CzarekJ Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 Dławik do klimatyzacji polecam kupić w ASO. Ważny jest kolor materiału z jakiego jest wykonany, bo to świadczy o średnicy dyszy rozprężnej. Kolor o ile dobrze pamiętam ma być chyba różowy. Przy doborze dławika ważny jest rodzaj kompresora jaki występuje w aucie 12/14 lewa/prawa strona.
GreGoriO Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 Wcale nie trzeba w ASO. Wystarczy porządny sklep internetowy. Polecam Aparts, kupowałem u nich w zeszłym miesiącu. Osuszaczy i Dławików do wyboru do koloru. Ja mam założony teraz czerwony chociaż powinien być pomarańczowy. Średnica dyszy nieznacznie większa....0,05mm. Wydaje mi się że klima lepiej schładza. Pamiętajcie że mieszkam na południu Hiszpanii. Temp w tej chwili to 30-36st. Auto po całodziennym postoju na parkingu schładza się do 22 st już po 10 minutach. A zimne powietrze mam już dosłownie po chwili. Większa średnica to szybsze rozprężanie większej ilości gazu. A tym samym szybciej mam chłodniej w aucie. Niech wypowie się ktoś, co zna zagadnienia klimatyzacji. Bo mogę się mylić. Nie mniej, ja na razie widzę same pozytywy ze zmiany dyszy na większą. O jeden rozmiar
Dev Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 tak zgadza sie, czesto jest tak ze producent zapodaje rózne dysze w zaleznosci od kraju docelowego
GreGoriO Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 to powiedz więcej...czy dobrze rozumuję, że większy przekrój daje większe rozprężenie a tym samym niższą temperaturę na parowniku??
GreGoriO Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 to nawet lepszy sposób niż kodowanie o które pytał ktoś na forum.... musze poszukać czy można by było zwiększyć średnicę nawet o 0,1mm czy to zadziała? ---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:23 ---------- to może zróbmy porównanie....jaką kto miał oryginalnie dyszę.... niech każdy napisze kolor i model silnika, porównamy sobie jak fabryka dzieli układy klimatyzacji...
CzarekJ Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 A ilosc czynnika sprawdzałes? Bo jego brak daje rowniez takie objawy Tak i na pewno gdzies ucieka, bo po 2 mies po napełnieniu było 310 g. Byłem oczywiście u speców, ale oni podlaczyli manometry i stwierdzili, ze sprezarka ciśnienia nie trzyma, czyli umiera... A ubytek czynnika może być spowodowany wlasnie sprężarka. Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym stan wszystkich o-ringów, bo od tego w dużej mierze zależy szczelność układu. Z moich obserwacji wynika że najczęściej przepuszczają uszczelnienia przy osuszaczu. Wymianę sprężarki zostaw sobie na koniec. Bez jej wyjęcia z auta ciężko jest sprawdzić czy trzyma ciśnienie. Coś mi się wydaje, że mechanicy chcą od Ciebie wyciągnąć kasę.
KoJ@K Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Panowie czy w tym miejscu znajduje sie ten dławik? Po odkreceniu sruby powinien sie ujawnic? I drugie pytanie, czy orientuje sie ktos czy taki dlawik wystepuje tez w golfie 4 ? Edytowane 2 Listopada 2014 przez KoJ@K
POWER-KRIS Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Tak w tym. Co do golfa to nie wiem. W golfie może być taka IV http://www.autochlodnice.com/zawory-vw-golf,iv,variant,1j5,1999,05,2006,06-1,9,tdi,101km/l,121,1995,15462,100358/ V http://www.autochlodnice.com/dysza,wtryskiwacza,zawor,rozszerzalny-frigair-vw-golf,v,1k1,2003,10,2009,02-1,9,tdi,105km/p,121,4991,17484,100358,0,313,43130140/ Edytowane 2 Listopada 2014 przez POWER-KRIS
Dev Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 W golfie dlawik jest w calym alu elemencie to co podałeś w pierwszym linku
MichalBurnout Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 to powiedz więcej...czy dobrze rozumuję, że większy przekrój daje większe rozprężenie a tym samym niższą temperaturę na parowniku?? dokładnie A wady takiego rozwiązania? Czy dobrze byłoby założyć dyszę z największą średnicą i jaki efekt uboczny, czy same plusy?
biggman Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) W związku że zabrałem się w swoim aucie za przegląd klimy zostawię tu kilka pomocnych informacji dla reszty forumowiczów Jeżeli chodzi o wymianę osuszacza jest kilka szkół. Jedni piszą żeby nie wymieniać, jeśli układ nie był rozszczelniony. Drudzy zalecają tak jak w ASO wymianę co 2 lata. Wydaje mi się że prawda jest po środku i warto od czasu do czasu wymienić osuszać. Wyciąga on wilgoć z układu a zatem chroni sprężarkę. Układ klimatyzacji nie jest w 100% szczelny, zatem osuszacz z czasem się zużywa, a kulki w nim zawarte pęcznieją. Osuszacze występowały w 2 rodzajach.1. Dla aut nr VIN do 8E-3-285000NR OEM: 8E0820193C zmieniony na 8E0820193RZamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 197-761 Cena około 80-90zł2. Dla aut nr VIN od 8E-3-285001NR OEM: 8E0820193PZamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 198-771 Cena około 80-90złDo tego warto kupić w ASO oringi 2szt. Cena około 2zł, według ETKI były 3 rodzaje:7H0820749 do 8E-2-3500008E0260749A od 8E-2-350001 do 8E-3-2850004E0260749C od 8E-3-285001Przy okazji warto wymienić zawór rozprężny/dyszę dławika nr OEM: 8E0820177 plus oring OEM: 8E0260749. Dławik pełni funkcję filtra, jeżeli na starym dławiku znajdziecie sporo opiłków może to być znak o kończącej się sprężarce.Zamiennik HELLA/BEHR 8UW351 233-091 (kolor żółty 0.062"/1,574mm). Cena około 8zł.Był też zamiennik HELLA/BEHR ale już nie widzę go w ofercie 8UW351 233-141 (kolor pomarańcz 0.057"/1,448 mm). Cena około 10zł. Edytowane 27 Czerwca 2016 przez biggman
KoJ@K Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Ten dlawik normalnie w sklepie brales? Bo co pytalem to nie mieli.
Janusz72 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 A w którym miejscu jest ten dławik? Jadę niedługo na przegląd klimy i może bym coś takiego też zmienił!
turzol Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Ja kupowałem dławik w ASO i ten oring już był w komplecie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
KoJ@K Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Janusz - jak stoisz przed autem to po lewej stronie ida dwa srebrne przewody, w okolicach mocowania amortyzatora. turzol - i ile za to placiles w aso? Ten oring sie zaklada w miejscu, gdzie jest ten dlawik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się