogoś sprawdzonego ? Jak coś to powiedz ile płaciłeś
tomasz102 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Na silniku rozgrzanym czy zimnym przeprowadzać pomiar ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się